rowery

Oliwa. Powstanie droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej

Do końca sierpnia 2021 roku powstaną w Gdańsku nowe drogi dla rowerów.
Do końca sierpnia 2021 roku powstaną w Gdańsku nowe drogi dla rowerów. blasbike/123rf.com

Do końca sierpnia przyszłego roku powstanie kolejna droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku. Trasa o długości 450 m obejmie odcinek pomiędzy ul. Bitwy OliwskiejMapkaul. PomorskąMapka.



Budowa nowej drogi dla rowerów potrwa cztery miesiące od podpisania umowy, jednak przetarg na realizację zadania zostanie ogłoszony w najbliższych dniach, a otwarcie ofert nastąpi w drugiej połowie lipca. Inwestycja ma zostać zakończona do końca sierpnia 2021 roku.

Na oliwskim odcinku al. Grunwaldzkiej powstanie nie tylko droga rowerowa, lecz także nowy chodnik i zjazdy. Planowane jest także ustawienie urządzeń zabezpieczających ruch pieszych i rowerzystów.

Gdańsk wprowadza udogodnienia dla rowerzystów



Gdańsk inwestuje w drogi rowerowe



Inwestycja jest częścią programu "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska".
Program ten, finansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020 obejmuje także budowę drogi rowerowej wzdłuż ul. DmowskiegoMapka, z którą do niedawna wiązały się pewne kontrowersje. Jasne jest, że pomimo sprzeciwu wielu mieszkańców Wrzeszcza wobec rozbudowy pasa dla rowerów kosztem chodnika dla pieszych, droga dla rowerów powstanie w tym miejscu w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

Spór o drogę rowerową wzdłuż ul. Dmowskiego we Wrzeszczu



W ramach tego samego programu, na ul. PotokowejMapka trwa budowa drogi rowerowej z przystanku PKM do skrzyżowania z ul. Słowackiego, a także ścieżka rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej, od ul. KołobrzeskiejMapka do ul. Braci LewoniewskichMapka. W tym samym terminie co droga rowerowa w Oliwie, tj. do końca sierpnia 2021 roku, zbudowana zostanie również droga rowerowa wzdłuż ul. NowatorówMapka.
Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (88) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (1)

    No i elegancko, jestem na tak. Kiedy powstanie ścieżka na ul. Kołobrzeskiej od strony ul. Grunwaldzkiej?

    • 69 4

    • Mały tunel dla rowerów by się przydał. Taki jak przy dojściu do peronu SKM od Alchemii.

      No I wydzielenie osobnego pasa dla rowerów, a nie jakieś badziewie w stylu wydzielenia w jezdni pasa dla rowerów.

      Jezdnia dla aut, a ścieżki rowerowe dla rowerów. A nie jakies tanie niebezpieczne rozwiązania.

      Że drogo? I tak na ścieżki rowerowe pieniądze daje Unia Europejska, a nie miasto Gdańsk. Więc argument o "drogości" mnie nie przekonuje.

      • 4 0

  • Rok temu to samo pisali. Za rok będą to samo pisać. Co roku tylko o kolejny rok przesuwają ;)

    a jak nie było tak nie ma

    • 30 18

  • Różowy pasek na chodniku nie jest żadną drogą dla rowerów (9)

    Drogi dla rowerów muszą oferować standard komunikacyjny, a nie spacerowy.

    • 61 19

    • Marudzenie level obcisłe majtasy z dzieckiem w tunelu? (7)

      A może frytki do tego?

      • 19 43

      • Argument na poziomie

        Na czerwonym asfalcie najlepiej się parkuje

        • 12 5

      • Obcisłe majtasy masz na głowie. (2)

        Właśnie tunelem bym pocisnął rowerem ale przez takich retardow jak Ty nie mogę. Oddawać mevo, takie coś powinno być sfinansowane z budżetu miasta. Prostować chodniki, wysiedlać meneli. Zamknąć żabki i biedronki. Chleb i ziemniaki za darmo dla wszystkich. Talony na cebulę i sofiksy. A frytki dla wybranych

        • 5 8

        • Tym się różnimy - ja drogowe patologię krytykuje a majtas wychwala... (1)

          ... jeśli tylko dopuszcza się ich inny majtas. Taka moralność kalego na 2 kołach.

          • 4 4

          • a co z mentalnością Kalego na czterech kołach?

            moralizm drogowy nie ma sensu. Kierunek szacunek owszem. Rowerzysta ma prawo poruszać się po jezdni i ma prawo czuć się tam bezpiecznie. Ostatnie wyczyny kierowcy na drogach Podhala pokazują, co potrafią nasi mistrzowie kierownicy.

            • 5 2

      • Gdyby w tunelu było niebezpiecznie a nie tylko przepis dowartościowujący elitarnych kierowców, to by natychmiast zamknęli wjazd a nie spokojnie czekali z mandatem na końcu tunelu, nieprawdaż???

        • 2 1

      • Dlaczego dziecko samochodowicza ma prawo przejechać tunelem, a dziecko normalne nie może bo albo zarazi się koronawirusem w autobusie albo dostanie mandat na rowerze???

        • 3 3

      • Jest stan epidemii i przejazd tunelem aby uniknąć zarażenia się w autobusie jest w pełni legalny, bo przepis epidemii jest ważniejszy od innych.

        • 2 2

    • zgadza sie ale pod warunkiem ze jest oddalony od ulicy

      • 1 0

  • Czy będzie można tamtędy jechać rowerem Mevo ? (2)

    • 24 3

    • Kup sobie rower i przestań płakać

      • 3 12

    • tak , w przyszłym roku bedzie można

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Świetna wiadomość dla nas rowerzystów. (12)

    Brakuje tego odcinka,jak i wielu innych,ale ,.nie od razu Kraków zbudowano"cieszy mnie każdy nowy odcinek ,poza drogowymi niebezpiecznymi dla nas rowerzystów pasami ,które gratis też dają nam masę spalin ze starych szrotów których nieprzebrane ilości u nas jeżdżą

    • 44 18

    • ale już jest 2020 rok. w takim tempie to za 100lat dalej nic nie będzie. (1)

      • 7 4

      • Do bezmózgowca nie dociera zadna wiedza ,ze spaliny trują ,i jazda ulicami jest szkodliwa dla dzdrowia

        Wczesniej ten bezmózgowiec twierdził ze pól metra nic nie daje bo nawet nie wie jaka jest odległość od ulic teraz już mu się zmieniło na 2 metry. Tacy jak on nie powinni mieć nawet praw wyborczych .Tak tylko drogi rowerowe poza ulicami maja jakikolwiek sens.!

        • 1 1

    • Pasy rowerowe (9)

      Ale właśnie pasy rowerowe na jezdni to jest najlepsze rozwiązanie dla rowerzystów jakie może być. Nie przecina jezdni, żaden pieszy nie wtargnie tak jak na DDR, bo to jednak część jezdni, dla samochodów jesteśmy lepiej widoczni niż zbliżając się do przejazdów na równi z pieszymi, pasy rowerowe mają lepszą nawierzchnię bo zazwyczaj dobrą bitumiczną jak dla samochodów. A spaliny, no proszę, że niby jadąc 2 metry dalej na DDR to będzie ich mniej?!

      • 12 11

      • A właśnie pasy rowerowe są złe. (8)

        Wolę jak mi pieszy wejdzie na ścieżkę, niż autobus wyjeżdżający z zatoczki zgarnie mnie i moje dziecko z pasu narysowanego na jezdni. Nie rozumiem rysowania takich pasów w miejscach gdzie spokojnie jest miejsce na bezpieczną ścieżkę rowerową wzdłuż chodnika. np ulica Jana Pawła II na Zaspie.

        • 9 6

        • pasy rowerowe mają sens o ile kierowcy nie lekceważą limitów prędkości (4)

          Pas na Jana Pawła II na Zaspie ma sens, chociaż obok mogłaby powstać dwukierunkowa droga dla rowerów z prawdziwego zdarzenia. Najważniejsze jest uspokajanie ruchu i redukcja skali ruchu tranzytowego na ulicach lokalnych, gdzie rowerzyści powinni się czuć bezpiecznie w tzw. ruchu mieszanym.

          • 4 4

          • Nie na zaspie niemaja sensu i widac to po ilosci ludzi jeżdzacych nadal tam chodnikami (3)

            Podobnie jak niema sensu jazda rowerem by wdychać spaliny.

            • 5 4

            • 90% jedzie jezdnią

              • 5 3

            • Wiekszość zdec ydowania własnie korzysta ze starej drogi rowerowej a nie paska na jezdni (1)

              • 1 1

              • masz jakieś badania?

                obserwacja temu przeczy

                • 0 0

        • Czy pieszy podziela twoją opinię? :D

          Nie jesteś sam na drodze

          • 4 3

        • Przepisy ruchu drogowego (1)

          Warto przypomnieć, że obowiązują przepisy ruchu drogowego, więc jeśli poruszasz się pasem rowerowym to masz takie prawa i obowiązki jak samochody obok. W terenie zabudowanym mamy obowiązek wpuścić autobus wyjeżdżający z zatoczki, więc jeśli taki autobus Cię "zgarnia" to znaczy, że nie ustąpiłeś pierwszeństwa i to twoja wina. A jeśli się obawiasz to z małym dzieckiem możesz zgodnie z prawem jechać chodnikiem.
          Oczywiście są miejsca gdzie lepiej sprawdza się poprowadzenie DDR bo jest na to miejsce i nie wiele jest punktów kolizyjnych (np. pomiędzy operą bałtycką, a bramą oliwską lub wzdłuż Hallera), ale są też miejsca gdzie ich stosowanie jest absurdalne i o wiele lepiej sprawdzą się pasy rowerowe (np. Armii Krajowej w Sopocie). Wzdłuż Jana Pawła II jest miejsce na jedno i drugie, ale osobiście bardzo lubię tamte pasy, bo przejechać tę aleję to chwila. Zakładam, że koszt pasów rowerowych jest dużo niższy, więc, jeśli (przykładowo) w tej samej cenie mogę mieć 5km pasów, a 1,5km DDR, to wolę to pierwsze. No i ważne jest uspokojenie ruchu samochodów, jak np. na Wita Stwosza

          • 3 2

          • fajnie że znasz część przepisów. doucz się w całości.

            autobus wyjeżdżając nie może też stworzyć zagrożenia, więc nie jest tak do końca z tym "zgarnianiem". Pierwszeństwo ma dalej pojazd na jezdni, a nie autobus włączający się do ruchu. Umożliwienie włączenia do ruchu to nie jest pierwszeństwo. Warto o tym pamiętać.

            • 4 1

  • Kolobrzeska (6)

    A najbardziej potrzebna, czyli wzdłuż kołobrzeskiej? Cisza.

    • 53 2

    • (1)

      Sprawa Kołobrzeskiej jest bardziej skomplikowana, bo przy okazji budowy drogi rowerowej chcą też zmodernizować sieci wodociągowo-kanalizacyjne pod chodnikami. Dlatego ta inwestycja się opóźnia, bo nie ma przecież sensu budować, żeby po krótkim czasie niszczyć.
      Co nie zmienia faktu, że ścieżka na Kołobrzeskiej się bardzo przyda.

      • 11 1

      • wyrazy współczucia, uzgodnienia pewnie zajmą lata

        • 3 1

    • (3)

      Dlaczego najbardziej potrzebna? Jezdnią tam się elegancko jedzie

      • 3 7

      • powiedz to swojej 11 letniej wnuczce lub córce (1)

        w świetle naszego prawa o ruchu drogowym ma ona obowiązek korzystania z jezdni. Za jazdę chodnikiem grozi jej rodzicom mandat w wysokości bodajże 100 zł. ponieważ wielu "ekspertów" i mieszkańców uważa, że ona tam "stwarza zagrożenie".

        • 2 3

        • nie histeryzuj

          pamiętaj że 11 letnia wnuczka ma obowiązek posiadania karty rowerowej.

          pamiętaj że trasy w mieście mają pełnić głównie funkcje komunikacyjne. Do porządnych dróg dla rowerów (jak w Holandii) nie mam nic ale te w standardzie polskim to szajs nad szajsami. Ograniczają i utrudniają tylko poruszanie się po mieście rowerem. Nie powinny być obowiązkowe

          • 1 1

      • No gdyby nie te dziury to tak

        jezdnia z pasami ruchu dla rowerów na jezdni byłaby tam idealna

        • 0 1

  • a co z odcinkiem od Opackiej do Opata? (3)

    Okazal sie za drogi i temat umarl?

    • 11 2

    • Od Opackiej do Derdowskiego

      i z drugiej strony od Derdowskiego do Kołobrzeskiej jeszcze brakuje i wtedy przynajmniej do Wrzeszcza byłaby ciągłość z obu stron, a to jak na 3miejskie standardy wręcz "kosmos" :D

      To trochę śmieszne że nie mamy jeszcze żadnej porządnej dwustronnej trasy wzdłuż żadnego ważnego ciągu komunikacyjnego. To normalność już od lat praktycznie ..... wszędzie.

      • 7 0

    • Przeciez jest (1)

      Pomiędzy Opata A Opacką jest droga, przy stawie przebiega więc w czym problem ?

      • 0 3

      • przy stawie baranku a potem 3 etapowy przejazd przez jezdnię?

        • 1 1

  • Dziura w nowobudowanej drodze rowerowej (2)

    Dlaczego na wysokości hali na wyskości wejścia do Mama i Ja jest "dziura" w drodze rowerowej o dł. ok 30 m? Od strony Skanskiej nowa droga rowerowa urywa się ślepo przed krzakami rosnącymi na jej przedłużeniu. Z drugiej zaś strony istniejąca droga rowerowa, zaraz za przejściem do Castoramy kończy się wąskim klinem także przed tymi samymi krzakami. Czy może ktoś trzeźwo wytłumaczyć ten absurd?!

    • 15 0

    • (1)

      tam sie bedzie jechac po drodze serwisowej. Czesciowo bedzie sie też jechać po niewydzielonym chodniku. Czyli po staremu :D Ty liczyłeś na kompleksową porządną trase? W Gdańsku? hehe

      • 6 4

      • ta droga serwisowa od Leroy do skody która do tej pory była parkingiem i teraz tez będzie to jest dopiero absurd. dlaczego tam nie wydzielono ddr?

        • 2 0

  • Szkoda, że zapomnieli dodać - Kosztem jednego pasa jezdni ! (2)

    • 23 26

    • i bardzo dobrze

      w dobrze zarządzanym mieście udogodnienia do jazdy rowerem powinny powstawać kosztem szerokości jezdni a nie kosztem szerokości chodnika. Pierwszym krokiem w tym kierunku powinna być likwidacja prawa do parkowania samochodów na chodnikach.

      • 9 6

    • jakiego jednego pasa jezdni chory człowieku?Przecież tam Grunwaldzka ma już dwa pasy to jest Żabianka matołku

      • 5 2

  • Cisza . (2)

    Pod koniec zeszłego roku miasto obiecało / na tym portalu / , że w tym roku będzie budowana ścieżka rowerowa na ul Kartuskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Łostowicką w kierunku do Auchan . I co ? Jajco .

    • 25 2

    • o Kołobrzeskiej

      • 1 2

    • Mogli by zmodernizować ten odcinek Kartuskiej i dorzucić ścieżkę od Adamowicza do Ronda przy aptece

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ dodaj

Porady rowerowe

zobacz więcej »

Szlaki rowerowe

Znajdź trasę rowerową

Turystyka rowerowa

zobacz więcej »