• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogie remonty dróg w Gdańsku

Michał Brancewicz
20 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Mimo wysokich kosztów, drogowcy powinni dostać zielone światło na remont al. Grunwaldzkiej. Mimo wysokich kosztów, drogowcy powinni dostać zielone światło na remont al. Grunwaldzkiej.

Remont trzech odcinków ulic w Gdańsku: Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska, Chłopskiej zobacz na mapie GdańskaTraktu Konnego zobacz na mapie Gdańska okazał się droższy o 10,5 mln zł względem szacunków. Pomimo to dwie pierwsze inwestycje mają zostać zrealizowane, a dla trzeciej przetarg ma zostać ogłoszony jeszcze raz. To pozwoli wprowadzić więcej zmian, o które proszą mieszkańcy.



Jak oceniasz rosnące koszty remontów infrastruktury?

Gdańsk nie ma ostatnio szczęścia do ofert na remonty i przebudowy infrastruktury miejskiej. Po otwarciu kopert w przetargach bardzo często okazuje się, że trzeba zwiększać budżety inwestycji.

Wytłumaczenie jest proste. Szacunki kosztów przygotowywane są z wyprzedzeniem, czasem nawet rok czy dwa lata przed ogłoszeniem postępowania. A sytuacja na rynku budowlanym, szczególnie w ostatnim czasie, dynamicznie się zmienia, bo rosną koszty realizacji inwestycji, głównie ze względu na wzrost kosztów pracy, ale też materiałów.

Tak było chociażby w przypadku Podwala Przedmiejskiego, którego remont trzeba było podzielić na etapy, a jego koszty i tak okazały się wyższe, niż zakładano. Dlatego miasto musiało dołożyć ponad 9 mln zł do przebudowy jednego skrzyżowania.

Jeszcze więcej, bo aż 40 mln zł, Gdańsk musiał wysupłać na remont linii tramwajowej na Stogi. Budżet inwestycji wynosił bowiem 70 mln zł, a najniższa oferta opiewała na 110 mln zł. Ostatecznie umowa została podpisana.

Podobnie ma być z remontem al. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Opackiej do Abrahama w stronę centrum. Tutaj jako jedyna zgłosiła się firma MTM, oferując swoje usługi za 10,7 mln zł. Miasto planowało wydać 4,5 mln zł, czyli o 6,2 mln zł mniej.

Z kolei budżet na modernizację ul. Chłopskiej na odcinku od ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Piastowskiej (jezdnia w kierunku Sopotu) wynosił 2,25 mln zł. Wpłynęły dwie oferty i każda z nich była wyższa (WPRD Gravel 3,8 mln zł i Budimex 4,9 mln zł). W tym przypadku również powinno się znaleźć brakujące ok. 1,5 mln zł.

- Na najbliższej sesji Rady Miasta Gdańska [28 czerwca - red.] ma być głosowany wniosek o zwiększenie puli środków na obie inwestycje - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Drogowcy wstrzymują się na razie z remontem części Traktu Konnego od ul. Smoluchowskiego do placu Zebrań Ludowych. Powodem są jednak nie tylko zbyt wysokie oferty. W tym przypadku najniższa, należąca do WPRD Gravel była i tak o 2,8 mln zł wyższa od szacunków urzędników - zakładających wydanie 3 mln zł. O unieważnieniu przetargu zadecydował także inny aspekt.

- Lokalna społeczność chce zmian w projekcie przebudowy Traktu Konnego, dlatego czas, jaki upłynie zanim ogłosimy nowe postępowanie chcemy wykorzystać na korekty w projekcie - przyznaje Bartosiewicz.

Opinie (209) 3 zablokowane

  • Głupia ankieta. Odp. jest też tak, że im dłużej czeka się z remontem, tym więcej on kosztuje.

    • 3 2

  • dyrektor Bartosiewicz planuje remonty na wakacje, a ruch i tak będzie większy (2)

    dyr. Bartosiewicz powinien wiedzieć, że od paru lat po zamachach w krajach arabskich cała gawiedź przyjeżdża na wakacje do Trójmiasta i jak można planować remonty na wakacje!?
    Będzie paraliż dróg w Gdańsku przez wakacje, tak jak już jest na Havla
    a Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska powinna posiadać dobre rozeznanie

    • 4 8

    • (1)

      to raczej ty masz kiepskie rozeznanie - zobaczysz za tydzień jak ruch na Havla i w całym Gdańsku spadnie !!!

      • 6 1

      • zobaczymy, zobaczymy

        Od trzech lat ruch w wakacje jest w roku szkolnym

        • 0 4

  • co w zamian?

    gdzie jakość tych dróg po kilku latach?

    • 4 1

  • "To pozwoli wprowadzić więcej zmian, o które proszą mieszkańcy. " (1)

    ale jacy mieszkańcy? liczby? nazwiska?

    oby nie kolejne przejścia naziemne

    • 16 1

    • zebrali kilkaset podpisów i blokują całą inwestycję. Nie podoba im się mieszkanie w centrum to zapraszam do południowych dzielnic Gdańska - tu na wieś blisko a drogi wąskie i kiepskie.

      • 2 0

  • mydlenie oczu mieszkańcom

    Myślę że celowo urzędy zaniżają ceny robót , póżniej aneksem się wyrówna .Tyle robót a firma MTM jak i Dekpol opanowały Gdańsk . Dla swoich te przetargi ,bo nikt po kosztach nie pracuje !

    • 6 5

  • Nie niszczyć dróg , ledwo zrobiona droga , a już koleiny , bo przeładowane tiry po nich jeżdżą , kiedyś gdy transport odbywał się koleją , drogi nie niszczyły się w takim tempie

    • 6 3

  • Powinno być drożej.!

    Teraz odcinek drogi 1 kilometr powinien kosztować 11 milinów 700 tysięcy z rocznym uwzględnionym przestojem pełno płatnym dla wykonawcy z powodu braku pracownika wykwalifikowanego
    Braki warsztatów i szkól przysposabiających do zawodu skutkuje totalną kichą w każdej dziedzinie gospodarki produkując na rynek pracy ludzi z dyplomami i umiejętnościami tylko na papierze ( w większości ) wciskając pracodawcy do niańczenia i nauki człowieka za którego robi lub go kształtuje pracownik doświadczony nie mając za to płacone.! Więc jest jak jest. Jak by było tego mało to dając jeden etat wymaga się dodatkowo prawa jazdy i innych uprawnień więc reasumując pracownik dyspozycyjny z kalifikacjami czterech etatów zarabia tylko z jednego etatu. Teraz dając pracownikowi 14,50 za godzinę owy pracownik śmieje się w twarz bo woli oprzeć się o betoniarkę na budowie za minimum 16,50 netto zostawiając odsiew na rynku pracy który często zataja usterki lub amatorsko je wykonuje fachowo maskując problem mając totalnie wywalone na konsekwencje całokształtu a potem jest płacz i bąbel z nosa z łzami w oczach Czemu tak drogo.?! Dobremu pracownikowi trzeba od czasu do czasu wręczyć soczystą kopertę bo w tedy wiadomo że przyjdzie i solidnie zrobi bez patrzenia jemu na ręce więc w firmie mam w większości ludzi po 40-stym roku życia i młodych ambitnych , solidnych umiejących wykopać rów i za chwilę zagnieść Końcówkę ethernetową. Takie spektrum pracowników niestety ale kosztuje a jak chcecie taniej to w krzakach pod monopolowym czeka elita fachowców niech wam taniej robią.
    I wszystkim dobrze radzę " Jak przyjdzie do Was człowiek z kwalifikacjami to nie żałujcie kasy" bo potem będziecie płakać.

    • 10 0

  • Lokalna społeczność zablokowała remont Traktu Konnego

    Rewelacja - to nie jest ulica lokalnej społeczności tylko wszystkich mieszkańców Gdańska. Nie jest osiedlowa ulica, zabudowa niska a przy niej kilka domów mieszkalnych. I jeszcze jedno - po zwężeniu do jednego pasa życzę powodzenia karetkom a tak naprawdę poszkodowanym i chorym, bo zjechanie z drogi nie będzie mozliwe

    • 21 2

  • Ceny. (1)

    Jeśli tak mało firm składa ofertę na przetarg tz. że mają co robić. Dlatego cena jest wysoka.

    • 35 3

    • Firmy nie startują do przetargów głównie z dwóch powodów. Po pierwsze podmioty państwowe to najgorsi płatnicy, często należności nie wypłacają w terminie, albo nie wypłacają w cale (przykład Energa i "wiatraki"). Druga sprawa to pisanie przetargów pod konkretne, z góry ustalone podmioty wykonawcze. Wygranie takiego przetargu nie raz później oznaczało śmierć firmy, bo samorząd zdecydował się nie zapłacić za wykonaną robotę. Zanim sprawa będzie w sądzie wygrana to firma zdąży ze cztery razy ogłosić upadłość. Samorząd nie płaci, a US domaga się terminowego zapłacenia podatków...
      Kraj wspaniały, państwo chore.

      • 8 2

  • W Polsce wszystko jest drogie

    a najdroższa jest teściowa.

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum