• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejski kandydat do organizacji Velo City 2025

Joanna Karjalainen
28 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Gdańsk stara się o organizację konferencji w roku 2025 lub w latach późniejszych. Gdańsk stara się o organizację konferencji w roku 2025 lub w latach późniejszych.

Gdańsk jako pierwsze polskie miasto wystąpił o organizację międzynarodowej konferencji Velo City - w 2025 roku lub później. Wydarzenie Europejskiej Federacji Cyklistów (ECF) jest organizowane co roku w innym mieście i jest największym na świecie forum wymiany doświadczeń w zakresie planowania komunikacji rowerowej.



W czwartek, 28 kwietnia, Piotr Grzelak, zastępca prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju oraz Radni Miasta Gdańska przedstawili plany dotyczące ubiegania się o organizację konferencji.

- Dzięki decyzji radnych Gdańsk stanie się oficjalnie kandydatem do organizatora konferencji rowerowej Velo City 2025, ale też być może 2026 - powiedział Piotr Grzelak, zastępca prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju. - Ta konferencja to największa platforma wymiany doświadczeń w zakresie komunikacji rowerowej na świecie. Zazwyczaj bierze w niej udział około 60 krajów, które wymieniają się doświadczeniami. Podczas tej konferencji pokazywane są także najnowsze trendy w rozwoju tej gałęzi transportu.
Konferencja Velo City odbywa się co roku, począwszy od 1980 r. Eksperci rowerowi z całego świata spotykają się, aby dyskutować o rozwiązaniach rowerowych zarówno w sferze transportu, jak i turystyki. Prezentowane są tam również najnowsze innowacje rowerowe, służące poprawie komfortu poruszania się jednośladem w mieście i poza nim.

Szansa dla Gdańska



- Doświadczenia organizowania kongresów Velo City w kilkudziesięciu metropoliach Europy i świata dowodzą, że przyczyniły się one do wzrostu udziału roweru jako środka codziennego transportu w tych miejscach - informuje Joanna BieganowskaUrzędu Miejskiego w Gdańsku. - Bycie gospodarzem tej prestiżowej imprezy to także wyraz uznania dotychczasowych wysiłków miasta na rzecz rozwoju mobilności aktywnej. Gdańsk ma szansę zostać pierwszym polskim gospodarzem imprezy.
Konferencja Velo City odbywa się w miastach, które mogą poszczycić się ponadprzeciętnymi rozwiązaniami wspierającymi ruch rowerowy. Tegoroczna edycja będzie miała miejsce w Ljubljanie, stolicy Słowenii, w dniach 14-17 czerwca, a hasłem przewodnim wydarzenia ma być "Cycling the change".

- Staramy się, aby rower stał się dla mieszkańców i mieszkanek miasta nie tylko narzędziem rekreacji, ale przede wszystkim narzędziem codziennego transportu - powiedział podczas konferencji prasowej Cezary Śpiewak-Dowbór, przewodniczący klubu Koalicji Obywatelskiej. - Gdańsk od ponad dwóch dekad wyznacza trendy w infrastrukturze rowerowej. Wtedy, gdy inne miasta często dzieliły tylko chodniki przy pomocy farby, my budowaliśmy drogi rowerowe z prawdziwego zdarzenia. Dzisiaj robią to już wszyscy, a my chcemy iść krok dalej i wyznaczyć kolejne trendy, jako - mam nadzieję - pierwszy w Polsce organizator Velo City. Chcemy być forum wymiany myśli i informacji na temat infrastruktury rowerowej, korzystania z rowerów. Dlatego chcemy, aby to przedsięwzięcie europejskiej federacji cyklistów odbyło się właśnie w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (69) 4 zablokowane

  • WNBR (1)

    Najwyższa pora zorganizować w Gdańsku World Naked Bike Ride! Na świecie oprócz WNBR odbywają się np. Nude Rugby Match, Nude Festival w Roskilde (Dania). A u nas? Purytanizm! Uwolnijmy wreszcie nasze pory i ściągnijmy gatki i na rower w celu propagowania ochrony środowiska!

    • 4 3

    • rozumiem, że zorganizujesz i sam pojedziesz na czele takiego przejazdu?

      • 0 0

  • Widać jak miejscy urzędnicy pracowicie wpisują pozytywne komentarze. (1)

    • 7 3

    • pracowitością wykazują się trolle cierpiące na cyklofobię

      pozytywnych komentarzy nie tworzą miejscy urzędnicy tylko mieszkańcy

      • 1 0

  • Trochę trzeba zrobić w mieście aby faktycznie zyskać status takiego miasta

    Dobrze że powoli kierunek jest ustalany. Najpierw trzeba zacząć od zrównoważenia alei Grunwaldzkiej i wyodrębnienia pasu dla rowerów , hulajnóg , itd. Piesi odzyskują chodniki. Ruch dostaw i zaopatrzenie pozostawić na jednym pasie.

    • 7 9

  • Niech najpierw zaczną od poprawy życia w Gdańsku. (2)

    Umożliwienia bezpiecznego poruszania się na rowerze.
    Zapewnienia ruchu rowerowego niekolidującego z ruchem pieszym.
    Obecnie decydenci miasta stwarzają wrażenie, robią tzw. działania pozorowane, nie tędy droga.

    • 28 3

    • największym osiągnięciem lobby samochodowego (1)

      jest przekonanie wielu mieszkańców, że ruch rowerów i pieszych nie może odbywać się na współdzielonej przestrzeni miasta, uwolnionej od parkujących i jeżdżących samochodów. Powyższy wpis jest kolejnym potwierdzeniem tej tezy, której fałszywość jest dostrzegalna gołym okiem w bardzo wielu rejonach miasta.

      • 1 0

      • Polecam przejechać się takim współdzielonym odcinkiem np. od zbiornika Augustówka do Parku Oruńskiego.

        • 0 0

  • Tyle milionów straconych, a oni pozują. To tylko w budżetówce takie numery. (1)

    • 11 3

    • miliony zostały zmarnowane na tworzenie przewymiarowanej infrastruktury parkingowej w mieście

      nakłady prowadzące do poprawy komfortu i bezpieczeństwa a także skali ruchu rowerów cechują się najwyższymi wskaźnikami opłacalności we wszystkich miastach świata.

      • 2 0

  • (1)

    Przestancie wpychac rowery na chodnik, wyznaczcie sensowne pasy na jezdni. Zacznijcie w koncu egzekwować chaos porozstawiany hulajnog, poprawadzcie bezkolizyjne przejazdy przez trojmiasto. Nie robcie z tras miedzynarodowych plenerowych sciezek z ograniczeniami predkosci. A potem mozecie sie ubiegac o organizacje imprez

    • 12 2

    • Kolego przyjedź na Jana Pawła i popatrz czego oczekują ludzie.
      Są na ulicy wymalowane "Twoje" pasy ale np dzisiaj gdy tam byłem więcej ludzi jechało chodnikiem niż tymi pasami. Dlaczego ? Podejrzewam że bali się jechać po ulicy. Szczególnie jeśli mają dzieci to zasuwają po chodniku na dodatek zgodnie z prawem. Być może nawet o tym nie wiedząc ale to jakby inna sprawa. W każdym razie ciekawie to wygląda. Jest pusty pas dla rowerów na ulicy a na chodniku 6 osób na rowerach w jedną stronę a w drugą też po chodniku gościu z przyczepką. Taki właśnie obrazek dzisiaj widziałem.

      • 2 0

  • Za "panowania" Dulkiewicz , Gdańsk nie ma szans !!!!! (1)

    Zmieńcie nazwę lotniska , bo obecna to paranoja.

    • 8 3

    • osoba jadąca pod prąd na autostradzie uważa, że wszyscy jadący zgodnie z przepisami cierpią na paranoję

      Żeby z niej wyjść potrzebna jest metanoia (przemiana serc i umysłów kierofczyków takich jakich wielu na tym portalu).

      • 1 0

  • Wałek na wałku naszym kosztem ... Dość ! (1)

    • 9 2

    • pamiętaj o ósmym przykazaniu dekalogu

      • 1 1

  • Czego jeszcze nie wiadomo o systemach ddr, że potrzeba kolejnej konferencji? (1)

    W odróżnieniu od tego co mamy dzisiaj, najwyższa pora zacząć budować porządne ddr, w jak największym stopniu bezkolizyjne, odseparowane od pieszych, tak żeby można było osiągać wyższe prędkości średnie, żeby pochylenia były porównywalne z kolejowymi. Potrzebne są parkingi rowerowe z prawdziwego zdarzenia na węzłach komunikacji zbiorowej oraz liczniejsze stojaki w mieście. Żeby to robić, nie potrzeba kolejnych lansiarskich nasiadówek, tylko determinacji i konsekwencji w działaniu oraz zaangażowania właściwych ludzi, a nie pro-samochodowych inżynierów drogowych.
    Wreszcie, potrzeba jak najszybciej uregulować ustawowo ddr jako drogi publiczne, a nie jako place zabaw dla przedszkolaków na wrotkach.

    • 3 2

    • wpis konusa można określić jako wpis człowieka nie mającego pojęcia o wyobrażeniu

      Konferencje Velo-city od wielu lat przestają się zajmować dyskutowaniem o "systemach dróg dla rowerów" a skupiają uwagę na dorobku tzw. nauk behawioralnych, zajmujących się działaniami prowadzącymi do zmian zachowań komunikacyjnych ludności w wyniku sensownych zmian zasad planowania przestrzennego. Ogólnie określa się to pojęciem "zmiany paradygmatu planowania systemów transportu i mobilności", polegającej na zintegrowaniu planowania przestrzennego i planowania systemu transportowego policentrycznych aglomeracji, takich jak np. Trójmiasto, które nadal wykorzystuje tylko część swoich szans np. na rozwój systemu rower+kolej (SKM i PKM).

      • 0 0

  • Obstawiam że drogi rowerowe w Gdańsku (1)

    Będą miały szerokość rydwanu

    • 4 2

    • najważniejsze, by kierofczyki poszerzyły swoją wyobraźnię, rowerzyści poradzą sobie w wielu przypadkach

      bez specjalnej wydzielonej infrastruktury.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum