Sopot zakończył przebudowę ul. Armii Krajowej
Sopot oficjalnie zakończył przebudowę ul. Armii Krajowej. Największą zmianą jest nowa droga rowerowa, która wprawdzie nadal meandruje wokół jezdni, ale jest wykonana z nawierzchni asfaltowej. Posadzono też 34 lipy drobnolistne oraz wyremontowano jezdnię i chodniki. Koszt prac to ok. 3,3 mln zł.
Po przebudowie ulicy, mimo spowolnienia ruchu aut, zdecydowano się na wykonanie wydzielonej drogi rowerowej w starym śladzie. Nadal meandruje ona więc między jezdnią, szpalerami drzew czy zmienia stronę, po której jest położona względem drogi.
Nowa droga rowerowa w starym przebiegu
Dokonano jednak drobnych poprawek na łukach, zwiększono wzajemną widoczność rowerzysta-kierowca na skrzyżowaniach oraz zmieniono betonową kostkę na nawierzchnię asfaltową.
- Długość ścieżki rowerowej to 1808 m. Zmieniliśmy jednocześnie nawierzchnię jezdni, wymieniliśmy chodniki oraz krawężniki - mówi Urszula Kośnik, kierownik działu Inwestycji i Remontów Kapitalnych w sopockim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Zawęziliśmy szerokość jezdni przed przejściami dla pieszych. Dzięki temu kierowcy poruszający się ulicą Armii Krajowej i wyjeżdżający z ulic bocznych lepiej widzą pieszych i nadjeżdżające samochody - dodaje Wojciech Ogint, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie. - Również wyniesione skrzyżowania sprawiają, że piesi w bezpieczny sposób mogą pokonać ulicę.
Czytaj też artykuł z 2019 r.:
Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy
Nowa nawierzchnia jezdni, chodników i zieleń
Dla kierowców, oprócz wspomnianych elementów poprawy bezpieczeństwa, zmiany są niewielkie - nowa asfaltowa nawierzchnia oraz nowe oznakowanie poziomie i pionowe. Bez zmian pozostała jednokierunkowa organizacja ruchu na znacznym przebiegu ulicy.
Chodniki natomiast wykonano z betonowej kostki i płytek betonowych, w których umieszczono tzw. guzki ostrzegawcze w obrębie przejść dla pieszych.
Inwestycję uzupełniają nowe nasadzenia zieleni - 34 lipy drobnolistne oraz zrekultywowane po pracach budowlanych trawniki.
Łączny koszt wszystkich prac to ok. 3,3 mln zł
Inwestycja pochłonęła ok. 3,3 mln zł i była realizowana jako element większego projektu "Budowa węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi, finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, w ramach mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (RPO ZIT)".
Co wiesz o trójmiejskich ulicach?
Rozpocznij quizOpinie (115)
-
2021-08-24 15:39
W UM Gdynia dostali apopleksji na myśl że Sopot posadził drzewa zamiast je wyciąć i zalać betonem.
- 2 1
-
2021-08-24 15:57
jaka władza taka przebudowa, "małym rozumkiem rządzone miasto"
- 2 1
-
2021-08-24 16:51
Na szczęście rowerzysta nie jest zobowiązany jechać drogą dla rowerów (1)
jeśli uzna, że bezpieczniejszy będzie jadąc jezdnią środkiem pasa.
- 5 0
-
2021-08-28 11:24
to w krajach, w których obowiązują rozsądnie zredagowane przepisy bezpieczeństwa ruchu drogowego
takich jak Holandia czy Wielka Brytania
- 0 0
-
2021-08-24 18:48
Tabliczka "Zwolnij skrzyżowanie"
Czyli co? Pomimo, że jadę drogą z pierwszeństwem to mam zwalniać? Bo co ? Bo nieogarnięty kierowca wymusi? I do ilu mam zwolnić? Do 29?Wyobrażacie sobie takie tabliczki: Kierowco zwolnij! Skrzyżowanie!
- 3 1
-
2021-08-24 18:59
szkoda było kasy na to, czy projektant jeździ rowerem?
- 1 1
-
2021-08-28 16:15
to jest niewiarygodne jak długo trwała ta przebudowa, do tego w mojej opinii niczego dobrego nie wniosła a wręcz przeciwnie - ruch samochodowy 30km/h to może go w ogóle wycofać, 40km/h było ok, do tego skasowana połowa miejsc parkingowych to już totalne nieporozumienie, niepotrzebne krawężniki, bezsensowne ławki chyba tylko dla bezdomnych bo kto będzie siedział przy ulicy i patrzył na rowery czy auta... ta "przebudowa" to jedna wielka wtopa i pomyśleć że poszło nato 3,3 mln zł....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.