• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia inwestuje w rowery dostawcze

Michał Sielski
19 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: rowery towarowe także dla mieszkańców
Czy rowery cargo będą pojawiały się w Trójmieście nie tylko od święta? Tu na przejeździe dla WOŚP w styczniu 2018 roku. Czy rowery cargo będą pojawiały się w Trójmieście nie tylko od święta? Tu na przejeździe dla WOŚP w styczniu 2018 roku.

Ok. 1 mln zł unijnej dotacji dostanie Gdynia na wprowadzenie rowerów cargo. Chce przekonać do nich mieszkańców i przedsiębiorców, głównie ze Śródmieścia.



Rowery dostawcze to dobry pomysł?

Co to jest rower cargo? W skrócie: rower dostawczy, który ma "przyczepkę" lub przestrzeń ładunkową, najczęściej z przodu. Nie musi być to jednak odpowiednik małego samochodu dostawczego, bo w część bagażową można zaaranżować tak, by wozić w niej np. małe dzieci.

W centrum Gdyni takie pojazdy mają służyć przede wszystkim dostawcom, którzy w ten sposób mogliby rozwozić część towarów. Wszystko dzięki unijnemu projektowi CoBiUM, w którym weźmie udział Gdynia. Ze środków unijnych zakupione zostaną rowery, które będą własnością miasta. Nie wiadomo jeszcze jednak na jakich zasadach początkowo będzie można z nich korzystać. Prawdopodobnie docelowo trafią do sieci Roweru Metropolitalnego i każdy będzie mógł je wypożyczyć.

- Gdynia ma zamiar zaangażować się w badanie i prowadzenie działań pilotażowych wśród pracowników jednostek samorządowych oraz przedsiębiorców na terenie ścisłego centrum miasta. Połączymy to z innym projektem, dotyczącym systemu dostaw w Śródmieściu. W planach jest również zakup rowerów dostawczych - mówi Alicja Pawłowska, kierownik referatu projektów unijnych i zarządzania mobilnością w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.

Czy wprowadzenie rowerów dostawczych rozwiąże problemy z parkowaniem na chodnikach i drogach rowerowych?


Z takich rowerów korzystać będą też pracownicy miejskich służb, odpowiedzialni np. za czyszczenie ulic. Urzędnicy chcą również zachęcić do nich kurierów, a także mieszkańców, którzy np. wygodnie mogliby dowozić dzieci do przedszkoli i szkół.

Gdynia przystąpiła do projektu wraz ze Słupskiem, szwedzkim Vaxjo, Uniwersytet w Greifswaldzie, Duńską Organizację Turystyki Rowerowej (Kopenhaga) oraz firmą Energiekontor z Bremy. Budżet na realizację gdyńskiej części projektu wynosi 247 tys. euro i otrzyma dofinansowanie w wysokości 85 proc. Projekt musi być zrealizowany do końca stycznia 2021.

Ile z tej kwoty zostanie przeznaczone na zakup rowerów, a ile na działania promocyjne? Na razie nie wiadomo. Za miesiąc ustalone zostaną szczegóły. Pozostaje mieć nadzieję, że większość, bo w ciągu najbliższych trzech lat Gdynia uczestniczyć będzie też w projekcie City Changer Cargo Bike, który polegać będzie głównie na organizacji warsztatów, tworzeniu materiałów edukacyjnych oraz promowaniu ruchu rowerowego z wykorzystaniem rowerów towarowych.

Opinie (263) 7 zablokowanych

  • nie no jasne....

    Urzędasy wyjdzcie zza biurek i zastanówcie się następnym razem jak przywożę wasze prywatne przesyłki do biur gdzie i jak mam zaparkować swojego dostawczaka skoro wszędzie durne kamienie, zasieki i ścieżki rowerowe !!!! Internetowa sprzedaż wzrasta ale dostawcy mają coraz gorzej !!!

    • 10 1

  • Co z kurierami ? (1)

    Zanim zjadą z Kowal do centrum to będzie 18 a załadują do rykszy 25kg ? to 5 paczek...

    • 9 1

    • takim rowerem przewozi się ładunki do 100 kg bez większego problemu

      • 0 0

  • Ekologia od du.... strony

    Za takie pieniądze lepiej wymieniliby piece mieszkańcom pseudodomów przy torach na wysokości Redłowa!!!!! Po południu nie da się już nawet otworzyć okna w mieszkaniu, bo taki smog jest w powietrzu! Straż miejska również nic sobie z tego nie robi, że Gdynia jest zatruta! Ale rowery??? Bardzo proszę! Przecież są ekologiczne! A może kupić ludziom ekologiczne piece, żeby inni mieszkańcy mogli oddychać czystym powietrzem? Jestem Gdynianką, ale powoli mam dość tego miasta!

    • 13 2

  • Do wypożyczalni tych rowerów koniecznie trzeba będzie zakupić windę.

    A tak serio - Wojtas,zdaj już sprzęt i nie kandyduj.Czas przewietrzyć to towarzystwo bo obrosło w piórka. Windy,rowery,pomniki,muzea bez eksponatów a studzienki zapadnięte od lat.
    Wydawanie kasy na to z czego nie korzystamy i niewydawanie na to czego naprawdę potrzeba.
    To jakby ktoś bez zębów wydał pierwszą wypłatę na złoty łańcuszek.

    • 10 1

  • Gdynia cofa się w rozwoju. (1)

    Tu trzeba nowych ulic a nie podcierania się szkłem. Nowych szerokich niedziurawych ulic. Z tymi rowerami to jakaś paranoja.

    • 7 2

    • Zgadzam się całkowicie!

      W Gdyni potrzeba nowych dróg dla samochodów i nowych chodników! Parę dni temu wywróciłam się koło Rossmanna na Starowiejskiej , ponieważ była dziura w przestarzałych chodnikach w kształcie sześciokątów! Tak runęłam że aż karetka się zatrzymała... Jestem cała poobijana i cud, że się nie połamałam, ale przecież rowery górą! Ktoś na tym kasę robi , to inwestują w drugorzędne potrzeby... Wymieńcie piece w budach przy torach i wyremontujcie chodniki! Tylko żeby na tych chodnikach nie było znowu słupków i donic, żeby zabrać parkingi!!!!

      • 4 2

  • Plus specjalny rykszapass na obwodnicy.

    I ograniczenie do 100 km/h. Idiotyzm.

    • 7 1

  • a kiedy inwestycja w drogi? (1)

    • 6 1

    • inwestycje w drogi generują nowy ruch a nie redukują korków

      inwestycje w udogodnienia dla pieszych, rowerzystów i tabor SKM poprawiają jakość życia w całej aglomeracji.

      Warto spróbować.

      • 0 0

  • Poprę ten chory projekt. (1)

    Jak zobaczę urzędników z gdyńskiego urzędu miejskiego zimą dojeżdżających do pracy rowerami. Proszę dać przykład panie i panowie.

    • 12 1

    • już tacy są - wystarczy dobrze się przyjrzeć.

      Wielu z nich dojeżdża w ciągu 10 minut - stąd tylko wtedy możesz ich zauważyć.

      Tylko pamiętaj: nie próbuj ich dostrzegać zza szyby samochodu: to bardzo ogranicza pole widzenia.

      • 1 0

  • ul.Sienkiewicza nawet z góry tym sie nie przejedzie

    • 3 1

  • "Ile z tej kwoty zostanie przeznaczone na zakup rowerów, a ile na działania promocyjne? Na razie nie wiadomo. "

    Obstawiam, po opłaceniu opracowań, planów, wizualizacji, białej farby - ud się zakupić rowery cargo.

    Trzy.

    Renomowanego producenta Chittagong Street Riksha Co. Ltd.
    Używane.
    15 letnie.
    Bangladeszańczyk płakał jak złomował.

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum