• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zniknie niebezpieczne miejsce na drodze rowerowej w Sopocie. Piesi zyskają chodnik

Krzysztof Koprowski
17 września 2023, godz. 06:00 
Opinie (59)
  • Ogrodzenie zostanie przesunięte w głąb terenu UG, aby zbudować pełnowymiarowy chodnik.
  • Obecnie chodnik ulega zwężeniu w miejscu o ograniczonej widoczności, gdzie przechodzi w ciąg pieszo-rowerowy.
  • W obrębie zwężenia znajduje się również przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym.

Wreszcie zniknie niebezpieczna wspólna przestrzeń pieszych i rowerzystów w ciągu ul. Armii Krajowej w Sopocie. Na wysokości ul. 23 MarcaMapka zostanie przesunięte ogrodzenie budynków UG w taki sposób, aby możliwe było rozdzielenie chodnika i drogi rowerowej. Prace budowlane potrwają do połowy października br.



Jak oceniasz bezpieczeństwo ruchu na szlakach rowerowych w Trójmieście?

Rejon skrzyżowania (w formie ronda) Armii Krajowej - 23 MarcaMapka w Sopocie to miejsce doskonale znane rowerzystom ze względu na niebezpieczną organizację ruchu.

W sąsiedztwie dwóch przejść i przejazdów rowerowych, przy znacznie ograniczonej widoczności, na łuku przecinają się tutaj szlaki piesze i rowerowe, które w najwęższym miejscu przybierają formę ciągu pieszo-rowerowego.

Ponadto od strony ul. 23 Marca w otoczeniu dwóch drzew znajduje się furtka w ogrodzeniu Uniwersytetu Gdańskiego, z której chętnie korzystają studenci i pracownicy uczelni.


Inwestycja realizowana we współpracy z uczelnią



Teraz ten "potworek" komunikacyjny zostanie nieco poprawiony za sprawą przesunięcia ogrodzenia UG w głąb działki uczelni. W efekcie uda się wygospodarować przestrzeń pod wydzielony chodnik poprowadzony za drzewami (nie zostaną wycięte) i jednocześnie wyznaczyć wydzieloną drogę rowerową o szerokości ok. 2 metrów.

- Władze UG poprzez podpisanie porozumienia z Sopotem wyraziły zgodę na bezkosztowe wykorzystanie fragmentu gruntu do budowy chodnika, za co jesteśmy bardzo wdzięczni - mówi Anna Dyksińska, rzecznik sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Rozmowy na ten temat odbywały się w atmosferze zrozumienia, bardzo sprawnie i zakończyły się szybko.

Prace budowlane potrwają do połowy października



Przebudowę ogrodzenia sfinansuje miasto Sopot. W postępowaniu prowadzonym przez Zarząd Dróg i Zieleni wpłynęły dwie oferty:
  • Bramet ze Starogardu Gdańskiego na kwotę 28 290 zł
  • Reiher z Sianowa k. Kartuz - 29 520 zł

Urzędnicy zdecydowali się podpisać umowę z wykonawcą ze Starogardu Gdańskiego, który na plac budowy został wprowadzony w środę, 13 września. Zgodnie z umową prace powinny być zakończone do 16 października br.

Wybrany przez urzędników wykonawca odpowiedzialny jest jedynie za przestawienie ogrodzenia. Prace w zakresie nawierzchni chodnika i drogi rowerowej będą realizowane przez Służbę Drogową sopockiego ZDiZ-u.

Przebudowa Niepodległości w Sopocie. Więcej miejsca dla pieszych i zieleni Przebudowa Niepodległości w Sopocie. Więcej miejsca dla pieszych i zieleni

Miejsca

Opinie (59)

Wszystkie opinie

  • To tam jest niebezpecznie ? (3)

    Tyle razy tamtędy jeździłem i nigdy nie było problemu. Wystarczy kultura ze strony rowerzysty i pieszych.

    • 43 20

    • W tym miejscu nie jest najgorzej (2)

      Najgorzej jest 50 metrów dalej, gdzie przystanek autobusowy, wynikający z tego łuk na DDR i wjazd (bardzo intensywnie użytkowany) na teren UG "robią robotę". Wyjeżdżasz na wiarę, że rowerzysta nie skorzysta ze swojego pierwszeństwa i nie spowodujesz kolizji. Bo nawet sokoli wzrok nie przebija się przez drzewa.

      • 9 2

      • Ale to już z UG musisz załatwić. (1)

        Miasto ci widoczności na wjeździe nie zapewni, bo to nie jest teren miasta. UG powinno usunąć krzaki lub postawić lustro żebyś wszystko widział.

        • 1 1

        • Wszystkie zasłaniające obiekty, co do jednego, są na terenie miasta

          Chyba że UG jest takie potężne, że dysponuje przystankami i całym pasem drogowym (nie z krzakami, tylko starodrzewiem). Wtedy, owszem, może sobie stawiać lustra do woli...

          • 0 0

  • wydadzą 100 albo 200 tys bo jakiemuś pseudo sportowcowi nie chcę się zwalniać... super (5)

    • 13 15

    • rower to nie tylko sport (2)

      w mieście rower to przede wszystkim TRANSport.

      • 2 2

      • Juz ja to widze pajacu jak w garniturze jedziesz na rowerze pod lostowicka buahaaa (1)

        • 1 1

        • W dobrych zawodach dress code nie obowiązuje

          • 0 0

    • sportowiec pojedzie jezdnią. nawet na tą fuszerke nie spojrzy

      • 4 1

    • Może czas żeby kierowcy na głównych ulicach sobie zwalniali.

      Jakiś kawałek Niepodległości współdzielony z pieszymi? Nie? Bo jak nie to ja sobie nie życzę takich rozwiązań wymuszanych na rowerzystach.

      • 5 1

  • Rowerzyści i tak pojadą ulicą albo chodnikiem

    vide prostopadła ścieżka rowerowa obok remizy, notabene gdzie rowerzysta nie ma pierwszeństwa

    • 0 1

  • (1)

    Sopot dba i o bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, remontuje drogi dla samochodów. Dba o przestrzenie miejskie. Potem wjeżdżam do Gdyni gdzie mieszkam... i robi się zwyczajnie przykro.

    • 22 2

    • Też mieszkam na tej trójmiejskiej prowincji (w Gdyni) i za każdym razem, gdy chcę ciekawie spędzić czas, wyjeżdżam do Sopotu lub Gdańska. Ot, Gdynia to zwykła sypialnia, do tego, jak zauważono wyżej, marnie zarządzana.

      • 1 1

  • Kolejny taki "potworek"

    Kolejny taki "potworek" to skrzyżowanie pomorskiej i grunwaldzkiej (narożnik budynku starej zajezdni) jednak tam pewnie tak prosto nie będzie. Miejsce jest wypadkogenne ponieważ większość poruszających się tam osób wcale nie zwalnia tyko wylatuje z za rogu na wariata.

    • 1 0

  • Czyli jednak są na świecie urzędnicy którzy potrafią używać mózgu i się dogadać. Zapraszamy do Gdańska bo tutaj słupy stoją na środku ronda.

    • 1 0

  • Zacznijcie od wyciecia tych 2 drzew id...i bo widze ze drzewo wazniejsze od czlowieka.patologia lewacka

    • 0 1

  • (3)

    Sopot dalej brnie w swoje szlaczki rowerowe zamiast zrobić od początku normalne pasy rowerowe na jezdni Armii Krajowej.

    • 26 21

    • (2)

      Jezdnia dla aut, szlaki dla rowerów, chodniki dla pieszych.

      • 0 6

      • Jezdnia dla aut a księża na księżyc!

        • 1 0

      • jezdnia nie tylko dla aut

        ziemia nie tylko dla ziemniaków, a szosy nie tylko dla szosowców. Dobrze zarządzane miasto opracowuje i wdraża kompleksowy plan uwalniania kolejnych ulic i placów centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów. Dobrze, że w Sopocie powstają woonerfy i zaczyna się doceniać rolę aktywnych form mobilności, poprawiając komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów.

        • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    21 wiek a oni dalej brną w tą prowizorke (10)

    pasy ruchu dla rowerow w jezdni,
    dla pieszych byłby cały chodnik... i to wszystko praktycznie za 0 zł. Tak to sie robi na całym świecie.

    esy floresy w postaci paska puszczonego slalomem na wąskich chodnikach predzej czy pozniej zostaną zdelegalizowane. nie ma co do tego watpliwosci. to tylko kwestia czasu.

    • 41 40

    • pasy ruchu dla rowerów na jezdni mają sens jedynie wtedy, gdy ruch jest względnie uspokojony (1)

      a natężenie ruchu kołowego jest umiarkowane. W przypadku głównych arterii ruchu w mieście trzeba budować udogodnienia dla ruchu rowerowego oddzielone od jezdni. Oczywiście warto rozważać opcję wygospodarowania przestrzeni dla ruchu rowerów i pieszych kosztem realokacji przestrzeni jezdni: zwężenia jezdni lub likwidacji miejsc do parkowania na chodnikach, trawnikach lub zatokach do parkowania prostopadłego, skośnego lub równoległego. Wielu rowerzystów nie ma poczucia bezpieczeństwa jeśli miałoby jechać po jezdni lub po pasie rowerowym wydzielonym z jezdni, oddzielonym od jezdni jedynie namalowaną linią. Pisanie o tym, że tak się robi na całym świecie nie jest prawdą: warto oglądać tzw. knowledge clips na stronie Dutch Cycling Embassy i przemyśleć swoje wpisy.

      • 0 2

      • Armii Krajowe i 23 Marca mają mały i spokojny ruch.

        I co? No nic, miasto i tak woli zepchnąć rowerzystów jak jakieś psy pod płot. A jeśli rowerzysta nie czuje się bezpiecznie jadąc taką ulicą jak Armii Krajowej to może powinien pomyśleć o doszkoleniu się zarówno w znajomości przepisów jak i w technice jazdy.

        • 3 0

    • Ja nie jezdze i nigdy nie bede jezdzil po dziurawych pasachbroserowych na jezdni a szczegolnie z dzieckiem (1)

      • 1 1

      • z dzieckiem to sobie na boisko szkolne idź jeździć

        drogi są dla normalnych rowerzystów którzy chcą szybko i bezpiecznie dojechać do celu, dziury czy nie, bezpieczeństwo jest ważniejsze, dojazd do pracy to nie jest weekendowa przejażdżka, całe szczęście niedługo zima i tacy pseudo rowerzyści znikną z ulic, zostaną normalni

        • 2 2

    • Żeby wyznaczyć pasy rowerowe na Armii Krajowej, ten odcinek musiałby stać się jednokierunkowy. (2)

      Z mojej strony można byłoby to rozważyć, tylko czy kierowcy nie zaczną się wielce oburzać?

      • 5 4

      • mozna wyznaczyc tylko kontrapas.

        wszystko sie da.

        • 0 0

      • Przypomnę tylko, że kawałek dalej JEST odcinek jednokierunkowy

        Tak samo jak kawałek przed.

        • 4 0

    • Fakt, że ta ulica się do tego nadaje, zamiast te ciągłe przeplatanki z jednej strony na drugą

      • 2 0

    • (1)

      Nie za 0zł tylko za blokowanie ruchu samochodowego, co przekłada się na tysiące złotych rocznie straconych przez mieszkańców stojących w korkach.

      • 12 23

      • Może nie znasz okolicy jak większość trolli opłacanych przez Ziobrę

        Ale tam jest miejsce na jednokierunkowy pas. Poza tym to Tempo 30 równoległe do średnicówki.

        • 15 7

  • Pod gej klubem w parku północnym (1)

    Jest mega niebezpiecznie kilka stłuczek już tam było. To trzeba też koniecznie ogarnąć

    • 3 0

    • a co konkretnie proponujesz?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum