• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

We wtorek otwarte spotkanie ws. przyszłości Mevo

Joanna Skutkiewicz
26 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Podczas spotkania otwartego zostanie przedstawiony harmonogram działań dotyczących MEVO. Podczas spotkania otwartego zostanie przedstawiony harmonogram działań dotyczących MEVO.

28 stycznia w Gdańsku odbędzie się spotkanie konsultacyjne dotyczące dalszych działań w związku z zawieszonym systemem Roweru Metropolitalnego MEVO. Wydarzenie ma charakter otwarty i mogą wziąć w nim udział wszyscy zainteresowani kwestią powrotu wypożyczalni roweru miejskiego.


Czy czekasz na powrót roweru metropolitalnego?


Podczas grudniowych warsztatów, o których pisaliśmy tutaj, pojawiło się sporo pomysłów dotyczących wznowienia systemu Mevo. Użytkownicy postulowali między innymi o wprowadzenie do floty rowerów także jednośladów konwencjonalnych, bez wspomagania elektrycznego oraz o integrację systemu z komunikacją miejską, szczególnie z SKM.

Najbliższe spotkanie będzie miało na celu podsumowanie warsztatów, przeprowadzenie dialogu technicznego oraz przedstawienie harmonogramu najbliższych działań. Na przejęcie Mevo chętnych jest aż 12 firm, w tym poprzedni operator, firma Nextbike. Poza nimi do przetargu chcą stanąć m.in. firma Orange oraz T-Mobile.

12 firm chętnych na przejęcie Mevo



Spotkanie odbędzie się 28 stycznia, we wtorek, o godzinie 17:00 w siedzibie Obszaru Metropolitalnego przy ul. Długi Targ 39/40 (II piętro, sala 209) w Gdańsku.

Uczestnicy spotkania proszeni są o dokonanie rejestracji poprzez specjalnie przygotowany formularz.

Miejsca

Opinie (92) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Protestuję przeciw łamaniu moich praw! (1)

    Z jakiej racji, żeby wziąć udział w "otwartych publicznych konsultacjach"
    - muszę się zarejestrować
    - muszę podać swoje dane personalne
    - muszę wyrazić zgodę na publikację mojego wizerunku
    - muszę zaakceptować i podpisać klauzulę RODO

    Kto wymyślił takie reguły, organizator czy portal trojmiasto.pl?
    Kto tak arogancko złamał prawo?
    Kogo pozwać?

    Czy nikomu z czytelników taka hucpah nie przeszkadza?
    Tak przywykliśmy do agresywnego marketingu i fejsbukoidów?
    Co z Wami?!! ACTA przy tym to jest rybcia, tyci pikuś!

    • 2 2

    • W zupełności się zgadzam!

      Tak już przyzwyczailiśmy się do deptania naszych podstawowych praw, że kolokwialnie mówiąc: robią co chcą.

      • 0 0

  • Konkurs na nazwę roweru (1)

    Ten kto wymyślił nazwę mevo dostał karnet chyba na 6 lat? Czy dostał jakąś rekompensatę?

    • 15 1

    • i jeszcze powinien być kojńkurs na kolorek
      jak przy pierwszym wejściu TRM
      i ze trzy wizualizacje

      "ale nie o to chodzi by złapać króliczka
      ale by gonić go
      go go"

      • 0 1

  • ....

    • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Problem był w tym, że rowerów było od początku za mało, (9)

    więc były w permanentnym ruchu, co z uwagi na to, że były elektryczne, sprawiło problem eksploatacyjny nie do rozwiązania. Gdyby rowerów od początku było tyle co trzeba, nie dyskutowano by dzisiaj nad przyszłością MEVO, bo system działałby bez zarzutu. Popełniono grzech pierworodny dopuszczając do użytku nie dokończony projekt z 1/4 ilości rowerów i posypały się kary, które dobiły operatora systemu.
    A tak przy okazji - gdzie są pozostałe trzy tysiące tych jednośladów?

    • 60 8

    • Jeszcze jakby były pół na pół, elektrycznie i klasyczne (1)

      • 3 3

      • i co, ty zawsze brał byś klasyczne? bo taki jesteś a co tam?
        przeciętny janusz brał by to co mu wolno! a co, zabronisz mu jechać tirem do kiosku po gazetę? ograniczysz keerofcy jego prawa obywatelskie? no nie ograniczysz, więc czemu uważasz, że januszowi na rowerze ci się uda?

        system częściowo elekstryczny, częściowo nieelekstryczny
        miał by rację bytu tylko jak by to były...
        dwa róźne systemy, z róźnymi regulaminami, taryfami, właścicielami etc ad mortem defecatum.

        /me sorry, powtarzam się, a i tak nie dociera

        • 2 1

    • Mewo leć jak najdalej

      • 1 1

    • Raz ze bylo za mało rowerów dwa to taryfa. (1)

      Taryfa powinna faworyzowac krotkie przejazdy. Tak żeby pełniły głównie funkcję komunikacyjną, a nie jako rower do bezcelowych przejazdzek po pasie nadmorskim.

      • 7 4

      • Wiadomo, że jak zapłaciłeś to "musisz wykorzystać bo się zmarnuje"

        więc ludzie brali te rowery, stawiali obok budki z kebsem a po 90 minutach oddawali z powrotem zadowoleni, że wykorzystali to za co zapłacili. I tego typu problemów z tym systemem było kilkadziesiąt, od infrastruktury, poprzez problematyczne aplikacje czy call center aż po same rowery (przerabianie błotników tył-przód to 10/10 w skali polactwa). I w ogóle cały model biznesowy to wielki wuj, bo przy stałej dotacji im więcej użytkowników uda się operatorowi zniechęcić tym mniejsze będzie miał koszty i więcej zarobi :)

        • 1 4

    • Jakie kary ? (1)

      Nic nie zapłacili, a druga partia rowerów gdzieś się rozpłynęła, tu nie było przypadku.

      • 17 2

      • za drugą partie przeciez nic nie dostali.

        • 3 0

    • Co z karami? Operator zapłacił?

      • 4 1

    • Przecież to było specjalnie zrobione

      Żeby dwa razy taka kasa się podzielić a nie tylko raz.

      • 8 3

  • Brak kasy za abonament (1)

    Wykupiłem abonament za 150zł roczny plus, po 2 tyg Mevo padło, wysłałem wniosek o wypowiedzenie umowy i zwrot pieniedzy, tak jak jest opisane na stronie Mevo o postępowaniu o zwrot pienidzy, no i do tej pory zero odzewu, pieniędzy do tej pory nie odzyskałem. Szkoda ze to nie działa w drugą stronę jak sie nie zapłaci składki zus czy podatku dochodowego na czas to kary, kary, odsetki.

    • 2 0

    • Też nie dostałem zwrotu kasy od mevo kto jeszcze?

      • 0 0

  • 1. oddajcie moją forsę nextbike

    potem sobie przystępujcie do przejęcia własnego smrodu

    • 1 0

  • Prywatne projekty tego typu dzialaja doskonale. (8)

    Jak weszly dofinansowania i projekt prowadzi miasto to jest katastrofa. Kiedy wreszcie Dulkiewicz zamknie ten temat ?

    Kacper

    • 48 18

    • wymien chociaz jeden taki projekt ;) (4)

      • 4 3

      • Samochody na czas, hulajnogi na czas, skutery na czas (3)

        Są prywatne i działają, potwierdzają to co napisał Kacper.

        • 7 2

        • Jakos nie widze zeby to dzialo. (1)

          Zeby to dzialalo musi spelniac to cel społeczny. To że kilku turystow przejedzie sie hulajnogą z ciekawości to nie znaczy ze to dziala. Tu chodzi o to zeby ludzie masowo przesiadali sie z samochodow na rzecz komunikacji publicznej którą częścią były te rowery. Samochody na czas nie rozwiazują żadnych problemów, a z hulajnóg nikt nie korzysta do celów komunikacyjnych bo są za drogie i zbyt ograniczone. Służą jedynie do zabawy.

          • 1 3

          • Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o to, że gdzieś działają wypożyczalnie rowerów miejskich jako całkowicie prywatne projekty jako element komunikacji miejskiej, tylko że działają prywatne wypożyczalnie pojazdów na czas. I teraz - komunikacja miejska, aby funkcjonować w sposób konkurencyjny do transportu prywatnego musi być dotowana (inaczej wychodzi za drogo), ale tym sposobem unikamy kosztów społecznych w postaci korków, zanieczyszczenia itp. Czyli per saldo się opłaca (czasem nawet jako rezygnacja z opłat za bilety w 100%). Jeśli rower ma być elementem tej komunikacji, to również musi być dotowany, bo będzie za drogi i będzie za mały popyt. ERGO - prywatna firma "operator" ma przychody z dotacji, które pokrywają jej koszty, a miasto ma przychody z wypożyczeń i abonamentów (jak w zbiorkomie). I tak to powinno działać. W dodatku w takim układzie można zmienić operatora, bo właścicielem systemu jest miasto.

            • 2 0

        • W cenach typowo komercyjnych. Używane sporadycznie

          Rower miejski jest systemem komunikacji publicznej. I nie, żaden system tego typu nie funkcjonuje w oparciu o biznes prywatny, tylko jako system finansowany przez samorząd.

          • 2 1

    • Najpierw muszą zamknąć Dulkiewicz

      • 0 0

    • gdzie, jakie ? (1)

      • 4 2

      • Cii... Nie psuj zabawy. Po co Kacprowi fakty, skoro już ma opinie.

        • 5 2

  • XD (3)

    Zainteresowana jest także firma nextbike....

    Hahaha a to dobre, znowu wydoją hajs i się zwiną. Powinniście ich omijać dalekim łukiem.

    • 76 3

    • Na jakiej podstawie masz ją ominąć? (1)

      To, że ktoś dał referencje nie oznacza że stanął w przetargu tym samym nie możesz go wykluczyć z powodu nienależytego wcześniejszego zamówienia.

      • 1 5

      • Idź już i nie piernicz nie na temat...

        • 0 0

    • W innych miastach jakoś ta firma sprawnie działa

      • 0 2

  • Maja tupet (7)

    Dalej nie ma winnego i nikt nie podaje się do dymisji po wywaleniu 50 mln zł w błoto? Dalej nie ma działań prokuratury ? Czujecie to? 50 mln zł ot tak zmarnowane. Firma krzak nie istnieje.

    • 75 8

    • 50mln i dymisja? PRzecież to grosiaki.

      Na TVP można dac jednorazowo 2mld bez pytania kogokolwiek o zdanie i problemu nie ma, a Ty się 50cioma milionami przejmujesz.

      • 2 0

    • skąd ty te 50mln wzieles. po co zmyslasz i wprowadzasz ludzi w blad

      • 4 1

    • CBA (1)

      Kiedy zareaguje Gdańska delegatura CBA?

      • 1 3

      • Nie zareaguje bo boi się przecież małej sycylii

        Przeczytaj powyżej, analityk społeczno-polityczny już wyjaśnił.

        • 1 0

    • Co masz wyjaśniać? Kto jest niby "winny"

      Ogłoszono przetarg, stanęło kilka firm, jedna złożyła najlepszą ofertę. Okazało się, że przestrzeliła z ofertą. CBA się tym nie zainteresuje, bo tu nie ma czym się zainteresować.

      • 3 0

    • Palermo

      Gdansk to mala sycylia, tu cba i cbs nie zaglada. Nawet drogowka przestala wyjezdzac na ulice.

      • 10 4

    • Istnieje

      • 1 1

  • niech mi ktos wytłumaczy po co dziesiątki spotkań? które kosztuja nota bene (1)

    czy nie ma normalnych ludzi, odpowiedzialnych, wiedzących co robią i za co biorą pieniądze?

    przecież ten system to nie jest lot na księżyc - funkcjonuje z powodzeniem w wielu miastach

    wystarczy skopiować a nie wymyślać jakieś bzdury, które potem nie sprawdzają się

    • 8 1

    • Już tłumaczę - chodzi o rozmycie odpowiedzialności

      Urzędnicy i tak decydują o wszystkim ale w przypadku wtopy będą się zasłaniać tymi "konsultacjami".

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum