Gdynia inwestuje w rowery dostawcze
Ok. 1 mln zł unijnej dotacji dostanie Gdynia na wprowadzenie rowerów cargo. Chce przekonać do nich mieszkańców i przedsiębiorców, głównie ze Śródmieścia.
W centrum Gdyni takie pojazdy mają służyć przede wszystkim dostawcom, którzy w ten sposób mogliby rozwozić część towarów. Wszystko dzięki unijnemu projektowi CoBiUM, w którym weźmie udział Gdynia. Ze środków unijnych zakupione zostaną rowery, które będą własnością miasta. Nie wiadomo jeszcze jednak na jakich zasadach początkowo będzie można z nich korzystać. Prawdopodobnie docelowo trafią do sieci Roweru Metropolitalnego i każdy będzie mógł je wypożyczyć.
- Gdynia ma zamiar zaangażować się w badanie i prowadzenie działań pilotażowych wśród pracowników jednostek samorządowych oraz przedsiębiorców na terenie ścisłego centrum miasta. Połączymy to z innym projektem, dotyczącym systemu dostaw w Śródmieściu. W planach jest również zakup rowerów dostawczych - mówi Alicja Pawłowska, kierownik referatu projektów unijnych i zarządzania mobilnością w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Czy wprowadzenie rowerów dostawczych rozwiąże problemy z parkowaniem na chodnikach i drogach rowerowych?
Z takich rowerów korzystać będą też pracownicy miejskich służb, odpowiedzialni np. za czyszczenie ulic. Urzędnicy chcą również zachęcić do nich kurierów, a także mieszkańców, którzy np. wygodnie mogliby dowozić dzieci do przedszkoli i szkół.
Gdynia przystąpiła do projektu wraz ze Słupskiem, szwedzkim Vaxjo, Uniwersytet w Greifswaldzie, Duńską Organizację Turystyki Rowerowej (Kopenhaga) oraz firmą Energiekontor z Bremy. Budżet na realizację gdyńskiej części projektu wynosi 247 tys. euro i otrzyma dofinansowanie w wysokości 85 proc. Projekt musi być zrealizowany do końca stycznia 2021.
Ile z tej kwoty zostanie przeznaczone na zakup rowerów, a ile na działania promocyjne? Na razie nie wiadomo. Za miesiąc ustalone zostaną szczegóły. Pozostaje mieć nadzieję, że większość, bo w ciągu najbliższych trzech lat Gdynia uczestniczyć będzie też w projekcie City Changer Cargo Bike, który polegać będzie głównie na organizacji warsztatów, tworzeniu materiałów edukacyjnych oraz promowaniu ruchu rowerowego z wykorzystaniem rowerów towarowych.
Opinie (263) 7 zablokowanych
-
2018-02-19 21:48
nie no jasne....
Urzędasy wyjdzcie zza biurek i zastanówcie się następnym razem jak przywożę wasze prywatne przesyłki do biur gdzie i jak mam zaparkować swojego dostawczaka skoro wszędzie durne kamienie, zasieki i ścieżki rowerowe !!!! Internetowa sprzedaż wzrasta ale dostawcy mają coraz gorzej !!!
- 10 1
-
2018-02-19 22:02
Co z kurierami ? (1)
Zanim zjadą z Kowal do centrum to będzie 18 a załadują do rykszy 25kg ? to 5 paczek...
- 9 1
-
2018-02-21 21:46
takim rowerem przewozi się ładunki do 100 kg bez większego problemu
- 0 0
-
2018-02-19 22:11
Ekologia od du.... strony
Za takie pieniądze lepiej wymieniliby piece mieszkańcom pseudodomów przy torach na wysokości Redłowa!!!!! Po południu nie da się już nawet otworzyć okna w mieszkaniu, bo taki smog jest w powietrzu! Straż miejska również nic sobie z tego nie robi, że Gdynia jest zatruta! Ale rowery??? Bardzo proszę! Przecież są ekologiczne! A może kupić ludziom ekologiczne piece, żeby inni mieszkańcy mogli oddychać czystym powietrzem? Jestem Gdynianką, ale powoli mam dość tego miasta!
- 13 2
-
2018-02-19 22:35
Do wypożyczalni tych rowerów koniecznie trzeba będzie zakupić windę.
A tak serio - Wojtas,zdaj już sprzęt i nie kandyduj.Czas przewietrzyć to towarzystwo bo obrosło w piórka. Windy,rowery,pomniki,muzea bez eksponatów a studzienki zapadnięte od lat.
Wydawanie kasy na to z czego nie korzystamy i niewydawanie na to czego naprawdę potrzeba.
To jakby ktoś bez zębów wydał pierwszą wypłatę na złoty łańcuszek.- 10 1
-
2018-02-19 22:40
Gdynia cofa się w rozwoju. (1)
Tu trzeba nowych ulic a nie podcierania się szkłem. Nowych szerokich niedziurawych ulic. Z tymi rowerami to jakaś paranoja.
- 7 2
-
2018-02-19 22:48
Zgadzam się całkowicie!
W Gdyni potrzeba nowych dróg dla samochodów i nowych chodników! Parę dni temu wywróciłam się koło Rossmanna na Starowiejskiej , ponieważ była dziura w przestarzałych chodnikach w kształcie sześciokątów! Tak runęłam że aż karetka się zatrzymała... Jestem cała poobijana i cud, że się nie połamałam, ale przecież rowery górą! Ktoś na tym kasę robi , to inwestują w drugorzędne potrzeby... Wymieńcie piece w budach przy torach i wyremontujcie chodniki! Tylko żeby na tych chodnikach nie było znowu słupków i donic, żeby zabrać parkingi!!!!
- 4 2
-
2018-02-19 22:46
Plus specjalny rykszapass na obwodnicy.
I ograniczenie do 100 km/h. Idiotyzm.
- 7 1
-
2018-02-19 22:47
a kiedy inwestycja w drogi? (1)
- 6 1
-
2018-02-20 17:41
inwestycje w drogi generują nowy ruch a nie redukują korków
inwestycje w udogodnienia dla pieszych, rowerzystów i tabor SKM poprawiają jakość życia w całej aglomeracji.
Warto spróbować.- 0 0
-
2018-02-19 22:51
Poprę ten chory projekt. (1)
Jak zobaczę urzędników z gdyńskiego urzędu miejskiego zimą dojeżdżających do pracy rowerami. Proszę dać przykład panie i panowie.
- 12 1
-
2018-02-20 17:42
już tacy są - wystarczy dobrze się przyjrzeć.
Wielu z nich dojeżdża w ciągu 10 minut - stąd tylko wtedy możesz ich zauważyć.
Tylko pamiętaj: nie próbuj ich dostrzegać zza szyby samochodu: to bardzo ogranicza pole widzenia.- 1 0
-
2018-02-20 00:09
ul.Sienkiewicza nawet z góry tym sie nie przejedzie
- 3 1
-
2018-02-20 00:29
"Ile z tej kwoty zostanie przeznaczone na zakup rowerów, a ile na działania promocyjne? Na razie nie wiadomo. "
Obstawiam, po opłaceniu opracowań, planów, wizualizacji, białej farby - ud się zakupić rowery cargo.
Trzy.
Renomowanego producenta Chittagong Street Riksha Co. Ltd.
Używane.
15 letnie.
Bangladeszańczyk płakał jak złomował.- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.