• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zniknie niebezpieczne miejsce na drodze rowerowej w Sopocie. Piesi zyskają chodnik

Krzysztof Koprowski
17 września 2023, godz. 06:00 
Opinie (59)
  • Ogrodzenie zostanie przesunięte w głąb terenu UG, aby zbudować pełnowymiarowy chodnik.
  • Obecnie chodnik ulega zwężeniu w miejscu o ograniczonej widoczności, gdzie przechodzi w ciąg pieszo-rowerowy.
  • W obrębie zwężenia znajduje się również przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym.

Wreszcie zniknie niebezpieczna wspólna przestrzeń pieszych i rowerzystów w ciągu ul. Armii Krajowej w Sopocie. Na wysokości ul. 23 MarcaMapka zostanie przesunięte ogrodzenie budynków UG w taki sposób, aby możliwe było rozdzielenie chodnika i drogi rowerowej. Prace budowlane potrwają do połowy października br.



Jak oceniasz bezpieczeństwo ruchu na szlakach rowerowych w Trójmieście?

Rejon skrzyżowania (w formie ronda) Armii Krajowej - 23 MarcaMapka w Sopocie to miejsce doskonale znane rowerzystom ze względu na niebezpieczną organizację ruchu.

W sąsiedztwie dwóch przejść i przejazdów rowerowych, przy znacznie ograniczonej widoczności, na łuku przecinają się tutaj szlaki piesze i rowerowe, które w najwęższym miejscu przybierają formę ciągu pieszo-rowerowego.

Ponadto od strony ul. 23 Marca w otoczeniu dwóch drzew znajduje się furtka w ogrodzeniu Uniwersytetu Gdańskiego, z której chętnie korzystają studenci i pracownicy uczelni.


Inwestycja realizowana we współpracy z uczelnią



Teraz ten "potworek" komunikacyjny zostanie nieco poprawiony za sprawą przesunięcia ogrodzenia UG w głąb działki uczelni. W efekcie uda się wygospodarować przestrzeń pod wydzielony chodnik poprowadzony za drzewami (nie zostaną wycięte) i jednocześnie wyznaczyć wydzieloną drogę rowerową o szerokości ok. 2 metrów.

- Władze UG poprzez podpisanie porozumienia z Sopotem wyraziły zgodę na bezkosztowe wykorzystanie fragmentu gruntu do budowy chodnika, za co jesteśmy bardzo wdzięczni - mówi Anna Dyksińska, rzecznik sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Rozmowy na ten temat odbywały się w atmosferze zrozumienia, bardzo sprawnie i zakończyły się szybko.

Prace budowlane potrwają do połowy października



Przebudowę ogrodzenia sfinansuje miasto Sopot. W postępowaniu prowadzonym przez Zarząd Dróg i Zieleni wpłynęły dwie oferty:
  • Bramet ze Starogardu Gdańskiego na kwotę 28 290 zł
  • Reiher z Sianowa k. Kartuz - 29 520 zł

Urzędnicy zdecydowali się podpisać umowę z wykonawcą ze Starogardu Gdańskiego, który na plac budowy został wprowadzony w środę, 13 września. Zgodnie z umową prace powinny być zakończone do 16 października br.

Wybrany przez urzędników wykonawca odpowiedzialny jest jedynie za przestawienie ogrodzenia. Prace w zakresie nawierzchni chodnika i drogi rowerowej będą realizowane przez Służbę Drogową sopockiego ZDiZ-u.

Przebudowa Niepodległości w Sopocie. Więcej miejsca dla pieszych i zieleni Przebudowa Niepodległości w Sopocie. Więcej miejsca dla pieszych i zieleni

Miejsca

Opinie (59)

  • Dzisiaj tj. 17 września 2023 r. (2)

    chodnik na trasie Władysławowo-Hel. Jezdnia pustawa, a rowerzyści pędzą po chodniku. To którędy ma iść pieszy? Jezdnią?!

    • 4 1

    • Jezdnią. Tam nie ma chodnika, tylko ścieżka rowerowa.

      • 1 1

    • maja nakaz jazdy po chodniku to tak jezdzą

      spytaj sie sołtysa po co takie znaki powstawiał

      • 3 0

  • Rower? (1)

    Tak, ale na jezdni. Rower to pojazd. Czy ja muszę bez ustanku schodzić z chodnika dzwoniącym na mnie rowerzystom?

    • 6 1

    • nie musisz, ponieważ badania wykazują, że rowerzyści z reguły ustępują pieszym poruszającym się na chodnikach

      i ciągach pieszo-rowerowych. Dzwonienie na pieszych odbywa się bardzo rzadko, nawet wtedy, gdy piesi pojawiają się na drogach dla rowerów. Sprawdzone wieloma badaniami robionymi ukrytą kamerą.

      • 0 0

  • Jestem zaskoczony.

    Pierwsze co mi przyszło do głowy, to że wycieli drzewo.

    • 4 1

  • Kiedy zniknie gruba gałąź/konar

    na ścieżce na wysokości Parkowej w Jelitkowie? Czy ktoś musi zedrzeć sobie skalp, żeby temat ruszył

    • 4 5

  • Niesamowite, drzewa nie wytną...

    • 3 1

  • (1)

    Rowerzyści to plaga z chodnika pieszy musi uciekać ,nerwowi bo rajtuzy nakładają i jajeczka im wciąga do środka!jeżdżą jak kamikadze ale ich nikt nie sprawdza

    • 6 5

    • kto taka organizacje wymyslil?
      rower to pojazd i jego miejsce jest na jezdni. chodnik z rozowej kostki tego nie zmieni

      • 1 1

  • w sumie fajny pomysł. Ja bym jednak go ulepszył: (2)

    zabrał bym część jezdni kierowczykom. Nie potrzebują aż tyle miejsca.

    • 9 15

    • .... (1)

      Nie tylko kierowcom, ale także tym rowerzystom, którzy mimo ścieżki rowerowej, na przekór jeżdżą jezdnią lub chodnikiem.

      • 1 3

      • drogi dla rowerów budowane są dla rowerzystek a nie dla kolarzy

        Ciągi pieszo rowerowe w miastach nie powinny być obowiązkowe dla cyklistów, tak jak w wielu krajach. Drogi jak wiadomo nie były budowane dla kierowców; w wielu krajach budowane były z inicjatywy towarzystw rowerowych. Tylko błędne przekonanie, że warunki ruchu samochodów poprawią się jeśli pozbawi się cyklistów prawa do poruszania się po jezdni, często występujące w naszym kraju powoduje, że pojawiają się takie wpisy dyskryminujące kolarzy.

        • 1 0

  • (1)

    Sopot dba i o bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, remontuje drogi dla samochodów. Dba o przestrzenie miejskie. Potem wjeżdżam do Gdyni gdzie mieszkam... i robi się zwyczajnie przykro.

    • 22 2

    • Też mieszkam na tej trójmiejskiej prowincji (w Gdyni) i za każdym razem, gdy chcę ciekawie spędzić czas, wyjeżdżam do Sopotu lub Gdańska. Ot, Gdynia to zwykła sypialnia, do tego, jak zauważono wyżej, marnie zarządzana.

      • 1 1

  • Coraz więcej roszczeń od rowerzystów (1)

    a coraz mniej kultury z ich strony
    taki nasz "obcisłogaci terror"

    • 8 3

    • wiesz, że piszesz nieprawdę

      Całe szczęście przepis o pierwszeństwie pieszych zbliżających się do przejścia przez jezdnię trochę uspokoił ruch i zmniejszył liczbę ofiar wśród użytkowników dróg. Jak wiadomo, głównymi sprawcami wypadków są kierowcy lekceważący limity prędkości w mieście. Tacy pseudo kulturalni kierowcy często występują jako trolle stygmatyzujące zachowania cyklistów i pieszych.

      • 1 0

  • Pod gej klubem w parku północnym (1)

    Jest mega niebezpiecznie kilka stłuczek już tam było. To trzeba też koniecznie ogarnąć

    • 3 0

    • a co konkretnie proponujesz?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum