Jak projektować infrastrukturę rowerową? Powstał poradnik dla samorządów
Za kilkanaście miesięcy powstanie wygodny dojazd rowerem i dojście piesze od kładki nad obwodnicą do przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek
. Urzędnicy ogłosili przetarg na wybór wykonawcy niezbędnej dokumentacji technicznej. Planowana organizacja ruchu będzie zbliżona do rejonu PKM Brętowo, gdzie rowerzyści pod górę poruszają się ciągiem pieszo-rowerowym, a w dół wydzieloną drogą.
W jaki sposób najczęściej docierasz do przystanków PKM?
Następnie połączą się ponownie z ul. Szczęśliwą przy sklepie z wyposażeniem łazienek, skąd do przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek jest jeszcze ok. 420 m.
Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście
Pod górę rowerem z pieszymi, w dół wydzieloną drogą rowerową
Pod względem rozwiązań przestrzennych planuje się powielić schemat zastosowany na ul. Rakoczego w pobliżu przystanku PKM Gdańsk Brętowo
- na najbardziej stromym odcinku od kładki do rejonu sklepu z wyposażeniem łazienek rowerzyści w dół pojadą wydzieloną drogą jednokierunkową o szerokości 1,5 m, zaś pod górę będą poruszali się z pieszymi ciągiem pieszo-rowerowym o szerokości 2,5 m (w obu przypadkach nawierzchnie będą asfaltowe),
- na odcinku o mniejszym spadku, bliżej przystanku PKM Kiełpinek droga rowerowa będzie dwukierunkowa o szerokości 2 m (nawierzchnia asfaltowa), zaś dla pieszych zostanie wykonany wąski chodnik o szerokości zaledwie 1,5 m (kostka betonowa; 1,5 m to minimalna szerokość chodników w Polsce).
Ostatni odcinek do przystanku PKM rowerzyści będą pokonywali jezdnią ul. Szczęśliwej (pojawi się dodatkowe oznakowanie), zaś piesi istniejącym chodnikiem.
Co ważne, nowy odcinek infrastruktury pieszo-rowerowej zostanie oświetlony na całej długości. Projektant będzie musiał uwzględnić również rozwiązania z zakresu odwodnienia terenu oraz przebudowy sieci teletechnicznych.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Na wysokości kładki powstanie przejście i przejazd rowerowym na drugą stronę ulicy.
fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Element projektu budowy dojazdów do przystanków PKM i SKM
Realizacja inwestycji jest elementem projektu "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitarnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", w ramach którego powstaje m.in. droga rowerowa wzdłuż ul. Dmowskiego, a wcześniej wykonano ciąg pieszo-rowerowy i drogę rowerową wzdłuż al. Legionów.
O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: w 60 proc. najniższej ceny oraz w 40 proc. przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu rękojmi na przygotowaną dokumentację.
Dokumentacja musi powstać w ciągu 32 tygodni (ok. osiem miesięcy) od podpisania umowy. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót budowlanych.
Zobacz dawną bazę paliw w pobliżu PKM Gdańsk Kiełpinek
Nietypowe Budowle Trójmiasta. Dawna baza paliw w Kiełpinku
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.