• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Baterie i silniki z Mevo wystawione na sprzedaż

Krzysztof Koprowski
15 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Choć system Mevo nie działa już kilka lat, zdaniem OMGGS elementy wystawione na sprzedaż są w dobrym stanie technicznym. Choć system Mevo nie działa już kilka lat, zdaniem OMGGS elementy wystawione na sprzedaż są w dobrym stanie technicznym.

Zdemontowane z rowerów Mevo baterie i silniki zostały wystawione na sprzedaż. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać te elementy odpowiednio po 220 i 480 zł netto za sztukę. Zdaniem stowarzyszenia sprzęt jest w dobrym stanie i nadaje się do ponownego wykorzystania.



Czy uda się znaleźć kupca na elementy z rowerów Mevo?

Na sprzedaż Obszar Metropolitalny wystawił dokładnie 1000 sztuk baterii i 1000 sztuk silników, które zostały zdemontowane z rowerów Mevo w ramach przekształcenia jednośladów na rowery tradycyjne (bez wspomagania elektrycznego).

Silniki i baterie były w użytku tylko przez kilka miesięcy - od kwietnia do października 2019 r., zaś potem trafiły do magazynów. Jednak zdaniem stowarzyszenia nadal nadają się do ponownego wykorzystania według pomysłu potencjalnego nabywcy (nabywców).

- Urządzenia były przechowywane w zamkniętych i ogrzewanych pomieszczeniach. W tym czasie baterie były ładowane, aby nie straciły swoich parametrów. Według analiz, jakie przeprowadził dla nas Instytut Maszyn Przepływowych, baterie są "zdrowe", a ich pojemność jest nadal większa niż wartość znamionowa. Co oznacza, że mogą być ponownie wykorzystanie np. jako elementy magazynów energii - mówi Alicja Mongird, rzecznik stowarzyszenia OMGGS.
  • Specyfikacja baterii wystawionych na sprzedaż.
  • Specyfikacja silników rowerowych wystawionych na sprzedaż.

Nietypowe rozwiązania zastosowane w bateriach



W specyfikacji silników czytamy, że posiadają widoczne oznaki korozji, ślady użytkowania (rysy) oraz zużyte zębatki. Ich moc znamionowa to 250 W, napięcie pracy 36 V, zaś maksymalny moment obrotowy 80 Nm.

W zakresie akumulatorów są to ogniwa litowo-jonowe o pojemności 375 Wh i napięciu pracy 36 V. Baterie posiadają nietypowy typ złącza oraz blokadę ładowania, która wymaga specjalnego oprogramowania. Stowarzyszenie nie oferuje jednak ładowarek ani oprogramowania na sprzedaż.

- Spółki NB Tricity oraz Nextbike Polska wbrew treści umowy nie przekazały licencji na oprogramowanie służące do zarządzania systemem rowerowym Mevo. Ładowarki nie były natomiast własnością OMGGS. Dla rzeczoznawców i analityków nie był to jednak problem. Potrafili oni te baterie obsłużyć i ocenili, że nie powinien to być problem dla potencjalnych nabywców - przekonuje rzecznik stowarzyszenia.

480 zł netto za silnik oraz 220 zł netto za baterię



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać każdy silnik za kwotę co najmniej 480 zł netto sztuka oraz baterię za kwotę 220 zł netto sztuka.

Zainteresowane podmioty mogą składać swoje oferty do 24 czerwca, zaś do 17 czerwca, po wcześniejszym umówieniu, możliwe jest obejrzenie sprzętu bezpośrednio w siedzibie stowarzyszenia.

Miejsca

Opinie (223) 8 zablokowanych

  • Dane osobowe użytkowników z Mevo (2)

    Czy ktoś wie co z naszymi danymi osobowymi i gdzie można je usunąć?

    • 22 2

    • A może baza danych już sprzedana i co nam pan zrobisz?

      • 12 0

    • Tu można zrobić wszystko

      poczynając od nie oddania pieniędzy użytkownikom systemu

      • 9 0

  • Szefie, jaka piękna katastrofa!

    • 22 1

  • Cyrk na kólkach - dosłownie

    • 23 1

  • Trójmiejska Demokracja

    tak się zarabia piniądz, gdański urząd i obywatele gosujący na te władze są kochani

    • 24 1

  • żenuła -

    a ładowarki ??? Kataklizm ... Pisałem o tym 3lata temu jak Mevo padło. ile to wszystko kosztowało i czy ktoś za to beknie? Były nagrody i podwyżki

    • 27 2

  • A utylizacja akumulatorów ile kosztuje? (2)

    • 21 1

    • Nikt nie utylizuje używanych baterii litowych. (1)

      Używa się ich jeszcze przez dziesiątki lat do magazynów energii. Nawet stare baterie z Priusów co straciły 50% zasięgu zasilają np. stadiony w Niemczech.

      Jedyny minus starych baterii to większy stosunek masa / pojemność. A tak mogą sobie dalej żyć latami.

      Ceny metali skoczyły 4 krotnie od czasu wojny, fabryki recyklingu zacierają ręcę

      • 1 4

      • Setki lat

        Poucz sie troche to ci przejdzie

        • 0 0

  • Tak się kończy sen Adamowicza i Dulkiewicz (1)

    każdy wiedział że ceny abonamentów są za niskie i finansowo to nie ma prawa się spiąć , każdy ,oprócz naszych mądrych włodarzy

    • 32 3

    • To horror był z nimi

      • 0 0

  • Jak to mówią niemcy kaput.

    Ale musi być przetarg potem drugi i trzeci następnie spisze się protokół i wyrzuci na złom

    • 16 1

  • Przyjdą wybory i okaże się że, (1)

    Ci sami wybrali Tych samych.

    • 19 0

    • Spawdzona technologia, szerzej znana przez słowa Donalda Tuska: "policzmy głosy"

      • 4 1

  • Nie rozumiem, tych negatywnych uwag, złośliwości! (1)

    Widziały galy kogo wybierały i wybierają w wyborach!
    Więc po co ta szydera...lubicie by za waszą kasę " elyta" się bawiła!

    • 22 1

    • czytaj ze zrozumieniem

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum