Rowerzyści mają zniknąć z chodników w Gdyni
Urzędnicy, rowerzyści i mieszkańcy będą dyskutowali w środę o propozycjach dla ruchu rowerowego na Kamiennej Górze i w centrum Gdyni. Otwarte spotkanie ma pokazać, że cykliści w śródmieściu mają szansę jeździć bezpiecznie poza chodnikami.
O tym, czy pomysły w zaproponowanej formie zostaną zrealizowane, zdecyduje m.in. środowe spotkanie, które rozpocznie się o godz. 16 w Urzędzie Miasta. Tam przygotowane przez poznańskie biuro projektowe Stadtraum projekty po raz pierwszy ujrzą światło dzienne. Dyskusja będzie dotyczyła tylko w małym stopniu lokalizacji nowych dróg rowerowych, bowiem na nie albo brakuje w centrum Gdyni miejsca, albo są już nakreślone przez planistów. Realizację opóźnia brak środków.
- Chodzi o to, by rozsądnie korzystać ze sprawdzonych w Europie wzorców. Budowa nowych dróg nie jest jedynym sposobem na poprawę bezpieczeństwa i zwiększenie liczby rowerzystów w mieście - wyjaśnia Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni, zapraszając na wznowioną po przerwie Gdyńską Radę Rowerową, w ramach której odbędą się konsultacje.
Priorytetem ma być wyznaczanie kontrpasów, przebudowa istniejących dróg i ograniczenie prędkości do 30 km/h na części ulic. Na spotkaniu zostaną zaprezentowane propozycje lokalizacji nowych rozwiązań.
Swoje uwagi będą mogli przekazać także kierowcy, którym z powodu rowerowej ofensywy z pewnością ubędzie miejsc parkingowych i piesi, często ścierający się na chodnikach z rowerzystami, a także mieszkańcy śródmieścia i okolic. Pomysły mają zostać wdrożone do końca 2016 roku.
- Chcemy zaproponować rozwiązania systemowe, które usuną rowerzystów z chodników w centrum, ale jednocześnie poprawią ich bezpieczeństwo, zmniejszą hałas i uspokoją ruch. Jednym z elementów jest stworzenie Strefy Tempo 30, wzbudzającej zawsze spore emocje, dlatego liczymy na udział sporej grupy mieszkańców - dodaje Studziński.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (298) 3 zablokowane
-
2014-10-14 16:51
Chore pomysły (2)
Rowerzystów zaczyna sie traktować jak niepełnosprawnych, nie moze być tak, ze świete krowy w postaci rowerzystów mają przywileje, a kierowcy i piesi są dyskryminowani, zamiast zwiększać ilość miejsc parkingowych Szczurek chce zwiększyć ilość rowerzystów, za długo już jest prezydentem.
- 10 8
-
2014-10-14 23:31
samochodow juz jest za duzo
sorry, ale co to kogo obchodzi, ze mieszkasz na zad** i wszedzie pod drzwi musisz samochodem dojechac?
- 3 2
-
2014-10-15 08:37
zwiększanie miejsc do parkowania w centrum
zwiększa korki na dojazdach do niego
- 0 0
-
2014-10-14 16:51
Tylko rowerzyści jeżdżą po chodnikach?
Niedawno widzialem goscia, ktory swoim blyszczacym dieslem omijal korek. Na odcinku Dąbrowa zjazd z obwodnicu do skrzyzowania przy Shellu smigal chodnikiem. Kierowcy jesli ktorys jest bez winy niech rzuci kamieniem.
- 6 1
-
2014-10-14 16:58
rowerem w Gdyni? Jak?!!
najwyższy czas coś zmienić! Bo jazda rowem w Gdyni dla rowerzysty z Gdańska lub Sopotu to szok! W wakacje płynęłam statkiem z Gdyni na Hel, z rowerem. Przejazd ulicą 10 lutego od stacji SKM do przystani przy Molu Południowym to wyczyn. Po chodniku oczywiście nie można a prawy pas 10 lutego to "kocie łby"! Myślałam, że mi się rower rozpadnie i helska wycieczka będzie nieaktualna.
- 8 3
-
2014-10-14 17:07
Pomysły żeby nie budować ścieżek ?! W niektórych miejscach powinien być dopuszczony ruch rowerowy po chodnikach ! Tak jest np. w Poznaniu . Nie mówię o Świętojańskiej ,czy Starowiejskiej ,ale są miejsca,że ruch pieszy na chodnikach jest znikomy w przeciwieństwie do ruchu drogowego !!! Przykład ul . Śląskiej gdzie tylko w godzinach pracy jest ruch ,ale też nie jakiś "gęsty" .
- 2 4
-
2014-10-14 17:38
łamanie przepisów (1)
część rowerzystów ignoruje znak B2 zakaz wjazdu na chodniku na ulicy Wiśniewskiego w kierunku centrum od skrzyżowania z ul. Energetyków -widzę to codziennie i jedzie taki dumny
- 7 3
-
2014-10-14 18:29
Akurat tam można jechać chodnikiem - jest poziomy znak
- 2 3
-
2014-10-14 17:55
Zachowaj 1 m wyprzedzając rowerzystę (4)
Nalezy ustawic znaki Zachowaj 1
m wyprzedzając rowerzystę na ulicach centrum Gdyni ta odleglosc daje najwieksze bezpieczenstwo i informuje kierowcow ze rower ma rowne prawo jazdu ulicami to zwieksza swiadomosc kierowcow i sa oni przygotowani na rowery to ucina dyskusje,- 6 7
-
2014-10-14 19:12
To niech rowerzysta też płaci podatki za drogi! (3)
- 5 6
-
2014-10-14 19:27
definicja drogi
droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi (ścieżki) dla pieszych lub drogi (ścieżki) dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt.
- 3 0
-
2014-10-15 08:38
prosamochodowy rozwój miasta prowadzi do marnontrawstwa pieniędzy podatników (1)
wpływy z podatków ze sprzedaży samochodów i paliwa pokrywają jedynie ułamek nakładów na budowę i utrzymanie jezdni.
- 0 0
-
2014-10-16 15:00
za to prorowerowy
prowadzi do oszczędności pieniędzy podatników. Ha, ciekawe skąd one się wezmą, jeśli nagle wszyscy pozbędą się samochodów i przesiądą na rowery?
- 0 1
-
2014-10-14 17:56
hurra! Wybory idą...
czuć na kazdym kroku! Nie martwcie się, temat powróci dokladnie za 4 lata.
- 5 3
-
2014-10-14 18:09
Przejazdy rowerowe bez drog rowerowych ulatwmy sobie zycie wszystkim (2)
Nalezy wytyczyc przejazdy rowerowe obok pasow dla pieszych i uwaga nowosc nawet tam gdzie nie ma drog rowerowych po co?? aby rowery jadace po chodnikach mogly legalnie przejezdzac kolo pasow bez mandatow i obok pieszych i dalej jechac powoli chodnikiem z uwagi na spory ruch aut to chociaz piesi beda sie czuc bezpiecznie na pasach i uzyskaja strefe buforowa od samochodow auta beda stawac dalej za przejazdem rowerowym ;) i rowerzysci niebeda musieli zsiadac z rowerow :))
- 3 5
-
2014-10-14 19:23
chcesz legalnie przejeżdżać po pasach a nie wiesz, że jazda po chodniku jest nielegalna?
- 2 1
-
2014-10-16 15:01
Głupich aż tak ustawa nie przewiduje
- 1 0
-
2014-10-14 18:28
(3)
Jak najwięcej dróg rowerowych w Gdyni poproszę, a tak gdzie się da, aby zaoszczędzić można zrobić pieszo-rowerowe lub wydzielić kontrabas w bezpieczniejszych, spokojniejszych odcinkach. I zachęcam do przesiadania się na rower oraz komunikację miejską - a wszystkim będzie się nam lepiej żyło i oddychalo :)
- 7 4
-
2014-10-14 19:10
Tak, tak a ja z wywieszonym ozorem będę ganiac z pracy do pracy!!! (2)
Więc nie wszystkim!
- 1 2
-
2014-10-15 08:41
teraz tkwisz w korku. Nie wychodzi ci to na zdrowie. (1)
Sprawdź odległość dom - praca i zastanów się, czy warto wsiadać do samochodu. Prorowerowa polityka nie oznacza zakazywania jazdy samochodem, polega jedynie na kwestionowaniu sensu tworzenia udogodnień dla samochodów bez względu na wpływ warunków poruszania się osób decydujących się na inne opcje.
- 0 0
-
2014-10-16 15:05
Jasne. Bo wszyscy bez wyjątku
pracują 8h na etacie w biurze. Wyobraź sobie, że są tacy, którzy pracują w 10 miejscach dziennie i nie zdążą dojechać rowerem czy komunikacją, poza tym nie mogą śmierdzieć i być brudnym
- 0 0
-
2014-10-14 19:09
To jest chore! Wszystko dla pieszych i rowerzystów! (2)
Niech wydzielą drogi rowerowe a nie Sopocką bez pobocza jeżdżą rowerzyści, rolkarze a kierowców najlepiej w kosmos wystrzelić!
- 7 5
-
2014-10-14 21:36
(1)
nie no w kosmos nie, to by było marnotrawstwo
wystarczyła by terapia, reedukcja, resocjalizaja
a w ostateczności można by z nich robić siodełka- 2 1
-
2014-10-15 08:41
??? tabletki odstawione?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.