• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wzdłuż nabrzeża Martwej Wisły powstanie ścieżka rowerowa

Szymon Zięba
18 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W Trójmieście powstaje coraz więcej ścieżek rowerowych. W Trójmieście powstaje coraz więcej ścieżek rowerowych.

Do końca roku powstać ma droga dla pieszych i rowerzystów, która będzie prowadziła wzdłuż nabrzeża Martwej Wisły. Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach ubiegłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego.



Czym poruszasz się najchętniej po Trójmieście?

Poprawia kondycję, jest świetną alternatywą dla komunikacji miejskiej czy prywatnego auta. Coraz więcej mieszkańców Trójmiasta jako swój podstawowy środek transportu wybiera rower. Naprzeciw wychodzą im władze miast, a sieć ścieżek rowerowych w Gdańsku, Gdyni i Sopocie jest coraz gęstsza.

Wiadomo już, że Gdańsk wzbogaci się o kolejną drogę dla pieszych i rowerzystów. 12 lipca Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na realizację budowy ciągu pieszo-rowerowego wraz z oświetleniem w ramach zadania "Vistula - zagospodarowanie nabrzeża Martwej Wisły wzdłuż Wyspy Sobieszewskiej".

- Wykonawców ubiegających się o realizację zadania poznamy 29 lipca - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.

Projekt z Budżetu Obywatelskiego



Realizacja tego zwycięskiego projektu ubiegłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego zakłada m.in. budowę ciągu spacerowego o długości ok. 274 m (położona ma być tam nawierzchnia z kostki betonowej), montaż lamp, ławek, stojaków rowerowych i koszy na śmieci.

Areszt dla złodzieja rowerów



Jak usłyszeliśmy od urzędników, ciąg pieszo-rowerowy prowadzić będzie wzdłuż nabrzeża Martwej Wisły od mostu zwodzonego do ul. Kolonijnej zobacz na mapie Gdańska.

Inwestycja powstanie w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego. Inwestycja powstanie w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego.
- Dokładną wartość inwestycji poznamy po otwarciu ofert przetargowych. Przeznaczona na ten cel kwota w Budżecie Obywatelskim wynosi 159 tys. zł - wskazuje Agnieszka Zakrzacka.
Zakres rzeczowy robót obejmuje m.in.:

  • prace rozbiórkowe i przygotowawcze,
  • zabezpieczenie istniejących drzew,
  • roboty ziemne,
  • wykonanie projektowanych nawierzchni,
  • wykonanie elementów małej architektury,
  • humusowanie (czyli przygotowanie gruntu do obudowy roślinnej)
  • oraz budowę oświetlenia ulicznego.

Przypomnijmy, w ubiegłym roku władze Gdańska przedstawiły zamierzenia inwestycyjne w zakresie transportu rowerowego na 2019 r. Na jego rozwój planowano przeznaczyć kwotę ponad 68,6 mln zł, dzięki czemu przybędzie ok. 25 km nowej infrastruktury.

Opinie (74) 1 zablokowana

  • (4)

    i jak zwykle chodnik rowerowy. Kiedy ludzie się nauczą, że ciag pieszo rowerowy nie nadaje się do jazdy rowerem?

    • 10 4

    • dlaczego prawisz o ciągu pieszo-rowerowym że nie nadaje się do jazdy rowerem (2)

      gdy codziennie tym ciągiem jeździ rowerem bardzo wielu mieszkanek i mieszkańców? Widzialną infrastrukturę rowerową nie tworzy się w celu stworzenia warunkow do sportowej jazdy rowerem szosowym i dla doświadczonych kolarzy, którzy powinni mieć nadal prawo do jazdy po jezdni (niestety, wielu kierowców i internautów na tym portalu jest skłonnych do nie dawania im tego prawa). Ciągi pieszo rowerowe są preferowane przez panie, rodziców z dziećmi i wielu innych rowerzystów codziennych, którzy traktują jazdę rowerem jako formę codziennego transportu z punkut A do wielu punktów B, C i D. Przypuszczalnie jazdę rowerem traktujesz jako formę rekreacji, a możliwość wypowiedzenia się w internecie jako formę odreagowania jakichś frustracji. Szkoda.

      • 1 1

      • (1)

        jezdza bo wyjscia nie mają.

        o ile rozwiązanie typu chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego rozumiem.
        jest to ok. o tyle rozwiazanie typu chodnik z nakazem jazdy rowerem slalomem pomiedzy pieszymi uwazam za i**otyczny. zwlaszcza w terenie zabudowanym. o strefach 30 niewspominajac

        • 0 1

        • uważaj sobie co chcesz, ale nie pisz, że ciąg pieszo rowerowy nie nadaje się do jazdy rowerem

          tylko tyle i aż tyle

          • 0 0

    • zależy. nie jest tak do końca. Są miejsca w których takie rozwiązanie jest zasadne.

      Na pewno jedno jest pewne.
      Urzędnicy nadużywają tej opcji.

      • 2 2

  • Na ten ciąg pieszo-rowerowy przeznaczono 159 tys. złotych. (1)

    A na rydwan?

    • 5 3

    • 150 000 zł.

      • 0 0

  • (2)

    jak to ma być ciąg pieszo rowerowy to niech od razu dadzą spokój. Już jest taki w Sobieszewie. Zwykły chodnik z kostki, setki pieszych, zaparkowane auta, tylko rowerem nie ma jak przejechać

    • 13 3

    • (1)

      jezdnią można. tylko jedź środkiem pasa dla swojego bezpieczeństwa.

      • 2 0

      • Wczoraj jechałem tam w ten sposób ale na szosówce.

        • 0 0

  • poco nam drogi rowerowe mamy rydwany :) (3)

    • 28 10

    • Ale one też muszą PO czymś jeżdzić.

      • 0 0

    • i to robić, i o tym nie zapominać

      et haec facienda et illo non omitenda

      • 0 0

    • Rydwany dla szydły zwyciężczyni. ależ tyle już razy zwyciężyła ;)

      wiwat dla zwyciężczyni.

      • 3 1

  • Fajnie że "ścieżki rowerowe" powstają dla kierowców. Pytanie kiedy zaczną powstawać "drogi dla rowerów" dla rowerzystów (4)

    • 41 5

    • eeeej nie tylko dla kierowców (1)

      też dla policji, żeby mogła wystawić mandacik, kiedy ścieżka jest kretyńsko poprowadzona i zgodnie ze zdrowym rozsądkiem lepiej i bezpieczniej jest pojechać kilkanaście metrów ulicą; pozdro panie Młodszy Mandatowy

      • 3 0

      • A kto dostał mandat

        za niekorzystanie z ddr-a?

        • 1 0

    • Po prostu ręce opadają (1)

      Wciśnij rowerzystów na chodnik, płacz, że piesi nie czują się bezpiecznie.

      Może zaczniemy budować autostrady kolejowo-samochodowe?

      • 11 4

      • wzdłuż linii kolejowych powinny powstawać cyklostrady: drogi szybkiego ruchu rowerowego

        z bezkolizyjnymi wiaduktami (mostkami) nad ulicami poprzecznymi i ciekami wodnymi, które biegną pod liniami kolejowymi.

        • 0 0

  • Przestańcie jęczeć -_- (6)

    Gdańsk jest pionierem w Polsce w kontekście długości/ilości ścieżek rowerowych. Jest ich ponad 700km (!!) i naprawdę, w mieście z czystym powietrzem (w skali naszej krasnej Polszy), polecam każdemu te usługę, czy masz MTB, szosę, ostre, czy górala z komunii będziesz podróżować z przyjemnością i gdzie dusza zapragnie.

    • 17 11

    • szosa zaczyna się na zachód od DK20

      Osowa-Chwaszyno, Rębiechowo-Miszewo, Pępowo-Przodkowo, czy Pępowo-Żukowo to są przykre dojazdy. Nie chciałbym mieszkać w Centrum, bo bym miał na wstępie i na koniec Spacerową, Słowackiego, albo Kartuską. 40 lat temu, się tamtędy co dzień jeździło, ach ta Słowackiego, od Grunwaldzkiej do końca bez jednych świateł, blat i noga...

      • 1 0

    • W rowerowym rankingu miast Gdańsk jest na 9 miejscu (3)

      Również pod względem długości dróg dla rowerów Gdańsk jest za Warszawą i Wrocławiem. Warszawa ma dróg rowerowych prawie 2,5 razy więcej od Gdańska.
      Nie przesadzałbym z tym chwaleniem Gdańska. Oczywiście Gdańsk się wydaje z perspektywy rowerowej super - o ile patrzymy z punktu widzenia Gdyni. Ale akurat o Gdyni w kontekście rowerów szkoda pisać.

      • 7 2

      • skala ruchu rowerowego jest największa nie w tych miastach, w których jest największa liczba

        kilometrów dróg rowerowych (ciągów pieszo-rowerowych) ale w miastach, które mają największą część centrum przeznaczoną na strefy pieszo-rowerowe wolne od parkujących i jeżdżących samochodów prywatnych oraz strefy uspokojonego ruchu (Tempo 30) lub strefy zamieszkania (Tempo 20 km/h). W Sopocie jedynie 4 ulice nie są objęte strefą Tempo 30, ale w wielu miejscach tego "kurortu" mamy do czynienia ze strefami pieszymi z zakazem ruchu rowerów. Tak czy inaczej liczba przejazdów rowerem w Gdańsku i Sopocie przekracza już 6% ogólnej liczby przejazdów, w sezonie letnim ten wskaźnik jest na pewno wyższy. Szkoda, że dane miesięczne z liczników rowerowych w Gdańsku nie są regularnie uaktualniane.

        • 0 2

      • Warszawa ma powierzchnię o duzo większą od Gdańska. (1)

        Zagęszczenie dróg rowerowych w Gdańsku jest jednak o wiele większe.

        • 2 3

        • ale jakiej jakości. większość to zwykłe chodniki finezyjnie oznaczone

          • 2 2

    • ale żarcik :D
      Piątek dopiero jutro

      • 3 5

  • To są drobiazgi. (5)

    Zważywszy na ciągle rosnącą popularność rowerów a także na zmieniający się klimat powodujący znaczne przedłużenie sezonu rowerowego pora pomyśleć o czymś z prawdziwego zdarzenia. Chodzi o to, by połączyć siecią dróg rowerowych miasta naszego województwa. Nie szutrowymi ścieżkami przez ciemne lasy a drogami z wylaną nawierzchnią oraz oświetleniem. Dzisiaj to nie jest problem dojechać rowerem z Gdańska do Starogardu, Kościerzyny czy Kartuz. Problem polega na tym, że trzeba tam jeździć drogami wespół z samochodami a to powoduje po pierwsze skrajne zagrożenie życia a po następne słuszne wkurzanie się kierujących samochodami. Sądzę , że jest wielka szansa żeby UE wsparła finansowo taki projekt nazwany np. "Autostrady rowerowe". A ścieżki w lasach zostawmy wytrawnym zapaleńcom rowerowym.

    • 16 0

    • (3)

      no własnie :
      Wrzeszcz- Matarnia
      Oliwa-Osowa.......

      pytanie kiedy

      • 3 0

      • a Budowlanych to pies? (1)

        • 0 0

        • I to po obu stronach Budowlanych

          a nie lewo-prawo.
          Chociaż po remoncie Planetarnej,
          nie trzeba już jeździć z Osowej naokoło lotniska i walczyć o życie na Budowlanych. Barniewice to jest właściwy kierunek. Za to Banino zrobiło się przejezdne tylko w sobotę o 7

          • 1 0

      • nigdy, nawet na kołobrzeskiej sobie nie poradzili a miały być w tym roku

        • 1 1

    • UE wspiera i to od dawna...Problem najprawdopodbniej polega na tym, że na takich projektach nie da się zrobić takich wałków

      jak (najprawdopodobniej) tunelach, stadionach czy innych ECS-ach

      • 2 2

  • Pierdoły. A na Przymorzu nadal nie ma drogi dla rowerów w kierunku dworca SKM ,ani na ul Kołobrzeskiej ani Bora Komorowskiego ani Krzywoustego

    • 9 0

  • Bubel znikąd donikąd, ale propaganda na Trójmiasto.pl działa prężnie, trzeba przyznać.

    • 3 1

  • (4)

    takie coś powinno być z automatu odrzucane z BO. Ciag pieszo rowerowy nie nadaje się ani dla pieszych ani dla rowerzystów. I to jeszcze z kostki i prowadzące donikąd.

    • 13 2

    • Tylko dlatego ze piesi nie potrafią z tego korzystac i niektórzy rowerzyści niestety tez nie. (1)

      • 0 3

      • Piesi

        Dlatego należy wprowadzić "Kartę pieszego (prawo chodu)". W końcu chodnik to część drogi (ulicy) i przepisy ruchu drogowego trzeba znać.

        • 0 1

    • (1)

      To Szlak rekreacyjny

      • 1 0

      • jaki ma sens "szlak" o długości 200m i poprowadzony po chodniku z kostki? Wyrzucenie pieniędzy w błoto. Wystarczyłby zwyczajny deptak

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum