Drogie remonty dróg w Gdańsku
Remont trzech odcinków ulic w Gdańsku: Grunwaldzkiej , Chłopskiej i Traktu Konnego okazał się droższy o 10,5 mln zł względem szacunków. Pomimo to dwie pierwsze inwestycje mają zostać zrealizowane, a dla trzeciej przetarg ma zostać ogłoszony jeszcze raz. To pozwoli wprowadzić więcej zmian, o które proszą mieszkańcy.
Wytłumaczenie jest proste. Szacunki kosztów przygotowywane są z wyprzedzeniem, czasem nawet rok czy dwa lata przed ogłoszeniem postępowania. A sytuacja na rynku budowlanym, szczególnie w ostatnim czasie, dynamicznie się zmienia, bo rosną koszty realizacji inwestycji, głównie ze względu na wzrost kosztów pracy, ale też materiałów.
Tak było chociażby w przypadku Podwala Przedmiejskiego, którego remont trzeba było podzielić na etapy, a jego koszty i tak okazały się wyższe, niż zakładano. Dlatego miasto musiało dołożyć ponad 9 mln zł do przebudowy jednego skrzyżowania.
Jeszcze więcej, bo aż 40 mln zł, Gdańsk musiał wysupłać na remont linii tramwajowej na Stogi. Budżet inwestycji wynosił bowiem 70 mln zł, a najniższa oferta opiewała na 110 mln zł. Ostatecznie umowa została podpisana.
Podobnie ma być z remontem al. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Opackiej do Abrahama w stronę centrum. Tutaj jako jedyna zgłosiła się firma MTM, oferując swoje usługi za 10,7 mln zł. Miasto planowało wydać 4,5 mln zł, czyli o 6,2 mln zł mniej.
Z kolei budżet na modernizację ul. Chłopskiej na odcinku od ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Piastowskiej (jezdnia w kierunku Sopotu) wynosił 2,25 mln zł. Wpłynęły dwie oferty i każda z nich była wyższa (WPRD Gravel 3,8 mln zł i Budimex 4,9 mln zł). W tym przypadku również powinno się znaleźć brakujące ok. 1,5 mln zł.
- Na najbliższej sesji Rady Miasta Gdańska [28 czerwca - red.] ma być głosowany wniosek o zwiększenie puli środków na obie inwestycje - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Drogowcy wstrzymują się na razie z remontem części Traktu Konnego od ul. Smoluchowskiego do placu Zebrań Ludowych. Powodem są jednak nie tylko zbyt wysokie oferty. W tym przypadku najniższa, należąca do WPRD Gravel była i tak o 2,8 mln zł wyższa od szacunków urzędników - zakładających wydanie 3 mln zł. O unieważnieniu przetargu zadecydował także inny aspekt.
- Lokalna społeczność chce zmian w projekcie przebudowy Traktu Konnego, dlatego czas, jaki upłynie zanim ogłosimy nowe postępowanie chcemy wykorzystać na korekty w projekcie - przyznaje Bartosiewicz.
Opinie (209) 3 zablokowane
-
2018-06-20 09:48
I tak po pół roku zapadną się studzienki
- 9 2
-
2018-06-20 09:52
Pomorska jest dużo gorsza niż Grunwaldzka.
- 3 2
-
2018-06-20 09:56
Stan drogi będącej wizytówką Gdańska -Rybińskiego. (1)
Każdy kto wjeżdża do Gdańska od strony Spacerowej pierwszy kontakt z Gdańskiem ma na tej ulicy. Może przeżyć szok.
- 3 3
-
2018-06-20 13:14
W tym roku ma być remont
- 1 0
-
2018-06-20 10:11
Poproszę Ameryka odkryliście przecież w Gdańsku wszystko jest drogie gdzie zaprasza turystów Norwedzy przyjeżdżają zęby robić wszystko drożeje
- 3 3
-
2018-06-20 10:33
Zasada prosta: Im większa suma, tym większy "odsyp"! Vide ruch 'zegarmeistra', co go ukry przytulili.
Przyszło 9 'pindolino', zapłacił z góry za CAŁĄ dostawę-21 szt. Opłacało się jak widać!!! A 12 już stoi w krzakach...
- 5 3
-
2018-06-20 10:39
Dlatego należy inwestować w rowery.
Du*a tak samo dowieziona na miejsce, a koszt?
Koszt? maks 1% tego co wydaje się na komunikacje publiczną czy transport prywatny autem.- 2 5
-
2018-06-20 11:07
Czekamy na remont Hallera!
- 3 1
-
2018-06-20 11:11
Gdańszczanie gdzie wasze oburzenie faktem że za wasze pieniądze pogarsza się jakość komunikatów w gdańskich tramwajach?
Rada miasta ma zapłacić grube pieniądze na wymianę wyraźnego lektora na tego z poważnymi brakami w dykcji.
- 2 5
-
2018-06-20 12:36
Gdzie są służby: itd, policja i zarządca drogi (1)
Gdyby kontrolowano przeciążone pojazdy nie następowała by taka degradacja dróg. Dlatego teraz należy zapłacić z pieniędzy mieszkańców, a nie tych którzy degradują drogi.
- 2 1
-
2018-06-20 13:49
Akurat tedy nie jeżdżą już przecież ona pojazdy
- 0 0
-
2018-06-20 14:01
tygrys finansowy MTM
potrafiący realizować dwie, trzy budowy jednocześnie, a czy dobrze? a przy okazji rondo Groddecka, tak świetnie zrobione, ze szyny tramwajowe wymuszają ciężka pracę zawieszenia, bo wyłażą z poziomu drogi. gwarancja była na trzy miesiące? polscy specjaliści od budowy dróg przez skrzyżowania z liniami tramwajowymi. gdzie wy się qva uczycie budowlanki?
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.