Sopot zakończył przebudowę ul. Armii Krajowej
Sopot oficjalnie zakończył przebudowę ul. Armii Krajowej. Największą zmianą jest nowa droga rowerowa, która wprawdzie nadal meandruje wokół jezdni, ale jest wykonana z nawierzchni asfaltowej. Posadzono też 34 lipy drobnolistne oraz wyremontowano jezdnię i chodniki. Koszt prac to ok. 3,3 mln zł.
Po przebudowie ulicy, mimo spowolnienia ruchu aut, zdecydowano się na wykonanie wydzielonej drogi rowerowej w starym śladzie. Nadal meandruje ona więc między jezdnią, szpalerami drzew czy zmienia stronę, po której jest położona względem drogi.
Nowa droga rowerowa w starym przebiegu
Dokonano jednak drobnych poprawek na łukach, zwiększono wzajemną widoczność rowerzysta-kierowca na skrzyżowaniach oraz zmieniono betonową kostkę na nawierzchnię asfaltową.
- Długość ścieżki rowerowej to 1808 m. Zmieniliśmy jednocześnie nawierzchnię jezdni, wymieniliśmy chodniki oraz krawężniki - mówi Urszula Kośnik, kierownik działu Inwestycji i Remontów Kapitalnych w sopockim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Zawęziliśmy szerokość jezdni przed przejściami dla pieszych. Dzięki temu kierowcy poruszający się ulicą Armii Krajowej i wyjeżdżający z ulic bocznych lepiej widzą pieszych i nadjeżdżające samochody - dodaje Wojciech Ogint, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie. - Również wyniesione skrzyżowania sprawiają, że piesi w bezpieczny sposób mogą pokonać ulicę.
Czytaj też artykuł z 2019 r.:
Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy
Nowa nawierzchnia jezdni, chodników i zieleń
Dla kierowców, oprócz wspomnianych elementów poprawy bezpieczeństwa, zmiany są niewielkie - nowa asfaltowa nawierzchnia oraz nowe oznakowanie poziomie i pionowe. Bez zmian pozostała jednokierunkowa organizacja ruchu na znacznym przebiegu ulicy.
Chodniki natomiast wykonano z betonowej kostki i płytek betonowych, w których umieszczono tzw. guzki ostrzegawcze w obrębie przejść dla pieszych.
Inwestycję uzupełniają nowe nasadzenia zieleni - 34 lipy drobnolistne oraz zrekultywowane po pracach budowlanych trawniki.
Łączny koszt wszystkich prac to ok. 3,3 mln zł
Inwestycja pochłonęła ok. 3,3 mln zł i była realizowana jako element większego projektu "Budowa węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi, finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, w ramach mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (RPO ZIT)".
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Motoryzacja: sprzedam - ogłoszenia
Co wiesz o trójmiejskich ulicach?
Rozpocznij quizOpinie (115)
-
2021-08-24 08:27
3.3 miliona niepotrzebnie wydane
Za to mogłyby być 4 mieszkania dla rodzin z Afganistanu.
- 2 12
-
2021-08-24 08:28
"droga rowerowa, która wprawdzie nadal meandruje wokół jezdni, ale jest wykonana z nawierzchni asfaltowej " (6)
Ten fragment idealnie podsumowuje to dziadostwo.
Należało zrobić kontrapas, a w drugą stronę normalnie jezdnią. Najbezpieczniejsze, od tego dziadostwa co zrobili.- 12 4
-
2021-08-24 12:13
cyklistki mają na ten temat inne zdanie (5)
Czują się bezpieczniej na wydzielonej drodze dla rowerów. Teza potwierdzona badaniami ankietowymi.
- 1 5
-
2021-08-24 14:10
pierwsze słyszę (1)
- 2 2
-
2021-08-28 11:27
staraj się korzystać z niezależnych i rozmaitych źródeł informacji
- 0 0
-
2021-08-24 15:23
(2)
Chodnikowce, nie cykliści.
- 3 2
-
2021-08-28 11:28
wiele osób : dzieci, młodzież i kobiety oraz wielu cyklistów (1)
korzysta z chodników w czasie jazdy rowerem. Korzystanie z hulajnogi (często szybszej niż rower) do jazdy po chodniku jest dopuszczane prawem.
- 0 0
-
2021-09-03 17:03
dla takich ludzi wymyślono znak t22
jako dopuszczenie jazdy po chodniku
ale sprawniejszym rowerzystom lepiej na gładki asfalcie
bez piechurów, bez wyjazdów z posesji itp
co ciekawsze, zaloze sie, ze to bylo by znacznie tańsze
niz ta rzeźba, te wyniesienia, te kolorki
niewydarzone
na AK- 0 0
-
2021-08-24 08:39
A co z przepisem
Który zabranie budować zwykłych progów zwalniających i wyniesionych skrzyżowań na jezdni na której jeżdżą autobusy komunikacji miejskiej?
- 6 5
-
2021-08-24 08:41
Szczur ucz się od kudlatego! (3)
Można? W Gdyni wszystko co dla mieszkanców to wielkie "niedasie". 10 lutego od lat irytuje, Hutnicza dramat. Można wymieniać dlugo.
- 25 8
-
2021-08-24 08:58
To że w Gdyni nic nie robią (2)
to nie oznacza, że w Sopocie zrobili to dobrze. Każdy rowerzysta ci powie, że to bubel.
- 13 5
-
2021-08-24 12:02
nie każdy (1)
znam wielu, którzy tamtędy jeżdżą regularnie i są zadowoleni. Być może nie dotyczy to kolarzy udających, że trenują do turdefrans.
- 2 1
-
2021-08-31 12:40
ci którzy są naprawdę niezadowoleni
nie pyszczą
bo ich zabili kierowcy
nie chce byc prorokiem, ale w ciagu pięciu lat
(warunkiem jest odejście Pudla, ale nikt nie jest wieczny)
te "chodnikowe drogi rowerowe" zostana przemianowane
znakami pionowymi w zwykłe chodniki z niedotyczką t22,
a na asfalcie zostanie domalowany normalny kontrapas rowerowy
szerokości wreszcie prawidłowej, czyli takiej jak na ul. Cystersów- 0 0
-
2021-08-24 08:53
Tam powinna być zwykła jezdnia (2)
jednokierunkowa z dopuszczeniem jazdy pod prąd dla rowerów. Po co takie esy-floresy? Rowerzysci wyskakują na siebie zza zakrętów, kierowcy wyjeżdżając z bocznych mają ograniczoną widoczność.
Piesi też by zyskali normalny chodnik.- 49 8
-
2021-08-24 09:22
(1)
Ale Armii Krajowej w Sopocie jest jedno kierunkowa
- 7 2
-
2021-08-24 09:26
No wiem
Piszę tylko jak docelowo to powinno wyglądać. Dla aut kierunek w stronę Gdańska. Dla rowerów w obie. Najlepiej z kontrapasem żeby nie parkowali na jezdni.
- 13 2
-
2021-08-24 08:55
A w Gdańsku zrobienie przejścia dla pieszych z przebudowa ulicy ponad 5 mln zl (1)
A w Sopocie zrobienie całej ulicy 3,3 mln zł...
WTF?- 5 3
-
2021-08-24 12:14
ze szwagrem zrobiłbyś to na pewno za duże mniejsze pieniądze
- 0 0
-
2021-08-24 09:12
Wydaje mi się, czy w stronę Gdyni nie można przejechać?
Pierwsze i przedostatnie zdjęcia pokazują obok siebie znaki zakazu wjazdu i drogi rowerowej.
Jak zakaz wjazdu, to chyba nie można wjeżdżać.
Ciekawe czy dodadzą tabliczkę, czy UM uważa, że zakazy wjazdu nie obowiązują rowerzystów.- 3 3
-
2021-08-24 09:38
(7)
Remont super, ale ilość skasowanych miejsc parkingowych dla mieszkańców jest zupełnie nieprzemyślana. Cały pas koło Jordanka, a później zamalowano farbą miejsce na kolejne 5 aut przed dojazdem do Reja.
- 30 22
-
2021-08-24 09:41
prywatny samochód trzyma się na prywatnym terenie (5)
- 14 9
-
2021-08-24 10:05
Prywatny rower trzyma się na prywatnym balkonie, a nie w klatce schodowej, czy w korytarzu piwnicznym. (3)
- 12 6
-
2021-08-24 10:10
klatka też jest prywatnym terenem
nie należy do miasta i wszystkich mieszkańców
- 4 8
-
2021-08-24 10:59
balkon jest czescia wspolna
balkon jest częścią wspólna mimo ze jest prywatny :-D
- 4 2
-
2021-08-28 11:18
rower jest kilkakrotnie mniej terenochłonny niż samochód
dlatego warto inwestować publiczne pieniądze w budowę parkingów dla rowerów na stopniowo redukowanych miejscach do parkowania samochodów: na jednym miejscu parkingowym dla samochodu można zmieścić do 20 rowerów. Drogi dla rowerów zapewniają także większą przepustowość korytarzy ruchu mieszkańców niż pasy jazdy dla samochodów. Całe szczęście, że w Sopocie są tylko 4 ulice, na których nie wprowadzono strefy Tempo 30. Wyzwaniem pozostaje egzekwowanie przestrzegania limitów prędkości przez kierowców w całym Trójmieście.
- 0 0
-
2021-08-24 14:27
A miejskie pieniądze wydaje się zgodnie z potrzebami ich właścicieli ( mieszkańców) a nie na fanaberie i dziwne mody.
- 2 0
-
2021-08-24 10:51
po deszczach na początku sierpnia 2021r. ...
... stała woda na nowej nawierzchni jezdni na odcinku między ul Andersa a ul. Wybickiego. Przy kolejnych opadach dobrze byłoby, aby urzędnicy byli na miejscu i robili zdjęcia na potrzeby reklamacji. To nie była wielka ulewa.
- 3 1
-
2021-08-24 10:23
Tak sie marnuje nasz pieniadze bo to z kasy mieszkanców taki cyrki!!
Ile razy jeszce bedą przebudowywac ta droge rowerową? A no im wiecej razy tym wiecej mozna wydac.mozna było zrobic raz a dobrze ale przypominam ze urzednicy miasta nie skorzystali z darmowych porad mieszkanców!
- 4 2
-
2021-08-24 10:51
i**ota odpowiedzialny za ten projekt powinien stanąć przed sądem!! sopot miaste wałów. wał za wałem
jak nie przesypywanie co wiosnę piasku na plaży z jednej strony molo na drugą za miliony to remont drogi z 3ma remontami po remontach za miliardy co kończy się likwidacją miejsc dla samochodów pod domami - teraz nawet smieciarka musi stawać na srodku drogi albo na drodze rowerowej czy chodniku - to samo dotyczy karetki strazy pożarnej czy choćby kurierów których nie brakuje. To jest kolejne udogodnienie władz Sopotu zachęcające mnieszkańców do wyprowadzania się z Sopotu i oddawania swoich mieszkań na patolę krótkoterminową?!
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.