Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta
Pierwsze rowery systemu Mevo dotarły w piątek do Trójmiasta. Przez najbliższe dni będą testowane. - Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne - mówi Jarosław Maciejewski ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.
W piątek ten problem rozwiązano, ponieważ po południu do Gdańska przyjechały cztery testowe egzemplarze roweru. Po godz. 13 pracownicy Obszaru Metropolitalnego wyjechali rowerami na Długi Targ, czym - jak mówi Jarosław Maciejewski ze stowarzyszenia - wzbudzili "duże poruszenie".
- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie. Zapadają ustalenia, jak długo będziemy je testować. Mamy prawo do wnoszenia uwag i poprawek, które mogą zostać uwzględnione przed oficjalnym startem systemu. Na razie jednak nie możemy określić, kiedy to nastąpi.
Kolorystyka rowerów jest stonowana. Początkowo wykonawca chciał, by - wzorem innych miast, gdzie działają samorządowe systemy rowerów na godziny - były one szare, ale na to nie zgodził się zamawiający.
Zgodnie ze specyfikacją wszystkie rowery są elektryczne, na kierownicy zamocowane mają metalowe koszyki. W Gdańsku pozostaną przez kilka, kilkanaście dni, w trakcie których sprawdzana będzie ich funkcjonalność i zgodność ze specyfikacją przetargową.
Rower metropolitalny pierwotnie miał ruszyć 18 listopada. Później termin przesunięto na 9 grudnia. Kolejny termin nie został ustalony, bo wykonawca systemu, firma Nextbike wciąż pracuje nad ostatnimi poprawkami. Zgodnie z umową wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia gotowości systemu na co najmniej 7 dni przed jego uruchomieniem.
Na razie taka gotowość nie została zgłoszona, ale pojawienie się rowerów w Trójmieście oznacza, że jest do tego coraz bliżej.
Rower Metropolitalny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.
System roweru metropolitalnego będzie bazował na rowerach czwartej generacji, wyposażonych w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji.
Stawki za wypożyczenie roweru:
- jednorazowe wypożyczenie będzie kosztowało nie więcej niż 10 gr za minutę
- abonament miesięczny będzie wynosił maksymalnie 10 zł
- abonament roczny będzie w cenie nie wyższej niż 100 zł
- oba rodzaje abonamentu będą zawierały 90 minut bezpłatnego wypożyczenia roweru każdego dnia jego trwania, a każda kolejna minuta będzie kosztowała nie więcej niż 5 gr
Rower będzie można wypożyczyć za pomocą aplikacji w smartfonie lub przez jego zbliżenie do terminala w rowerze, przy pomocy Karty Mieszkańca, karty bankomatowej, kredytowej oraz innych nowoczesnych kart z funkcją zbliżeniową. Takim identyfikatorem może być również bilet miejski lub karta biblioteczna. Dla identyfikacji konieczna będzie rejestracja przez internet. Wypożyczyć rower będzie można przytykając do niego na przykład kartę, a na końcu podróży zamykając tylko blokadę.
Projekt "Budowa Roweru Metropolitalnego OMG-G-S" współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi ponad 17 mln zł.
Opinie (435) ponad 10 zablokowanych
-
2018-12-07 19:33
chińszczyzna (4)
już widzę te sztyce wysunięte na max, a i tak nie wystarczy:
siodło za nisko, bóle kolan, blokady, łąkotki do wypiep...
do studentów Medu: uczcie się USG stawów, to będzie hit,
każdy wyższy będzie ich potrzebował kilka razy rocznie,
a blokada kolana na ślepo, bez USG to każdorazowo
przegrany przez lekarza proces o odpowiedzialność zawodową
i o błąd w sztuce lekarskiej, o wielotysięczne odszkodowanie- 10 7
-
2018-12-07 19:38
Ewidentnie te rowery nadają się tylko dla niskich osób.
- 8 1
-
2018-12-07 19:38
Twoja opinia wyssana z palucha jest dla nas bardzo istotna.
- 6 4
-
2018-12-07 20:21
to nie są rowery na wyprawy całodniowe. (1)
będą służyć do kilkuminutowych przejazdow. takze nie przesadzaj. tym bardziej ze wszystkie bedą wspomagane.
- 6 1
-
2018-12-08 15:54
Trzeba zmieniać wysokość siodelka
Za każdym razem.. eee tam, wolę własny
- 2 0
-
2018-12-07 19:35
Super
W tym Trójmieście to nigdy nic na czas
- 6 4
-
2018-12-07 19:41
Jak pod każdym artykułem, pod tym też, wylało się bagno komentarzy pisanych przez frustratów.
Mam prywatne dwa rowery elektryczne i założę sobie konto na Mevo, żeby porównać urządzenia.
- 11 2
-
2018-12-07 19:43
super, czy będzie też różowa wersja dla dziewczynek? (1)
- 7 5
-
2018-12-08 16:55
Ta jest dla dziewczynek, bo z koszykiem, ale dlaczego niebieska ???
- 0 1
-
2018-12-07 19:45
na zdjęciu widzę że same damki przyjechały (1)
- 7 4
-
2018-12-07 20:23
Dla ciebie jak znalazł.
- 4 0
-
2018-12-07 19:55
A wjedzie to-to na Osowe? (3)
- 1 3
-
2018-12-07 20:30
(1)
samo nie wjedzie.
- 2 0
-
2018-12-08 13:12
no wiem, że samo nie wjedzie
Mój rower waży 12 kg a ten jest 3 razy cięższy. Jeśli elektryka da tyle mocy i podciągnie mi te dodatkowe kilogramy to ok. Ale jeśli nie, to po co mi takie wspomaganie? Bardziej się zmęczę niż na tradycyjnym bez napędu elektrycznego.
- 3 1
-
2018-12-07 23:27
Chyba na Osobe
- 1 0
-
2018-12-07 19:59
Cieszę sie, że rower nie okazał się wirtualny (1)
choć to kiepski start, nie dość, że się spóźnia, to cena prądu 70% w górę dla biznesu
czyli też dla operatora. Ciekawe co będzie z cenami- 9 2
-
2018-12-08 16:57
Możesz naprodukować prądu tym rowerem w biznesie
- 1 0
-
2018-12-07 20:02
(2)
Czy rowery mają OC ?
- 8 8
-
2018-12-07 21:32
wielu rowerzystów owszem, ma wykupione OC (1)
szkoda, że wielu kierowców jeździ bez wykupienia OC
- 5 2
-
2018-12-08 08:53
I bez przeglądu
I bez zdrowego rozsądku
- 2 0
-
2018-12-07 20:03
Na grabówku ..
już widzę jak lokalna żurlandia wymontuję szybciutko co się da na następne alko
- 9 2
-
2018-12-07 20:06
Rewelacja! Czekam aż zacznie to działać! Ceny w miarę ok.
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.