• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hucisko: chodniki także dla rowerzystów

Krzysztof Koprowski
9 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Wzdłuż chodnika przed gmachem prokuratury i kamienicami bliżej Huciska zostanie zmieniony sposób parkowania ze skośnego na równoległe, zaś jazda po chodniku zostanie dopuszczona oznakowaniem. Wzdłuż chodnika przed gmachem prokuratury i kamienicami bliżej Huciska zostanie zmieniony sposób parkowania ze skośnego na równoległe, zaś jazda po chodniku zostanie dopuszczona oznakowaniem.

Wkrótce w rejonie HuciskaMapka piesi będą musieli dzielić się przestrzenią z rowerzystami. Gdańsk zamierza na dniach ogłosić przetarg na przebudowę chodników na ciągi pieszo-rowerowe. Pojawią się również nowe przejazdy rowerowe na skrzyżowaniu przy siedzibie Rady Miasta Gdańska (dawny Żak).



W jaki sposób powinna zostać zbudowana infrastruktura dla rowerzystów przy Hucisku?

Pracami budowlanymi objęty będzie odcinek o łącznej długości ok. 300 metrów wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie na odcinku od kościoła pw. św. Elżbiety do wjazdu na Targ Drzewny oraz wzdłuż ul. Hucisko od gmachu Rady Miasta Gdańska do ul. 3 Maja, gdzie istnieje już droga rowerowa.

Dla rowerzystów nie przewidziano jednak wydzielonej drogi rowerowej, a jedynie ciąg pieszo-rowerowy. To oznacza, że rowerem będzie trzeba lawirować pomiędzy pieszymi, a piesi będą musieli zachowywać wyjątkową ostrożność na chodnikach.

Szerszy chodnik i zmiana sposobu parkowania



Wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie przewiduje się przebudowę miejsc postojowych - miejsca do parkowania skośnego zostaną zastąpione zatokami do parkowania równoległego. Pozwoli to na poszerzenie wspólnej pieszo-rowerowej przestrzeni do ok. 3,8-5,2 m  szerokości.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście



Zakres planowanych robót budowlanych. Zakres planowanych robót budowlanych.

Słupki uniemożliwiające parkowanie wzdłuż ul. Hucisko



Na ul. Hucisko, gdzie już teraz dopuszczony jest ruch rowerowy po chodniku, nie przewiduje się poszerzenia wspólnej przestrzeni o przyległy park Niemena. W zamian jednak pojawią się słupki wzdłuż jezdni, które wyeliminują całkowicie parkowanie na tym odcinku.

W ramach inwestycji przewiduje się także utworzenie przejazdów rowerowych:
  • przez ul. Wały Jagiellońskie po stronie gmachu Rady Miasta Gdańska,
  • przez wyjazd i wjazd na Targ Węglowy

W efekcie wreszcie całe skrzyżowanie Wały Jagiellońskie - Hucisko będzie wyposażone w przejazdy rowerowe wzdłuż wszystkich przejść dla pieszych.

Czytaj też:

Przejazdy tramwajowe wymagają napraw. GAiT szuka wykonawcy



Pięć miesięcy na wykonanie prac budowlanych



- Prace budowlane potrwają pięć miesięcy, licząc od daty podpisania umowy z wykonawcą. Otwarcie ofert w przetargu planowane jest na drugą połowę października - zapowiada Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest odpowiedzialna za tę inwestycję.
  • Wspólny chodnik dla pieszych i rowerzystów po zmianie zasad parkowania będzie o szerokości ok. 3,8 - 5,2 m.
  • Na skrzyżowaniu przed gmachem Rady Miasta Gdańska (d. Żak) oraz przy wjeździe/wyjeździe z Targu Drzewnego powstaną brakujące przejazdy przy przejściach.
  • w stronę Urzędu Miejskiego nie przewiduje się żadnych zmian w szerokości chodnika, po którym już dzisiaj można legalnie jeździć rowerem. Będą jedynie zamontowane słupki, uniemożliwiające parkowanie.

Element programu budowy infrastruktury pieszo-rowerowej



Zadanie jest realizowane w ramach szerszego projektu "węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", w ramach którego powstanie też m.in. chodnik pieszo-rowerowy na ul. Nowatorów oraz wspólna przestrzeń pieszo-rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Oliwie (odc. Pomorska - Bitwy Oliwskiej).

W ramach tego projektu trwa obecnie budowa drogi rowerowej w ul. Dmowskiego.

Materiał archiwalny z maja 2018 r.

Miejsca

Opinie (125) 7 zablokowanych

  • A piesi mają fruwac (1)

    • 7 3

    • nie muszą, ale niekiedy fruwają potrąceni przez samochody kierowane przez ludzi

      lekceważących limity prędkości. Bez względu na to, czy potrącani są na chodniku czy na przejściach dla pieszych czy na jezdni jak się poruszają jej poboczem poza terenem zabudowanym

      • 0 0

  • Kierowcy jak zwykle poszkodowani (3)

    I jak zwykle kierowcy poszkodowani, jedyne co potrafią zrobić w tym mieście to zabierać miejsca parkingowe

    • 13 14

    • kierowcy sami sobie gotują ten los

      zabierają innym kierowcom miejsca do parkowania w wielu miejscach miasta. To samochód jest głównym zawalidrogą ruchu samochodów w mieście. Jak kierofczyki tego nie pojmą, to nadal będziemy brnęli ścieżką niezrównoważonego rozwoju i stopniowej degradacji warunków życia w mieście

      • 5 2

    • 9 pasów po 3.5m mają tylko dla siebie i wielce poszkodowani

      rowerzyści i piesi mają współdzielić chodniczek 2m i to już jest super.

      • 12 1

    • I słusznie.

      Parkuj na rogatkach i nie zasmradzaj spalinami mojego miasta. W Gdańsku całkiem dobrze spisuje się ZTM więc z niego korzystaj a również rusz w końcu tłusty tyłek i przejdź się kawałek jeden z drugim.

      • 4 4

  • a schodki do tych lokali zostaną???

    to one powinny zniknąć. Do wnętrz lokali, a nie blokowanie chodnika

    • 6 1

  • Janusze cyklingu

    poruszają sie bez świateł z przodu lub oslepiającami ledami bez kasków ze słuchawkami na ucholach mknący niczym torpeda na Jaskowej Dolinie mam ich dosyć napisałem pismo do KMP o patrole piesze w celu zdyscyplinowania, januszy, nie masz światła to tak jak samochod: mandat, nie przepuszczaja pieszych na Pasach a sami rządaja od samochodziarzy traktowania chamy na bicyklach nauczcie sie kultury

    • 12 12

  • Rowerzyści jak chcą jeździć niech płacą !!!! (1)

    • 7 12

    • Kierofczyki jak chcą jeździć to niech płacą!

      za wjazd samochodem do centrum dobrze zarządzanych miast pobiera się opłaty.

      • 7 4

  • Ścieżki (2)

    Karty rowerowe i zapraszam na jezdnię więcej jak 70 % nie zda i będzie spokój

    • 5 12

    • Masz jak widzę marzenia wieśniaka.

      • 8 0

    • Ja nie znam żadnego komunikacyjnego rowerzysty bez prawa jazdy i który nie posiadałby samochodu.

      ale faktycznie może nie zdać.... jak większość kierowców. Prawo jazdy to niestety tylko kawałek nic nie wartego plastiku. Prawda jest taka że 30% kierowców nie ma pojęcia o przepisach drogowych, pozostałe 30% coś tam wie ale ich nie rozumie, a kolejne 35% świadomie je łamie...więc co za różnica.

      • 9 1

  • Rowerzyści będą się tam rozpychać, najeżdżać na pieszych, jak to można zaobserwować na innych ulicach. Uważają się za święte krowy, którym wszystko wolno.

    • 11 10

  • Czym na codzień dojeżdżają do Pracy (3)

    Pani prezydent i zastępcy?

    • 7 3

    • Pani Ola jeździ Fiacikiem (1)

      A przynajmniej przed pandemią jeździła, w spocie wyborczym np. a czasem i do Medicoveru.

      • 0 0

      • trypla leczy?

        • 0 2

    • raczej nie rowerem i nie pieszo jak takie bzdury antypieszo-rowerowe tworzą

      • 1 2

  • Ograniczona wyobraźnia? (4)

    Zupełnie nie rozumiem dlaczego nie można poprowadzić drogi rowerowej przez park Niemena. To bardzo krótki odcinek a jadący tamtędy rowerzyści przestaliby przeciskać się przez tłumek ludzi czekających na chodniku na autobus. Ten park jest tak tragicznie zapuszczony, że droga rowerowa była by jego najpiękniejszym elementem.

    • 13 5

    • To niezły pomysł, ale DDR musi też być do skrzyżowania (1)

      Tak samo jak samochody, rowery muszą mieć do nich dostęp.

      • 2 1

      • to się nie kłóci

        • 3 0

    • jaki to ma sens prowadzic kilka metrow trase przez park? (1)

      trasa zeby była atrakcyjna musi prowadzic prosto, maksymalnie bezkolizyjnie, a nie na okolo przez park z kilkoma kolizjami z pieszymi. to nie jest trasa rekreacyjna. Jezdnia tam szeroka i powinno sie tam wygospodarowac pasy. proste i logiczne rozwiązanie.

      • 4 0

      • jeśli zrobią tak jak zamierzają, to dalej będzie kolizyjnie

        na przystanku zawsze jest sporo ludzi, wąska wiata to tylko zabranie komfortu pieszym. Właściwie to będzie jeszcze gorzej, bo jeśli znikną miejsca parkingowe, to rowerzyści (+ hulajnogi) będą mieli szerzej (czyli pojadą szybciej) i z większą prędkością wjada w strefę przystanku. I tak, tak jak zawsze, sporo ludzi będzie za wiatą, w kolizji z rowerami i hulajnogą. Dlatego trasa przez ten zapuszczony park ma sens.
        I lepsza jakość znaków na jezdni (sierżantów), żeby przypomnieć i potencjalnym rowerzystom, i kierowcom, że tu jest też miejsce dla rowerów.

        • 3 2

  • Właśnie zmierzyłem miareczką na mapach GIS miejsce ze zdjęcia:

    Ogółem 42,35m, z tego jest wydzielone dla samochodów: 27,54m. Na tych 27m odbywa się cała emisja spalin.
    Tramwaje: 7,3m
    Piesi 2+2m. Rower 2m. I jakiś ogryzek trawnika na reszcie.
    Nie ma to jak zrównoważony transport, 65% na auta, resztę podzielic na skraweczki i rozdac potroszku biedakom.

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum