• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znów dotowali zakup rowerów elektrycznych

Patryk Szczerba
26 marca 2024, godz. 08:20 
Opinie (81)
Rowery elektryczne mają pomóc w rozwoju mobilności w mieście. Rowery elektryczne mają pomóc w rozwoju mobilności w mieście.

72 osoby dostaną dofinansowanie do zakupu rowerów elektrycznych w Gdyni. To oczekujący w kolejce, którzy nie załapali się na dotacje w 2023 r. To dlatego, że chętnych jest zdecydowanie więcej, niż pozwalają możliwości budżetu miasta nawet przy wsparciu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku.



Co sądzisz o rowerach elektrycznych?

Mieszkańcy, którzy złożyli swoje wnioski w 2023 r., a nie zakwalifikowali się do programu dotacji z uwagi na wyczerpanie się puli środków przeznaczonych na ten cel, znaleźli się automatycznie na liście wnioskujących w 2024 r.

Wszystkie zasady udzielania dotacji pozostały bez zmian w stosunku od ubiegłych edycji. Kwota dofinansowania w wysokości 50 proc. kosztów, jednak nie więcej niż 2,5 tys. zł.

Rower MEVO: wszystkie informacje



W tym roku 180 tys. zł w puli



To trzecia pula dotacji na zakup rowerów. Z poprzednich skorzystało łącznie 120 osób.

  • W tej edycji do wydania jest 180 tys. zł.
  • Połowa pochodzi z budżetu miasta.
  • Druga część to dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska.




- W tym roku ponownie staraliśmy się o dofinansowanie zewnętrzne, współpraca z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przebiegła pomyślnie, wobec tego postanowiliśmy ją kontynuować - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Zapis ze strategii rowerowej



Dotacja na zakup roweru elektrycznego została zapisana w Strategii Rowerowej dla Gdyni do 2030 r. Współpracując z WFOŚiGW udało się przeznaczyć 2,8 mln zł na ten cel do 2030 r.

- Aktualnie zakończyliśmy pracę nad Strategią Rowerową dla miasta na najbliższe 7 lat i jednym z jej celów jest program dotacji na zakup roweru elektrycznego. Środki pozyskane od WFOŚiGW pozwolą na jego szybszą realizację, co przekłada się na zadowolenie naszych mieszkańców - zauważa Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdynia.
Quiz Sport i Trójmiasto Średni wynik 69%

Sport i Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (81) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • (2)

    Nie lepiej kupić trzy razy więcej "zwykłych" bicyklów dla mieszkańców?

    • 22 6

    • Po co w ogóle im kupować?

      • 9 2

    • Żeby nimi nie jeździli, bo nie mogą być spoceni?

      • 5 0

  • Kolejna odsłona absurdalnego socjalizmu w miejskim wydaniu (3)

    Samorządy mają za dużo kasy , skoro stać ich na takie rozdawnictwo.

    • 54 4

    • Raczej mają za dużą zdolność kredytową

      • 4 1

    • No patrz ty dostałeś plusy a ja za podobny wpis minusy... interesujące

      • 1 0

    • Pewnie, lepiej dać kopaczom xD

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Porządne drogi rowerowe zróbcie (6)

    I żeby się dało jeździć rowerem bezpiecznie po centrum. To żadne dofinansowania nie będą wtedy potrzebne.

    • 80 8

    • (4)

      To jak to w końcu, w centrum pieszo czy rowerem?

      • 2 7

      • Tak

        • 0 0

      • to nie ma znaczenia (2)

        największym osiągnięciem lobby samochodowego jest przekonanie wielu ludzi, że na ulicach i placach centrum miasta uwolnionych od jeżdżących lub parkujących samochodów ruch pieszych i rowerzystów nie może się bezproblemowo odbywać (a może, czego można znaleźć niezliczone przykłady w naszym Trójmieście).

        • 3 8

        • (1)

          Centrum miasta bez parkingów i samochodów? Pomachaj na do widzenia wszystkim podmiotom prowadzącym biznes w takiej lokalizacji np papa restauracje. Jak widzisz dostarczanie artykułów do takich miejsc? Rowerkiem? A może targać 30-kilowy worek z mąką trzy kilometry od najbliższego miejsca gdzie można zaparkować dostawczak, i tak 30 razy.
          "Logika" lobby rowerkowego. Te ciasne galotki chyba utrudniają ci przepływ krwi do mózgu.

          • 10 4

          • wiedza anegdotyczna nie jest dobrą podstawą podejmowania decyzji o kształcie miasta

            Badania wykazują, że obroty sklepów i lokali gastronomicznych przy ulicach i placach uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów są wyższe niż przed zastosowaniem takich rozwiązań. Dostawczaki mogą się tam pojawiać w określonych okienkach czasowych, a samochodozę się leczy.

            • 1 0

    • Kolejne kredyty, kolejne długi, a inflacja rośnie. Super nowina. Banki zacierają rączki.

      • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    To jest absolutny skandal - dotować bogatych (17)

    O wiele lepszym wyjściem (o czym już dawno temu pisałem), byłoby zafundowanie darmowych lub częściowo dotowanych abonamentów na Mevo.

    • 161 19

    • lol (7)

      To właśnie mevo jest bogate i dotowane nie wiadomo po co, a dla mieszkańców Gdyni same ochłapy co to jest 180 tys zł przy dotacjach kilkudziesięciu milionów złotych na prywatny biznes jakiejś korporacji, której jak tylko kasa z naszych podatków się skończy to zwinie biznes.

      • 5 5

      • jest dotowane ale jest wysoki abonament (bez także jest drogo), ale Mevo jest dostępne dla każdego (4)

        Loteria z abonamentem na Mevo dla wszystkich jest o wile sensowniejszym rozwiązaniem, skoro to Mevo już zaistniało.

        Nie rozumiem filozofii dawania pieniędzy bogatym, których stać na rower za parę czy kilkanaście tysięcy.

        • 4 4

        • nie stać na rower, ale samochodem się jeździ prawda? (3)

          • 1 4

          • Samochód jest tańszy...

            • 4 1

          • witamy forumowego trolla (1)

            1 nie mam samochodu

            2 nie mam roweru

            3 nie mam abonamentu Mevo

            Ja nie potrzebuje samochodu, oczywiście można mieć i samochód i jacht i samolot, ale można się bez tego obyć.

            Rower mógłbym mieć, ale nie mam go gdzie zostawić, a nie będę brudu brał do domu.

            Mevo dla mnie nie służyłoby do dojazdu do pracy (dotowanego przez mieszkańców a nie ), więc kompletnie nie opłaca mi się abonament za 30PLN miesięcznie, pojedyncza jazda także jest wyjątkowo droga, dlatego nie korzystam.

            Myślę, że i dla osób, które mogłyby używać roweru miejskiego okazjonalnie (a po to powinien taki system istnieć, jak to jest w cywilizowanych krajach), to ewentualna wygrana w loterii byłaby wyjątkowo atrakcyjna. tak samo dla tych, którzy używają Mevo do dojazdu do pracy. Jeśli paczka darmowego abonamentu obejmowałaby cały rok (w tym mało atrakcyjną zimę), to za 2,5tysiąca obecnie danemu jednemu bogatemu, można by uszczęśliwić aż 7 osób. Ale już zakładając że mieszkańcy najbardziej zainteresowani są okresem letnim, to takich paczek można by było rozdać 28.

            Widzisz różnicę, czy nadal nie dociera?

            • 0 2

            • zjadło mi część - miało być (dotowanego przez mieszkańców a nie przez pracodawcę, co powinno być regułą, niestety nie jest)

              • 0 1

      • (1)

        A czy te pieniądze nie trafiają do korporacji? Pierwsze musisz kupić rower i starać się o dofinansowanie (czyli zwrot poniesionych kosztów, tak rozumiem zapis "Kwota dofinansowania w wysokości 50 proc. kosztów, jednak nie więcej niż 2,5 tys. zł.") jak w jednym roku się nie uda, to dostanie te kwotę w przyszłym roku, gdzie jest już mniej warta, a cena nowych rowerów przez zwiększony popyt wzrośnie

        • 4 2

        • następny lol

          "a cena nowych rowerów przez zwiększony popyt wzrośnie" - nawet nie wiesz co piszesz, ceny rowerów nowych nie zależą od dofinansowania w Gdyni xD (co trzeba mieć pod kopułą żeby takie wnioski wysnuwać), ceny rowerów elektrycznych spadają co roku, coraz większa produkcja, coraz niższe koszty produkcji i coraz większa konkurencja, aktualnie ceny rowerów elekt. zaczynają się od 3 tys. dwa lata temu najtańsze były za 5 tyś, po drugie za dotację możesz kupić rower używany z drugiej ręki , to dofinansowanie jest właśnie dla tych "biednych" dla których 2,5 tyś czy 5 tyś robi różnicę, ten co planuje sobie zakup roweru za 30 tyś nie będzie się oglądał na te 2,5 tyś dotacji bo tyle to dostanie rabatu w sklepie.

          • 3 0

    • Pełna racja pisałem to samo od poczatku tej akcji jest mevo a oni jeszce marnuja pieniadze kolejny raz (1)

      A kto urzednikom zabroni napewno nanich nie zagłosuje ponownie!

      • 16 1

      • Na miejscu dziennikarzy posprawdzałbym kto dostaje to dofinansowanie i czy zna urzędników

        • 16 1

    • Uważasz, że lepiej dotować prywatną firmę niż zachować pieniądze w gminie? (5)

      dotacje są finansowane z podatków mieszkańców. Kasa w zasadzie do nich wraca. Każdy Gdynianin może złożyć wniosek :)

      • 1 13

      • Z dotacji do rowerów najbardziej cieszą się sprzedawcy rowerów.

        • 14 0

      • (3)

        Po co dotować elektryczne rowery które z ekologia nie mają nic wspólnego? Najbardziej ekologiczne są tradycyjne rowery teraz byle p.. duś uważa się za rowerzystę a nie ma kondycji by kilometr o własnych siłach przejechać

        • 7 4

        • oczywiście (1)

          i jeszcze są zdrowsze, bo elektryczne zdrowiu nie sprzyjają w żadnym stopniu.
          niedawno były tutaj artykuły o otyłości, a teraz się okazuje, że na lenistwo jeszcze można pieniądze dostać

          • 5 3

          • wy to rower elektryczny widzieliście chyba tylko w gazecie? i to w sumie bez zdjęcia jedynie krótki opis?

            • 2 1

        • Zapraszam byś sobie pojeździł pomiędzy tarasami np z Wrzeszcza na Brętowo albo z Orłowa na Wielki Kack nie w ramach "wysiłku fizycznego" tylko jako środek transportu, i wtedy się wymądrzaj na temat braku sił. Albo jesteś teoretykiem z blaszaka albo ultrasem w lycrach.

          • 0 0

    • jestes z Rumi czy Redy?

      • 0 0

  • 72 osoby czyli 180 tys na 2,5 tys (1)

    czyli nie ma tańszych rowerów niż 5 tys. ojej

    • 20 2

    • może są, ale...

      ... biorąc dotację zobowiązujesz się że będziesz przez 3 lata korzystał, kupisz chiński najtańszy szrot elektryczny z g*wnolitu to po sezonie będziesz musiał wpakować w niego więcej niż ta śmieszna dotacja.

      • 6 2

  • Ciekawe czy będą nimi jeździli (3)

    • 16 1

    • a poco sprzedadzxa z zyskiem

      • 8 1

    • badania wykazują, że posiadacze rowerów wspomaganych elektrycznie jeżdżą nimi częściej (1)

      niż posiadacze tzw. rowerów konwencjonalnych (bez wspomagania elektrycznego).

      • 2 4

      • jakie badania inteligent sponsorowane przez producentów elektryków?Statystyki w każdym miescie udowadniaja ze hulajnogi sa

        Wiec obecnie najbardziej popularnym pojazdem w miescie jest hulajnoga elektryczna!

        • 1 1

  • miasto zadłużone na miliard ale co tam, przed wyborami rozdajemy pieniądze podatników (1)

    trzeba utrzymać koryto

    • 50 2

    • Wbij sobie do tej małej twojej mózgownicy! Dotacje na rowery elektryczne są z Unii! Każdy wypełniony wniosek ma o tym wzmiankę!!

      • 0 0

  • Dotacja o smaku kiełbasy.

    Wyborczej.

    • 37 3

  • panie preezydencie Łucyk rozliczymy pana za te niegospodarnosc na wyborach!!Elektryczne rowery mevo sa dosteopne dla kazdego

    Mozna było rozdac kilka tysiecy rabatów na abonament mevo było by bardziej skuteczne niz dla cwaniaków które te rowerki sprzedadza z zyskiem

    • 36 2

  • W rozwoju mobilności w mieście pomaga tylko rozwój dróg rowerowych! Najlepiej wiedza to producenci samochodów (2)

    bo rozwój dróg dla aut spowodował rozwój przemysłu motoryzacyjnego. A tutaj mamy przykład skrajnej głupoty urzędników którzy zatrudnili nawet oficera rowerowego który okazal sie tylko marnym wazeliniarzem obecnych władz popierajacy takie marnotrawstwo srodków które nic zupelnie nie zmienia w popularnosci roweru w miescie.Jednoczesnie na zdjeciu mamy biały rower zwykły nie elektryczny z przerzutkami na tylnym kole :)I wlasnie tylko takie powinny byc promowane.

    • 20 3

    • nie, na zdjeciu jest elektryk

      z silnikiem w tylniej piascie

      • 1 0

    • Na zdjęciu jest pokazany rower elektryczny .

      Sam silnik jest przesłonięty stopą rowerzystki ale na bagażniku widać akumulator .

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum