Są dotacje na rowery elektryczne. Można już składać wnioski
Co najmniej 70 kolejnych mieszkańców Gdyni otrzyma dotacje na zakup roweru elektrycznego w 2024 roku. Ze złożeniem wniosku trzeba się jednak pospieszyć, bo pierwszeństwo mają ci, którzy nie zakwalifikowali się do programu dotacji w 2023 roku. Zgodnie z decyzją Rady Miasta Gdyni znaleźli się oni automatycznie na liście wnioskujących w roku 2024. Na zakup roweru elektrycznego można dostać do 2,5 tys. zł.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – rowery na sprzedaż
Już wiadomo, że nie wszyscy dotacje dostaną, więc osoby, które nie zakwalifikowały się do programu z uwagi na wyczerpanie się ubiegłorocznej puli środków, znalazły się automatycznie na liście wnioskujących w roku 2024. Dlatego warto spieszyć się ze złożeniem wniosku w nowym roku, bo jeśli uda nam się załapać na dofinansowanie, to możemy dostać do 50 proc. wartości poniesionych kosztów (ale nie więcej niż 2,5 tys. zł).
Tu znajdziesz wniosek na dotację na rower elektryczny.
Wnioski można składać w formie papierowej oraz elektronicznie, przez ePUAP.
Dotacja dla ponad 70 mieszkańców
Dotacja na zakup roweru elektrycznego została zapisana w Strategii Rowerowej dla Gdyni do 2030 roku. Współpracując z WFOŚiGW udało się przeznaczyć 2,8 mln zł na ten cel do 2030 roku.
- Aktualnie zakończyliśmy pracę nad Strategią Rowerową dla miasta na najbliższe 7 lat i jednym z jej celów jest program dotacji na zakup roweru elektrycznego. Środki pozyskane od WFOŚiGW pozwolą na jego szybszą realizację, co przekłada się na zadowolenie naszych mieszkańców - zauważa Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdynia.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-01 08:24
(9)
Weryfikuje ktoś czy te rowery nie są potem sprzedawane dalej?
- 96 2
-
2024-01-01 22:37
(2)
Nikomu nie będzie się chciało w to bawić - jakbyś czytał regulamin za tą dotację, to byś wiedział, że rower musi być obklejony specjalną naklejką mówiącą o tym, że był dotowany przez Szczurka + musisz co miesiąc udać się do UM aby pokazać, że dalej masz ten rower.
- 3 3
-
2024-01-02 10:07
Bzdura kompletna nic nie musisz robic wiec bajek cwaniaku nie wciskaj
- 1 1
-
2024-01-02 07:41
A nie trzeba dać urzędnikowi się nim przejechać ??
Kto wymyślił takie cuda?? Szczur??
- 2 1
-
2024-01-01 09:29
(5)
Nie, to ma na celu podniesienie cen rowerów elektrycznych. Tyle ile dopłaty = o tyle cena w sklepie wyżej.
Jeszcze się nie nauczyliście jak działa ten mechanizm?- 34 5
-
2024-01-02 15:22
...bo 70 osób dostanie dopłatę? (4)
Normalnie popyt wzrośnie o ponad 9000%. Szykuje się załamanie rynku bo ekwiwalent 2 klas szkolnych kupi sobie elektryki.
Ja już się nauczyłem jak działa ten mechanizm- każda inicjatywa która miała by szansę zmniejszyć popyt na paliwa i samochody (jakkolwiek mizerna, jak ta tutaj) zostanie zaatakowana przez trolle internetowe. Nie mam pojęciaNormalnie popyt wzrośnie o ponad 9000%. Szykuje się załamanie rynku bo ekwiwalent 2 klas szkolnych kupi sobie elektryki.
Ja już się nauczyłem jak działa ten mechanizm- każda inicjatywa która miała by szansę zmniejszyć popyt na paliwa i samochody (jakkolwiek mizerna, jak ta tutaj) zostanie zaatakowana przez trolle internetowe. Nie mam pojęcia czemu, przecież koncerny paliwowe i samochodowe wcale nie mają historii robienia wszystkiego co możliwe żeby uzależniać coraz więcej ludzi od swoich produktów (ciężki sarkazm).- 1 8
-
2024-01-03 09:09
(2)
Nie ogarniasz jak się ustawia przetargi, dopłaty, licencje pod konkretne firmy, więc zamilcz
- 2 0
-
2024-01-03 17:16
Nie ogarniasz podstaw logiki- to klienci dostaną dopłatę, nie sklep. (1)
Ktoś kogoś zmusza do zakupu roweru konkretnej marki albo w konkretnym sklepie? Bez tego klient sprawdzi ceny w necie i pójdzie tam gdzie taniej dostanie to co sam sobie wybierze. Jak chcesz coś takiego ustawiać pod sklep?
Naturalnie nadal można robić przekręty, ale raczej w postaci wybierania osób które dostaną dopłatę. Niespecjalnie duży biznes kiedy chodzi o 2,5 tys na głowę.- 2 1
-
2024-01-05 21:26
co
przecież jeśli dobiorą odpowiednio ludzi, to mają 180 tysięcy. To już połowa rydwanu w Gdańsku (:
- 0 0
-
2024-01-03 08:38
chyba jeszcze nie umiesz w życie
- 3 0
-
2024-01-01 12:09
(13)
Ja w zeszłym roku kupiłem rower elektryczny i polecam tak zarobić każdemu kto jeszcze nie ma. Jak jeździ się na niskim poziomie wspomagania, to też można się mocno zmęczyć, tyle że zrobicie wycieczkę 60 kilometrów, a nie 20 km. Wiosną planuję dokupić drugą baterię, żeby zwiększyć sobie zasięg.
- 26 40
-
2024-01-03 11:54
Na 20km to mi się z domu nie chce wychodzić. (1)
Jeżdżę rekreacyjnie i dosyć rzadko bo jedynie latem co kilka dni ale jak idę na rower to po to żeby się zmęczyć, co przy 20km jest nierealne chyba żebym te 20km pod górę jechał.
- 1 1
-
2024-01-16 19:08
20 km to jest 40 minut przy 30km/h
Wjechać na górny taras mp Kleszą i zjechać Spacerową (albo na odwrót jak mieszkasz na górze) to jest akurat 20 km i można się zmęczyć. Albo samą Kleszą ale 4 razy. A po płaskim 20 km to na tyle mały dystans, że da się obturacji oskrzeli dostać jak dociśniesz.
- 0 0
-
2024-01-02 16:05
Elektryk (1)
Ja też kilka lat temu kupiłam sobie rower elektryczny, ale używany Byłam bardzo zadowolona. Do czasu, jak nie padła bateria. Nie opłaca się kupować używanych, bo ciężko jest dostać baterię. I na pewno nie da się kupić nowej baterii, bo rower- model stary :(
- 2 1
-
2024-01-02 17:57
Baterie można zregenerować bez problemu. Wystarczy poszukać firm które się tym zajmują...
- 2 0
-
2024-01-02 10:18
20? (3)
Ja robię wycieczki bez elektryka rowerem górskim po lasach 50-80 km bez problemu. Wystarczy trening i kondycja. Naprawdę komuś chyba zależy żeby społeczeństwo było coraz bardziej słabe i od 2020 odbiera ludziom odporność i możliwości nabierania kondycji...
- 9 4
-
2024-01-02 10:54
Oho mamy i odpowiedź królów szos (2)
Jadących środkiem ulicy a Ty się za nimi ciągnij bo to wielki kolarz. Najgorszy sort. Wszystko mi się należy bo przejadę 200km rowerem, przytemperujcie trochę to swojego ego bo świat nie należy tylko do was.
- 7 9
-
2024-01-02 15:55
Oho mamy tu kanapowca co czytać nawet ze zrozumieniem nie potrafi
Wieczny malkontent z nadwagą co pewnie w 2020-2023 przyjął wszystkie 7 dawek eliksiru "zdrowia" i maski nie zdejmował przez 24h/dobę. Przecież koleś pisze wyżej że po lasach jeździ a nie środkiem ulicy. Poza tym na szosie jeździ się kolarzówką jeśli już a gościu pisze że rowerem górskim. Naprawdę tak zazdrościć komuś kondycji i zdrowia że robi
Wieczny malkontent z nadwagą co pewnie w 2020-2023 przyjął wszystkie 7 dawek eliksiru "zdrowia" i maski nie zdejmował przez 24h/dobę. Przecież koleś pisze wyżej że po lasach jeździ a nie środkiem ulicy. Poza tym na szosie jeździ się kolarzówką jeśli już a gościu pisze że rowerem górskim. Naprawdę tak zazdrościć komuś kondycji i zdrowia że robi 50-200 km bez wspomagania? Przynajmniej tacy grama tłuszczu nie mają i nie chorują (nie muszą używać masek i przyjmować podejrzaną chemię w kolejnych dawkach). Nie mierz innych względem siebie. Zrobić 50-80 km to naprawdę nie jest problem
- 6 2
-
2024-01-02 15:57
Tobie się należy, bo jemu nie. Jasne mitomanie.
- 2 1
-
2024-01-02 10:08
to nie ty pajacyjku robiesz tylko silnik elektryczny za ciebie
- 7 6
-
2024-01-02 06:03
(3)
Jeśli nie jesteś inwalidą to zrób sobie trening, zasięg się zwiększy kilkukrotnie, poprawi zdrowie i zostanie cała suma w portfelu.
Na zwykłym 200-250km dziennie w sezonie jak robię dłuższą wycieczkę.- 8 9
-
2024-01-02 15:24
Możesz też zrezygnować z auta i zostanie dwudziestokrotność tej sumy w portfelu :P (2)
I jeszcze oszczędzisz na siłowni do której i tak nie chciało ci się chodzić.
- 2 6
-
2024-01-03 09:05
(1)
Nie potrzebuję siłowni. Auto nie zastępuje roweru i na odwrót. Także pajacyku na chudych nóżkach - w nowym roku nie zapomnij o dniu nogi, żeby byle wiaterek cię nie przewrócił :*
- 1 1
-
2024-01-17 13:43
Na nartach też podchodzis jodełką? Czy jednak wyciągiem? Nie czaisz istoty elektrycznych rowerow.
- 0 0
-
2024-01-01 12:08
Powinni te pieniądze przeznaczyć na zadaszone i monitorowane parkingi (6)
W centrum i na osiedlach, bo to jest teraz główny problem rowerzystów. A nie dotacje dla nielicznych, gdzie rower bez baterii i tak jest bardziej eko niż ten z baterią i nie każdy go potrzebuje.
- 62 5
-
2024-01-03 08:38
to prawda, dobrze by było móc
bez obawy że jakieś marginesy ci dmuchną rower spod bloku i zostawiać jak auto
- 0 0
-
2024-01-02 20:57
Amen.
To czego naprawdę trzeba to bezpieczna infrastruktura rowerowa, zarówno do jazdy jak i do zostawienia roweru na 5 minut bez obawy że zniknie bez śladu. W końcu nikt nie pojedzie rowerem do sklepu jeśli będzie się obawiać przejechania przez auto albo że z zakupów wróci już na piechotę.
Same rowery są na tyle tanim rozwiązaniem że każdy sobie już coś załatwi pod swoje potrzeby i budżet.- 2 0
-
2024-01-01 14:59
Powinni .... (3)
Dzień dobry, fajny pomysł drugi wśród tych wpisów. Ja chwałę urząd miasta Gdyni - wcześniejszy wpis. Jestem za rowerem elektrycznym i zwykłym za taką formą poruszania się po mieście ale czy Ci wszyscy zwolennicy teorii spiskowych, plujących jadem nie okrzyknęli by tego przekrętem rozdawaniem ich płaconych podatków, pomysłów rodem z komuny i itp. PS. posiadamy z żoną rowery elektryczne od roku mam 57 lat i żaluzje, że tak późno odkryłem elektryczny rower. Pozdrawiam
- 1 4
-
2024-01-02 05:52
(2)
Lepiej już zasłoń te "żaluzje" dziadek..
- 1 3
-
2024-01-02 18:59
żenujący komentarz (1)
- 1 1
-
2024-01-03 09:08
Zgadzam się, żenujący wpis tego dziadka od 57 lat i żaluzje, wazelina aż kapie
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.