• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Baterie i silniki z Mevo wystawione na sprzedaż

Krzysztof Koprowski
15 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Choć system Mevo nie działa już kilka lat, zdaniem OMGGS elementy wystawione na sprzedaż są w dobrym stanie technicznym. Choć system Mevo nie działa już kilka lat, zdaniem OMGGS elementy wystawione na sprzedaż są w dobrym stanie technicznym.

Zdemontowane z rowerów Mevo baterie i silniki zostały wystawione na sprzedaż. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać te elementy odpowiednio po 220 i 480 zł netto za sztukę. Zdaniem stowarzyszenia sprzęt jest w dobrym stanie i nadaje się do ponownego wykorzystania.



Czy uda się znaleźć kupca na elementy z rowerów Mevo?

Na sprzedaż Obszar Metropolitalny wystawił dokładnie 1000 sztuk baterii i 1000 sztuk silników, które zostały zdemontowane z rowerów Mevo w ramach przekształcenia jednośladów na rowery tradycyjne (bez wspomagania elektrycznego).

Silniki i baterie były w użytku tylko przez kilka miesięcy - od kwietnia do października 2019 r., zaś potem trafiły do magazynów. Jednak zdaniem stowarzyszenia nadal nadają się do ponownego wykorzystania według pomysłu potencjalnego nabywcy (nabywców).

- Urządzenia były przechowywane w zamkniętych i ogrzewanych pomieszczeniach. W tym czasie baterie były ładowane, aby nie straciły swoich parametrów. Według analiz, jakie przeprowadził dla nas Instytut Maszyn Przepływowych, baterie są "zdrowe", a ich pojemność jest nadal większa niż wartość znamionowa. Co oznacza, że mogą być ponownie wykorzystanie np. jako elementy magazynów energii - mówi Alicja Mongird, rzecznik stowarzyszenia OMGGS.
  • Specyfikacja baterii wystawionych na sprzedaż.
  • Specyfikacja silników rowerowych wystawionych na sprzedaż.

Nietypowe rozwiązania zastosowane w bateriach



W specyfikacji silników czytamy, że posiadają widoczne oznaki korozji, ślady użytkowania (rysy) oraz zużyte zębatki. Ich moc znamionowa to 250 W, napięcie pracy 36 V, zaś maksymalny moment obrotowy 80 Nm.

W zakresie akumulatorów są to ogniwa litowo-jonowe o pojemności 375 Wh i napięciu pracy 36 V. Baterie posiadają nietypowy typ złącza oraz blokadę ładowania, która wymaga specjalnego oprogramowania. Stowarzyszenie nie oferuje jednak ładowarek ani oprogramowania na sprzedaż.

- Spółki NB Tricity oraz Nextbike Polska wbrew treści umowy nie przekazały licencji na oprogramowanie służące do zarządzania systemem rowerowym Mevo. Ładowarki nie były natomiast własnością OMGGS. Dla rzeczoznawców i analityków nie był to jednak problem. Potrafili oni te baterie obsłużyć i ocenili, że nie powinien to być problem dla potencjalnych nabywców - przekonuje rzecznik stowarzyszenia.

480 zł netto za silnik oraz 220 zł netto za baterię



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać każdy silnik za kwotę co najmniej 480 zł netto sztuka oraz baterię za kwotę 220 zł netto sztuka.

Zainteresowane podmioty mogą składać swoje oferty do 24 czerwca, zaś do 17 czerwca, po wcześniejszym umówieniu, możliwe jest obejrzenie sprzętu bezpośrednio w siedzibie stowarzyszenia.

Miejsca

Opinie (223) 8 zablokowanych

  • "nie przekazały licencji na oprogramowanie służące do zarządzania systemem"

    Hah, wielu ludzi pisało, że tak będzie - że te rowery i baterie bez systemu będą bezużyteczne i trafią na złom.

    • 47 1

  • Abonament roczny 100zł a obecnie 250zł tak sie doi mieszkanców mimo ze miliony z ich kasy poszło!!

    Kto zaplacił za nieudolnosc i niegospodarnosc urzedników ? My wszyscy!!Nawet ci co ani razu nawet nie dotknęli tego złomu

    • 43 3

  • Akumulatory mogą być już martwe (6)

    z resztą aby je odpalić potrzebne jakieś "oprogramowanie", taki pakiet tylko na rozebranie.

    • 64 3

    • Eco rowery

      • 7 0

    • (4)

      Nie mogą, tylko są już martwe. Nie używane akumulatory tracą z miesiąca na miesiąc.

      • 10 2

      • (1)

        W artykule jest informacja, że były na bieżąco doładowywane.

        Ale to prawda, że kupowanie używanej baterii tego rodzaju to trochę loteria.

        • 14 2

        • jeżeli w to uwierzyłeś to jesteś pierwszym naiwniakiem

          • 15 1

      • litowe nie tracą mam sporo leżaków i dają radę. (1)

        tracą jak są rozładowane do zera i na mrozie.

        • 1 2

        • traca jesli sa zle naładowane

          1 długie przechowywanie ogdniwa w pełni naładowanego je niszczy ( na lezakowanie 30% naładowania) samo ładowanie do 80% rozładowowywanie do 20% zwieksza dlugosc zycia ogniwa 2-3 krotnie

          • 5 0

  • Haha.... czyli integralna i najdroższa część roweru:) Za za rok wystawią przetarg na zakup tego samego:) (1)

    Ze sprzedaży dostaną 100tyś a na zakupy wydadzą 100 milionów:)

    • 38 1

    • koniaczku?

      • 4 0

  • Mevo - defraudacja publicznych pieniędzy

    • 59 2

  • W Gdyni daja 2500 zł dofinansowania na prywatny rower a w Gdańsku chca sprzedac na czesci drogo złom :)

    • 30 1

  • Przekret za przekrętem w trojmiescie nikt za nic nie odpowiada !Sycylia to małe piwko przy przekrętach w trojmiescie !Dobrze ze maja wolne sady to tu nigdy nie poniosą kary!

    • 45 2

  • Cyrk na kółkach trzeba było zrobic tradycyjne, a nie elektryki i system by hulał do dziś.

    • 39 2

  • Proponuje przekazać do muzeum miasta Gdańska jako szczytowe osiągniecie urzędników w Gdańsku

    z dopiskiem tyle zostało po rowerze miejskim i ze 150mln które zmarnowali z kasy mieszkanców

    • 71 2

  • Opinia wyróżniona

    No nie wydaje mi się to dobrym pomysłem. (26)

    powinni to sprzedawać jako całość bo tu nie ma mowy ani o sterowniku ani manetkach tylko czysta bateria i silnik Nie ma też zamocowania baterii ani ładowarki, generalnie to nie jest komplet tylko 2 elementy i w zasadzie mogą się przydać tylko w innym mieście gdzie mają taki sam typ rowerów jako części zamienne.

    • 185 4

    • co z rowerami? dlaczego nie sprzedają rowerów? (1)

      • 23 3

      • Przeczytaj artykuł.

        • 7 3

    • Najśmieszniejsze jest to, że oni rozbierają te rowery, żeby używać ich w nowym systemie (8)

      jako zwykłe rowery mechaniczne. Może robią to, aby jakoś dziwacznie wykazać, jacy są gospodarni(no nie bardzo) , albo może dlatego, że nowy system się nie spina finansowo. Tak czy siak, to zły znak dla użytkowników, którym oferuje się ciężką kolubrynę zamiast zwyczajnej maszyny. Trąci żałosną glaserką.

      • 69 2

      • (2)

        Wyluzuj, to i tak lepszy pomysł niż 100% taboru - elektryczny. :)

        • 4 13

        • Jakoś w np. Barcelonie są obecnie same elektryki i działa to świetnie (1)

          I to akurat dobre porównanie, to tez maja sporo podjazdów. Rower bez elektryki jest bez sensu jako miejski, chyba, że dla turystów- więszosc ludzi ma własny a i tak na nim nie jeździ. A elektryczny to spora różnica, serio. Po prostu firma nie potrafiła ogarnąć ładowania (zresztą rozwożenia rowerów na stacje, by były dostępne tez nie), możliwe, ze również ustawień wspomagania

          • 6 3

          • Barcelona to nie Gdańsk wiec co ma piernik do wiatraka!

            • 0 2

      • (3)

        Zgadza się - mevo to pancerny rower, który bez wspomagania, przez swoją wagę, nadaje się tylko do szarży tratującej a nie do jazdy. Miałem okazję jechać nim gdy wspomaganie padło przez kilka kilometrów (całe szczęście tylko do następnej stacji z innymi rowerami) i nie wyobrażam sobie takiej jazdy codziennie bo to hardcore.

        • 15 0

        • (2)

          bez silnika, akumulatora i osprzętu do ich obsługi będą o połowę lżejsza a że to rower miejski to zapewne będzie to coś koło 20 kg,

          • 2 4

          • Najcięższy akumulator to jakieś 4-5 kg, może mniej, bo to małe pojemności sądząc po ofercie (1)

            Silnik 2-4 kg, osprzęt, lol, 0,5kg?
            Zrobili ciężkie stalowe, żeby się łatwo nie niszczyly( co jest logiczne), one się po prostu nie nadają jako zwykle

            • 6 0

            • Na całym świecie rowery miejskie z wynajmu takie są i nie mają z nimi problemów ludzie tylko u nas ludzie w rurkach mają problem ;D
              Jeździłem tymi rowerami wspomaganie było tylko do około prędkości 25km/h po czym silnik był nieaktywny, więc w moim przypadku większość trasy opierało się o nogi wspomaganie tylko do ruszania ;)

              • 1 1

      • Czego się spodziewałeś po urzędnikach...

        oni to kawkę popijać , FB poprzeglądać w robocie, pognębić drobnych przedsiębiorców, strefy dla zwierzaczków w mieście polokować i co odważniejszy/a tatuażem się pochwalić...

        • 0 0

    • Dlaczego nie sprzedali baterii zaraz po upadku mevo tylko leżały dwa lata? (1)

      • 43 4

      • jakbys urzedow nie znal

        • 7 0

    • (6)

      Odpowidzialni za ten wałek powinni pierdzieć w pasiaki i w kamieniołomie nasze pieniądze odpracowywać. Teraz mewo 2.0 ,3.0,3.0

      • 45 2

      • (5)

        taka prawda, że w Polsce przydałoby się zaostrzaenie kar za marnowanie publicznych pieniędzy. 70 milionow na wybory, jakies wieze ktore trzeba rozbierać.. za to powinno być po parę lat odsiadki :)

        • 29 2

        • przecież sowieci swoich karać nie będą....

          • 5 1

        • zapomniałeś napisać,że to POko-mony robiły wszystko aby odwołać wybory... (3)

          a później się tym szczyciły !!! Hipokryzja czy coś innego ? Nie pamiętacie ich tekstów o kopertach śmierci czy w TVNiemcy o tym nie mówili... ? Piszecie o wieżach..ale ewidentnie nie znacie całego tematu ;P Skąd bierzecie info o Polsce i Świecie ?? Sok z wieśniaka czy innej anty-polskiej szczujni ??

          • 3 11

          • tematy ci się dzbanu pomyliły :) ile PiS płaci za wPiS? (2)

            • 1 3

            • czytaj ze zrozumieniem POprzednie komentarze

              A co do dzbanków, to nie mierz innych swoją miarą !

              • 2 1

            • POkemon wyzywa od dzbanków choc sam nim jest i sam pisał o polityce niezadowolony ze ktos mu odpowiada prawdą

              • 1 0

    • wiesz, ta bateria to zwykłe pakiety Li-Po, które można użyć do dziesiątków zastosowań (2)

      nie tylko do roweru czy hulajnogi. Oczywiście po wydobyciu ich ze zbędnej obudowy. Aku Li-Po muszą być naładowane na czas przechowywania. Po paru miesiącach trzeba je doładować, gdyż tracą napięcie. Jeśli ulegną głębokiemu rozładowaniu to nic już ich nie uratuje, a w artykule czytamy, że były ładowane, ale firma nie przekazała ani oprogramowania ani ładowarek - czym więc ładowano te akumulatory?

      • 6 0

      • czytanie ze zrozumieniem ;D Nie przekazali oprogramowania do obsługi systemu MEVO.
        Nie mieli "oryginalnych" ładowarek ale dało się je ładować innymi "ładowarkami"

        • 0 1

      • dotykowo, pędzelkiem z wiewórczego włosia....

        • 2 0

    • Probuja pozbyc sie zlomu (2)

      Sprzedajac go ludziom. Czemu nie sprzedaja calych rowerow

      • 7 0

      • odpowiedź masz w tekście.... ;D

        • 1 3

      • Całych nie sprzedają bo to kolejny wałek jest one nadają sie juz tylko na złom są zużyte.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum