• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Unia daje 48 mln zł na trójmiejskie ścieżki rowerowe

rb
5 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Dzięki umowie, która zostanie podpisana w poniedziałek, w Trójmieście przybędzie prawie 35 km nowych dróg rowerowych. Dzięki umowie, która zostanie podpisana w poniedziałek, w Trójmieście przybędzie prawie 35 km nowych dróg rowerowych.

Jeśli pogoda dopisze, to w poniedziałek marszałkowie województwa oraz prezydenci Gdańska, Gdyni i Sopotu przyjadą rowerami do Opery Bałtyckiej, by tam podpisać umowę o unijnym dofinansowaniu do budowy sieci dróg rowerowych w Trójmieście.



W Operze marszałek Mieczysław Struk oraz wicemarszałek Wiesław Byczkowski podpiszą umowę z prezydentami Gdańska, Sopotu i Gdyni dotyczącą unijnego dofinansowania na Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej do roku 2013.

W ramach projektu planuje się budowę 26 dróg rowerowych o łącznej długości 34,64 km, w tym 22,84 km w Gdańsku, 7,88 km w Gdyni i 3,92 km w Sopocie. Wybudowanych zostanie także 14 parkingów "bike & ride" oraz 12 parkingów wzmacniających transportowy charakter sieci dróg rowerowych.

Wartość projektu wynosi niemal 80 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie niemal 48 mln zł.

Przypomnijmy jednak, że jeszcze cztery lata temu w ramach tego samego programu władze Gdańska chciały wybudować ok. 85 km. nowych tras rowerowych i zmodernizować 11 km. Projekt miał kosztować ok. 87 mln zł.

W Gdańsku w najbliższych latach drogi rowerowe powstaną:
rok 2011
- wzdłuż ul. Krasickiego i ul. Wyzwolenia, od ul. Zdrojowej do ul. Marynarki Polskiej i przystani promowej,
- wzdłuż ul. Wosia Budzysza i ul. Stryjewskiego, od ul. Sucharskiego do ul. Nowotnej,
- wzdłuż ul. Nowolipie i ul. Rakoczego, na odc. od ul. Kartuskiej do ul. Potokowej,
- wzdłuż ul. Nowe Ogrody i ul. Kartuskiej do ul. Łostowickiej,
- wzdłuż ul 3-go Maja, od ul. Kolejowej do Huciska.

rok 2012
- wzdłuż ul. Rzeczpospolitej, od ul. Hynka do ul. Kołobrzeskiej,
- wzdłuż ul. Chłopskiej, do ul. Kołobrzeskiej do ul. Pomorskiej,
- wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina, od ul. Sobótki do al. Grunwaldzkiej.
rb

Opinie (332) ponad 10 zablokowanych

  • Fajnie, ale

    ciekawe czy zrobią je z głową czyli droga rowerowa przy skrajni jezdni, zmniejszenie do minimum przejazdów z jednej strony jezdni na drugą (patrz Grunwaldzka) i ostre łuki na których ciężko się mija i szerokość która uwzględni w przyszłości zwiększony ruch rowerzystów z przyczepkami na dzieci.

    • 11 3

  • A co z jakością tych ścieżek!? (2)

    Nikt na to nie zwraca uwagi, a one się rozpadają. To jest AFERA !. Przejedźcie się ul. Marynarki Polskiej to jest bubel !

    • 14 2

    • MASAKRA!!!

      Może starczy jeszcze unijnej kasy na remont ROBOTNICZEJ ?

      • 4 0

    • dokładnie, trzeba po prostu film nakręcić i do tvn wysłać, jak buduje się w polsce ścieżki rowerowe za unijne pieniądze. dziwne, że nie ma żadnych kontroli z unii, jak wykorzystano pieniądze..

      • 2 1

  • PO CO ?

    PO CO ? NIECH UNIA ZABIERZE TA FORSE BO ZA ROK NASI KRETYNI Z MIASTA I TAK ZORGANIZUJA WYSCIGI GÓWNYMI ULICAMI TRÓJMIASTA !!!

    • 9 5

  • Ujeścisko (1)

    A czy ktoś pamięta o nowych dzielnicach Gdańska? takich jak np. Ujeścisko, Chełm. Większość rowerzystów Gdańska pochodzi z tych okolic i aby się dostać do Gdańska trzeba pokonać bezdroża ul. Małomiejskiej i Świętokrzyskiej, nie mówiąc już o wale Raduni. Druga droga to AK. To jest skandal! Większość dróg rowerowych powstaje w dzielnicach, które zamieszkują niemłodzi już ludzie. Radni powinni trochę więcej pomyśleć o w/w dzielnicach ale takze w zakresie komunikacji publicznej, nowych dróg i chodników. Korki się wydłużają i czas dojazdu do Wrzeszcza wydłuża się rano z 45min. do 1.15h. Skandal!!!!1

    • 16 0

    • Gwarantuję tobie, że na Przymorzu, Zaspie i Żabiance z racji skali mieszka znacznie więcej młodych ludzi niż w którejkolwiek z 'młodych' dzielnic na południu.

      30% ludzi w wieku rowerowym z 100 tys. to więcej niż na Chełmie czy Ujeścisku.

      • 3 1

  • Gdynia XXI w

    I czekam na sieć ścieżek w Gdynii.Ale bez picul; patrz Wielkopolska czy pseudo ścieżki leśne.I niech to będzie sieć a nie jak obecnie odcineczki do nikąd.
    No i niech Struk wymusi w końcu ścieżkę Gdańsk-Sopot-Gdynia nad morzem
    a powrót lasem.A Bezstronny wcale taki nie jest/chodzi o autora opinii/.

    • 12 0

  • alternatywa

    w końcu będzie gdzie omijać korki. po co stać na ulicy jak można se wjechać na ścieżki. ja se swoją beemą będę śmigać po ścieżkach a frajerzy nadal będą stać. hahahah...

    • 2 2

  • GWAŁT na przestrzeni publicznej (7)

    ścieżki rowerowe mają czemus słuzyc a nie sa celem samym w sobie. Ich poprowadzenie przez Nowe Ogrody oraz przed Dworcem Głównym to gwałt zadany sprawnej komunikacji pieszej do obiektów publicznych. Wielokrotne przecinanie róznych ciagów komunikacyjnych (vide sciezki prowadzone w obszarze przystanków komunikacji miejskiej) to grozba konfliktów i przestepstwo !!! sprowadzenia niebezpieczeństwa w ruchu drogowym. Skonczcie te obłedna polityke przeciwko normalnym ludziom

    • 14 12

    • nie pień się tak (2)

      to że gdzieś jakiś odcinek ścieżki został źle zaprojektowany nie oznacza końca świata ;p po prostu trzeba to poprawić, na całym świecie godzi się ruch rowerowy z pieszym i dobry projektant to ogarnie. kwestia leży po stronie władz miasta, te miejsca o których piszesz można przecież uporządkować

      • 2 4

      • zadospodarować- oczywiscie (1)

        ale zagospodarowac moze już nowa władza a nie ta ekipa co ma bielmo na oczach (obu!). skoro popełniono błąd przed Dworcem Głównym to dlaczego poiela sie ten błąd przed budynkami publicznymi (magistrat, sądy, prokuratora, szpital wojewódzki) gdzie z natury ogniskuje się ruch pieszy. To dowód ze ta władza niczego nie dokona. Do wymiany

        • 4 2

        • no raczej

          zgadzam się, po co porawiać jak można od razu zrobić dobrze,
          standardowe myślenie tępego urzędnika - później się poprawi..

          • 5 1

    • (3)

      nie bardzo rozumiem w czym tkwi problem... niech każdy uważa w takich newralgicznych punktach typo skrzyzowania chodnik-ścieżka-jezdnia, i wszystko będzie ok.

      • 4 1

      • niech kazdy uwaza! dobre sobie (2)

        a czy wiesz ze zgodnie z kodeksem drogowym rowerzysta moze korzystac z przejscia dla PIESZYCH wówczas gdy zejdzie z roweru i jako pieszy przeprowadzi rower po pasach. kiedy i kto widział by rowerzysta zachowywał sie w ten sposob. wiec co z tym twoim nawoływaniem by kazdy uwazał?

        • 0 4

        • tak, wiem ze jest taki przepis. mimo to uważam, że nawet jeśli rowerzyści przejeżdżają przez przejście dla pieszych (zamiast przeprowadzić rower) nie oznacza że jeżdżą nieostrożnie, nie uważając na pieszych.

          • 4 1

        • jedź debilu do holandi i naucz się kultury, to zaczniesz uważać

          • 1 0

  • przy moście wantowym brakuje ścieżki rowerowej
    paranoja kiedy go budowali nie pomyśleli że zrobić ścieżkę rowerową z Przejazdowa na Westerplatte

    • 10 0

  • alleluja !!

    niech stanie się cud ))

    • 2 0

  • Gdynia (2)

    A gdzie powstaną te ścieżki w gdyni???

    • 11 2

    • dookołą UM żeby jeżdżąc wkółko oddawać hołd gdyńskeimu carowi za 8 km ścieżki przez 3 lata czyli ponad 2 km ścieżek rocznie. To się nazywa sukces !!!

      • 6 2

    • To

      jest ten Szczurowy sukces , hura !!!!

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum