• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

We wtorek otwarte spotkanie ws. przyszłości Mevo

Joanna Skutkiewicz
26 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Podczas spotkania otwartego zostanie przedstawiony harmonogram działań dotyczących MEVO. Podczas spotkania otwartego zostanie przedstawiony harmonogram działań dotyczących MEVO.

28 stycznia w Gdańsku odbędzie się spotkanie konsultacyjne dotyczące dalszych działań w związku z zawieszonym systemem Roweru Metropolitalnego MEVO. Wydarzenie ma charakter otwarty i mogą wziąć w nim udział wszyscy zainteresowani kwestią powrotu wypożyczalni roweru miejskiego.


Czy czekasz na powrót roweru metropolitalnego?


Podczas grudniowych warsztatów, o których pisaliśmy tutaj, pojawiło się sporo pomysłów dotyczących wznowienia systemu Mevo. Użytkownicy postulowali między innymi o wprowadzenie do floty rowerów także jednośladów konwencjonalnych, bez wspomagania elektrycznego oraz o integrację systemu z komunikacją miejską, szczególnie z SKM.

Najbliższe spotkanie będzie miało na celu podsumowanie warsztatów, przeprowadzenie dialogu technicznego oraz przedstawienie harmonogramu najbliższych działań. Na przejęcie Mevo chętnych jest aż 12 firm, w tym poprzedni operator, firma Nextbike. Poza nimi do przetargu chcą stanąć m.in. firma Orange oraz T-Mobile.

12 firm chętnych na przejęcie Mevo



Spotkanie odbędzie się 28 stycznia, we wtorek, o godzinie 17:00 w siedzibie Obszaru Metropolitalnego przy ul. Długi Targ 39/40 (II piętro, sala 209) w Gdańsku.

Uczestnicy spotkania proszeni są o dokonanie rejestracji poprzez specjalnie przygotowany formularz.

Miejsca

Opinie (92) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (1)

    Za dużo chetnych do tortu. To nie mogło się udać :D Komuna pełną gębą a biznesu zero.

    • 46 4

    • to by się udało gdyby...

      ...gdyby rowery posiadały swoje stacje do ładowania baterii, a uzupełnianie baterii po nocach to jakaś porażka, 4 tys rowerów nikt nie ogarnie, zawsze będą jakieś rozładowane lub zepsute.

      • 3 1

  • Palą kolejne pieniądze na kolejnych spotkaniach (4)

    Zezłomujcie te rowery. Zwolnijcie ludzi za ten niewypał odpowiedzialnych. I już nie marnotrawcie pieniędzy.

    • 81 26

    • Do przetargu startuje poprzedni operator firma nextbike (3)

      Myślę że więcej komentować nie trzeba.

      • 32 2

      • Przeciez poprzednio nie wygrala ta firma (1)

        Tylko wydmuszka kolego królika a rowery wzięła od nextbike

        • 4 7

        • Królika nie królika - złożyła najkorzystniejszą ofertę.

          I musisz ją przyjąć nie masz możliwości jej odrzucić. Takie jest prawo. Uchwalane przez Sejm.

          • 4 2

      • Podaj mądralo podstawę do wykluczenia tej firmy z przetargu

        Nie ma takiej podstawy. Ta firma nie brała udziału w tamtym postępowaniu. Takie jest prawo. Uchwalane przez Sejm.

        • 4 0

  • XD (3)

    Zainteresowana jest także firma nextbike....

    Hahaha a to dobre, znowu wydoją hajs i się zwiną. Powinniście ich omijać dalekim łukiem.

    • 76 3

    • Na jakiej podstawie masz ją ominąć? (1)

      To, że ktoś dał referencje nie oznacza że stanął w przetargu tym samym nie możesz go wykluczyć z powodu nienależytego wcześniejszego zamówienia.

      • 1 5

      • Idź już i nie piernicz nie na temat...

        • 0 0

    • W innych miastach jakoś ta firma sprawnie działa

      • 0 2

  • Pomysł był dobry, chyba jeszcze nigdy żadna spółka nie zawinęła się tak szybko po wygraniu przetargu.

    Dobrze rozdysponowane nasze podatki i dotacje z Unii (również za nasze podatki).

    • 49 4

  • Maja tupet (7)

    Dalej nie ma winnego i nikt nie podaje się do dymisji po wywaleniu 50 mln zł w błoto? Dalej nie ma działań prokuratury ? Czujecie to? 50 mln zł ot tak zmarnowane. Firma krzak nie istnieje.

    • 75 8

    • Istnieje

      • 1 1

    • Palermo

      Gdansk to mala sycylia, tu cba i cbs nie zaglada. Nawet drogowka przestala wyjezdzac na ulice.

      • 10 4

    • CBA (1)

      Kiedy zareaguje Gdańska delegatura CBA?

      • 1 3

      • Nie zareaguje bo boi się przecież małej sycylii

        Przeczytaj powyżej, analityk społeczno-polityczny już wyjaśnił.

        • 1 0

    • Co masz wyjaśniać? Kto jest niby "winny"

      Ogłoszono przetarg, stanęło kilka firm, jedna złożyła najlepszą ofertę. Okazało się, że przestrzeliła z ofertą. CBA się tym nie zainteresuje, bo tu nie ma czym się zainteresować.

      • 3 0

    • skąd ty te 50mln wzieles. po co zmyslasz i wprowadzasz ludzi w blad

      • 4 1

    • 50mln i dymisja? PRzecież to grosiaki.

      Na TVP można dac jednorazowo 2mld bez pytania kogokolwiek o zdanie i problemu nie ma, a Ty się 50cioma milionami przejmujesz.

      • 2 0

  • Prywatne projekty tego typu dzialaja doskonale. (8)

    Jak weszly dofinansowania i projekt prowadzi miasto to jest katastrofa. Kiedy wreszcie Dulkiewicz zamknie ten temat ?

    Kacper

    • 48 18

    • gdzie, jakie ? (1)

      • 4 2

      • Cii... Nie psuj zabawy. Po co Kacprowi fakty, skoro już ma opinie.

        • 5 2

    • wymien chociaz jeden taki projekt ;) (4)

      • 4 3

      • Samochody na czas, hulajnogi na czas, skutery na czas (3)

        Są prywatne i działają, potwierdzają to co napisał Kacper.

        • 7 2

        • W cenach typowo komercyjnych. Używane sporadycznie

          Rower miejski jest systemem komunikacji publicznej. I nie, żaden system tego typu nie funkcjonuje w oparciu o biznes prywatny, tylko jako system finansowany przez samorząd.

          • 2 1

        • Jakos nie widze zeby to dzialo. (1)

          Zeby to dzialalo musi spelniac to cel społeczny. To że kilku turystow przejedzie sie hulajnogą z ciekawości to nie znaczy ze to dziala. Tu chodzi o to zeby ludzie masowo przesiadali sie z samochodow na rzecz komunikacji publicznej którą częścią były te rowery. Samochody na czas nie rozwiazują żadnych problemów, a z hulajnóg nikt nie korzysta do celów komunikacyjnych bo są za drogie i zbyt ograniczone. Służą jedynie do zabawy.

          • 1 3

          • Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o to, że gdzieś działają wypożyczalnie rowerów miejskich jako całkowicie prywatne projekty jako element komunikacji miejskiej, tylko że działają prywatne wypożyczalnie pojazdów na czas. I teraz - komunikacja miejska, aby funkcjonować w sposób konkurencyjny do transportu prywatnego musi być dotowana (inaczej wychodzi za drogo), ale tym sposobem unikamy kosztów społecznych w postaci korków, zanieczyszczenia itp. Czyli per saldo się opłaca (czasem nawet jako rezygnacja z opłat za bilety w 100%). Jeśli rower ma być elementem tej komunikacji, to również musi być dotowany, bo będzie za drogi i będzie za mały popyt. ERGO - prywatna firma "operator" ma przychody z dotacji, które pokrywają jej koszty, a miasto ma przychody z wypożyczeń i abonamentów (jak w zbiorkomie). I tak to powinno działać. W dodatku w takim układzie można zmienić operatora, bo właścicielem systemu jest miasto.

            • 2 0

    • Najpierw muszą zamknąć Dulkiewicz

      • 0 0

  • (5)

    Najpierw niech tamta sprawa z mevo i utopionymi 10 mln złotych zostanie wyjasnion, a odpowiednie osoby dostaly paragrafy. Ktos musi za to poniesc konsekwencje.

    Pani Dulkiewicz. Zaufalem Pani glosujac na Pania w wyborach. Ale to byl blad.

    • 56 14

    • Pani prezydent ma w duszy mieszkańców (1)

      Takie są fakty

      • 16 7

      • Fakty są takie ze niewiele wiesz

        • 4 14

    • Tu się zgadzam w 100 procentach. Sprawa powinna zostać wyjaśniona. (1)

      • 12 1

      • przecież skaczą pod sądami by takich spraw nie wyjaśniać.

        • 6 4

    • "Ktoś musi ponieść konsekwencję" - uwielbiam

      Nikt nic nie musi. Najpierw wykaż, że ktoś popełnił przestępstwo - podaj te swoje paragrafy, które zostały złamane. Prokuratura jest na posyłki Kacperka i jakoś nie kwapi się do stawiania nikomu zarzutów.

      • 1 2

  • To powinien być temat tabu

    Całokształt projektu powinien skończyć w archiwalnych teczkach a żadna złotówka nie powinna być na to wydana. Jeżeli nie potrafili tego zrobić raz, to dlaczego miałoby się udać drugi? Urzędasy udowodniły, że ten temat (jak każdy inny) ich przerósł, kasa zmarnowana, rowerów nie ma!

    • 36 7

  • (4)

    Rower miejski, ale zwykły, bez wspomagania elektrycznego.

    • 40 8

    • Tak, szczególnie przy górzystym ukształtowaniu Trójmiasta i Kaszub. (3)

      • 5 19

      • Ty chyba poza 3miasto nie wyjeżdżasz?

        • 6 3

      • straszne

        jak tylko umiesz pedałować tym jednym pedałem, gazu w samochodzie, to tak jest, że górki sa straszne

        • 5 0

      • Bo na bank tyle ludzi wyjeżdża po za miasto na mevo xdd

        • 3 1

  • (3)

    Jeśli wogole rozważane będzie ponownie przekazanie jakichkolwiek środków Nextbike to od razu powinna wejść prokuratura.

    • 38 1

    • Z jakiegoż to powodu? (2)

      Jeśli nextbike złoży najlepszą ofertę, to na jakiej niby podstawie masz go wykluczyć? To nie jest widzimisie urzędnika, ani internetowych trolli - opierać się musisz na Prawie o Zamówieniach Publicznych uchwalanych przez Sejm. Więc, niestety, nie masz podstawy do wykluczenia nextbike.

      • 5 3

      • Masz rację, prawo jest takie że zabronić im nie można.
        Ale jeśli najlepsza oferta to dla rozstrzygających przetarg będzie oferta najtańsza i będzie nią znowu Nextbike to na podstawie poprzedniej współpracy można chyba założyć że będzie znowu niedoszacowany koszt i powtórka z rozrywki za kilka miesięcy.

        • 3 0

      • Jasne, Nextbike znowu potnie koszty tak żeby ich opcja była najniższa a później będą się tłumaczyli że koszty okazały się większe i zawiną się po kilku miesiącach z publiczną kasa.

        • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum