• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hucisko: chodniki także dla rowerzystów

Krzysztof Koprowski
9 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Wzdłuż chodnika przed gmachem prokuratury i kamienicami bliżej Huciska zostanie zmieniony sposób parkowania ze skośnego na równoległe, zaś jazda po chodniku zostanie dopuszczona oznakowaniem. Wzdłuż chodnika przed gmachem prokuratury i kamienicami bliżej Huciska zostanie zmieniony sposób parkowania ze skośnego na równoległe, zaś jazda po chodniku zostanie dopuszczona oznakowaniem.

Wkrótce w rejonie HuciskaMapka piesi będą musieli dzielić się przestrzenią z rowerzystami. Gdańsk zamierza na dniach ogłosić przetarg na przebudowę chodników na ciągi pieszo-rowerowe. Pojawią się również nowe przejazdy rowerowe na skrzyżowaniu przy siedzibie Rady Miasta Gdańska (dawny Żak).



W jaki sposób powinna zostać zbudowana infrastruktura dla rowerzystów przy Hucisku?

Pracami budowlanymi objęty będzie odcinek o łącznej długości ok. 300 metrów wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie na odcinku od kościoła pw. św. Elżbiety do wjazdu na Targ Drzewny oraz wzdłuż ul. Hucisko od gmachu Rady Miasta Gdańska do ul. 3 Maja, gdzie istnieje już droga rowerowa.

Dla rowerzystów nie przewidziano jednak wydzielonej drogi rowerowej, a jedynie ciąg pieszo-rowerowy. To oznacza, że rowerem będzie trzeba lawirować pomiędzy pieszymi, a piesi będą musieli zachowywać wyjątkową ostrożność na chodnikach.

Szerszy chodnik i zmiana sposobu parkowania



Wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie przewiduje się przebudowę miejsc postojowych - miejsca do parkowania skośnego zostaną zastąpione zatokami do parkowania równoległego. Pozwoli to na poszerzenie wspólnej pieszo-rowerowej przestrzeni do ok. 3,8-5,2 m  szerokości.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście



Zakres planowanych robót budowlanych. Zakres planowanych robót budowlanych.

Słupki uniemożliwiające parkowanie wzdłuż ul. Hucisko



Na ul. Hucisko, gdzie już teraz dopuszczony jest ruch rowerowy po chodniku, nie przewiduje się poszerzenia wspólnej przestrzeni o przyległy park Niemena. W zamian jednak pojawią się słupki wzdłuż jezdni, które wyeliminują całkowicie parkowanie na tym odcinku.

W ramach inwestycji przewiduje się także utworzenie przejazdów rowerowych:
  • przez ul. Wały Jagiellońskie po stronie gmachu Rady Miasta Gdańska,
  • przez wyjazd i wjazd na Targ Węglowy

W efekcie wreszcie całe skrzyżowanie Wały Jagiellońskie - Hucisko będzie wyposażone w przejazdy rowerowe wzdłuż wszystkich przejść dla pieszych.

Czytaj też:

Przejazdy tramwajowe wymagają napraw. GAiT szuka wykonawcy



Pięć miesięcy na wykonanie prac budowlanych



- Prace budowlane potrwają pięć miesięcy, licząc od daty podpisania umowy z wykonawcą. Otwarcie ofert w przetargu planowane jest na drugą połowę października - zapowiada Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest odpowiedzialna za tę inwestycję.
  • Wspólny chodnik dla pieszych i rowerzystów po zmianie zasad parkowania będzie o szerokości ok. 3,8 - 5,2 m.
  • Na skrzyżowaniu przed gmachem Rady Miasta Gdańska (d. Żak) oraz przy wjeździe/wyjeździe z Targu Drzewnego powstaną brakujące przejazdy przy przejściach.
  • w stronę Urzędu Miejskiego nie przewiduje się żadnych zmian w szerokości chodnika, po którym już dzisiaj można legalnie jeździć rowerem. Będą jedynie zamontowane słupki, uniemożliwiające parkowanie.

Element programu budowy infrastruktury pieszo-rowerowej



Zadanie jest realizowane w ramach szerszego projektu "węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", w ramach którego powstanie też m.in. chodnik pieszo-rowerowy na ul. Nowatorów oraz wspólna przestrzeń pieszo-rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Oliwie (odc. Pomorska - Bitwy Oliwskiej).

W ramach tego projektu trwa obecnie budowa drogi rowerowej w ul. Dmowskiego.

Materiał archiwalny z maja 2018 r.

Miejsca

Opinie (125) 7 zablokowanych

  • Będzie można przejechać sobie po jakimś z prokuratorów wychodzących z Białego Domu...

    • 2 2

  • droga rowerowa

    I tak jeżdzą gdzie się da rajdowcy pier... zamiast obok ścieżkąrowerową to nie po co chodnikiem najlepiej. A policja i wiejska nie robi nic z tym

    • 5 5

  • Rowery won z miasta

    Jak w temacie

    • 7 8

  • Ciąg pieszo-rowerowy to najgorsze rozwiązanie, piesi mają tam pierwszeństwo a rowerzyści tego nie szanują, lepiej już ciąg rowerowo-pieszy, wtedy rowerzysta ma pierwszeństwo a pieszy dla własnego bezpieczeństwa lepiej niech zejdzie im z drogi.

    • 3 6

  • DRMG powinno zmienic nazwe na biuro niedorozwoju miasta Gdańska ,urzedasy tam są najwiekszymi szkodnikami miasta!!

    • 3 2

  • ale po co? (3)

    Rowerzyści uważają się za pełnoprawnych uczestników ruchu drogowego tak? To zapraszam na jezdnię - miejsca dość. Nie trzeba żadnych specjalnych pasów czy dróg rowerowych.

    • 9 5

    • Ja np. bardzo chętnie pojechalbym Wałami rowerem (2)

      Ale zaraz zleci się stado obszczekancow z niemieckich aut, że jak to, że do czego to doszło rowerzysta na jezdni, że zaraz rozjadą i myśl o swoim życiu (w domyśle że celowo potrącą). I żebyście wy jeszcze jeździli 50, tak jak tam wolno. Ale jak nie przestrzegacie sami przepisów, to nie oczekujcie tego od innych.

      • 7 0

      • Ja też jestem za ale urzędnik wie lepiej i nic go nie przekona że czarne to......

        te wszystkie nakazy jazdy po chodniku powinny być zdelegalizowane.

        • 3 1

      • w latach 70. tak jeździłem

        przez Błędnik ulicą, a potem ręka w lewo i przez 3 pasy, żeby skręcić w Rajską. Było mniej samochodów, ale i tak nie wszyscy się decydowali na takie manewry. Miałem 13-14 lat, kartę rowerową i 16kg rower.

        • 2 0

  • Użytkownicy rowerów

    Nie mam nic przeiwko rowerzystom jeżeli traktują chodnik jako teren wspólny z innymi użytkownikami . A nie traktują chodników jako tory wyścigów rowerowych ,mając dobry rower za duże pieniądze można kulturalnie użytkować wspólnie chodniki z pieszymi . Wystarczy trochę kultury.

    • 7 0

  • Pamietam czasy, gdy na rowerze spedzalem zycie i nie korzystalem z komunikacjo miejskiej. (3)

    Nie bylo cudów zwanych sciezkami. Jezdzilo sie normalnie po chodnikach, razem z pieszymi tam gdzie ulice byly zbyt ruchliwe na jazdę z autami. I wszystko grało i śpiewało. Potem nagle wielki swiat, wszelkiej maści aktywisci komuniści i to co bylo proste i normalne, stalo się złe i koniecznie do zmiany... ale nie zmiany, żeby wszystkim było lepiej. Tylko zmian, zeby wszystkim uciąc, bo tylko rowerzyści mają mieć hawaje i wszystko się bezmyślnie pod rowery zmienia. Że niby na zachodzie itd itp, ale na zachodzie jest inna kultura jazdy, inne warunki i inne podejście, takie z głową. A tu jak zwykle od czapy.

    • 5 8

    • a ile wtedy było samochodów, a ile teraz jest?

      "ścieżki" i inne cuda spychające rowerzystów na chodniki to fanaberia tylko i wyłącznie kierowców którym rowerzyści na jezdni po prostu przeszkadzają. Pan i władca chce jechać przez miasto 90kmh i żaden dwukołowiec mu przeszkadzać w tym nie będzie. Taka mentalność jest do dziś i prawdopodobnie przez jeszcze 20 lat to się nie zmieni. Niestety

      • 5 2

    • (1)

      W tamtych czasach nikt nie jechał na rowerze >40km/h po chodniku bo na Wigry 3 się nie dało. Nie ma problemu jeśli rowerzysta uważa na pieszych na chodniku respektując ich pierwszeństwo. Niestety założenie obcisłych gaci wiąże się z niedotlenieniem mózgu u niektórych i potem jest jak jest.

      • 1 3

      • Alez jest, dla ogromnej czesci spoleczenstwa. Moja mame, jadaca sobie swoim miejskim rowerkiem z koszyczkiem, jakas stara baba

        ...zwyzywala od k. Ot tak, bo mijaly sie na pustym chodniku. No i jak zareagujesz, co z takim babskiem zrobisz? Przeciez jasne jest, ze z takiego czlowieka, ktory nienawidzi wszystkich innych, zadnego pozytku nie ma i nie bedzie. Nawet jakby go na kompost przerobic, to prad uzyskany z takiego próchna wylazilby sam z gniazdka i kopal wszystkich w d*pe.

        • 1 0

  • Pytam się po co!!!!!!

    • 2 1

  • (1)

    Niedawno czytałem, że zmienia się polityka i Gdańsk będzie przyjazny pieszym. Czy to jest pierwszy objaw? Boję się dalszych.

    • 7 1

    • cóż, prżegonienie samochodów a zaproszenie rowerów to chyba właściwszy kierunek,
      niż dopuszczenie do panoszenia się samochodów

      rowery nie zabijają. tylko straszą. samochody mordują. a kierowcy unikają kar jak aqrat trzeźwi

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum