• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1000 zapasowych baterii roweru Mevo

Arnold Szymczewski
1 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru. Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru.

Po niedzielnej przerwie, rowery Mevo powróciły na ulice Trójmiasta. Baterie do rowerów ładowane są w trzech miejscach w Trójmieście. Każda z nich potrzebuje ok. 3-4 godzin, na uzyskanie pełnej mocy. Operator deklaruje, że posiada 1000 zapasowych baterii do rowerów.



Jak oceniasz działanie Mevo w pierwszym tygodniu po uruchomieniu?

Niebawem minie tydzień od uruchomienia pierwszego etapu systemu roweru Mevo. Trudno jeszcze o konkretne podsumowania, ale faktem jest, że po początkowej euforii, entuzjazm do rowerów osłabł, gdy po wyczerpaniu baterii rowery przestały być dostępne.

Słoneczna niedziela bez Mevo



Mieszkańcy Trójmiasta, którzy chcieli wypróbować rower Mevo w niedzielę, nie mogli tego zrobić. Operator zarządził 24-godzinną przerwę w funkcjonowaniu systemu. Powód: nie nadążał ładować baterii i dostarczać ich do rozsianych po Trójmieście rowerach.

"Popularność Mevo zaskoczyła. Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji" - napisano w komunikacie wydanym w sobotni wieczór.

Ładowanie baterii w trzech miejscach



Problemy z terminowym ładowaniem wynikają m.in. z tego, że każda bateria do roweru Mevo wymaga ok 3-4 godzin, by naładować ją do pełna.

Operator rowerów ładuje baterie do nich w kilku miejscach: na stadionie Energa w Gdańsku, w Ergo Arenie na granicy Sopotu i Gdańska oraz w podziemnym parkingu Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni.

W tym ostatnim miejscu, po niedzielnej sesji ładowania miały przestać działać cztery gniazdka oraz pojawił się problem z bezpiecznikami.

1000 zapasowych baterii do rowerów Mevo



Cały czas nasuwa się pytanie, czy operator posiada odpowiednią ilość baterii na wymianę, by na czas rozwozić je do rozsianych po mieście rowerów?

- Operator posiada 1000 zapasowych baterii przeznaczonych na cały system Mevo. Nie dzielimy tego na Trójmiasto i inne gminy - system traktujemy całościowo - mówi Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.

Problemy z logistyką



Problemem jest nie tylko naładowanie baterii, ale także ich montaż. Nasz czytelnik był świadkiem, jak w weekend serwisant przywiózł baterię do jednej ze stacji Mevo na Przymorzu. Według naszego czytelnika: Serwisant ponieważ nie było w stacji żadnych rowerów, położył ją i odjechał. Tymczasem taka bateria warta jest ok. 1500 zł.

- Bateria została zostawiona przez natłok pracy i ludzi którzy zagadują. Oczywiście osoba odpowiedzialna za rejon, zaraz po nią wróciła a rower który był na stacji został odblokowany przez jedną z osób posiadających aplikacje testową - mówi inny z czytelników, prawdopodobnie związany z firmą serwisową.
  • Nasz czytelnik natknął się na Przymorzu na baterię pozostawioną na stacji Mevo. Niedopatrzenie serwisantów?

W poniedziałek o 16:30: 420 sprawnych rowerów



Przy 1224 rowerach, 1000 zapasowych baterii powinno załatwić sprawę. Jednak z działającej nieoficjalnie strony Monitor-Mevo, gdzie na bieżąco można sprawdzić liczbę dostępnych rowerów w systemie, wynikało, że w poniedziałek ok. godz. 16:30 dostępnych było ok. 420 rowerów. Przypomnijmy - do Trójmiasta w pierwszej "fali" trafiło 1048 z ponad 3300 oczekiwanych rowerów.

- Gdy tylko będziemy mieli informację o tym, kiedy pojawią się kolejne rowery w Trójmieście, niezwłocznie państwa poinformujemy. Mamy nadzieję, że już niebawem - kończy Dominik Makurat i dodaje - Jeśli chodzi o rowery też nie zawsze czerwona lampka oznacza, że rower jest zepsuty lub rozładowany. Chodzi przede wszystkim o rezerwacje. Kiedy Użytkownik zarezerwuje rower staje się on automatycznie niedostępny dla innych - stąd też czerwona lampka.
18:21 1 KWIETNIA 19 (aktualizacjaakt. 19:57)

Problemy z rowerami MEVO (13 opinii)

Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie
Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie

Opinie (546) ponad 20 zablokowanych

  • a czy czasami ten dodatkowy tysiąc to nie z następnej partii rowerów?

    • 4 0

  • A gdyby tak resztę rowerów na które czekamy, zamienić na zwykłe bez baterii?

    Wiecej komplikacji przez chwilę ale później duże oszczędności i sensowniejszy system.
    Tylko pewnie rządzą procedury a nie zdrowy rozsądek.

    • 5 0

  • Typowy polski biznes

    Zrób a problemami i jakością będizesz się martwić jak upadniesz. Założyli, że nikt nie będize jeździł czy jak?

    • 4 0

  • Nie tylko bateria jest problemem

    Ostatnio się zastanawiałem jak ogarną ładowanie MEVO, no i mam już odpowiedź, nie ogarną. Poza tym jestem ciekawy jak te rowery zniosą trudne warunki atmosferyczne np w postaci deszczu. Łańcuch nie jest niczym osłonięty, tak więc tylko wystarczy poczekać jak zaczną się problemy z rdzewiejącymi łańcuchami. Generalnie zastanawia mnie zabezpieczenie tego roweru ogólnie przed wodą. Pożyjemy zobaczymy ale nie wróżę niczego dobrego

    • 8 0

  • 11:41 - środek dnia- dostępnych ogólnie w województwie jest 578 rowerów na chodzie (1)

    Czyli połowa z 1100. Po co 3000 rowerów skoro nawet 500 ledwo się ogarnia i to nawet nie w sezonie, tylko wczesną wiosną gdy z rana jest 0 stopni. Co dopiero w wakacje gdy jeszcze dojdą turyści- plażowicze. To będzie pogrom.

    • 4 2

    • ile dostępnych

      Skąd posiadasz informacje o "rowerach na chodzie" - żadne z publicznych źródeł nie podają takiej informacji, tylko dane o rowerach na stacjach.

      • 1 0

  • Sama mysl takich rowerow super ale dla czego nie dano zwyklych rowerow , badz z dynamo ktore by doladywlo baterie. Cos czuje ze to bedzie kortki zryw ale IDEA super

    • 2 1

  • Mevo wrażenia .. (1)

    Na co dzień jestem użytkownikiem roweru wspomaganego elektrycznie (wspomaganie instalowałem samodzielnie). Miałem też możliwość przetestowania roweru Mevo, moje spostrzeżenia:
    - ustawiony poziom wspomagania jest zbyt niski (zamontowany silnik Bafanga pozwala na duuużo więcej), obecnie tylko rekompensuje dodatkowy ciężar roweru.
    - baterie mają zbyt małą pojemność, na rynku są dostępne pojemniejsze (droższe) akumulatory. Dla porównania w moim rowerze mam baterię 13,5 AH (koszt ok 1200zł), przy tak niskim poziomie wspomagania pozwala na przejechanie co najmniej 120 km...

    Obecnie dla MEVO jedynym ratunkiem będzie wprowadzenie systemu ładowania podobnie jak firma LIME w przypadku wynajmowanych hulajnog elektrycznych tj. umożliwić zarabianie osobom które chciałyby ładować baterie w rowerach (taki system funkcjonuje w Warszawie). Docelowo będzie trzeba wymienić baterie oraz podkręcić nieco poziom wspomagania (obecnie jazda po płaskim jest w miarę OK, ale już wjazd takim rowerem na południe Gdańska to ...).

    • 10 0

    • Nic nie rozumiesz

      Parametry są minimalne tylko po to aby spełnić warunki przetargu.
      Wszystkie rowery są elektryczne żeby uzyskać jak najwiecej punktów w przetargu. Bateria spełnia minimalne warunki zamawiającego. Wspomaganie minimalne żeby jak najrzadziej wymieniać baterię.

      • 3 0

  • wspomaganie elektryczne??! jeździłem rowerem miejskim w Warszawie

    .. elektrykiem, tam to dopiero jest wspomaganie, górka nie górka rower ciągnie do przodu.. a co u nas? pełno górek (dużo więcej niż w Wawie) a rower pomaga pedałować kiedy.. my przestajemy.. kiedy chcesz szybciej (np. pod górkę) i wkładasz więcej siły to wspomaganie.. przestaje działać i musisz tego ciężkiego smoka swoimi siłami pod górę ciągnąc. Już lepiej było wprowadzić 80% lekkich rowerów napędzanych tylko siłą mięśni a 20 ze wspomaganiem...

    • 8 0

  • Propozycja rozwiazania

    Niech placa za naladowanie uzutkownikowi. Poniosa koszty ale rozwiaza problem.

    • 0 0

  • Ja to w tej swojej naiwności myślałam, że te rowery będą się ładować w trakcie jazdy... hmm... miało być fajnie, ale nie wyszło. Powinni uczyć się od Traficar. Tam wszystko działa bez zarzutu

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum