• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

We wtorek otwarte spotkanie ws. przyszłości Mevo

Joanna Skutkiewicz
26 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Podczas spotkania otwartego zostanie przedstawiony harmonogram działań dotyczących MEVO. Podczas spotkania otwartego zostanie przedstawiony harmonogram działań dotyczących MEVO.

28 stycznia w Gdańsku odbędzie się spotkanie konsultacyjne dotyczące dalszych działań w związku z zawieszonym systemem Roweru Metropolitalnego MEVO. Wydarzenie ma charakter otwarty i mogą wziąć w nim udział wszyscy zainteresowani kwestią powrotu wypożyczalni roweru miejskiego.


Czy czekasz na powrót roweru metropolitalnego?


Podczas grudniowych warsztatów, o których pisaliśmy tutaj, pojawiło się sporo pomysłów dotyczących wznowienia systemu Mevo. Użytkownicy postulowali między innymi o wprowadzenie do floty rowerów także jednośladów konwencjonalnych, bez wspomagania elektrycznego oraz o integrację systemu z komunikacją miejską, szczególnie z SKM.

Najbliższe spotkanie będzie miało na celu podsumowanie warsztatów, przeprowadzenie dialogu technicznego oraz przedstawienie harmonogramu najbliższych działań. Na przejęcie Mevo chętnych jest aż 12 firm, w tym poprzedni operator, firma Nextbike. Poza nimi do przetargu chcą stanąć m.in. firma Orange oraz T-Mobile.

12 firm chętnych na przejęcie Mevo



Spotkanie odbędzie się 28 stycznia, we wtorek, o godzinie 17:00 w siedzibie Obszaru Metropolitalnego przy ul. Długi Targ 39/40 (II piętro, sala 209) w Gdańsku.

Uczestnicy spotkania proszeni są o dokonanie rejestracji poprzez specjalnie przygotowany formularz.

Miejsca

Opinie (92) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Problem był w tym, że rowerów było od początku za mało, (9)

    więc były w permanentnym ruchu, co z uwagi na to, że były elektryczne, sprawiło problem eksploatacyjny nie do rozwiązania. Gdyby rowerów od początku było tyle co trzeba, nie dyskutowano by dzisiaj nad przyszłością MEVO, bo system działałby bez zarzutu. Popełniono grzech pierworodny dopuszczając do użytku nie dokończony projekt z 1/4 ilości rowerów i posypały się kary, które dobiły operatora systemu.
    A tak przy okazji - gdzie są pozostałe trzy tysiące tych jednośladów?

    • 60 8

    • Jakie kary ? (1)

      Nic nie zapłacili, a druga partia rowerów gdzieś się rozpłynęła, tu nie było przypadku.

      • 17 2

      • za drugą partie przeciez nic nie dostali.

        • 3 0

    • Przecież to było specjalnie zrobione

      Żeby dwa razy taka kasa się podzielić a nie tylko raz.

      • 8 3

    • Co z karami? Operator zapłacił?

      • 4 1

    • Jeszcze jakby były pół na pół, elektrycznie i klasyczne (1)

      • 3 3

      • i co, ty zawsze brał byś klasyczne? bo taki jesteś a co tam?
        przeciętny janusz brał by to co mu wolno! a co, zabronisz mu jechać tirem do kiosku po gazetę? ograniczysz keerofcy jego prawa obywatelskie? no nie ograniczysz, więc czemu uważasz, że januszowi na rowerze ci się uda?

        system częściowo elekstryczny, częściowo nieelekstryczny
        miał by rację bytu tylko jak by to były...
        dwa róźne systemy, z róźnymi regulaminami, taryfami, właścicielami etc ad mortem defecatum.

        /me sorry, powtarzam się, a i tak nie dociera

        • 2 1

    • Raz ze bylo za mało rowerów dwa to taryfa. (1)

      Taryfa powinna faworyzowac krotkie przejazdy. Tak żeby pełniły głównie funkcję komunikacyjną, a nie jako rower do bezcelowych przejazdzek po pasie nadmorskim.

      • 7 4

      • Wiadomo, że jak zapłaciłeś to "musisz wykorzystać bo się zmarnuje"

        więc ludzie brali te rowery, stawiali obok budki z kebsem a po 90 minutach oddawali z powrotem zadowoleni, że wykorzystali to za co zapłacili. I tego typu problemów z tym systemem było kilkadziesiąt, od infrastruktury, poprzez problematyczne aplikacje czy call center aż po same rowery (przerabianie błotników tył-przód to 10/10 w skali polactwa). I w ogóle cały model biznesowy to wielki wuj, bo przy stałej dotacji im więcej użytkowników uda się operatorowi zniechęcić tym mniejsze będzie miał koszty i więcej zarobi :)

        • 1 4

    • Mewo leć jak najdalej

      • 1 1

  • ...

    Polska to niezwykle bogaty kraj, okradali nas, okradają i ciągle jest co kraść, a zachodnie spółki nie mają skrupułów w tym temacie.

    • 10 4

  • Sami fachowcy w komentarzach (1)

    • 10 18

    • W odróżnieniu od Mevo

      • 10 2

  • Miesiącami narady, spotkania, panele i to wszystko w kwestii ..... rowerów. (1)

    To zaczyna być już żałosne. Jeżeli temat rowerów tak się skompromitował i nie potrafi być zakończony to co tu mówić o innych aspektach zarządzania miastem.

    To już nawet nie chodzi o fakt że mógł to być przekręt. W końcu rzadko upadają firmy tuż po zawarciu kontraktu na który same zgłosiły ofertę. Ale chodzi o to jak ten temat jest dalej załatwia y. Ile trzeba zjeść jeszcze ciastek na naradach aby funkcjonowało coś takiego jak rower miejski.

    Inna sprawa czy to naprawdę jest komuś potrzebne. Ja bym wolał aby raczej za te pieniądze zrobić rewitalizację szlaków turystycznych w Lasach Oliwskich.

    • 24 2

    • Została powołana spółeczka i trzeba teraz coś z nią zrobić. Jak z GIKu zrobili GUK i teraz wożą śmieci w super cenach. By żyło się lepiej. Z drugiej strony jakich omnibusów my mamy w tych urzędach i na budowlance i na śmieciach się znają no poprostu szok.

      • 7 0

  • Dlaczego

    Dlaczego nie oddają pieniędzy mnie i żonie 180zł

    • 13 1

  • Zamisat przejść do czynów... (1)

    ..to oni będą pitolić o pupie marynie i marnować czas i pieniądze...

    • 15 0

    • Ale kasę za to wezmą i to się liczy. By żyło się lepiej

      • 6 0

  • Pevhowe miasto

    W tym miescie nic sie nie udaje. Nawet automaty biletowe nie dzialaja - jakims cudem jedynie tutaj. Wspolny bilet od 20 lat - wirtualny. A co dopiero rower miejski ! Jedynie polityka...

    • 17 3

  • Mam nadzieję, że

    To całe badziewie już się nigdy nie podniesie i będzie święty spokój z tym złomem

    • 14 3

  • A Next Bike jako spółka matka startuje ponownie. Jaja jakieś!!!

    To jest jakiś żart. Miasto powinno odrzucic ich na starcie.

    • 33 0

  • Poniesienie odpowiedzialności

    Nie dyskusja tylko odpowiedzialnych za defraudację publicznych środków do paki.

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum