Kiełpinek. Podpisano umowę na projekt drogi rowerowej
Podpisano umowę na stworzenie projektu drogi rowerowej, która poprowadzi do stacji PKM Kiełpinek. Projekt ma zostać ukończony w październiku tego roku. Kolejnym krokiem inwestycji będzie ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót budowlanych.
Wykonawcą dokumentacji projektowej jest firma Nevora Projekt Łukasz Dawidowski. Koszt projektu to ponad 103 tys. złotych. Na jego stworzenie przedsiębiorstwo ma 8 miesięcy od dnia podpisania umowy. O wyborze wykonawcy decydowały kryteria: w 60 proc. najniższa cena oraz w 40 proc. przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu rękojmi na przygotowaną dokumentację.
W projekcie ma znaleźć się przebieg drogi rowerowej od kładki nad Obwodnicą Trójmiasta wraz z węzłem do włączenia się rowerzysty do układu drogowego w pobliżu stacji PKM Kiełpinek. Ponadto projektant ma przedstawić opracowanie budowy oświetlenia i małej architektury, odwodnienie terenu i przebudowy sieci teletechnicznych.
Dla pieszych i rowerzystów
Przypomnijmy, że nowa infrastruktura dla rowerów i pieszych planowana przy stacji PKM Kiełpinek ma być podobna do tej, którą stworzono przy stacji PKM Brętowo. W górę rowerzyści będą poruszać się ciągiem pieszo-rowerowym, a w dół wydzieloną drogą dla rowerów.
Nowa droga rowerowa przy PKM Gdańsk Kiełpinek
Projekt jest elementem programu "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk-Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitarnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", który otrzymał wsparcie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie wybrane
-
2021-03-08 16:13
Dlaczego piszecie że powstanie droga rowerowa skoro powstanie chodnik dla pieszych z możliwością jazdy po nim rowerem?! (17)
No ludzie.
Równie dobrze można napisać że powstaną miejsca parkingowe bo jak wiadomo chodnik kierowcą służy głównie jako parking. To będzie taka droga rowerowa jak i parking.
Nie można napisać uczciwie że powstanie chodnik? wydzielona droga rowerowa będzie na zaledwie kilkunastu metrach- 29 8
-
2021-03-08 16:43
taki tekst mógł napisać jedynie człowiek hołdujący zasadzie ścisłego segregacjonizmu (16)
myślący w kategoriach typu: ziemia dla ziemniaków, pisarze do pióra a pasta do zębów.
Przyjęte rozwiązanie - analogiczne do tego, które zostało wdrożone przy stacji PKM Gdańsk Brętowo sprawdza się znakomicie. Kropelkowy ruch pieszych znakomicie da się pogodzić z ruchem rowerzystów nawet na wspólnych ciągach pieszo - rowerowych, podmyślący w kategoriach typu: ziemia dla ziemniaków, pisarze do pióra a pasta do zębów.
Przyjęte rozwiązanie - analogiczne do tego, które zostało wdrożone przy stacji PKM Gdańsk Brętowo sprawdza się znakomicie. Kropelkowy ruch pieszych znakomicie da się pogodzić z ruchem rowerzystów nawet na wspólnych ciągach pieszo - rowerowych, pod warunkiem, że rowerzyści będą się zachowywali rozsądnie. Inną kwestią jest ortografia: chodnik bywa wykorzystywany przez kierowców jako nieformalny parking, ale nie każdy ciąg pieszo rowerowy służy kierowcom jako parking - wystarczy zadbać, by im nie służył przez odpowiednie ukształtowanie i oznakowanie terenu.- 3 7
-
2021-03-09 10:38
Co za bełkot czy ty jestes az tak głupi czy tylko takiego udajesz? (9)
W takim razie kapusto poco segregować ulice zrobić jedną nawierzchnie dla wszystkich piesi rowerzyści auta wszyscy razem:)
- 1 1
-
2021-03-10 08:54
(2)
A po co rower na chodniku baranku?
- 0 1
-
2021-03-10 16:27
po to, by między innymi pokazać, że rower służy do przejazdów w trybie drzwi-drzwi. (1)
rower na chodniku, po którym ruch pieszych ma charakter kropelkowy nie zagraża nikomu.
- 0 0
-
2021-03-12 15:01
rower to pojazd
- 0 1
-
2021-03-09 11:33
dokładnie tak się robi w wielu miejscach w Holandii (5)
w kraju mającym najlepsze wyniki działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Spróbuj poznać pojęcie "shared space" (w Polsce powoli się pojawia termin: "Przestrzeń współdzielona"). Pierwszym krokiem w kierunku poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego jest promowanie działań prowadzących do wyeliminowania przypadków lekceważenia limitów prędkości przez kierowców. Stosowanie wulgaryzmów i obraźliwych wyrażeń świadczy o potrzebie poprawy zdolności do refleksji.
- 2 3
-
2021-03-09 14:29
w życiu się tak w Holandii nie robi. No chyba że piszesz o jakiś placach. (4)
komunikacyjne trasy zawsze są tam rozdzielone. Nie ma możliwości nawet by rowery współdzieliły przestrzeń z pieszymi. Tego się tam nigdy nie robi
- 1 1
-
2021-03-09 18:20
nie masz wujka googla chłopczyku? (3)
Widok stref pieszo-rowerowych w centrach miast Holandii jest dostępny w zasięgu twojej klawiatury. Odwiedź Houten - najbardziej rowerowe miasto Holandii i obejrzyj sobie strefę wolną od parkujących i jeżdżących samochodów wokół obu stacji kolejowych w tym mieście. Możesz także wpisać tekst "shared space" i wiele ci wyjaśni. Tam są strefy nie tylko
Widok stref pieszo-rowerowych w centrach miast Holandii jest dostępny w zasięgu twojej klawiatury. Odwiedź Houten - najbardziej rowerowe miasto Holandii i obejrzyj sobie strefę wolną od parkujących i jeżdżących samochodów wokół obu stacji kolejowych w tym mieście. Możesz także wpisać tekst "shared space" i wiele ci wyjaśni. Tam są strefy nie tylko pieszo - rowerowe ale także strefy, w których pokojowo współistnieje ruch pieszych, rowerzystów i kierowców samochodów, których ruch tranzytowy się oczywiście minimalizuje. Strefy wolne od jeżdżących i parkujących samochodów dostępne dla pieszych i rowerzystów w pobliżu stacji kolei lokalnych to standard. Korzystałem z nich wielokrotnie bez problemów.
- 1 2
-
2021-03-10 13:43
(2)
Szerokie deptaki w centrum miasteczka porównujesz do tranzytowej trasy praktycznie już za miastem?
Jaka jest tam szerokość tych stref "pieszo-rowerowych"? też 2.5metra jak u nas?
Czy dojazd do tych "stref pieszo -rowerowych" w centrum też jest formie chodnika? czy może jednak po zwykłej jezdni? wpisz w google maps 37 Loerikseweg albo 1 Burgemeester Wallerweg. Zobacz sobie po czym te panie jeżdżą. po chodniku czy po jezdni? no właśnie- 0 1
-
2021-03-10 16:26
nie, nie porównuję tych dwóch rodzajów rozwiązań. (1)
Podważam jedynie przekonanie, że separacja ruchu pieszych i rowerzystów jest w Holandii stosowana jako wyłączne rozwiązanie na obszarach miast. W pobliżu stacji kolejowych bardzo często stosuje się obszary "shared space" - strefy wolne od (szybko) jeżdżących samochodów, wspólnie użytkowane przez pieszych i rowerzystów, bez żadnych problemów.
- 0 1
-
2021-03-11 09:49
"strefy pieszo-rowerowe" do obsługi miejsca tak.
ale nie dojazd do tych miejsc (tranzyt) w formie wąskiego chodnika pieszo-rowerowego.- 0 1
-
2021-03-08 19:52
a "kropelkowy ruch pieszych" da się też pogodzić np. na Hucisku ? tam podobne rozwiązanie będzie (5)
jak "kierowcy będą się zachowywać rozsądnie" to wtedy zrezygnujemy z jezdni na rzecz ciągów pieszo-jezdnych? Taka grunwaldzka bez jezdni, tylko z chodnikiem dopuszczającym jazdę samochodem slalomem między pieszymi wyobrażasz sobie?
Musisz zrozumieć że dla większości rower to jednak komunikacja, a nie rekreacja. Ludzie chcą się szybkojak "kierowcy będą się zachowywać rozsądnie" to wtedy zrezygnujemy z jezdni na rzecz ciągów pieszo-jezdnych? Taka grunwaldzka bez jezdni, tylko z chodnikiem dopuszczającym jazdę samochodem slalomem między pieszymi wyobrażasz sobie?
Musisz zrozumieć że dla większości rower to jednak komunikacja, a nie rekreacja. Ludzie chcą się szybko przemieszczać. Nie będą przesiadać się z samochodów na rowery żeby slalomem między pieszymi po wąskich chodnikach się człapać.
Poza tym jaki to komfort dla pieszych?
a zakład że ostatni odcinek tej trasy będzie służył za miejsca parkingowe?
No chyba że go szczelnie za słupkują... taa wystarczy odpowiednio "oznakować" żart miesiąca. kolega chyba w Polsce nigdy nie był :D- 3 3
-
2021-03-09 20:12
(3)
Rower to powinna być głównie rekracja, a przemieszczanie się po mieście też raczej niespieszne, na krótsze odległości. Komuniacyjne potrzeby powinien zaś zapewniać transport zbiorowy.
- 0 2
-
2021-03-10 13:30
(1)
rekreacja po mieście? ludzie no litości
- 0 1
-
2021-03-10 16:23
kolejne wpisy człowieka zakładającego że elementy rzeczywistości nie mogą mieć części wspólnych
inaczej mówiąc myślenie segregacjonistyczne króluje w głowach niektórych internautów. Jazda rowerem do pracy przez park miejski może mieć charakter rekreacyjny i służyć do zaspokojenia potrzeby codziennej mobilności. Jedno drugiego nie wyklucza. Segregacja ruchu rowerów od innych rodzajów ruchu bywa potrzebna, ale po skutecznym uspokojeniu ruchu
inaczej mówiąc myślenie segregacjonistyczne króluje w głowach niektórych internautów. Jazda rowerem do pracy przez park miejski może mieć charakter rekreacyjny i służyć do zaspokojenia potrzeby codziennej mobilności. Jedno drugiego nie wyklucza. Segregacja ruchu rowerów od innych rodzajów ruchu bywa potrzebna, ale po skutecznym uspokojeniu ruchu pojazdów zwanych samochodami nie musi mieć miejsca. Tak samo kropelkowy ruch pieszych może śmiało współistnieć z ruchem rowerów. W Gdańsku można to sprawdzić w wielu miejscach.
- 0 1
-
2021-03-10 08:53
Tak powinno być bo ty tak uważasz
- 1 0
-
2021-03-09 11:35
Na Hucisku ruch pieszych nie jest "kropelkowy" tylko dość intensywny.
Dlatego warto tam zlikwidować prawo kierowców do parkowania na chodniku i ewentualnie wprowadzić separację ruchu rowerowego od pieszego przy pomocy odpowiedniego ukształtowania drogi dla rowerów.
- 1 0
-
2021-03-09 10:15
W tym miejscu droga rowerowa jest bez sensu. Ruch samochodowy na ul. Szczęśliwej jest minimalny więc bez problemu da się jechać ulicą. Lepiej przeznaczyć pieniądze np. na odcinek wzdłuż ul. Myśliwskiej.
- 4 12
-
2021-03-09 10:04
Tylko po co? (7)
Po co droga rowerowa do stacji kolejki? Nie ma drogi rowerowej łączącej Kiełpinek/Kokoszki z resztą sieci dróg rowerowych Gdańska. Ale będzie można dojechać na pociąg.
- 8 8
-
2021-03-09 11:41
rower jest w dobrze zarządzanych miastach bardzo częstym sposobem docierania do stacji
lokalnej kolei. Dlatego warto poprawiać komfort i bezpieczeństwo dostępu rowerów do wszystkich stacji pkp, pkm i SKM w Trójmieście i okolicach.
- 0 0
-
2021-03-09 10:55
nie jeżdżę rowerem - ale fascynuje mnie parking rowery przy tej stacji - obłożony kamerami skierowanymi wszędzie dookoła, tylko nie na rowery! - jakoś nie zachęca do tego, żeby zjechać rowerem na ciongpong i tam go zostawić na cały dzień
- 1 3
-
2021-03-09 10:55
(4)
No i to jest cel - dojście/dojechanie do/z przystanku
- 3 1
-
2021-03-09 11:04
ale po co jechać tam rowerem? (3)
skoro nie ma miejsca na rower w pociągu.
Może i potrzebne jest tam dojście bo ktoś zapomniał o przystanku po drugiej stronie obwodnicy.- 2 3
-
2021-03-09 11:43
można oczekiwać, że zostanie tam udostępniony strzeżony CCTV parking rowerowy (2)
Na wielu stacjach PKM są wiaty ze stojakami do parkowania rowerów, bardzo często wypełnione do ostatnich granic.
- 1 0
-
2021-03-09 11:55
do stacji prowadzi droga (1)
a parkingu nie ma. Dlaczego miałby się pojawić teraz?
- 0 2
-
2021-03-09 18:22
dlatego, że jest potrzebny. Możesz dla pewności zgłosić potrzebę jego zbudowania
do referatu mobilności aktywnej: telefon jest podany na stronie internetowej Rowerowy Gdańsk.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.