Wzdłuż nabrzeża Martwej Wisły powstanie ścieżka rowerowa
Do końca roku powstać ma droga dla pieszych i rowerzystów, która będzie prowadziła wzdłuż nabrzeża Martwej Wisły. Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach ubiegłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego.
Wiadomo już, że Gdańsk wzbogaci się o kolejną drogę dla pieszych i rowerzystów. 12 lipca Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na realizację budowy ciągu pieszo-rowerowego wraz z oświetleniem w ramach zadania "Vistula - zagospodarowanie nabrzeża Martwej Wisły wzdłuż Wyspy Sobieszewskiej".
- Wykonawców ubiegających się o realizację zadania poznamy 29 lipca - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Projekt z Budżetu Obywatelskiego
Realizacja tego zwycięskiego projektu ubiegłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego zakłada m.in. budowę ciągu spacerowego o długości ok. 274 m (położona ma być tam nawierzchnia z kostki betonowej), montaż lamp, ławek, stojaków rowerowych i koszy na śmieci.
Areszt dla złodzieja rowerów
Jak usłyszeliśmy od urzędników, ciąg pieszo-rowerowy prowadzić będzie wzdłuż nabrzeża Martwej Wisły od mostu zwodzonego do ul. Kolonijnej .
- Dokładną wartość inwestycji poznamy po otwarciu ofert przetargowych. Przeznaczona na ten cel kwota w Budżecie Obywatelskim wynosi 159 tys. zł - wskazuje Agnieszka Zakrzacka.
Zakres rzeczowy robót obejmuje m.in.:
- prace rozbiórkowe i przygotowawcze,
- zabezpieczenie istniejących drzew,
- roboty ziemne,
- wykonanie projektowanych nawierzchni,
- wykonanie elementów małej architektury,
- humusowanie (czyli przygotowanie gruntu do obudowy roślinnej)
- oraz budowę oświetlenia ulicznego.
Przypomnijmy, w ubiegłym roku władze Gdańska przedstawiły zamierzenia inwestycyjne w zakresie transportu rowerowego na 2019 r. Na jego rozwój planowano przeznaczyć kwotę ponad 68,6 mln zł, dzięki czemu przybędzie ok. 25 km nowej infrastruktury.
Opinie (74) 1 zablokowana
-
2019-07-18 18:10
(4)
i jak zwykle chodnik rowerowy. Kiedy ludzie się nauczą, że ciag pieszo rowerowy nie nadaje się do jazdy rowerem?
- 10 4
-
2019-07-19 08:29
dlaczego prawisz o ciągu pieszo-rowerowym że nie nadaje się do jazdy rowerem (2)
gdy codziennie tym ciągiem jeździ rowerem bardzo wielu mieszkanek i mieszkańców? Widzialną infrastrukturę rowerową nie tworzy się w celu stworzenia warunkow do sportowej jazdy rowerem szosowym i dla doświadczonych kolarzy, którzy powinni mieć nadal prawo do jazdy po jezdni (niestety, wielu kierowców i internautów na tym portalu jest skłonnych do nie dawania im tego prawa). Ciągi pieszo rowerowe są preferowane przez panie, rodziców z dziećmi i wielu innych rowerzystów codziennych, którzy traktują jazdę rowerem jako formę codziennego transportu z punkut A do wielu punktów B, C i D. Przypuszczalnie jazdę rowerem traktujesz jako formę rekreacji, a możliwość wypowiedzenia się w internecie jako formę odreagowania jakichś frustracji. Szkoda.
- 1 1
-
2019-07-20 13:03
(1)
jezdza bo wyjscia nie mają.
o ile rozwiązanie typu chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego rozumiem.
jest to ok. o tyle rozwiazanie typu chodnik z nakazem jazdy rowerem slalomem pomiedzy pieszymi uwazam za i**otyczny. zwlaszcza w terenie zabudowanym. o strefach 30 niewspominajac- 0 1
-
2019-07-20 21:59
uważaj sobie co chcesz, ale nie pisz, że ciąg pieszo rowerowy nie nadaje się do jazdy rowerem
tylko tyle i aż tyle
- 0 0
-
2019-07-18 21:19
zależy. nie jest tak do końca. Są miejsca w których takie rozwiązanie jest zasadne.
Na pewno jedno jest pewne.
Urzędnicy nadużywają tej opcji.- 2 2
-
2019-07-18 20:04
Na ten ciąg pieszo-rowerowy przeznaczono 159 tys. złotych. (1)
A na rydwan?
- 5 3
-
2019-07-19 20:34
150 000 zł.
- 0 0
-
2019-07-18 18:08
(2)
jak to ma być ciąg pieszo rowerowy to niech od razu dadzą spokój. Już jest taki w Sobieszewie. Zwykły chodnik z kostki, setki pieszych, zaparkowane auta, tylko rowerem nie ma jak przejechać
- 13 3
-
2019-07-18 21:16
(1)
jezdnią można. tylko jedź środkiem pasa dla swojego bezpieczeństwa.
- 2 0
-
2019-07-19 20:13
Wczoraj jechałem tam w ten sposób ale na szosówce.
- 0 0
-
2019-07-18 12:29
poco nam drogi rowerowe mamy rydwany :) (3)
- 28 10
-
2019-07-19 20:06
Ale one też muszą PO czymś jeżdzić.
- 0 0
-
2019-07-19 08:18
i to robić, i o tym nie zapominać
et haec facienda et illo non omitenda
- 0 0
-
2019-07-18 18:29
Rydwany dla szydły zwyciężczyni. ależ tyle już razy zwyciężyła ;)
wiwat dla zwyciężczyni.
- 3 1
-
2019-07-18 11:24
Fajnie że "ścieżki rowerowe" powstają dla kierowców. Pytanie kiedy zaczną powstawać "drogi dla rowerów" dla rowerzystów (4)
- 41 5
-
2019-07-19 02:36
eeeej nie tylko dla kierowców (1)
też dla policji, żeby mogła wystawić mandacik, kiedy ścieżka jest kretyńsko poprowadzona i zgodnie ze zdrowym rozsądkiem lepiej i bezpieczniej jest pojechać kilkanaście metrów ulicą; pozdro panie Młodszy Mandatowy
- 3 0
-
2019-07-19 19:02
A kto dostał mandat
za niekorzystanie z ddr-a?
- 1 0
-
2019-07-18 11:53
Po prostu ręce opadają (1)
Wciśnij rowerzystów na chodnik, płacz, że piesi nie czują się bezpiecznie.
Może zaczniemy budować autostrady kolejowo-samochodowe?- 11 4
-
2019-07-19 08:16
wzdłuż linii kolejowych powinny powstawać cyklostrady: drogi szybkiego ruchu rowerowego
z bezkolizyjnymi wiaduktami (mostkami) nad ulicami poprzecznymi i ciekami wodnymi, które biegną pod liniami kolejowymi.
- 0 0
-
2019-07-18 15:46
Przestańcie jęczeć -_- (6)
Gdańsk jest pionierem w Polsce w kontekście długości/ilości ścieżek rowerowych. Jest ich ponad 700km (!!) i naprawdę, w mieście z czystym powietrzem (w skali naszej krasnej Polszy), polecam każdemu te usługę, czy masz MTB, szosę, ostre, czy górala z komunii będziesz podróżować z przyjemnością i gdzie dusza zapragnie.
- 17 11
-
2019-07-19 18:59
szosa zaczyna się na zachód od DK20
Osowa-Chwaszyno, Rębiechowo-Miszewo, Pępowo-Przodkowo, czy Pępowo-Żukowo to są przykre dojazdy. Nie chciałbym mieszkać w Centrum, bo bym miał na wstępie i na koniec Spacerową, Słowackiego, albo Kartuską. 40 lat temu, się tamtędy co dzień jeździło, ach ta Słowackiego, od Grunwaldzkiej do końca bez jednych świateł, blat i noga...
- 1 0
-
2019-07-18 18:21
W rowerowym rankingu miast Gdańsk jest na 9 miejscu (3)
Również pod względem długości dróg dla rowerów Gdańsk jest za Warszawą i Wrocławiem. Warszawa ma dróg rowerowych prawie 2,5 razy więcej od Gdańska.
Nie przesadzałbym z tym chwaleniem Gdańska. Oczywiście Gdańsk się wydaje z perspektywy rowerowej super - o ile patrzymy z punktu widzenia Gdyni. Ale akurat o Gdyni w kontekście rowerów szkoda pisać.- 7 2
-
2019-07-19 08:24
skala ruchu rowerowego jest największa nie w tych miastach, w których jest największa liczba
kilometrów dróg rowerowych (ciągów pieszo-rowerowych) ale w miastach, które mają największą część centrum przeznaczoną na strefy pieszo-rowerowe wolne od parkujących i jeżdżących samochodów prywatnych oraz strefy uspokojonego ruchu (Tempo 30) lub strefy zamieszkania (Tempo 20 km/h). W Sopocie jedynie 4 ulice nie są objęte strefą Tempo 30, ale w wielu miejscach tego "kurortu" mamy do czynienia ze strefami pieszymi z zakazem ruchu rowerów. Tak czy inaczej liczba przejazdów rowerem w Gdańsku i Sopocie przekracza już 6% ogólnej liczby przejazdów, w sezonie letnim ten wskaźnik jest na pewno wyższy. Szkoda, że dane miesięczne z liczników rowerowych w Gdańsku nie są regularnie uaktualniane.
- 0 2
-
2019-07-18 19:55
Warszawa ma powierzchnię o duzo większą od Gdańska. (1)
Zagęszczenie dróg rowerowych w Gdańsku jest jednak o wiele większe.
- 2 3
-
2019-07-18 21:11
ale jakiej jakości. większość to zwykłe chodniki finezyjnie oznaczone
- 2 2
-
2019-07-18 16:06
ale żarcik :D
Piątek dopiero jutro- 3 5
-
2019-07-18 19:21
To są drobiazgi. (5)
Zważywszy na ciągle rosnącą popularność rowerów a także na zmieniający się klimat powodujący znaczne przedłużenie sezonu rowerowego pora pomyśleć o czymś z prawdziwego zdarzenia. Chodzi o to, by połączyć siecią dróg rowerowych miasta naszego województwa. Nie szutrowymi ścieżkami przez ciemne lasy a drogami z wylaną nawierzchnią oraz oświetleniem. Dzisiaj to nie jest problem dojechać rowerem z Gdańska do Starogardu, Kościerzyny czy Kartuz. Problem polega na tym, że trzeba tam jeździć drogami wespół z samochodami a to powoduje po pierwsze skrajne zagrożenie życia a po następne słuszne wkurzanie się kierujących samochodami. Sądzę , że jest wielka szansa żeby UE wsparła finansowo taki projekt nazwany np. "Autostrady rowerowe". A ścieżki w lasach zostawmy wytrawnym zapaleńcom rowerowym.
- 16 0
-
2019-07-18 21:23
(3)
no własnie :
Wrzeszcz- Matarnia
Oliwa-Osowa.......
pytanie kiedy- 3 0
-
2019-07-19 08:32
a Budowlanych to pies? (1)
- 0 0
-
2019-07-19 18:50
I to po obu stronach Budowlanych
a nie lewo-prawo.
Chociaż po remoncie Planetarnej,
nie trzeba już jeździć z Osowej naokoło lotniska i walczyć o życie na Budowlanych. Barniewice to jest właściwy kierunek. Za to Banino zrobiło się przejezdne tylko w sobotę o 7- 1 0
-
2019-07-18 22:57
nigdy, nawet na kołobrzeskiej sobie nie poradzili a miały być w tym roku
- 1 1
-
2019-07-18 22:27
UE wspiera i to od dawna...Problem najprawdopodbniej polega na tym, że na takich projektach nie da się zrobić takich wałków
jak (najprawdopodobniej) tunelach, stadionach czy innych ECS-ach
- 2 2
-
2019-07-19 17:21
Pierdoły. A na Przymorzu nadal nie ma drogi dla rowerów w kierunku dworca SKM ,ani na ul Kołobrzeskiej ani Bora Komorowskiego ani Krzywoustego
- 9 0
-
2019-07-19 14:28
Bubel znikąd donikąd, ale propaganda na Trójmiasto.pl działa prężnie, trzeba przyznać.
- 3 1
-
2019-07-18 18:14
(4)
takie coś powinno być z automatu odrzucane z BO. Ciag pieszo rowerowy nie nadaje się ani dla pieszych ani dla rowerzystów. I to jeszcze z kostki i prowadzące donikąd.
- 13 2
-
2019-07-18 22:57
Tylko dlatego ze piesi nie potrafią z tego korzystac i niektórzy rowerzyści niestety tez nie. (1)
- 0 3
-
2019-07-19 14:15
Piesi
Dlatego należy wprowadzić "Kartę pieszego (prawo chodu)". W końcu chodnik to część drogi (ulicy) i przepisy ruchu drogowego trzeba znać.
- 0 1
-
2019-07-18 18:41
(1)
To Szlak rekreacyjny
- 1 0
-
2019-07-18 18:58
jaki ma sens "szlak" o długości 200m i poprowadzony po chodniku z kostki? Wyrzucenie pieniędzy w błoto. Wystarczyłby zwyczajny deptak
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.