• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zniknie niebezpieczne miejsce na drodze rowerowej w Sopocie. Piesi zyskają chodnik

Krzysztof Koprowski
17 września 2023, godz. 06:00 
Opinie (59)
  • Ogrodzenie zostanie przesunięte w głąb terenu UG, aby zbudować pełnowymiarowy chodnik.
  • Obecnie chodnik ulega zwężeniu w miejscu o ograniczonej widoczności, gdzie przechodzi w ciąg pieszo-rowerowy.
  • W obrębie zwężenia znajduje się również przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym.

Wreszcie zniknie niebezpieczna wspólna przestrzeń pieszych i rowerzystów w ciągu ul. Armii Krajowej w Sopocie. Na wysokości ul. 23 MarcaMapka zostanie przesunięte ogrodzenie budynków UG w taki sposób, aby możliwe było rozdzielenie chodnika i drogi rowerowej. Prace budowlane potrwają do połowy października br.



Jak oceniasz bezpieczeństwo ruchu na szlakach rowerowych w Trójmieście?

Rejon skrzyżowania (w formie ronda) Armii Krajowej - 23 MarcaMapka w Sopocie to miejsce doskonale znane rowerzystom ze względu na niebezpieczną organizację ruchu.

W sąsiedztwie dwóch przejść i przejazdów rowerowych, przy znacznie ograniczonej widoczności, na łuku przecinają się tutaj szlaki piesze i rowerowe, które w najwęższym miejscu przybierają formę ciągu pieszo-rowerowego.

Ponadto od strony ul. 23 Marca w otoczeniu dwóch drzew znajduje się furtka w ogrodzeniu Uniwersytetu Gdańskiego, z której chętnie korzystają studenci i pracownicy uczelni.


Inwestycja realizowana we współpracy z uczelnią



Teraz ten "potworek" komunikacyjny zostanie nieco poprawiony za sprawą przesunięcia ogrodzenia UG w głąb działki uczelni. W efekcie uda się wygospodarować przestrzeń pod wydzielony chodnik poprowadzony za drzewami (nie zostaną wycięte) i jednocześnie wyznaczyć wydzieloną drogę rowerową o szerokości ok. 2 metrów.

- Władze UG poprzez podpisanie porozumienia z Sopotem wyraziły zgodę na bezkosztowe wykorzystanie fragmentu gruntu do budowy chodnika, za co jesteśmy bardzo wdzięczni - mówi Anna Dyksińska, rzecznik sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Rozmowy na ten temat odbywały się w atmosferze zrozumienia, bardzo sprawnie i zakończyły się szybko.

Prace budowlane potrwają do połowy października



Przebudowę ogrodzenia sfinansuje miasto Sopot. W postępowaniu prowadzonym przez Zarząd Dróg i Zieleni wpłynęły dwie oferty:
  • Bramet ze Starogardu Gdańskiego na kwotę 28 290 zł
  • Reiher z Sianowa k. Kartuz - 29 520 zł

Urzędnicy zdecydowali się podpisać umowę z wykonawcą ze Starogardu Gdańskiego, który na plac budowy został wprowadzony w środę, 13 września. Zgodnie z umową prace powinny być zakończone do 16 października br.

Wybrany przez urzędników wykonawca odpowiedzialny jest jedynie za przestawienie ogrodzenia. Prace w zakresie nawierzchni chodnika i drogi rowerowej będą realizowane przez Służbę Drogową sopockiego ZDiZ-u.

Przebudowa Niepodległości w Sopocie. Więcej miejsca dla pieszych i zieleni Przebudowa Niepodległości w Sopocie. Więcej miejsca dla pieszych i zieleni

Miejsca

Opinie (59)

Wszystkie opinie

  • (1)

    Remont, budowa... sezon malpkowy czas zacząć:) Właściciele okolicznych monopoli już zacierają ręce:)

    • 7 3

    • Nie muszą

      zacierać Sopot ma dużo żuli cały rok od samego rana. W lato to tam jest siedzi ten sam zestaw jak się wysiada na monciak na przystanku pod wiatą.
      O samym przodzie na monciaku od wczesnych godzin rannych koło kościoła to tam jest wylęg od lat pijaków

      • 2 1

  • No no no jestem pod wrażeniem...

    A kto był wcześniej taki mądry i tak niebezpiecznie puścił tam ścieżkę rowerową, powodując wypadki i kolizje? Mam nadzieję, że ten urzędnik już nie pracuje w urzędzie. A może się mylę ...

    • 20 3

  • Znowu betonoza! (1)

    Nie mogli tam zbudować zamiast tego tak potrzebnego w mieście darmowego parkingu?

    • 13 30

    • buahaha

      może jeszcze budkę z darmowymi hot-dogami?

      • 15 2

  • (3)

    Sopot dalej brnie w swoje szlaczki rowerowe zamiast zrobić od początku normalne pasy rowerowe na jezdni Armii Krajowej.

    • 26 21

    • (2)

      Jezdnia dla aut, szlaki dla rowerów, chodniki dla pieszych.

      • 0 6

      • jezdnia nie tylko dla aut

        ziemia nie tylko dla ziemniaków, a szosy nie tylko dla szosowców. Dobrze zarządzane miasto opracowuje i wdraża kompleksowy plan uwalniania kolejnych ulic i placów centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów. Dobrze, że w Sopocie powstają woonerfy i zaczyna się doceniać rolę aktywnych form mobilności, poprawiając komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów.

        • 3 0

      • Jezdnia dla aut a księża na księżyc!

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    21 wiek a oni dalej brną w tą prowizorke (10)

    pasy ruchu dla rowerow w jezdni,
    dla pieszych byłby cały chodnik... i to wszystko praktycznie za 0 zł. Tak to sie robi na całym świecie.

    esy floresy w postaci paska puszczonego slalomem na wąskich chodnikach predzej czy pozniej zostaną zdelegalizowane. nie ma co do tego watpliwosci. to tylko kwestia czasu.

    • 41 40

    • (1)

      Nie za 0zł tylko za blokowanie ruchu samochodowego, co przekłada się na tysiące złotych rocznie straconych przez mieszkańców stojących w korkach.

      • 12 23

      • Może nie znasz okolicy jak większość trolli opłacanych przez Ziobrę

        Ale tam jest miejsce na jednokierunkowy pas. Poza tym to Tempo 30 równoległe do średnicówki.

        • 15 7

    • Żeby wyznaczyć pasy rowerowe na Armii Krajowej, ten odcinek musiałby stać się jednokierunkowy. (2)

      Z mojej strony można byłoby to rozważyć, tylko czy kierowcy nie zaczną się wielce oburzać?

      • 5 4

      • Przypomnę tylko, że kawałek dalej JEST odcinek jednokierunkowy

        Tak samo jak kawałek przed.

        • 4 0

      • mozna wyznaczyc tylko kontrapas.

        wszystko sie da.

        • 0 0

    • Fakt, że ta ulica się do tego nadaje, zamiast te ciągłe przeplatanki z jednej strony na drugą

      • 2 0

    • Ja nie jezdze i nigdy nie bede jezdzil po dziurawych pasachbroserowych na jezdni a szczegolnie z dzieckiem (1)

      • 1 1

      • z dzieckiem to sobie na boisko szkolne idź jeździć

        drogi są dla normalnych rowerzystów którzy chcą szybko i bezpiecznie dojechać do celu, dziury czy nie, bezpieczeństwo jest ważniejsze, dojazd do pracy to nie jest weekendowa przejażdżka, całe szczęście niedługo zima i tacy pseudo rowerzyści znikną z ulic, zostaną normalni

        • 2 2

    • pasy ruchu dla rowerów na jezdni mają sens jedynie wtedy, gdy ruch jest względnie uspokojony (1)

      a natężenie ruchu kołowego jest umiarkowane. W przypadku głównych arterii ruchu w mieście trzeba budować udogodnienia dla ruchu rowerowego oddzielone od jezdni. Oczywiście warto rozważać opcję wygospodarowania przestrzeni dla ruchu rowerów i pieszych kosztem realokacji przestrzeni jezdni: zwężenia jezdni lub likwidacji miejsc do parkowania na chodnikach, trawnikach lub zatokach do parkowania prostopadłego, skośnego lub równoległego. Wielu rowerzystów nie ma poczucia bezpieczeństwa jeśli miałoby jechać po jezdni lub po pasie rowerowym wydzielonym z jezdni, oddzielonym od jezdni jedynie namalowaną linią. Pisanie o tym, że tak się robi na całym świecie nie jest prawdą: warto oglądać tzw. knowledge clips na stronie Dutch Cycling Embassy i przemyśleć swoje wpisy.

      • 0 2

      • Armii Krajowe i 23 Marca mają mały i spokojny ruch.

        I co? No nic, miasto i tak woli zepchnąć rowerzystów jak jakieś psy pod płot. A jeśli rowerzysta nie czuje się bezpiecznie jadąc taką ulicą jak Armii Krajowej to może powinien pomyśleć o doszkoleniu się zarówno w znajomości przepisów jak i w technice jazdy.

        • 3 0

  • wydadzą 100 albo 200 tys bo jakiemuś pseudo sportowcowi nie chcę się zwalniać... super (5)

    • 13 15

    • Może czas żeby kierowcy na głównych ulicach sobie zwalniali.

      Jakiś kawałek Niepodległości współdzielony z pieszymi? Nie? Bo jak nie to ja sobie nie życzę takich rozwiązań wymuszanych na rowerzystach.

      • 5 1

    • sportowiec pojedzie jezdnią. nawet na tą fuszerke nie spojrzy

      • 4 1

    • rower to nie tylko sport (2)

      w mieście rower to przede wszystkim TRANSport.

      • 2 2

      • Juz ja to widze pajacu jak w garniturze jedziesz na rowerze pod lostowicka buahaaa (1)

        • 1 1

        • W dobrych zawodach dress code nie obowiązuje

          • 0 0

  • Piesi nie zyskaja chodnika tylko bedą dzielić go z rowerzystami.

    Bo jak wiadomo rowerzysvi sa ponad przepisami

    • 13 9

  • ...niebezpieczne rowniez dla pieszych

    • 9 2

  • To tam jest niebezpecznie ? (3)

    Tyle razy tamtędy jeździłem i nigdy nie było problemu. Wystarczy kultura ze strony rowerzysty i pieszych.

    • 43 20

    • W tym miejscu nie jest najgorzej (2)

      Najgorzej jest 50 metrów dalej, gdzie przystanek autobusowy, wynikający z tego łuk na DDR i wjazd (bardzo intensywnie użytkowany) na teren UG "robią robotę". Wyjeżdżasz na wiarę, że rowerzysta nie skorzysta ze swojego pierwszeństwa i nie spowodujesz kolizji. Bo nawet sokoli wzrok nie przebija się przez drzewa.

      • 9 2

      • Ale to już z UG musisz załatwić. (1)

        Miasto ci widoczności na wjeździe nie zapewni, bo to nie jest teren miasta. UG powinno usunąć krzaki lub postawić lustro żebyś wszystko widział.

        • 1 1

        • Wszystkie zasłaniające obiekty, co do jednego, są na terenie miasta

          Chyba że UG jest takie potężne, że dysponuje przystankami i całym pasem drogowym (nie z krzakami, tylko starodrzewiem). Wtedy, owszem, może sobie stawiać lustra do woli...

          • 0 0

  • Rowerzyści (3)

    hulający na chodnikach stanowią śmiertelne niebezpieczeństwo dla pieszych!!!

    • 11 6

    • To kierowcy nagminnie zabijają pieszych.

      Tylko przypomnę że to królowie szos ze swoim złomem tak bardzo chcą mieć drogi tylko dla siebie że zmuszają rowerzystów do jazdy po takich bzdurnych ciągach pieszo rowerowych.

      • 4 0

    • zadne dane tego nie potwierdzaja

      smierc na chodnikach to specjalnosc kierowcow tylko i wyłącznie

      • 2 0

    • kolejny wpis i lajki na rzecz wpisu trolla potwierdzający prostą tezę

      ważnym osiągnięciem nieformalnego lobby samochodowego jest przekonanie wielu osób, że ruch pieszych i rowerzystów nie może się bezproblemowo odbywać na tych ulicach i placach miasta, które zostały uwolnione od parkujących i jeżdżących samochodów (a może, co można sprawdzić na wielu ulicach i placach Gdańska, Gdyni i Sopotu).

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum