Gdynia inwestuje w rowery dostawcze
Ok. 1 mln zł unijnej dotacji dostanie Gdynia na wprowadzenie rowerów cargo. Chce przekonać do nich mieszkańców i przedsiębiorców, głównie ze Śródmieścia.
W centrum Gdyni takie pojazdy mają służyć przede wszystkim dostawcom, którzy w ten sposób mogliby rozwozić część towarów. Wszystko dzięki unijnemu projektowi CoBiUM, w którym weźmie udział Gdynia. Ze środków unijnych zakupione zostaną rowery, które będą własnością miasta. Nie wiadomo jeszcze jednak na jakich zasadach początkowo będzie można z nich korzystać. Prawdopodobnie docelowo trafią do sieci Roweru Metropolitalnego i każdy będzie mógł je wypożyczyć.
- Gdynia ma zamiar zaangażować się w badanie i prowadzenie działań pilotażowych wśród pracowników jednostek samorządowych oraz przedsiębiorców na terenie ścisłego centrum miasta. Połączymy to z innym projektem, dotyczącym systemu dostaw w Śródmieściu. W planach jest również zakup rowerów dostawczych - mówi Alicja Pawłowska, kierownik referatu projektów unijnych i zarządzania mobilnością w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Czy wprowadzenie rowerów dostawczych rozwiąże problemy z parkowaniem na chodnikach i drogach rowerowych?
Z takich rowerów korzystać będą też pracownicy miejskich służb, odpowiedzialni np. za czyszczenie ulic. Urzędnicy chcą również zachęcić do nich kurierów, a także mieszkańców, którzy np. wygodnie mogliby dowozić dzieci do przedszkoli i szkół.
Gdynia przystąpiła do projektu wraz ze Słupskiem, szwedzkim Vaxjo, Uniwersytet w Greifswaldzie, Duńską Organizację Turystyki Rowerowej (Kopenhaga) oraz firmą Energiekontor z Bremy. Budżet na realizację gdyńskiej części projektu wynosi 247 tys. euro i otrzyma dofinansowanie w wysokości 85 proc. Projekt musi być zrealizowany do końca stycznia 2021.
Ile z tej kwoty zostanie przeznaczone na zakup rowerów, a ile na działania promocyjne? Na razie nie wiadomo. Za miesiąc ustalone zostaną szczegóły. Pozostaje mieć nadzieję, że większość, bo w ciągu najbliższych trzech lat Gdynia uczestniczyć będzie też w projekcie City Changer Cargo Bike, który polegać będzie głównie na organizacji warsztatów, tworzeniu materiałów edukacyjnych oraz promowaniu ruchu rowerowego z wykorzystaniem rowerów towarowych.
Opinie (263) 7 zablokowanych
-
2018-02-19 15:19
porobcie w Pip jeszcze tych dróg rowerowych ... (1)
Jako kierowca z uprawnieniami nie raz widzę rowerzystę po zmroku nie oswietlonego , który jedzie świętojańska pod prąd lub przelatuje na czerwonym, będąc na jezdni dla pojazdów nie rowerów ...
Zielone miasto fajna akcja sęk w tym ze to tak samo jak wypuścić kierowców naszychna drogi arabskie nie znając przepisów. Zakończy się to źle... dlaczego ? Bo zarówno włodarzy miasta jak i ofiary będzie łączyć brak myślenia i zdolności przewidywania .. do zatloczonego centrum wpusc rowery wąskie to jedno a skrzynki t drugie ... po za tym zawsze znajomi z Niemiec czy Holandii jak są u mnie , są w szoku widząc drogi rowerowe , które są niebezpieczne po prostu ...- 20 1
-
2018-02-19 18:26
a może zamiast "wpuszczania rowerów na wąskie ulice w śródmieściu"
przekształcić je w ulice "rowerowo parkingowe" a samochody na nie wpuszczać tylko warunkowo?
Tak się robi w wielu miastach cytowanych krajów: Holandii i Niemiec.- 1 4
-
2018-02-19 15:20
Jak w Chinach za Mao Tse Tunga
- 23 1
-
2018-02-19 15:30
Rece opadaja
Przeciez to jakies brednie.
- 21 1
-
2018-02-19 15:51
A ja mam konia...
Wprawdzie jest w stadninie, ale przyszło mi do głowy, że jak się ociepli warto będzie spróbować pojeździć po Gdyni. Ciekawe, czy trzeba będzie korzystać z parkometrów? Przemyślę też kwestię bryczki! Póki co jest zakaz dla traktorów na Świętojańskiej, ale zaprzęgiem można. Tak, chyba postawię na ekologię!
- 20 1
-
2018-02-19 16:27
Szczurek odejdź w końcu
- 19 1
-
2018-02-19 16:44
rowery dostawcze nie załatwią sprawy z parkowaniem na ścieżce rowerowej (1)
wprowadzenie takich rowerów nie rozwiąże problemów z parkowaniem na drodze rowerowej. Proponuje zapytać dostawcy dlaczego nie robi tego na ulicy. Jedną z przeszkód jest wysoki chodnik który skutecznie uniemożliwia przetransportowanie palety do sklepu wózkiem paletowym
Druga sprawa to pojemność owej przyczepki i rzeczy które można przewieść- 9 2
-
2018-02-19 23:17
na parkowanie na ddrach potrzebna policja na rowerach, bo policja w furach jest na to ślepa
co do rozmiaru... europaleta 120x80 to mało?- 2 1
-
2018-02-19 16:49
Wow!!! Gdynia to same najnowsze technologie zakupuje!!!
Mają rozmach s......
- 21 1
-
2018-02-19 16:54
Złodziejstwa za dużo
Za dużo złodziejstwa zostawi rower, to ani towaru nie będzie ani roweru. To jest Polska ludzie.
- 17 2
-
2018-02-19 17:14
(1)
A może czas najwyższy aby urzędnicy, zwłaszcza zarządzający dali przykład i korzystali z komunikacji miejskiej lub rowerów zwłaszcza zimą. Pozdrawiam
- 23 1
-
2018-02-20 17:47
przecież wielu z nich to robi
ale jak siedzisz w samochodzie to masz wąskie pole widzenia
- 0 0
-
2018-02-19 17:56
Kolejna wspaniała inicjatywa miłościwie nam panującego gryzonia!
Następny etap to bedą riksze -jak podczas okupacji niemieckiej!
- 16 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.