• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa droga rowerowa i dojście do przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek

Krzysztof Koprowski
19 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowa infrastruktura pieszo-rowerowa połączy kładkę nad obwodnicą z przystankiem PKM Kiełpinek. Nowa infrastruktura pieszo-rowerowa połączy kładkę nad obwodnicą z przystankiem PKM Kiełpinek.

Za kilkanaście miesięcy powstanie wygodny dojazd rowerem i dojście piesze od kładki nad obwodnicąMapka do przystanku PKM Gdańsk KiełpinekMapka. Urzędnicy ogłosili przetarg na wybór wykonawcy niezbędnej dokumentacji technicznej. Planowana organizacja ruchu będzie zbliżona do rejonu PKM Brętowo, gdzie rowerzyści pod górę poruszają się ciągiem pieszo-rowerowym, a w dół wydzieloną drogą.



W jaki sposób najczęściej docierasz do przystanków PKM?

Nowy infrastruktura dla pieszych i rowerzystów będzie zaczynała się w rejonie kładki pieszo-rowerowej nad obwodnicą na węźle Karczemki. Tu po przekroczeniu ul. Szczęśliwej (w formie wyniesionego przejścia i przejazdu rowerowego) chodnik i droga rowerowa będą przebiegać obok łącznicy z obwodnicą oraz wzdłuż muru oporowego i skarpy przy sklepie motoryzacyjnym.

Następnie połączą się ponownie z ul. Szczęśliwą przy sklepie z wyposażeniem łazienek, skąd do przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek jest jeszcze ok. 420 m.

Dom Kiełpino Górne. Jak mieszka się na osiedlu?



Na najbardziej stromym odcinku do przystanku PKM Kiełpinek przewiduje się zastosowanie organizacji ruchu na wzór rejonu przystanku PKM Brętowo. Na najbardziej stromym odcinku do przystanku PKM Kiełpinek przewiduje się zastosowanie organizacji ruchu na wzór rejonu przystanku PKM Brętowo.

Pod górę rowerem z pieszymi, w dół wydzieloną drogą rowerową



Pod względem rozwiązań przestrzennych planuje się powielić schemat zastosowany na ul. Rakoczego w pobliżu przystanku PKM Gdańsk BrętowoMapka:
  • na najbardziej stromym odcinku od kładki do rejonu sklepu z wyposażeniem łazienek rowerzyści w dół pojadą wydzieloną drogą jednokierunkową o szerokości 1,5 m, zaś pod górę będą poruszali się z pieszymi ciągiem pieszo-rowerowym o szerokości 2,5 m (w obu przypadkach nawierzchnie będą asfaltowe),
  • na odcinku o mniejszym spadku, bliżej przystanku PKM Kiełpinek droga rowerowa będzie dwukierunkowa o szerokości 2 m (nawierzchnia asfaltowa), zaś dla pieszych zostanie wykonany wąski chodnik o szerokości zaledwie 1,5 m (kostka betonowa; 1,5 m to minimalna szerokość chodników w Polsce).

Ostatni odcinek do przystanku PKM rowerzyści będą pokonywali jezdnią ul. Szczęśliwej (pojawi się dodatkowe oznakowanie), zaś piesi istniejącym chodnikiem.

Co ważne, nowy odcinek infrastruktury pieszo-rowerowej zostanie oświetlony na całej długości. Projektant będzie musiał uwzględnić również rozwiązania z zakresu odwodnienia terenu oraz przebudowy sieci teletechnicznych.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


  • Na wysokości kładki powstanie przejście i przejazd rowerowym na drugą stronę ulicy.
  • Następnie droga zostanie poprowadzona wzdłuż muru oporowego i skarpy przy sklepie motoryzacyjnym.
  • Na odcinku ul. Szczęśliwej przy PKM ruch rowerowy będzie odbywał się jezdnią. Dla pieszych nie przewiduje się zmian w przebiegu chodników.

Element projektu budowy dojazdów do przystanków PKM i SKM



Realizacja inwestycji jest elementem projektu "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitarnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", w ramach którego powstaje m.in. droga rowerowa wzdłuż ul. Dmowskiego, a wcześniej wykonano ciąg pieszo-rowerowy i drogę rowerową wzdłuż al. Legionów.

O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: w 60 proc. najniższej ceny oraz w 40 proc. przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu rękojmi na przygotowaną dokumentację.

Dokumentacja musi powstać w ciągu 32 tygodni (ok. osiem miesięcy) od podpisania umowy. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót budowlanych.

Zobacz dawną bazę paliw w pobliżu PKM Gdańsk Kiełpinek


Nietypowe Budowle Trójmiasta. Dawna baza paliw w Kiełpinku

Opinie (42)

  • Sto razy bardziej przydatna byłaby trasa z kiełpinka na matarnie (4)

    dużo robić tam nie trzeba. wyrównać. wystarczy wertrepy na krótkim odcinku i trasa byłaby jak złoto....albo w drugą stronę wzdłuż pkm do jasienia

    • 53 9

    • Najpierw sprawdź, potem komentuj... (3)

      Gdybyś sprawdzał temat, na który się chcesz się wypowiedzieć, zanim go skomentujesz, to byś wiedział, że taki projekt też jest przygotowywany. W mediach, również na Trójmieście.pl, wiele razy o tym pisano...
      A opisany w tym artykule dojazd możliwi mieszkańcom Karczemek nie tylko dojazd rowerem do Kiełpinka, ale także do całej trasy rowerowej wzdłuż PKM, jaka będzie biegła od Kiełpinka aż do Brętowa,

      • 7 6

      • plany budowy dróg, plany budowy dróg (2)

        nie zmyślaj. nic takiego nie ma. może jest plan w głowach, jakaś koncepcja ale żadnego konkretu w tym temacie nie ma.

        Tu już jest przetarg na wykonawce, czyli konkret jest. Czaisz różnice?

        • 7 4

        • Czaisz różnicę? (1)

          Wiem o czym się wypowiadam = komentarz.

          Piszę co mi się wydaje, że wiem, ale nie chce mi się sprawdzić czy na pewno, bo po co, szkoda czasu, chociaż trwałoby to krócej niż napisanie tego komentarza, ale nikt mi nie będzie mówił co mam robić, wiem lepiej = ...

          Czaisz różnicę? ;)

          • 0 5

          • "PKM dla rowerzystów. Wzdłuż całej linii może powstać trasa rowerowa"

            data publikacji 5 marca 2012 hahahah no faktycznie jest przygotowany :D

            już startują z budową :D

            • 7 2

  • Świetnie!

    Będzie gdzie parkować pasaty w tedeiku

    • 5 11

  • kiedy powstanie ścieżka rowerowa wzdłuż obwodnicy ? (8)

    • 22 12

    • A po co? (3)

      Chcesz jadąc na rowerze wdychać spaliny z obwodowej?

      • 12 9

      • (2)

        bo gdzie indziej nie wdychasz ich... skąd się tacy ludzie jak ty biorą

        • 7 6

        • Raczej skąd się borą tacy jak ty. (1)

          Jeśli chcesz przejechać "wzdłuż" obwodnicy to znacznie lepiej jechać lasami. Zdrowiej i widoki ładniejsze.

          • 8 6

          • dla kogo lepie to lepiej

            Jak sobie jedziesz na wycieczkę weekendową to lepiej, jak jeździsz komunikacyjnie np. do pracy to już nie lepiej bo dłużej dalej i mniej wygodnie i mniej bezpiecznie.

            • 7 3

    • Kiedy powstanie ścieżka rowerowa wzdłuż autostrady A1? (3)

      ja bym poszedł szeroko, co tam obwodnica

      • 5 6

      • ale są przecież. Na całej długości są drogi serwisowe po których można jeździć rowerem. (2)

        • 6 3

        • (1)

          nie prawda, tylko na niewielkich fragmentach

          • 0 0

          • znaczy, warto je połączyć ze sobą.

            • 0 0

  • moje zdanie w tej sprawie jest takie (1)

    W 1953 powstało Państwowe gospodarstwo rolne Kiełpinek. Powstało sześć nowych budynków w okolicy skrzyżowania ulicy Szczęśliwej z Przytulną, zasiedlonych przez osoby, które przybyły w poszukiwaniu pracy. PGR zajmował się hodowlą świń oraz uprawą zbóż i ziemniaków. PGR został zlikwidowany ok. 1970. W 1970 rozpoczęły działalność Zakłady Transportu Mięsnego (parking dla ciężarówek i warsztaty samochodowe). 1 stycznia 1973 Kiełpinek został przyłączony do Gdańska. Ok. 1981 w Kiełpinku rozpoczęła działalność Spółdzielnia Produkcyjno-Rolnicza Morena

    • 10 3

    • Myśmy pracowali w tym PGR Kełpinek

      • 5 0

  • I po co? (3)

    I tak co odziani w lajkrę nienawidzący wszystkich innych użytkowników, kierowców, pieszych, matek z wózkami etc. będą jeździć jezdnią , bo przecież są sportowcami.

    • 8 34

    • Ano.

      Na szczęście to niewielki odsetek rowerzystów, w przeciwieństwie do kierowców, którzy jazdę zgodnie z przepisami uważają za zbrodnię.

      • 16 5

    • mylisz się

      dojazd od kładki do pkm Kiełpinek drogą jest dużo dłuższy niż proponowany ( dziś wydeptany "na skróty " nielegalnie przez ludzi ) . Żaden rowerzysta " z pampersem" czy bez nie będzie nadkładał drogi niepotrzebnie. Akurat proponowana droga powoduje bezkolizyjny ruch rowerów z samochodami ( poza przeprawą przez ulicę wzdłuż parkingu Auchan) , więc wszyscy będą zadowoleni. Piesi nie będą musieli w końcu w błocie wzdłuż barierek chodzić .

      • 4 1

    • Tam nikt nie jezdzi jezdnią, bo to jest zjazd na obwodnicę!

      Bardzo potrzebny kawałek chodnika. Oszczędza się ponad 10 minut marszu na piechotę. Nie raz tamtędy szedłem z Karczemek na PKM, kiedy mój Passat odpoczywał u mechanika. Kiedy było sucho, to jeszcze było do zniesienia. W przypadku deszczowej pogody zejście stawało się niebezpieczne, a obszar z boku hurtowni (o przepraszam - parking) zamieniał się w grzęzawisko. A jak tego było mało, kiedy był lekki mróz, to zawsze człowiek się bał, czy pod lodem jest mała czy duża kałuża, a tam wszędzie były te chol... kałuże.

      • 2 0

  • PGR Kełpinek tu taj byłem traktorzystą i kombajnistą (1)

    • 9 0

    • Pamiętamy

      Pamiętam te rajdy Zetorem po pijaku... ale się orało

      • 3 0

  • (3)

    o matko ile to już lat po tym jak obiecywali... Teraz jeszcze jakiś dojazd z Karczemek do Kiełpinka PKM by się przydał, albo przystanek na Karczemkach

    • 23 1

    • (1)

      Mial byc, ale radni wola miec pod domem kolejny lotniskowy przystanek. Ch tam z bloczyskami w Karczemkach gdzie mieszka kilka tysiecy ludzi.

      • 0 1

      • a co mają do tego radni?

        • 2 1

    • Radni zabiegali, była petycja ale nikt sie tym nie przejął

      • 0 0

  • W czasie budowy PKM warto było przewidzieć poprowadzenie drogi dla rowerów wzdłuż torów (2)

    pod wiaduktem obwodnicy. Byłoby to wygodniejsze połączenie ze stacją PKM Kiełpinek od strony osiedli położonych za obwodnicą. Niestety ta możliwość została przekreślona przez zaprojektowanie zbyt wąskiego prześwitu umożliwiającego przejazd pociągów, ale piesi i rowerzyści nie zyskali dobrego skrótu ograniczającego potrzebę pokonywania stromego podjazdu. Warto kolejne elementy infrastruktury kolejowej i drogowej projektować bardziej kompleksowo: brak systemowego podejścia powoduje wzrost kosztów i obniżkę jakości rozwiązań, czego doświadczamy śledząc losy projektu bajpasu kartuskiego i drogi rowerowej wzdłuż ulicy Nowatorów.

    • 27 0

    • (1)

      Jeszcze można zorganizować przejazd obwodnicą by był łatwiejszy dojazd do innych dzielnic i osiedli

      • 0 0

      • raczej: kilka przejazdów pod obwodnicą

        jeśli ci się wydawało, że byłeś dowcipny, to nie za bardzo ci to wyszło. Obwodnicą można jeździć rowerem, jeśli się ją na okres np. kilku godzin zamknie dla ruchu. Zorganizujesz taki weekend dla rolkarzy i rowerzystów? Do roboty!

        • 0 0

  • (3)

    A co z drogą rowerową z Kokoszek do PKM Matarnia i chodnikiem dla pieszych?

    • 18 0

    • nie będzie. (1)

      będzie tam tylko chodnik rowerowy i kiedy to nie wiadomo.

      • 2 1

      • bez różnicy.

        • 0 0

    • Nie marudź . Są ważniejsze priorytety , chociażby dotacje na spędy aborcjonistek i Love Parady .

      • 3 9

  • Fragment "Za kilkanaście miesięcy" jest baaardzo optymistyczny. Powstaje projekt, a kiedy DRMG zechce ogłosić przetarg na wykonanie prac budowlanych to inna historia :)

    • 9 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum