Ulica 3 Maja jednak nie będzie KLIMATyczna
- W styczniu 2020 roku w świetle jupiterów przedstawiono projekt KLIMATyczne Centrum, który miał zwiastować duże zmiany w Śródmieściu Gdyni. Zmiany zapowiadały się między innymi na ul. 3 Maja, która stać się miała bardziej przyjaznym miejscem dla pieszych i rowerzystów. Nic z tego, niecałe 100 metrów drogi rowerowej prowadzić będzie znikąd donikąd - pisze Maciej Karpowicz, prezes Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia. Oto jego spostrzeżenia:
3 MAJA:
(...) Na całym odcinku, a więc od ul. Jana z Kolna do ul. Obrońców Wybrzeża, utworzony zostanie pas dla ruchu rowerowego w obu kierunkach. Działania te zostaną uzupełnione poprzez realizację projektu połączenia drogi rowerowej z ul. Batorego (kładką nad ul. Podjazd).
Kawałek drogi jest, więcej nie będzie
Projekt remontu i nowej organizacji ruchu, zgodnej z zapowiedziami, został przygotowany przez gdyński Zarząd Dróg i Zieleni, a nad wszystkim czuwał ówczesny zastępca dyrektora Andrzej Ryński. Wykonano nawet fragment drogi rowerowej przed garażami, która miała zapewnić wygodę i bezpieczeństwo rowerzystom. Kontynuacja zmian wydawała się kwestią czasu, więc ośmieliliśmy się zapytać w ZDiZ, kiedy spodziewać się można dalszego ciągu prac.
Odpowiedź zaskoczyła - dalszych prac nie będzie. Przygotowany projekt trafił do kosza, nie będzie pasa ruchu dla rowerów, nie będzie połączenia ul. Batorego z kładką nad ul. Podjazd, ulica 3 Maja nie będzie KLIMATycza.
Rowerami po ulicy i krzywym chodniku
Nowa dyrekcja Zarządu Dróg i Zieleni z Michałem Felonem u sterów postanowiła projekt skasować. W zamian proponuje się, by postawić znaki "Droga dla rowerów" na istniejącym fragmencie asfaltu. Niecałe 100 metrów drogi rowerowej prowadzić będzie znikąd donikąd - można będzie na nią wjechać z krzywego chodnika i zjechać na krzywy chodnik.
Próbowaliśmy uzyskać informację, skąd taka decyzja, ale szefostwo ZDiZ nabrało wody w usta i - mimo ponagleń - do dziś tej sytuacji nie wyjaśniło. Dodajmy, że to kolejny przykład, gdy projekty rowerowe trafiają do kosza. Podobnie stało się na Karwinach, gdzie z zaprojektowanych 4,3 km dróg rowerowych ostało się zaledwie 600 m.
Przychodzi nam żyć w obliczu katastrofy klimatycznej. Kilka dni temu wiceprezydent Michał Guć zaprezentował plan obniżenia w Gdyni emisji CO2 o 43 proc. w ciągu 8 lat, a jako jeden ze sposobów osiągnięcia tego celu wskazywał m.in. priorytet dla transportu rowerowego oraz urządzeń transportu osobistego, budowę spójnej i bezpiecznej infrastruktury rowerowej. Jeżeli budowę infrastruktury rowerowej rozpoczyna się od wyrzucenia rowerowego projektu do kosza, to - ku rozpaczy Gdynian - nie wróżę sukcesu.
Opinie (134) 1 zablokowana
-
2022-11-10 08:28
Panie guć. Caly swiat poza EU zwieksza emisje bo gospodarka to priorytet (1)
EU produkuje tyle emisji co kropla w morzu. Gdynia, miasto morskie w ogóle jest jakimś promilem. Nie opowiadaj panno bajkach proszę nie ślizgać się po temacie
- 14 0
-
2022-11-10 08:37
Decyzja o wyborze środka komunikacji powinna być samodzielna i bez nacisków. A te unijne pomysły ekologiczne są tak skuteczne jak produkcja wodoru z metanu w Rosji, aby Niemiec się wzbogacił. CO2 nie zna granic.
- 3 0
-
2022-11-10 08:41
Urząd miasta (1)
Czy Szczurek, Łucyk i reszta notabli jeżdżą rowerami po Gdyni? Nie, wożą się służbowymi samochodami, mają darmowy parking w centrum, a innym zmotoryzowanym ciągle robią pod górę. Coraz więcej malowanych i**otycznych ścieżek rowerowych, coraz mniej miejsc parkingowych. Zamiast robić "klimatyczne" centrum niech wreszcie kasę przeznaczą na obwodnicę Witomina i tunel na Chyloni. Łoją kasę z parkometrów zabijając Śródmieście. Dlaczego opłaty nie mogą być od 9:00 do 18:00, rano można zrobić zakupy, a wieczorem wypić kawę? Będę głosował na tego, który obieca koniec tych i**otyzmów.
- 30 0
-
2022-11-10 13:41
A wysokość tych opłat¿ Szaleństwo.
- 4 0
-
2022-11-10 08:51
Unicestwić gryzonia (2)
kompletna anarchia na ulicach Gdyni wszystko jest odwrotnie niż powinno być nikt w tym urzędzie nie myśli logiczne. Cała ta komunikacja to cofanie się w rozwoju niby chcą dobrze a robią kompletnie inaczej. Jest niebezpiecznie w Gdyni nie da się jeździć rowerem, ciągłe korki jeśli chodzi o auto a te wszystkie bus pasy to prowizorka bo za chwilę i tak jest wąskie gardło i większy korek. Kiedy jakas alternatywa dla Estakady - bo jak się zawali to Gdynia upadnie!!!!
- 21 0
-
2022-11-10 11:59
"... w Gdyni nie da się jeździć rowerem" . Samochodem również. (1)
.
- 1 0
-
2022-11-10 12:03
A najlepiej gdy auta stoją na parkingach. Opłaty parkingowe to jest to co magistrat kocha
.
- 1 0
-
2022-11-10 08:51
Rowerzyści - Terroryści (4)
.
- 19 3
-
2022-11-10 09:39
A kierowcy mordercy (2)
- 0 5
-
2022-11-10 11:57
a rowerzyści, zdarza się, że bywają samobójcami (1)
.
- 3 0
-
2022-11-10 13:45
Albo sprzedawcami.
- 1 0
-
2022-11-10 13:44
Dokładnie. Wszyscy. Każdy w sakwie wozi granat, terroryzując Ciebie. Jesteś uprzedzony i tyle.
- 1 1
-
2022-11-10 08:57
Czy autor tego artykulu jezdzi w lutym rowerem po zakupy? (5)
- 21 0
-
2022-11-10 09:56
(1)
Czy autor jeździ to nie wiem. Nie znam faceta. Ale ja jeżdżę cały rok. I co więcej żadne drogi rowerowe nie są mi do szczęścia potrzebne.
- 3 0
-
2022-11-10 13:45
Na zakupy tylko rowerem. :)
- 0 1
-
2022-11-10 10:23
jeździ (1)
a co?
- 1 7
-
2022-11-10 10:43
Jeden głupek na 250 tysięczne miasto to niewiele.
- 5 1
-
2022-11-10 12:52
A jak i po choinkę tez rowerem. A nie, czekaj, on choinki nie kupuje, bo jest zielonym oszołomem.
- 2 1
-
2022-11-10 09:01
Ta glupota i brak wyobrazni oraz zero profesjonalizmu, to widac, choroba zarazliwa. Wszyscy samorzadowcy na nia cierpia, tylko czy to da rade leczyc. Pamietajcie o tym gdy bedzie pora wyborow.
- 5 0
-
2022-11-10 09:15
Gdyński urzędnik to stan umysłu
Projekt skasować, postawić znaki, chlapnąć farbą, ew. drzewo w donicy i delfinek. Będzie klimatycznie.
- 18 0
-
2022-11-10 09:21
co za bzdura - ulica klimatyczna?
- 15 1
-
2022-11-10 09:29
znam odpowiedź
Miliard złotych długu. Takich akcji bedzie więcej
- 11 0
-
2022-11-10 09:43
Na żadnym ze zdjęć nie widać drogi dla rowerów (1)
Przecież wzdłuż 3 Maja są pasy rowerowe, a przed garażami jest chodnik. O co ta cała afera? Rowerzysta jedzie sobie normalnie ul. 3 Maja pasem ruchu, skręca w lewo na pasy rowerowe i jedzie dalej gdzie chce.
- 3 3
-
2022-11-10 10:23
Afera jest o projekt...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.