• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znów dotowali zakup rowerów elektrycznych

Patryk Szczerba
26 marca 2024, godz. 08:20 
Opinie (81)
Rowery elektryczne mają pomóc w rozwoju mobilności w mieście. Rowery elektryczne mają pomóc w rozwoju mobilności w mieście.

72 osoby dostaną dofinansowanie do zakupu rowerów elektrycznych w Gdyni. To oczekujący w kolejce, którzy nie załapali się na dotacje w 2023 r. To dlatego, że chętnych jest zdecydowanie więcej, niż pozwalają możliwości budżetu miasta nawet przy wsparciu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku.



Co sądzisz o rowerach elektrycznych?

Mieszkańcy, którzy złożyli swoje wnioski w 2023 r., a nie zakwalifikowali się do programu dotacji z uwagi na wyczerpanie się puli środków przeznaczonych na ten cel, znaleźli się automatycznie na liście wnioskujących w 2024 r.

Wszystkie zasady udzielania dotacji pozostały bez zmian w stosunku od ubiegłych edycji. Kwota dofinansowania w wysokości 50 proc. kosztów, jednak nie więcej niż 2,5 tys. zł.

Rower MEVO: wszystkie informacje



W tym roku 180 tys. zł w puli



To trzecia pula dotacji na zakup rowerów. Z poprzednich skorzystało łącznie 120 osób.

  • W tej edycji do wydania jest 180 tys. zł.
  • Połowa pochodzi z budżetu miasta.
  • Druga część to dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska.




- W tym roku ponownie staraliśmy się o dofinansowanie zewnętrzne, współpraca z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przebiegła pomyślnie, wobec tego postanowiliśmy ją kontynuować - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Zapis ze strategii rowerowej



Dotacja na zakup roweru elektrycznego została zapisana w Strategii Rowerowej dla Gdyni do 2030 r. Współpracując z WFOŚiGW udało się przeznaczyć 2,8 mln zł na ten cel do 2030 r.

- Aktualnie zakończyliśmy pracę nad Strategią Rowerową dla miasta na najbliższe 7 lat i jednym z jej celów jest program dotacji na zakup roweru elektrycznego. Środki pozyskane od WFOŚiGW pozwolą na jego szybszą realizację, co przekłada się na zadowolenie naszych mieszkańców - zauważa Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdynia.
Quiz Sport i Trójmiasto Średni wynik 69%

Sport i Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (81) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    To jest absolutny skandal - dotować bogatych (17)

    O wiele lepszym wyjściem (o czym już dawno temu pisałem), byłoby zafundowanie darmowych lub częściowo dotowanych abonamentów na Mevo.

    • 161 19

    • jestes z Rumi czy Redy?

      • 0 0

    • Uważasz, że lepiej dotować prywatną firmę niż zachować pieniądze w gminie? (5)

      dotacje są finansowane z podatków mieszkańców. Kasa w zasadzie do nich wraca. Każdy Gdynianin może złożyć wniosek :)

      • 1 13

      • (3)

        Po co dotować elektryczne rowery które z ekologia nie mają nic wspólnego? Najbardziej ekologiczne są tradycyjne rowery teraz byle p.. duś uważa się za rowerzystę a nie ma kondycji by kilometr o własnych siłach przejechać

        • 7 4

        • Zapraszam byś sobie pojeździł pomiędzy tarasami np z Wrzeszcza na Brętowo albo z Orłowa na Wielki Kack nie w ramach "wysiłku fizycznego" tylko jako środek transportu, i wtedy się wymądrzaj na temat braku sił. Albo jesteś teoretykiem z blaszaka albo ultrasem w lycrach.

          • 0 0

        • oczywiście (1)

          i jeszcze są zdrowsze, bo elektryczne zdrowiu nie sprzyjają w żadnym stopniu.
          niedawno były tutaj artykuły o otyłości, a teraz się okazuje, że na lenistwo jeszcze można pieniądze dostać

          • 5 3

          • wy to rower elektryczny widzieliście chyba tylko w gazecie? i to w sumie bez zdjęcia jedynie krótki opis?

            • 2 1

      • Z dotacji do rowerów najbardziej cieszą się sprzedawcy rowerów.

        • 14 0

    • lol (7)

      To właśnie mevo jest bogate i dotowane nie wiadomo po co, a dla mieszkańców Gdyni same ochłapy co to jest 180 tys zł przy dotacjach kilkudziesięciu milionów złotych na prywatny biznes jakiejś korporacji, której jak tylko kasa z naszych podatków się skończy to zwinie biznes.

      • 5 5

      • (1)

        A czy te pieniądze nie trafiają do korporacji? Pierwsze musisz kupić rower i starać się o dofinansowanie (czyli zwrot poniesionych kosztów, tak rozumiem zapis "Kwota dofinansowania w wysokości 50 proc. kosztów, jednak nie więcej niż 2,5 tys. zł.") jak w jednym roku się nie uda, to dostanie te kwotę w przyszłym roku, gdzie jest już mniej warta, a cena nowych rowerów przez zwiększony popyt wzrośnie

        • 4 2

        • następny lol

          "a cena nowych rowerów przez zwiększony popyt wzrośnie" - nawet nie wiesz co piszesz, ceny rowerów nowych nie zależą od dofinansowania w Gdyni xD (co trzeba mieć pod kopułą żeby takie wnioski wysnuwać), ceny rowerów elektrycznych spadają co roku, coraz większa produkcja, coraz niższe koszty produkcji i coraz większa konkurencja, aktualnie ceny rowerów elekt. zaczynają się od 3 tys. dwa lata temu najtańsze były za 5 tyś, po drugie za dotację możesz kupić rower używany z drugiej ręki , to dofinansowanie jest właśnie dla tych "biednych" dla których 2,5 tyś czy 5 tyś robi różnicę, ten co planuje sobie zakup roweru za 30 tyś nie będzie się oglądał na te 2,5 tyś dotacji bo tyle to dostanie rabatu w sklepie.

          • 3 0

      • jest dotowane ale jest wysoki abonament (bez także jest drogo), ale Mevo jest dostępne dla każdego (4)

        Loteria z abonamentem na Mevo dla wszystkich jest o wile sensowniejszym rozwiązaniem, skoro to Mevo już zaistniało.

        Nie rozumiem filozofii dawania pieniędzy bogatym, których stać na rower za parę czy kilkanaście tysięcy.

        • 4 4

        • nie stać na rower, ale samochodem się jeździ prawda? (3)

          • 1 4

          • witamy forumowego trolla (1)

            1 nie mam samochodu

            2 nie mam roweru

            3 nie mam abonamentu Mevo

            Ja nie potrzebuje samochodu, oczywiście można mieć i samochód i jacht i samolot, ale można się bez tego obyć.

            Rower mógłbym mieć, ale nie mam go gdzie zostawić, a nie będę brudu brał do domu.

            Mevo dla mnie nie służyłoby do dojazdu do pracy (dotowanego przez mieszkańców a nie ), więc kompletnie nie opłaca mi się abonament za 30PLN miesięcznie, pojedyncza jazda także jest wyjątkowo droga, dlatego nie korzystam.

            Myślę, że i dla osób, które mogłyby używać roweru miejskiego okazjonalnie (a po to powinien taki system istnieć, jak to jest w cywilizowanych krajach), to ewentualna wygrana w loterii byłaby wyjątkowo atrakcyjna. tak samo dla tych, którzy używają Mevo do dojazdu do pracy. Jeśli paczka darmowego abonamentu obejmowałaby cały rok (w tym mało atrakcyjną zimę), to za 2,5tysiąca obecnie danemu jednemu bogatemu, można by uszczęśliwić aż 7 osób. Ale już zakładając że mieszkańcy najbardziej zainteresowani są okresem letnim, to takich paczek można by było rozdać 28.

            Widzisz różnicę, czy nadal nie dociera?

            • 0 2

            • zjadło mi część - miało być (dotowanego przez mieszkańców a nie przez pracodawcę, co powinno być regułą, niestety nie jest)

              • 0 1

          • Samochód jest tańszy...

            • 4 1

    • Pełna racja pisałem to samo od poczatku tej akcji jest mevo a oni jeszce marnuja pieniadze kolejny raz (1)

      A kto urzednikom zabroni napewno nanich nie zagłosuje ponownie!

      • 16 1

      • Na miejscu dziennikarzy posprawdzałbym kto dostaje to dofinansowanie i czy zna urzędników

        • 16 1

  • A gdzie tym jezdzic skoro Ttojmiasto nie buduje drog rowerowych

    • 0 0

  • A dlaczego to z moich pieniędzy?

    • 0 0

  • Chore miasto

    Bankrut, który dotuje zakup rowerów dla prywatnych osób.

    • 3 0

  • Fajnie i tak macie Gdynianie, Sopot nic nie daje nie wspomaga ani do rowerów ani do loterii za PITA

    • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Porządne drogi rowerowe zróbcie (6)

    I żeby się dało jeździć rowerem bezpiecznie po centrum. To żadne dofinansowania nie będą wtedy potrzebne.

    • 80 8

    • (4)

      To jak to w końcu, w centrum pieszo czy rowerem?

      • 2 7

      • to nie ma znaczenia (2)

        największym osiągnięciem lobby samochodowego jest przekonanie wielu ludzi, że na ulicach i placach centrum miasta uwolnionych od jeżdżących lub parkujących samochodów ruch pieszych i rowerzystów nie może się bezproblemowo odbywać (a może, czego można znaleźć niezliczone przykłady w naszym Trójmieście).

        • 3 8

        • (1)

          Centrum miasta bez parkingów i samochodów? Pomachaj na do widzenia wszystkim podmiotom prowadzącym biznes w takiej lokalizacji np papa restauracje. Jak widzisz dostarczanie artykułów do takich miejsc? Rowerkiem? A może targać 30-kilowy worek z mąką trzy kilometry od najbliższego miejsca gdzie można zaparkować dostawczak, i tak 30 razy.
          "Logika" lobby rowerkowego. Te ciasne galotki chyba utrudniają ci przepływ krwi do mózgu.

          • 10 4

          • wiedza anegdotyczna nie jest dobrą podstawą podejmowania decyzji o kształcie miasta

            Badania wykazują, że obroty sklepów i lokali gastronomicznych przy ulicach i placach uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów są wyższe niż przed zastosowaniem takich rozwiązań. Dostawczaki mogą się tam pojawiać w określonych okienkach czasowych, a samochodozę się leczy.

            • 1 0

      • Tak

        • 0 0

    • Kolejne kredyty, kolejne długi, a inflacja rośnie. Super nowina. Banki zacierają rączki.

      • 1 2

  • taka dotacja powinna być na zwykły rower i to taki z marketu... (1)

    nie jakieś tam elektryki.

    • 20 0

    • Zwykły w markiecie jak sę dobrze rozejrzysz kupisz do 500 zł .

      A jak kogoś nie stać na taki wydatek to są organizacje pozarządowe które pomogą zakupić taki rower lub ktoś podaruje rower używany i nie są potrzebne dotacje w wysokości 2,5 tyś zł !!! Rower używany w dobrym stanie to 150 zł w ogłoszeniach na portalu Trójmiasto .

      • 0 0

  • W rozwoju mobilności w mieście pomaga tylko rozwój dróg rowerowych! Najlepiej wiedza to producenci samochodów (2)

    bo rozwój dróg dla aut spowodował rozwój przemysłu motoryzacyjnego. A tutaj mamy przykład skrajnej głupoty urzędników którzy zatrudnili nawet oficera rowerowego który okazal sie tylko marnym wazeliniarzem obecnych władz popierajacy takie marnotrawstwo srodków które nic zupelnie nie zmienia w popularnosci roweru w miescie.Jednoczesnie na zdjeciu mamy biały rower zwykły nie elektryczny z przerzutkami na tylnym kole :)I wlasnie tylko takie powinny byc promowane.

    • 20 3

    • Na zdjęciu jest pokazany rower elektryczny .

      Sam silnik jest przesłonięty stopą rowerzystki ale na bagażniku widać akumulator .

      • 0 0

    • nie, na zdjeciu jest elektryk

      z silnikiem w tylniej piascie

      • 1 0

  • A czemu tylko dotacja do elektrycznych? (1)

    Jak już chcemy wspomagać eko-mobilność, to chyba powinniśmy *tym bardziej* dotować zwykłe rowery, a nie tylko elektryczne, które energię czerpią obecnie z elektrowni węglowych? Ponadto elektryki są dużo droższe, więc de facto finansujecie tym bogatych, którzy mają te rowery gdzie ładować (czyli generalnie głównie domy jednorodzinne).

    Ten program to jest taki piramidalny absurd i niegospodarność, że powinno się tym zająć ABW czy inne CBA, bo nie wyobrażam sobie, żeby urzędnicy byli bez łapówek aż tak niekompetentni, żeby tak głupi program wymyślić.

    • 8 1

    • " Generalnie głównie domy jednorodznne " ?

      Mam elektryka , nie mam domu jednorodzinnego a baterie ładuję w mieszkaniu !!! A tytuł postu w całości popieram " A czemu tylko dotacje do elektrycznych ? "

      • 0 0

  • Fajnie. Gdyby nie te dotacje to elektromobilnosc na swiecie by nie istniala. Takie bajery zyja krotki i wymiana akumulatora przewyzsza wartosc pojazdu, a jak sie uszkodzi to mozna go jedynie wywalic na zlom.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum