• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Baterie i silniki z Mevo wystawione na sprzedaż

Krzysztof Koprowski
15 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Choć system Mevo nie działa już kilka lat, zdaniem OMGGS elementy wystawione na sprzedaż są w dobrym stanie technicznym. Choć system Mevo nie działa już kilka lat, zdaniem OMGGS elementy wystawione na sprzedaż są w dobrym stanie technicznym.

Zdemontowane z rowerów Mevo baterie i silniki zostały wystawione na sprzedaż. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać te elementy odpowiednio po 220 i 480 zł netto za sztukę. Zdaniem stowarzyszenia sprzęt jest w dobrym stanie i nadaje się do ponownego wykorzystania.



Czy uda się znaleźć kupca na elementy z rowerów Mevo?

Na sprzedaż Obszar Metropolitalny wystawił dokładnie 1000 sztuk baterii i 1000 sztuk silników, które zostały zdemontowane z rowerów Mevo w ramach przekształcenia jednośladów na rowery tradycyjne (bez wspomagania elektrycznego).

Silniki i baterie były w użytku tylko przez kilka miesięcy - od kwietnia do października 2019 r., zaś potem trafiły do magazynów. Jednak zdaniem stowarzyszenia nadal nadają się do ponownego wykorzystania według pomysłu potencjalnego nabywcy (nabywców).

- Urządzenia były przechowywane w zamkniętych i ogrzewanych pomieszczeniach. W tym czasie baterie były ładowane, aby nie straciły swoich parametrów. Według analiz, jakie przeprowadził dla nas Instytut Maszyn Przepływowych, baterie są "zdrowe", a ich pojemność jest nadal większa niż wartość znamionowa. Co oznacza, że mogą być ponownie wykorzystanie np. jako elementy magazynów energii - mówi Alicja Mongird, rzecznik stowarzyszenia OMGGS.
  • Specyfikacja baterii wystawionych na sprzedaż.
  • Specyfikacja silników rowerowych wystawionych na sprzedaż.

Nietypowe rozwiązania zastosowane w bateriach



W specyfikacji silników czytamy, że posiadają widoczne oznaki korozji, ślady użytkowania (rysy) oraz zużyte zębatki. Ich moc znamionowa to 250 W, napięcie pracy 36 V, zaś maksymalny moment obrotowy 80 Nm.

W zakresie akumulatorów są to ogniwa litowo-jonowe o pojemności 375 Wh i napięciu pracy 36 V. Baterie posiadają nietypowy typ złącza oraz blokadę ładowania, która wymaga specjalnego oprogramowania. Stowarzyszenie nie oferuje jednak ładowarek ani oprogramowania na sprzedaż.

- Spółki NB Tricity oraz Nextbike Polska wbrew treści umowy nie przekazały licencji na oprogramowanie służące do zarządzania systemem rowerowym Mevo. Ładowarki nie były natomiast własnością OMGGS. Dla rzeczoznawców i analityków nie był to jednak problem. Potrafili oni te baterie obsłużyć i ocenili, że nie powinien to być problem dla potencjalnych nabywców - przekonuje rzecznik stowarzyszenia.

480 zł netto za silnik oraz 220 zł netto za baterię



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać każdy silnik za kwotę co najmniej 480 zł netto sztuka oraz baterię za kwotę 220 zł netto sztuka.

Zainteresowane podmioty mogą składać swoje oferty do 24 czerwca, zaś do 17 czerwca, po wcześniejszym umówieniu, możliwe jest obejrzenie sprzętu bezpośrednio w siedzibie stowarzyszenia.

Miejsca

Opinie (223) 8 zablokowanych

  • Ile kasy wyciągnęła ta firma co to organizowała ?

    Ktoś się może orientuje ?

    • 18 0

  • Bez sensu przekształcanie tych rowerów, przecież było ogromne zainteresowanie

    • 4 1

  • Biznesmeni

    Z serii "Jak zarobić na recyklingu?"

    • 18 0

  • Brawo (3)

    Zamiast dotacji na nowe elektryczne rowery mogli odsprzedać stare mewo i to by był dobry pomysł a nie wciskać złom na siłę

    • 152 3

    • Wałek za wałkiem

      • 9 2

    • zlomsie oddaje a nie wciska

      • 1 1

    • Odzyskają 40 mln zl

      Te baterie to ile będą się rozkładać, podobno takie ekologiczne. Można je wyrzucić przed urzędem miasta , niech leżą na przestroge

      • 4 1

  • Czy w tym zidiociałym kraju ktoś myśli ? (2)

    Sprzedać w całości a nie na części.

    • 12 1

    • Złodzieje sprzedają na części

      • 9 0

    • Nikt by tego nie kupił w całości

      Rowery były awaryjne, silniki się wyłączały w trakcie jazdy przez słabe połączenia elektryczne, sterownik był zintegrowany z silnikiem.
      Baterie miały niestandardowe ładowarki.

      To nie są rowery na rynek detaliczny.

      • 4 0

  • Co sobie szwagry i pociotki pojedli kawioru na przewale "Mevo" tego im nikt nie odbierze ani nie odsprzeda na części

    • 13 0

  • Ile stracił podatnik na tym "projekcie"?

    • 14 0

  • Przez rowerkowców i ich fanaberie zawsze traci podatnik.

    • 12 1

  • Zardzewiały i zużyty szrot chcą wcisnąć ludziom. Wstyd.

    • 7 0

  • Instytut maszyn....

    Jaja w bialyvdzien. Znaja sie na akumulatorach? Dajciw to nam do Linte2 to elektrycy sie tym zajma a nie puekarze. Te akumulatorki to mozecie dulskiej na magazyn energii oddac. Moze cos sie zmiebi

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum