• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dotacje na e-rowery oficjalnie przyznane. Podpisano umowy

Joanna Karjalainen
30 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Znów dotowali zakup rowerów elektrycznych
Są dotacje do elektrycznych rowerów w Gdyni. Są dotacje do elektrycznych rowerów w Gdyni.

W Gdyni oficjalnie przyznano dotacje na zakup rowerów elektrycznych. 40 osób, które jako pierwsze złożyły wniosek o dofinansowanie, podpisało już umowy w Urzędzie Miasta. W ten sposób wyczerpano pulę 100 tys. zł przewidzianą na ten rok.



Czy jeździłe(a)ś kiedyś rowerem elektrycznym?

Gdynia jako pierwsze miasto w Polsce wprowadziła w życie projekt dotyczący dofinansowań do zakupu roweru elektrycznego. Od 10 czerwca, czyli od momentu otwarcia zgłoszeń, do końca lipca złożono ponad 1000 wniosków. Pula 100 tys. zł przewidziana na ten rok zostanie rozdysponowana pośród 40 pierwszych osób, którym udało się pomyślnie złożyć wniosek.

Wsparcie przysługuje w wysokości 50 proc. wartości poniesionych kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 2500 tys. zł. Osoby, które otrzymają dofinansowanie, zobowiązują się m.in. do nieprzerwanego zamieszkania na terenie Gminy Miasta Gdyni przez okres min. trzech lat po zakupie roweru, zachowania prawa własności do zakupionego roweru przez trzy kolejne lata oraz do udziału w okresowych badaniach ewaluacyjnych dot. użytkowania tego jednośladu.

- Pula 100 tys. zł przeznaczona na zakup rowerów elektrycznych przez mieszkańców Gdyni oficjalnie wyczerpana - informuje Michał Kozłowski z portalu gdynia.pl. - Wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk spotkał się z czterdziestką szczęśliwców, którzy podpisali umowy i tym samym otrzymali dotacje. Jak przekonywała większość z nich, rozpoczną proces zmiany codziennych nawyków transportowych, a samochód zostanie w garażu lub na miejscu parkingowym.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.


Dofinansowanie do e-roweru w Gdyni. Były problemy z zapisami



Mieszkańcy obiecują zmiany



- Jestem niezwykle zbudowany postawą osób, które otrzymały dofinansowanie - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Większość z nich deklaruje, że od teraz do pracy będzie dojeżdżała rowerem elektrycznym zamiast samochodem. Właśnie takie rezultaty chcemy osiągać. Mamy nadzieję, że nasze działania będą inspiracją dla innych polskich miast, a doświadczenie doprowadzi do sytuacji, że taka dotacja będzie udzielana na poziomie centralnym, gdyż rower jest jednym z najbardziej efektywnych środków transportu w nowoczesnych miastach, które inwestują w procesy zrównoważonej mobilności.


Trwa akcja Do Pracy Jadę Rowerem. Przejazdy na pomoc Ukrainie



Duże zainteresowanie projektem sprawia, że jest ona planowana do realizacji w kolejnych latach. Wnioski, które nie zostały rozpatrzone ze względu na wyczerpanie środków finansowych przeznaczonych na ten cel w budżecie w danym roku kalendarzowym, zostaną rozpatrzone w pierwszej kolejności w następnym roku (zachowana zostaje kolejność wg daty i godziny wpływu wszystkich wniosków) pod warunkiem zabezpieczenia środków finansowych w budżecie miasta. Wnioski o dotację przyjmowane są przez cały rok.

Opinie (142) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Przedewszystkim należy pochwalic (5)

    Tych którzy dojeżdżają do pracy zwykłymi rowerami mimo braku ścieżek rowerowych. Praktycznie z każdej z dzielnic Gdynię nie ma możliwości dojechać do centrum rowerem bezproblemowo.

    • 79 10

    • Jest taka możliwość, wystarczy jeździć rowerem (2)

      Zgodnie z przepisami ruchu drogowego, DDR nie jest konieczne aby jeździć rowerem

      • 3 4

      • Konieczne nie ale czy bezpieczne...

        • 0 0

      • Płk.

        Dąbka sobie pojedź ograniczenie do 50? Tak a jak większość jeździ ? Na wysokości ckziu wyprzedzanie na pasach - norma , prędkość ? Zazwyczaj sporo ponad 50, mijanie rowerzystów na milimetry ? Norma , dlatego nie jadę tu jezdnia, tylko po chodniku , dodatkowo na nawierzchnia na skrajach drogi ... Min 0.5 m od skraju dało by się jechać a na szosie to chyba środkiem

        • 7 1

    • Masz na myśli tych, co jeżdżą niezgodnie z przepisami, czyli po chodnikach?

      • 0 0

    • Bezproblemowo, to samochodem nigdy nie dojechałem, 50 lat.

      Za to tristar i generowana przez niego czerwona fala, zwiększył mi spalanie, brawo eco.

      • 0 2

  • (5)

    Na podwyżki dla kierowców autobusów nie ma kasy, na remonty dróg nie ma kasy, na poprawę infrastruktury rowerowej w mieście nie ma kasy.... Gdynia zadłużona po kokardkę... ale na dopłaty do rowerków dla garstki wybrańców kasa się znalazła... To jest skandaliczne marnotrawienie publicznych pieniędzy, wydawanie ich na bzdety, które nic nie wnoszą dla dobra ogółu Gdynian. Oburzająca PR-owa akcja!

    • 56 2

    • 100tys w stosunku do wymienionych przez Ciebie wielkich problemów to jest NIC (3)

      wskazałbym koszt lotniska jako utopienie wielkich pieniędzy a nie tych marnych na rowerki

      • 1 2

      • (2)

        Brakujące miliony na inwestycje czy miliony miejskich długów składają się właśnie z takich drobnych kwot wydawanych na bzdety.

        • 1 1

        • w tym przypadku to nie bzdety (1)

          fundusze wydane na rozwój komunikacji rowerowej cechują się najwyższymi wskaźnikami efektywności ekonomicznej. Z jazdy rowerem korzystają nie tylko użytkownicy rowerów, ale także - pośrednio - wszyscy inni mieszkańcy miast.

          • 0 1

          • Szczególnie miasta turystycznego?

            • 0 0

    • już za rok matura, coraz bliżej - wybory samorządowe :)

      .

      • 7 1

  • Panie marku prosimy o jakis ciekwy wywiad na zamowienie a w nim: (4)

    1)jak sie jezdzi Panu rowerem do pracy
    2) ile razy w ostatnim polroczu jechal Pan do, wramach pelnienia obowiazkow i po pracy rowerem?
    3) jak wyglada Pana rowerowy dzien, ile czasu ma Pan na prysZnic i czy w ramach jazdy macie jakies dodatki konkursiki itp?

    I wreszcie: czy kupicie sobie sluzbowego samochoda elektryka by jechac szybciej buspasem do domu?

    • 58 2

    • Ja mam dodatkowe pytania: (1)

      4) Czy osoby dostające dotacje będą regularnie sprawdzane pod kątem posiadania w/w roweru
      5) Skoro jest tylu chętnych, to dlaczego nie było losowania?
      6) Ilu urzędników z UM jest w puli tych 40 osób?

      I wisienka na torcie:
      40/1000 = 4% rocznie, czyli ktoś dostanie rower za bagatela 25 lat

      • 18 1

      • 5) bo przez losowanie łatwiej ludzie by się zorientowali, że były dwa stosy losowania: rodzina i drugi: mieszkańcy

        • 0 0

    • Po co prysznic jak ma elektryka? (1)

      • 3 1

      • Na elektryku tez można się zmęczyć

        Czasem nawet bardziej niż na zwykłym, bo chce się jeszcze szybciej jechać i ma się wrażenie, że jest łatwo (na rowerze elektrycznym trzeba pedałować, by jechać, jazda na manetce to nie rower tylko motorower wg przepisów prawa)

        • 6 3

  • Kolejna promocja um gdynia, z ktorej dla miasta nic nie wynika (5)

    Wazne, ze łucyk ma 40 nowych promocyjnych zdjec

    • 60 3

    • (3)

      40 miejsc parkingowych w centrum które można zamienić na park, alejkę lub coś wybudować to takie nic?

      • 1 8

      • Raczej można usunąć 40 miejsc siedzących w autobusie.

        • 0 0

      • w sumie wynika, deficyt miasta zwiekszyl sie o kolejne 100 000 PLN

        miastem rzadzi ekipa szkodników... szczurek, wołek.....

        • 1 1

      • Teraz juz wiem, ze pracujesz dla UM. Rozdajcie wszystkim mieszkancom buty za darmo, zgodnie z twoja logika bedzie mozna zlikwidowac parkingi i ulice, bo na pewno ludzie jezdza samochodami, bo ich na buty nie stac.

        • 1 1

    • 2.5k PLN za jedno zdjecie łucyka....

      • 6 1

  • (5)

    40 osób. Hehe.

    • 43 1

    • (3)

      Parking w centrum na 40 samochodów to spory obszar który można mądrzej wykorzystać dzięki rowerom

      • 1 12

      • (2)

        Zabawne, ze naprawde wierzysz, ze ktos rezygnuje z samochodu, bo kupil rower elektryczny. Prawda jest taka, ze jak ktos kupuje rower elektryczny to albo rezygnuje ze zwyklego roweru, albo z chodzenia pieszo.

        • 1 1

        • Zabawne, że uważasz, że dostację dostali kierowcy samochodów. Zazwyczaj są to i tak stali użytkownicy rowerów.

          Gdyby ktokolwiek chciałby zamienić samochód na elektryczne 2 kółka, to kupi)by zwykły skuter elektryczny (np super soco)

          • 0 0

        • spróbuj odróżnić zrezygnowanie z samochodu

          od zrezygnowania z korzystania z samochodu w codziennych dojazdach, np. do pracy. Może coś zrozumiesz.

          • 0 1

    • 1000 wniosków 40 zrealizowano w tym roku.

      Czyli 1000 rowerzysta dostanie dotację za 25 lat.

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    mam nadzieję, że będzie się promować transport rowerowy, nawet dopłacając do niego (8)

    dobry ruch, choć na pewno potrzebna większa skala: również jeżeli chodzi o infrastrukturę

    • 25 61

    • w retoryce władz miasta transport rowerowy się promuje (3)

      w praktyce nie wykorzystuje się wielu szans jego bardziej dynamicznego rozwoju w wyniku niewykorzystywania możliwości likwidacji wielu "wąskich gardeł" rozwoju tego transportu. Pierwszy przykład: brak likwidacji "stromego" podjazdu obok schodów na przedłużeniu mostka prowadzącego wzdłuż linii SKM od stacji SKM Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana. Inny problem to obawa władz miasta przed wyraźnym zakwestionowaniem dotychczasowej roli samochodów w życiu mieszkańców i wydawanie milionów na podziemny parking w pobliżu Urzędu Miasta, gdy od dawna wiadomo, że szczodre oferowanie miejsc do parkowania samochodów zwiększa korki na dojazdach do niego.

      • 0 4

      • idac tym tropem to kazdy problem mozna rozwiazac przez redukcje (2)

        mniej chodnikow - bedzie mniejszy tlok
        mniej przychodni - bedzie mniej chorych
        mniej szkol - bedzie mniejszy tlok w szkolach

        poziom 'intelektualny' zwolennikow polityki rowerowej rozczula

        • 10 1

        • rozczula poziom jakości refleksji osób cierpiących na cyklofobię (1)

          głównym źródłem problemów z poruszaniem się po mieście i parkowaniem samochodów jest nadmiar samochodów. Osoby korzystające z rowerów w 3mieście to w 80% posiadacze samochodów nie cierpią na tą przypadłość.

          • 0 1

          • Statystyki wzięte z nieba?

            • 0 0

    • ja bym chętnie dopłacił żeby te świńskie oczka zniknęły z gdyńskiej polityki

      • 1 1

    • Sprzedam dofinansowanie na rower elektryczny z Gdyni za połowę wartości! Tak sie zarabia połowę miesięcznej wypłaty w kilka

      w kilka sekund !!Jak sie ma naturalnie znajomości w UM :)

      • 3 1

    • każdy kilometr przejechany rowerem to korzyść nie tylko dla użytkownika, ale dla innych mieszkańców miasta

      każdy kilometr przejechany samochodem to obciążenie kosztami nie tylko użytkownika, ale także innych podatników i przyszłe pokolenia.

      • 4 5

    • nie ten czas i nie ta kupka kasy
      ( a raczej jej brak) na koncie.

      • 10 1

  • Jestem niezainteresowany ale... (2)

    Zeby tak do końca zamknąć "śmierdzący " temat doplat do rowerów Urzad Miejski powinien podac do publicznej wiadomosci dane osobowe wszystkich beneficjentow a w szczególności kiedy i w jaki sposob dokonali zgloszenia z podaniem godziny. Wiadomo publicznie ze bezposrednio po polnocy gdy otworzono linie zgloszen, bylo to nie mozliwe bo linie byla nieczynna. Ciekawe zatem jak to sie stalo ze kiedy zgloszenia staly sie mozliwe/ uruchomione ok, 3-4 w nocy polaczenia/ to juz lista była wyczerpana. Zarzuty w tej mierze zlgaszalo wiele osob , rownez na tym forum ale miasto nawet sie do tego nie odnioslo, mimo podejrzen ze doplaty rozeszły sie miedzy swoimi. Zgoda na podanie danych osobowych jest w warunkach regulaminu zgloszen, wiec prosze nie powolywac sie na RODO. Czas poznać prawde.

    • 30 1

    • rowery ani pieniądze nie śmierdzą

      nakłady na wspieranie ruchu rowerowego dają bardzo wysokie wskaźniki efektywności ekonomicznej (głównie: oszczędności na opiekę zdrowotną)

      • 0 2

    • Ktoś z rodziny, ktoś ze znajomych, to oczywiste

      ale nie mogą podać ich danych bo RODO. Te rowery mają być z naklejkami że są dotowane i samemu będzie można do tego dojść. Wierzę w sąsiedzką spostrzegawczość!

      • 5 0

  • Najlepszą promocją byłoby przeznaczenie tych 100 tys na budowę nowych dróg rowerowych (2)

    • 11 2

    • dla rozwoju komunikacji rowerowej

      ważniejsze jest uspokajanie ruchu i uwalnianie kolejnych ulic i placów miasta od (nadmiaru) jeżdżących i parkujących samochodów. Rowerzyści jeżdżą nie tylko po drogach dla rowerów, tak jak kierowcy nie jeżdżą wyłącznie po autostradach lub drogach szybkiego ruchu.

      • 0 1

    • Sa tyle to oni mogą namalowac kola z bialej farby na skwerku

      • 2 1

  • Lepiej wydawać umiarkowane fundusze publiczne na promocję korzystania z rowerów i rowerów wspomaganych elektrycznie (2)

    niż wydawać setki milionów złotych na próby rozładowania korków przez poszerzanie ulic, rozbudowę sieci drogowej (w tym budowę pseudobezkolizyjnych skrzyżowań) przy jednoczesnym budowaniu podziemnych lub wielopoziomowych parkingów dla samochodów w pobliżu centrum miasta. Gdynia działa na wszystkich trzech frontach: deklaratywnego wspierania poprawy komfortu ruchu pieszych i rowerzystów, finansowaniu kolejnych projektów drogowych i budowaniu parkingów podziemnych w pobliżu stacji SKM Gdynia Chylonia i Gdynia Wzgórze, dlatego trudno liczyć na rychłą poprawę jakości życia i jakości systemu mobilności w tym pięknym skądinąd mieście.

    • 2 6

    • bredzisz (1)

      • 1 2

      • przypuszczalnie masz trudności z czytaniem ze zrozumieniem

        warto próbować

        • 0 0

  • Tylko rowery (1)

    Rowery i rowery. Rowery na chodnikach przeznaczonych wyłącznie dla pieszych. Pędzący rowerzyści na przejściach dla pieszych. Świat doszczętnie zdurniał!

    • 8 2

    • chodniki, jak widać, służą wielu kierofczykom do parkowania samochodów, nie tylko do chodzenia,

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum