• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści mają zniknąć z chodników w Gdyni

Patsz
14 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na razie w centrum Gdyni przybyło stojaków, ale urzędnicy chcą, by pojawiło się tu więcej rowerzystów. Na razie w centrum Gdyni przybyło stojaków, ale urzędnicy chcą, by pojawiło się tu więcej rowerzystów.

Urzędnicy, rowerzyści i mieszkańcy będą dyskutowali w środę o propozycjach dla ruchu rowerowego na Kamiennej Górze i w centrum Gdyni. Otwarte spotkanie ma pokazać, że cykliści w śródmieściu mają szansę jeździć bezpiecznie poza chodnikami.



Czy proponowane rozwiązania dotyczące rowerzystów są dobre?

O problemie ruchu rowerowego w centrum Gdyni mówi się od dawna, jednak jeszcze niedawno ten temat był poruszany tylko przez cyklistów. W końcu dostrzegli go także urzędnicy, którzy w kwietniu zlecili przygotowanie koncepcji ruchu rowerowego dla centrum i Kamiennej Góry. To skutek audytu w formule Bypad. Na jego zakończenie władze miasta na czele z prezydentem Wojciechem Szczurkiem postawiły sobie za cel: dziesięciokrotny wzrost liczby rowerzystów w ciągu 10 lat.

O tym, czy pomysły w zaproponowanej formie zostaną zrealizowane, zdecyduje m.in. środowe spotkanie, które rozpocznie się o godz. 16 w Urzędzie Miasta. Tam przygotowane przez poznańskie biuro projektowe Stadtraum projekty po raz pierwszy ujrzą światło dzienne. Dyskusja będzie dotyczyła tylko w małym stopniu lokalizacji nowych dróg rowerowych, bowiem na nie albo brakuje w centrum Gdyni miejsca, albo są już nakreślone przez planistów. Realizację opóźnia brak środków.

- Chodzi o to, by rozsądnie korzystać ze sprawdzonych w Europie wzorców. Budowa nowych dróg nie jest jedynym sposobem na poprawę bezpieczeństwa i zwiększenie liczby rowerzystów w mieście - wyjaśnia Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni, zapraszając na wznowioną po przerwie Gdyńską Radę Rowerową, w ramach której odbędą się konsultacje.

Priorytetem ma być wyznaczanie kontrpasów, przebudowa istniejących dróg i ograniczenie prędkości do 30 km/h na części ulic. Na spotkaniu zostaną zaprezentowane propozycje lokalizacji nowych rozwiązań.

Swoje uwagi będą mogli przekazać także kierowcy, którym z powodu rowerowej ofensywy z pewnością ubędzie miejsc parkingowych i piesi, często ścierający się na chodnikach z rowerzystami, a także mieszkańcy śródmieścia i okolic. Pomysły mają zostać wdrożone do końca 2016 roku.

- Chcemy zaproponować rozwiązania systemowe, które usuną rowerzystów z chodników w centrum, ale jednocześnie poprawią ich bezpieczeństwo, zmniejszą hałas i uspokoją ruch. Jednym z elementów jest stworzenie Strefy Tempo 30, wzbudzającej zawsze spore emocje, dlatego liczymy na udział sporej grupy mieszkańców - dodaje Studziński.
Patsz

Wydarzenia

Konsultacje koncepcji tras rowerowych dla Środmieścia i Kamiennej Góry (1 opinia)

(1 opinia)
spotkanie

Miejsca

Opinie (298) 3 zablokowane

  • specjlne trasy i nie ma dla nikogo problemu

    mam dość wyskakujących rowerzystów na chodniku,

    • 8 1

  • Chodniki są po to żeby było gdzie zaparkować samochód. Prawda kierowcy?

    Tylko wariaci chodzą po chodnikach.

    • 9 7

  • Ha ha ha (6)

    Gnijecie w samochodach i gul skacze jak rowerzysta pomyka omijając korki. Do tego przemieszcza się za przysłowiowego banana, a koszty zakupu dobrego, miejskiego roweru, to ułamek ceny samochodu.
    A lepiej nie będzie. Będą strefy 30, płatny wjazd do centrum, płatne wszystkie miejsca parkingowe, coraz większe korki i coraz droższe paliwo. Możecie sobie krzyczeć do woli i tak zbliża się nieuchronne :-)

    • 15 17

    • Lubię jeździć rowerem... (4)

      ale czysto rekreacyjnie. Denerwują mnie takie wypowiedzi odnoszące się do pory tylko letniej. Ludzie zastanówcie się ilu wariatów na rowerach będzie popylać w zimę lub w deszczową jesień. Jak wejść do pracy spocony i śmierdzący po przejażdżce kilkukilometrowej? Może na zakupy do marketu też na rowerach, co? Rower nigdy nie zastąpi samochodu gdyż przegrywa z: czasem przemieszczania, warunkami pogodowymi, ładownością i przede wszystkim wygodą przejazdu z punktu A do B.

      • 8 4

      • Jak wejść do pracy spocony i śmierdzący po przejażdżce kilkukilometrowej?

        No właśnie, jak? Ale to pedalarski margines z uporem używa nazwy "blachosmrodziarze", choć przeciętny kierowca wchodząc do pracy nie będzie walił jak magazyn odzieży brudnej w koszarach.

        • 7 4

      • biali ludzie uzywaja prysznica (1)

        i maja ciuchy na zmiane. Rozumiem, ze zgodnie ze swoja wiejska tradycja, dla oszczednosci myjesz sie tylko w sobote?

        • 3 3

        • Bzdury

          Tak, jasne. Ile % ma w pracy szafę z ciuchami na zmianę, też 5%? A co, może w jednej koszuli i gaciach chodzisz cały tydzień? Nie, rano przyjeżdżasz rowerkiem z plecakiem i kanapkami, a po południu samochodem dowozisz ciuchy na zmianę?

          Ile ma prysznic w pracy? Popatrz dookoła i przestań śnić.
          Sam jesteś czarnym człowiekiem, do tego kłamliwym.

          • 0 0

      • Na przykład ja popylam w zimie do roboty

        I jest to mój własny wybór. Jest to kwestia mentalności.

        • 1 0

    • przemieszcza się za przysłowiowego banana

      Z małpią zręcznością. I intelektem.

      • 4 1

  • Ale będzie burdel.

    Tak, najlepiej zabrać po jednym pasie ruchu na rzecz 3 rowerzystów dziennie, którzy się na owej drodze pojawią. Gratuluje swietnego pomysłu przed wyborami. Wszyscy wyborcy będą sie radować. A własciwie tylko Ci którzy korzystają z rowerów w centrum miasta... czyli jakies 5% mieszkańców.

    • 14 5

  • Jestem z Gdańska (2)

    Po komentarzach widzę, że w Gdyni dominują kierowcy wariaci. Na ulicach też to widzę w Gdyni. Żeby dom wariatów mógł działać, należy działań władz by spędzić rowerzystów na jezdnie gdy na ścieżki nie ma miejsca ani pieniędzy. I to ma doprowadzić do 10 krotnego wzrostu liczby rowerzystów. A może do dziesięciokrotnego spadku? Jak ktoś wariat to na czarne ma prawo mówić, że jest białe. W Gdańsku też zaczęli likwidować ścieżki rowerowe np. na ul. Myśliwskiej czy Długie Ogrody. Ale kierowców przekraczających tam parokrotnie dozwoloną szybkość jest więcej niż jadących prawidłowo i bezpiecznie. Dom wariatów w natarciu.

    • 8 5

    • To widać, słychać i czuć.... (1)

      ...........

      • 0 1

      • zamiast wąchać i słuchać rusz rozumem i czytaj

        • 1 1

  • Brawo, nareszcie Gdynia dołączy do liderów w tym wzgledzie w Europie

    Strefy Tempo 30, ograniczenia dla samochodów w centrum, to jest TO !!!

    Trochę za wcześnie o godz. 16, ale postaram się być.

    • 5 8

  • Gdynia rowerową stolicą Polski ! (1)

    Gdynia jak zwykle krok przed gdańskiem

    • 5 8

    • Gdynia to jak dobrze pójdzie to za dziesięć lat osiągnie obecny gdański poziom

      • 1 0

  • Na Starowiejskiej już zrobiono kontrapas. (1)

    I nikt z niego nie korzysta. Utrudnia tylko życie kierowcom.

    • 9 4

    • korzystają

      • 1 2

  • Już ja na Szczurka nie oddam głosu.

    Nie podoba mi się robienie wszystkiego pod dyktando rowerowych terrorystów.

    • 11 7

  • Panie urzędniku od rowerów (2)

    zgodnie z przepisami ustawy o p.r.d. rowerzyści nie mogą jeździć po chodnikach,dlatego wypowiedź że mają zniknąć z chodników jest błędna,w ogóle tam ich nie powinno być,

    • 11 4

    • zostań urzędnikiem od parkowania samochodów (1)

      i zajmij się egzekwowaniem przepisów o parkowaniu na chodnikach.

      • 2 2

      • Parkowania samochodów

        na chodniku pilnuje Policja i Straż Miejska, a nie urzędnik. Podobnie powinno być z łamaniem przepisów ustawy o p.r.d. przez rowerzystów.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum