• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Magazyny na drodze ważnego przejścia. Ogrodzenia nie będzie

Krzysztof Koprowski
23 lipca 2023, godz. 18:00 
Opinie (96)
  • Planowany chodnik i droga rowerowa pomiędzy kładką nad obwodnicą a przystankiem PKM znacznie ułatwią poruszanie się w tej części Gdańska.
  • Planowany chodnik i droga rowerowa pomiędzy kładką nad obwodnicą a przystankiem PKM znacznie ułatwią poruszanie się w tej części Gdańska.
  • Planowany chodnik i droga rowerowa pomiędzy kładką nad obwodnicą a przystankiem PKM znacznie ułatwią poruszanie się w tej części Gdańska.

Czy planowane połączenie między kładką nad obwodnicąMapka w rejonie węzła Karczemki i przystankiem PKM KiełpinekMapka zostanie zagrodzone? Prywatny właściciel gruntów zapewnia, że uwzględni w swojej inwestycji magazynowo-biurowej przewidzianą przez urzędników infrastrukturę. Niezbędne będą jednak korekty w gotowym projekcie.



Czy rejon węzła Karczemki to dobre miejsce na magazyny?

O planowanej budowie połączenia pieszo-rowerowego od rejonu kładki nad obwodnicą do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk Kiełpinek pisaliśmy już w listopadzie 2020 r.

Wówczas przedsięwzięcie było na etapie poszukiwania wykonawcy dokumentacji projektowej, którym ostatecznie w przetargu prowadzonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska została wybrana firma Nevora Projekt z Gdańska z ofertą na kwotę ok. 103 tys. zł.


  • Planowana lokalizacja chodnika i drogi rowerowej w dotychczas peojektowanym przebiegu.
  • Planowane zagospodarowanie terenu pod funkcję magazynowo-biurową.
  • Fragment planu zagospodarowania nr 2345. W terenie planowanej inwestycji prywatnej (001-P/U41) kropkami oznaczono ciąg pieszo-rowerowy.

Chodnik i droga rowerowa na gruncie prywatnym



I choć prace budowlane jeszcze nie ruszyły, to projekt będzie wymagał już poprawek. Planowane połączenie pieszo-rowerowe wyznaczono bowiem przez prywatny grunt, na którym będzie realizowana zabudowa magazynowo-biurowa.

- Może warto wrócić do tematu chodnika i ścieżki rowerowej prowadzącej do przystanku Kiełpinek PKM? Okazuje się, że trasa może zostać przegrodzona nową inwestycją prywatną - napisał do nas pan Krzysztof, czytelnik Trojmiasto.pl, wskazując jednocześnie na projekt warszawskiej spółki LCP Properties.
Warszawska firma faktycznie zabiega już o pozwolenie na budowę "Multiparku". Będą to docelowo trzy hale magazynowe wysokiego składowania z możliwością podziału na niezależne moduły oraz powierzchnie biurowe do aranżacji własnej przez najemcę.

Nowe przejście do Nowej Warszawskiej najwcześniej za ponad rok Nowe przejście do Nowej Warszawskiej najwcześniej za ponad rok
  • Wizualizacja planowanej zabudowy magazynowo-biurowej.
  • Wizualizacja planowanej zabudowy magazynowo-biurowej.
  • Wizualizacja planowanej zabudowy magazynowo-biurowej.

Przejście zapisane w miejscowym planie zagospodarowania



Wprowadzenie w ten teren ogólnodostępnego powiązania pieszo-rowerowego niekoniecznie jest zatem "na rękę" inwestorowi, który z racji funkcji logistycznej preferowałby zamknąć teren dla osób postronnych.

W planie zagospodarowania przestrzennego z 2016 r. zawarto zapis o zalecanej lokalizacji ciągu pieszo-rowerowego, choć sam przebieg nie został szczegółowo sprecyzowany - ustalono jedynie tzw. zalecaną lokalizację. Jego usankcjonowanie wyłącznie na poziomie planu nie gwarantuje jednak jeszcze pełnej dostępności.

- Działka, przez którą przebiega planowany ciąg pieszo-rowerowy, faktycznie należy do prywatnego przedsiębiorcy, który zlecił już przeprojektowanie pierwotnych rozwiązań - informuje Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Dopiero po otrzymaniu zaktualizowanej dokumentacji, miasto będzie mogło rozważyć kolejne kroki.
Dzielnice - wizje przestrzeni. Jak połączyć parking, park i szkołę na Kokoszkach? Dzielnice - wizje przestrzeni. Jak połączyć parking, park i szkołę na Kokoszkach?

  • Wydeptana ścieżka w obrębie rynsztoku przy węźle. W oddali widoczny fragment kładki.
  • Przedept w kierunku przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek.
  • Ulica Szczęśliwa w kierunku przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek.

Niezbędne uregulowanie prawne ogólnodostępnego przejścia



Jako "kolejne kroki" należy tutaj rozumieć zarówno sprawy związane z ogłoszeniem przetargu na roboty budowlane, jak i wydzieleniem z terenu przyszłych magazynów przestrzeni dla pieszych i rowerzystów.

- Prowadzimy rozmowy z miastem w celu znalezienia optymalnych rozwiązań formalno-prawnych, w kontekście korzystania z terenu przewidzianego pod realizację przyszłego ciągu pieszo-rowerowego - mówi Magdalena Kowalewska, dyrektor operacyjna w LCP Properties w Polsce. - Jednym z kluczowych aspektów tego projektu jest fakt, że ciąg będzie ogólnodostępny, przez całą dobę. Oznacza to, że mieszkańcy i turyści będą mieli nieograniczony dostęp do nowej trasy, co z pewnością wpłynie pozytywnie na jakość życia i mobilność w mieście. Tego typu działania to stały element naszej polityki zrównoważonego rozwoju.
Kiedy należy spodziewać się realizacji nowego chodnika i drogi rowerowej? Miasto obecnie nie podaje terminów, zaś prywatny inwestor przewiduje rozpoczęcie prac budowlanych w obrębie obiektów magazynowo-biurowych jeszcze w bieżącym roku.

Miejsca

Opinie (96) 2 zablokowane

  • najlepiej jeszcze cudzzymi rączkami zbudować i przymusić do "dobrowolnego przekazania" (1)

    jak pewne spółka wodociągowa z Pruszcza "buduje" wodociągi. Bandytyzm w biały dzień

    • 12 2

    • i co w tym niezwykłego?

      w umowie sprzedaży działki można zapisać ze inwestor zobowiązuje się do wykonania ciągu pieszego i na zasadzie służebności udostępniania go wszystkim chętnym. tak działają np. osiedla mieszkaniowe. droga prywatna ale ze służebnością

      • 0 0

  • Dramat, co za miasto...

    • 18 0

  • Miasto gdańsk - piramida transportowa i priorytet pieszych, rowerowa stolica..... to są tylko kłamstwa

    • 13 1

  • Urzędnicy i planiści jak zawsze w formie (1)

    "Planowane połączenie pieszo-rowerowe wyznaczono bowiem przez prywatny grunt". Uśmiechnij się, jesteś w Gdańsku.

    • 19 1

    • I jeszcze zapłacili firmie za projekt, który tamtędy prowadzi a ci też nie sprawdzili na czyim terenie projektują.

      • 2 0

  • PKM - śmieszna firma, wybudowali sieć trakcyjna, aby nie jeździć pociągami elektrycznymi (3)

    A pociągów tyle co kot napłakał

    • 19 6

    • Wpompowali 50 mln aby 4 pociagi elektryki na dobe jezdzily buahaaa yhhy.to wina marszslka z pelo bo on zarzadza pkm

      • 2 2

    • Bo jazda elektrykiem do lotniska ma mało sensu

      A do Kartuz, Kościerzyny czy Gdyni się nie da, bo pkp plk nawet prac nie zaczęła, mimo wcześniejszych deklaracji

      • 4 3

    • PKM nie jest przewoźnikiem, tylko zarządcą infrastruktury, więc trudno, żeby miał jeździć pociągami elektrycznymi

      • 5 4

  • Kiedy cos sie zacznie obok dziac na bylej bazie paliw orlen?magazyny zburzone to czas osiedla budowac!!!

    • 2 2

  • Problem z d00y wzięty, zwolnić 60% szanownych pracowników pani nam panującej prezydentówny i się poprawi

    • 13 0

  • przy budowie pkm powinny grunty pod budowe (1)

    przyszlych ciagow komunikacyjnych byc załatwione a nie tetaz. aby dojsc z kokoszek na pkp trzeba nasr*biac 1km w kolo auchana

    • 39 2

    • Pamietam komentarze w trakcie budowy, gdy mieszkańcy protestowali, że chcą mieć dojście. Naczytałam się, że tam tylko krezusi mieszkają, autami się rozbijają i w du*ach nam się przewraca.

      • 0 0

  • Ekstra portal, jak napiszesz urzę0da0sy, to blokuje... Czad. Komunistyczny wypłoch, szef z SB?

    • 14 0

  • Dobrze że o tym nyska ba początku projektu !

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum