• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa Tempo 30. Znaki sobie, kierowcy sobie

Michał Sielski
2 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Znak ograniczenia prędkości do 30 km/h stoi przy wjeździe na ul. Świętojańską. Niektórzy go nie zauważają, inni nie chcą zauważyć. Znak ograniczenia prędkości do 30 km/h stoi przy wjeździe na ul. Świętojańską. Niektórzy go nie zauważają, inni nie chcą zauważyć.

- Strefa Tempo 30 w śródmieściu Gdyni to fikcja - twierdzą mieszkańcy. Policjanci przekonują, że dyscyplinują kierowców, choć przyznają jednocześnie, że ze względu na infrastrukturę nie jest to łatwe.



Zwalniasz w strefach Tempo 30 w Gdyni?

Strefy Tempo 30 zaczęto wprowadzać w Gdyni w 2013 roku, po tym, jak sprawdziły się w Gdańsku. Ograniczenie jest m.in. na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni, na bocznych ulicach Śródmieścia, a także na ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni, o czym niewiele osób wie.

- Ograniczenie do 30 km/h? Pierwsze słyszę, przecież nawet trolejbusy jeżdżą tu szybciej - mówi spotkana przez nas podczas parkowania przy ul. Świętojańskiej pani Katarzyna.
I rzeczywiście. Jeśli nie wymagają tego warunki ruchu, czyli nie ma korków, czerwonego światła czy pieszych na przejściu, trudno znaleźć kierowcę, który jedzie tu 30 km/h. Chyba że trafimy na zjeżdżającego z promu Szweda, który jeszcze nie wie, jakie panują u nas "zwyczaje".

Na hałas, generowany przez przejeżdżające szybko samochody, skarżą się też mieszkańcy Śródmieścia. Niektórzy zaznaczają nawet przekraczanie prędkości na policyjnej Mapie Zagrożeń Bezpieczeństwa. W takim przypadku policja ma 2 dni na podjęcie działań i 5 dni na potwierdzenie zgłoszenia lub informację, że do łamania przepisów nie dochodzi.

Tylko jak to zrobić, skoro na ul. Świętojańskiej nie ma miejsca, w którym drogówka mogłaby się ustawić? Zatoczki są jedynie przy przystankach autobusowych, a przy skrzyżowaniach nie ma żadnych placów.

- Nie możemy przecież stanąć na środku ulicy. Aby skutecznie wykonać pomiar prędkości, musimy znaleźć dwa miejsca parkingowe: dla radiowozu i ewentualnie zatrzymanego samochodu. To możliwe jest głównie w godzinach wieczorno-nocnych. Dlatego kontrole nie są przeprowadzane często, ale co jakiś czas policjanci ruchu drogowego dyscyplinują tam kierowców - przyznaje Krzysztof Kuśmierczyk z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Opinie (349) 8 zablokowanych

  • Znaków jest za dużo

    Dlatego mało kto na nie zwraca uwagę. Najlepszy przykład na zdjęciu powyżej. Kto i kiedy proszę mi powiedzieć, widział chociaż w okolicy Świętojańskiej traktor? Po co ten znak zakazu tam stoi? Wywalić go i już będzie 'troszkę' czytelniej. Takich przykładów w całej Polsce jest pełno... Szeroka droga dwupasmowa, chodnik rzadko uczęszczany i odsunięty od jezdni o 4-6 metrów i ograniczenie do 50 km/h (obrzeża miasta brak zabudowań w pobliżu - brzmi znajomo?) Ok są miejsca gdzie nawet 30 km/h powinno stać (np. okolice szkół gdzie niespodziewanie może wybiec dziecko), ale u nas znaki są stawiane jakby ktoś siedział przy mapie i klikał losowo w różne jej miejsca....

    • 3 2

  • kult pieszych (3)

    od jakiegoś czasu zauważam "kult pieszych" tzn żeby im tak zrobić aby mogli się swobodnie i bezpiecznie poruszać po mieście. Pytanie nasuwa się samo-PO CO? Są bezpieczne przejścia?-są, Są deptaki dla pieszych ?-są, Czy samochody jeżdzą po chodnikach?- raczej nie, czy samochody 'wtargneły' na chodnik lub deptak? raczej nie. Robi się mega zadymę wokół pieszych i ich bezpieczeństwa, a tak naprawdę to oni powodują (chyba) większośc zdarzeń drogowych z pojazdami bo:
    -lezie pijany,
    -gada przez telefon,
    -wtargnęli,
    -wbiegli,
    -idą po ulicy,
    -maja w nosie czerwone światło....itd można szukać wielu przykładów, ale po co? Drogi dla aut, chodniki dla pieszych i tyle.

    • 7 14

    • jest zupełnie na odwrót. Patrz raporty Policji

      • 8 3

    • A ile procent kierowców zatrzymuje się aby przepuścić pieszego na przejściu? Gdy odwrocą się proporcje 90/10 to może będzie można zdjąć te znaki.

      • 4 1

    • kult braku hamulców

      To z powodu takiego rozumowania, jak twoje, trzeba tworzyć strefy 30. Pieszy to także ktoś z psem, z dzieckiem, dziecko, osoba chora, inwalida, którzy akurat nie mogą jechać samochodem. Kierowca musi nadawać się fizycznie i psychicznie do prowadzenia pojazdu. W samochodzie powinien mieć sprawny prędkościomierz, by wiedzieć, czy jedzie bezpiecznie, sprawny pedał hamulca, by bezpiecznie zahamować, gdy widzi przeszkodę, którą może być cokolwiek, nawet ten obrzydliwy pieszy.

      • 3 1

  • tak w ramach powtórzenia. dla tych co twierdzą że 30 to bezsens (2)

    przy 30kmh pieszy ma szanse nie odniesc przy zderzeniu poważniejszyh obrażeń

    przy 50kmh ma spore szanse przeżyć

    przy 60kmh ma małe szanse na przeżycie

    przy 70kmh to cud jak przeżyje.

    • 11 4

    • przy predkosci 0kmh ma 100% szansty na przezycie (1)

      szczegolnie jesli piesi wlaza na ulice i nie rozgladaja sie na boki - na Swietojanskiej to norma. Podobnie jak rowerzysci na chodnikach.

      • 3 2

      • zobaczymy jak bedziesz śpiewać na starość albo jak dorobisz(oby nie) się dzieciaków.

        • 1 0

  • Badania

    Prędkość dowolnego pojazdu można ustalić prawie każdą kamerką umiejscowioną w innym samochodzie lub na stałe na jakimś słupie. Niemoc wynika z wymyślenia procedur prawnych uniemożliwiających uznanie innych narzędzi poza maszynerią foto-radarów. Dobrze, że w przypadku jakiegoś strzału z broni palnej nie kwestionuje się metod ustalania prędkości i kierunku, domagając się dowodów w postaci specjalnej aparatury działającej w chwili strzału.

    • 3 0

  • A czyli mozna jezdzic wiecej bo nie moga dopilnowac tylko wieczorem i w nocy. W dzien jezdzimy jak chcemy tyle zrozumialam
    Z artykulu

    • 0 2

  • strefa tempo 30 - mądre rozwiązanie, dlaczego tylko na papierze (1)

    Ograniczenie prędkości w samym centrum miasta to żadna fanaberia, tylko cywilizowanie ruchu w miejscu, które ma przyciągać ludzi, a nie ruch autostradowy. To mniej spalin, hałasu i zagrożenia dla pieszych. No ale, nie wystarczą znaki, trzeba jeszcze to egzekwować. Może fotoradary, albo Policja mogłaby zrezygnować z samochodu.

    • 5 2

    • A tego co się nie zatrzyma

      Będą gonić z buta ...

      • 1 1

  • A z jakiej to okazji jest te 30 km/h na ul. Świętojańskiej ? Przecież współczesny ciągnik rolniczy nie ma żadnego problemu i rozwija prędkość 40-50 km/h. Czym tak się wyróżnia ul. Świętojańska, że wprowadzono tak "drastyczne do 30 km/h " ograniczenie prędkości ? Proponuję adekwatnie ograniczyć prędkość pociągów szczególnie w sąsiedztwie zabudowań dla SKM, Interregio, IC i pociągów towarowych rownież do 30 km/h -będzie i ciszej i bezpieczniej. A najwięcej to chyba hałasują nowoczesne autobusy /CNG/ i trolejbusy. Wcześniej mieszkańcy ul. Świętojańskiej mieli ciszę i spokój, a tu nagle XXI wiek....Chorych pomysłów w Gdyni ... Ciąg Dalszy Nastąpił...

    • 0 6

  • Godziny szczytu

    Czy ktoś sprawdził jaką ma średnią prędkość na odcinku pl.Konstytucji - ul. J. Wiśniewskiego przez Estakadę Kwiatkowskiego do Pogórza Górnego jadąc w godzinach szczytu ??? Ten odcinek bez strefy Tempo 30 i tak wymusza jazdę w granicach średniej poniżej 25 km/h.... Kto nam za to udogodnienie i na siłę wprowadzenie strefy 25 - trwające od lat zapłaci....??? Drogi chyba należą do miasta ///

    • 1 1

  • A kto na Świetojańskiej respektuje jakiekolwiek przepisy? Zakaz jazdy motocyklami... Fikcja,przejazd przez podwójna ciągłą i parkowanie w przeciwnym kieunku jazdy,norma i bezkarne. Wystające samochody do połowy jezdni,co kilka metrów,święte krowy przechodzącegdzie popadnie i bez upewniania się,na porządku dziennym,rowerzyści na chodnikach,normalne. to czego tu się czepiać głupiego ograniczenia? Nikt nie zrobi tam nic,bo nie wiadomo kto tam znajomym Szcvzurka,a po co lenie ze straży miejskiej albo krawężniki będą się narażać na naganę w przypadku wystawienia mandatu jakiemuś znajomemu królika?

    • 6 1

  • Brakuje znaku B-1 do "kolekcji" na słupie przy UM

    Na zdjęciu jak widać , to do "kolekcji" na słupie brakuje tylko jeszcze jednego znaku B-1 ! I będzie prawie tak jak w Warszawie....Mają tam słupy ze znakami w liczbie nawet 6-9 sztuk....+ tabliczki z godzinami i też komu wolno wjechać, a komu nie....

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum