• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezpieczne ulice dla pieszych i rowerzystów w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
11 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Prezydent Gdyni wybrał zastępców
Za pięć lat strefy uspokojonego ruchu mają być wprowadzone na wszystkich ulicach lokalnych i dojazdowych - tak proponuje Paweł Adamowicz i jego komitet wyborczy. Za pięć lat strefy uspokojonego ruchu mają być wprowadzone na wszystkich ulicach lokalnych i dojazdowych - tak proponuje Paweł Adamowicz i jego komitet wyborczy.

Gdańsk za pięć lat ma stać się miastem, w którym piesi i rowerzyści nie będą ginęli w wypadkach. Będzie więcej stref uspokojonego ruchu oraz skrzyżowań równorzędnych. Taki plan działań na kolejną kadencję przedstawił Paweł Adamowicz wraz ze swoim komitetem wyborczym.



Jak oceniasz obecną organizację ruchu na ulicach w Gdańsku?

"Zero wypadków śmiertelnych z udziałem pieszych i rowerzystów" - to jeden z celów, jakie wyznaczył sobie prezydent Gdańska Paweł Adamowicz wraz z radnymi, którzy będą kandydowali z jego komitetu wyborczego w jesiennych wyborach samorządowych z okręgu czwartego, czyli Wrzeszcza Górnego i Dolnego, Brętowa, Strzyży oraz Młynisk.

- Obecnie mamy uspokojony ruch na 60 proc. ulicach Gdańska, dzięki czemu jesteśmy pionierami na tle innych miast Polski. W 2007 i 2009 roku odnotowano 19 ofiar śmiertelnych wśród pieszych i rowerzystów, zaś w ubiegłym roku już tylko osiem. Naszym celem jest jednak zero takich zdarzeń, jak ma to miejsce w Norwegii czy Szwecji - mówi Piotr Grzelak, obecnie zastępca prezydenta Gdańska i kandydat na radnego z komitetu Pawła Adamowicza.
Komitet Pawła Adamowicza planuje postawić na sprawdzone rozwiązania, czyli więcej ulic z maksymalną prędkością 30 km/h, więcej skrzyżowań równorzędnych oraz elementów, które wymuszą zwolnienie w obrębie przejść dla pieszych.

- Chcemy, by wszystkie ulice lokalne i dojazdowe były objęte strefą tempo 30 oraz skrzyżowaniami równorzędnymi, aby kierujący pojazdem musiał zawsze spojrzeć w prawo i upewnić się, czy nic nie nadjeżdża - dodaje Grzelak.
Choć prezydent KW Adamowicza deklaruje udogodnienia dla pieszych, nie podaje się nawet terminów odtworzenia przejścia przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu. Choć prezydent KW Adamowicza deklaruje udogodnienia dla pieszych, nie podaje się nawet terminów odtworzenia przejścia przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu.

Priorytet dla pieszych, lecz wciąż bez przejść dla pieszych



- Idziemy konsekwentnie w kierunku polityki miejskiej, która opiera się na braku ofiar śmiertelnych wśród pieszych i rowerzystów, dająca wyraźny priorytet pieszym, aby "odzyskać" dla nich miasto oraz priorytetowo podchodzimy do komunikacji zbiorowej. To jest szereg działań, które oprócz nakładów finansowych, będą wymagały zmiany mentalności i postaw wśród kierowców - uzupełnia Adamowicz.
Mimo tych haseł, wciąż opóźnia się zapowiadana przez włodarzy miasta budowa przejścia przez al. Grunwaldzką w Oliwie na wysokości biurowców Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska. Nie uwzględniono go nawet w ramach trwającego remontu nawierzchni jezdni al. Grunwaldzkiej.

- Rozmawiamy z inwestorem OBC w zakresie partycypacji finansowej tego przedsięwzięcia. Jeżeli rozmowy te zakończą się sukcesem, przejście będzie wykonane jeszcze w tym roku - deklaruje Piotr Grzelak.
Czytaj też: Ukośne przejście przez Grunwaldzką w Oliwie

Żadnych terminów nie ma natomiast w zakresie przejścia przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska, które miało być odtworzone jeszcze w poprzedniej kadencji Pawła Adamowicza.

- Kiedyś funkcjonowało ono w innym reżimie prawnym. Dzisiaj nie możemy go odtworzyć w takiej formie i musi być zbudowane na nowo, od podstaw, co wiążę się z dużym kosztem - tłumaczy Grzelak.
Czytaj też: Artykuł z 2015 r.: Bez szans na przejście przy Teatrze Miniatura?

  • Liczba ofiar wśród pieszych i rowerzystów w Gdańsku.

Inwestycje na rzecz integracji najmłodszych i seniorów



Wojciech Błaszkowski, obecny na sobotniej konferencji i będący także kandydatem z komitetu Pawła Adamowicza w okręgu czwartym, zapowiedział kontynuację działań na rzecz integracji lokalnej społeczności.

- Potrzebne są kolejne inwestycje, które będą integrowały społeczność lokalną z danym miejscem i ze sobą, ponieważ kiedy społeczność jest zintegrowana, stanowi dużą siłę - mówi Błaszkowski i jednocześnie chwali dotychczasowe działania Pawła Adamowicza - Cieszę się, że powstają inwestycje z myślą o najmłodszych, zwiększa się też dostępność basenów oraz realizowane są kolejne boiska przyszkolne. Dla najstarszych powstają natomiast kluby seniora i kluby sąsiedzkie.

Radni z komitetu Adamowicza zawieszają członkostwo w PO



Błaszkowski oraz Grzelak, w związku ze startem w wyborach z komitetu Adamowicza, złożyli wniosek o zawieszenie członkostwa w Platformie Obywatelskiej.

Wcześniej podobny wniosek złożyła Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska (będzie kandydowała do rady miasta z okręgu drugiego: Śródmieście, Chełm, Ujeścisko i Łostowice), zaś radna Beata Dunajewska została zawieszona przez lokalne władze PO po tym, jak zgodziła się kandydować z listy Adamowicza w okręgu pierwszym, obejmującym m.in. Brzeźno, Nowy Port, Letnicę, Wyspę Stogi, Wyspę Sobieszewską, Rudniki, Olszynkę oraz Orunię.

Opinie (401) 4 zablokowane

  • I kto się nabierze, że to dla ludzi?

    To wszystko dla deweloperów.
    W pasie nadmorskim powstają tysiące mieszkań. Budują "koledzy" Puddinga.
    A o drogi dojazdowe nikt się nie martwi.

    • 24 6

  • Proponuję Panom zająć się jak najszybciej

    Oświetleniem ulic w mieście - obecnie w sezonie jesienno- zimowym, kiedy przychodzą szarugi, deszcz i słaba widoczność, jest bardzo niebezpiecznie. Zwłaszcza, że piesi upodobali sobie ciemne ubrania. Należy promować noszenie odblasków i montować elementy odblaskowe w jezdniach

    • 18 3

  • "proponuje pawel adamowicz" (2)

    My natomiast proponujemy pawlowi adamowiczowi aby schudl i doliczyl sie w koncu mieszkan, kont bankowych i gotowki od pra pra pra dziadkow.

    • 20 9

    • A poza tym wszystko ok? (1)

      • 4 5

      • Tak budyn, wszystko ok. Dzieki za troske.

        • 4 3

  • Fajnie sie bajkiprzedwyborcze opowiada ale trzeba je potem realizowac i jeszcze wiedziec jak!! (1)

    Tylko ze z tego co piszą jedyne co zrobia to ograniczenia predkosci na drogach osiedlowych i nic więcej!
    Norwegia jak ich poczyta to padnie ze śmiechu !!
    W Norwegii zrobiono bardzo wiele inwestycji by mieli zero wypadków ,Przegonili Holandie w inwestycjach rowerowych! A Gdańsk jest zaściankiem rowerowym!

    • 17 5

    • a do tej pory przez 20 lat nic nie było robione? zastanów się jak miasto wyglądało a jak wygląda

      • 3 2

  • (1)

    Jak można porównywać szwedzkie czy norweskie drogi.Komunna norweska nie ma nawet 10% ilości dróg,jakie mamy w Polsce.Podobnie w Szwecji.Takie rowery jakie widzę w Norge to wstyd używać.W Polsce takie rowery byłyby w zsypie.Najładniejsze rowery w Europie mają Polacy.Dbaja o wygląd,wyposażenie.Brawo My.Wioska Europa może tylko Nam zazdrościć.

    • 13 6

    • Przynajmniej nie muszą wozić 6 kg kutych blokad

      Na ich zabezpieczenie.

      • 2 2

  • to jest kompletny idiota! (1)

    Na Hucisku wymalował białą farbą "ścieżki" rowerowe, po których jeżdżą tylko kamikadze, na śródmieściu ścieżki przecinają się z miejscami parkingowymi, obok Forum ścieżki biegną tuż za przystankami autobusowymi, gdzie dziennie przewija się tysiące ludzi, a ten wymyślił, że lekiem na całe zło tego świata są skrzyżowania równorzędne. Nie do wiary! Niech postoi 10 min na Długich Ogrodach i popatrzy ilu ludzi przestrzega tych jego skrzyżowań. Komedia

    • 30 7

    • fakty mówią za siebie

      liczba wypadków i kolizji wyraźnie spadła.

      • 2 1

  • No to powodzenia w wyborach...

    Nie wiem jak te strefy 30 przekładają się na bezpieczeństwo na drogach (bo de facto wszyscy jadą szybciej) ale skrzyżowania równorzędne to jakiś totalnie poroniony pomysł i raczej zwiększa prawdopodobieństwo stłuczki. Na moim osiedlu od kiedy wprowadzono s. równorzędne średnio co 2-3 dni trąbię na łosi którzy wymuszają pierwszeństwo bo jadą prosto i jedyna ich reakcja to tępy wzrok sugerujący że nie mają pojęcia że wymusili pierwszeństwo

    • 25 5

  • Strefa 30 na ul. Matejki to porażka! (1)

    Szok i niedowierzanie! Niedługo Adam Owicz wprowadzi skrzyżowania równorzędne na ul. Grunwaldzkiej!

    A teraz na serio. Wprowadzanie stref 30 km/h wszędzie i na siłę to jakieś kuriozum. Niestety, nie odbywa się to jedynie na drogach lokalnych. To tylko utopijna wizja i tymczasowa "recepta" na problemy w zarządzaniu drogami przez ZDiZ oraz brakiem pieniędzy na porządną infrastrukturę. Gdańsk osiągnął mistrzostwo w budowaniu kolejnych progów zwalniających.

    PS. Czyżby "naczelny inżynier ruchu" miał zostać zastępcą prezydenta Gdańska :)?

    • 27 10

    • nie wszędzie i nic na siłę żuczku.

      Strefa 30 na Matejki ma głęboki sens. Wielokrotnie jeździłem tam rowerem i tylko co 20 kierowca wyprzedzał mnie na gazetę.

      Jak jesteś mentalnie przyspawany do fotela swojego SUVa lub innego dwuśladowca, to piszesz dyrdymały, z całym szacunkiem do twojej wiedzy i wyobraźni.

      • 3 2

  • Kandydat Bolkowicz sie nie wypowie na ten temat? (1)

    On w ogole nie ma pomyslow na to miasto.

    • 8 7

    • Syn bolka moze i nie ma pomyslu na miasto, ale przedstawil zastepce, sorry meza.

      • 1 3

  • (1)

    Jeżeli ktoś rządzi miastem 20 lat, to głównym elementem jego kampanii powinno być pokazywanie tego co już przez ten czas zrobił a nie kolejne obietnice.

    • 20 6

    • jedno drugiego nie wyklucza

      spróbuj sam kandydować i przedstaw swoją wizję żuczku

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum