• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia inwestuje w rowery dostawcze

Michał Sielski
19 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: rowery towarowe także dla mieszkańców
Czy rowery cargo będą pojawiały się w Trójmieście nie tylko od święta? Tu na przejeździe dla WOŚP w styczniu 2018 roku. Czy rowery cargo będą pojawiały się w Trójmieście nie tylko od święta? Tu na przejeździe dla WOŚP w styczniu 2018 roku.

Ok. 1 mln zł unijnej dotacji dostanie Gdynia na wprowadzenie rowerów cargo. Chce przekonać do nich mieszkańców i przedsiębiorców, głównie ze Śródmieścia.



Rowery dostawcze to dobry pomysł?

Co to jest rower cargo? W skrócie: rower dostawczy, który ma "przyczepkę" lub przestrzeń ładunkową, najczęściej z przodu. Nie musi być to jednak odpowiednik małego samochodu dostawczego, bo w część bagażową można zaaranżować tak, by wozić w niej np. małe dzieci.

W centrum Gdyni takie pojazdy mają służyć przede wszystkim dostawcom, którzy w ten sposób mogliby rozwozić część towarów. Wszystko dzięki unijnemu projektowi CoBiUM, w którym weźmie udział Gdynia. Ze środków unijnych zakupione zostaną rowery, które będą własnością miasta. Nie wiadomo jeszcze jednak na jakich zasadach początkowo będzie można z nich korzystać. Prawdopodobnie docelowo trafią do sieci Roweru Metropolitalnego i każdy będzie mógł je wypożyczyć.

- Gdynia ma zamiar zaangażować się w badanie i prowadzenie działań pilotażowych wśród pracowników jednostek samorządowych oraz przedsiębiorców na terenie ścisłego centrum miasta. Połączymy to z innym projektem, dotyczącym systemu dostaw w Śródmieściu. W planach jest również zakup rowerów dostawczych - mówi Alicja Pawłowska, kierownik referatu projektów unijnych i zarządzania mobilnością w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.

Czy wprowadzenie rowerów dostawczych rozwiąże problemy z parkowaniem na chodnikach i drogach rowerowych?


Z takich rowerów korzystać będą też pracownicy miejskich służb, odpowiedzialni np. za czyszczenie ulic. Urzędnicy chcą również zachęcić do nich kurierów, a także mieszkańców, którzy np. wygodnie mogliby dowozić dzieci do przedszkoli i szkół.

Gdynia przystąpiła do projektu wraz ze Słupskiem, szwedzkim Vaxjo, Uniwersytet w Greifswaldzie, Duńską Organizację Turystyki Rowerowej (Kopenhaga) oraz firmą Energiekontor z Bremy. Budżet na realizację gdyńskiej części projektu wynosi 247 tys. euro i otrzyma dofinansowanie w wysokości 85 proc. Projekt musi być zrealizowany do końca stycznia 2021.

Ile z tej kwoty zostanie przeznaczone na zakup rowerów, a ile na działania promocyjne? Na razie nie wiadomo. Za miesiąc ustalone zostaną szczegóły. Pozostaje mieć nadzieję, że większość, bo w ciągu najbliższych trzech lat Gdynia uczestniczyć będzie też w projekcie City Changer Cargo Bike, który polegać będzie głównie na organizacji warsztatów, tworzeniu materiałów edukacyjnych oraz promowaniu ruchu rowerowego z wykorzystaniem rowerów towarowych.

Opinie (263) 7 zablokowanych

  • Może lepiej zaiwestować w osły dostawcze lub muły.

    Kaftany bezpieczeństwa dla włodarzy.

    • 10 2

  • Śmieci

    Niech wożą tym śmieci żeby śmieciarki nie blokowały ul. Świętojanskiej

    • 5 1

  • od 30 lat w Skandynawi (3)

    • 1 5

    • Tu jest Polska! (2)

      • 2 1

      • Jarosław! Jarosław! (1)

        • 1 0

        • ktowziołkszysz!

          • 1 0

  • Już widzę te riksze ma Wiśniewskiegi i obwodnicy.

    I Szczurka na rowerze pedałującego na Wiczlino. :-) )

    • 10 2

  • Bzdura (1)

    Następny bubel aby wydać pieniądze Są ważniejsze rzeczy do zrealizowania .

    • 6 2

    • a co konkretnie proponujesz?

      • 0 0

  • Ha

    Następny przekręt do wyłudzenia kasy.

    • 6 2

  • ok ale to za malo,aby zmiejszyly sie korki

    Gdynia powinna ,tak jak Gdansk, wprowadzic darmowe przejazdy komunikacją miejską dla dzieci i mlodziezy w wieku szkolnym

    • 0 1

  • Gdynia zgłupiała

    Kiedy gdyńscy tytani innowacyjności zamienią karetki pogotowia, radiowozy i wozy straży pożarnej na cargo rowery?

    • 6 1

  • Moje uwagi

    Nie nam nic przeciwko rowerom,sam korzystam.Natomiast mam wiele zastrzezen do polityki Prezydenta w stosunku do kierowcow a w zasadzie ich dyskryminacji.Kierowcy placa b duze podatki drogowe w paliwie,akcyzy,recyklingi,rejestracje i inne.Wylacza sie coraz wiecej przestrzeni drogowej na rowery,bus pasy a tam gdzie jest troche wolnego wbija sie slupy zeby bron boze nie stanal samochod.Drogi fatalne, prawy pasb na Al Zwyciestwa koleiny pol
    metrowe od autobusow i trajtkow.Na Wladka do jazdy prosto 1pas ruchu 10 lutego same dziury tak jak na Jana z Kolna.Kopernika ,Architektow,Pl.Gornoslaski dziury.Kwiatkowskiego dziury. Z jakiego funduszu sa budowane sciezki rowerowe?Dlaczego po bus pasach nie moga jezdzic samochody z trojka osob tak jak na calym swiecie?Korki na Wielkopolskiej,Estakadzie i Witominie od lat a robi sie caly czas sciezki,bus pasy itp.Gdynia sie cofa!

    • 6 1

  • kupię sobie taki rower (1)

    No dobra, załóżmy że mieszkam w wielkim bloku i kupiłem sobie taki rower dostawczy. Gdzie to cholerstwo trzymać? Po schodach nie wniosę, przed klatką nie zostawię, za miejsce na strzeżonym parkingu nie chcę płacić. Gdybym mieszkał na działkach, to bym sobie po prostu zaparkował na działce przy altance. Poza tym na ulicy auta na mnie trąbią, jako na zawalidrogę, a na chodniku nie mogę się wyminąć z pieszym, a tym bardziej z wózkiem z dzieckiem.

    Gdybym był "miastem", to też to muszę gdzieś trzymać, byle nie za daleko od miejsca przeznaczenia.

    Gdzie ci Chińczycy to parkują?

    BIPP!!!

    • 2 1

    • Holendrzy parkują na chodnikach

      Duńczycy podobnie.

      Mieszkańcy domagają się darmowych miejsc do parkowania samochodów - zorganizuj też grupę nacisku, może coś ugrasz.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum