rowery

Sopot szuka wykonawcy przebudowy drogi rowerowej wzdłuż Armii Krajowej

Najnowszy artukuł na ten temat

Jak projektować infrastrukturę rowerową? Powstał poradnik dla samorządów

Sopot poszukuje wykonawcy na przebudowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej. Istniejąca kostka betonowa zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną (asfaltową). Przewiduje się także drobne korekty przebiegu i wyniesienie skrzyżowań. Prace będą realizowane w dwóch etapach do końca czerwca 2021 r.



Którą trasą rowerową pokonujesz Sopot, poruszając się między Gdańskiem a Gdynią?

pasem nadmorskim 47%
przez ul. Armii Krajowej 38%
terenami leśnymi 5%
innymi drogami 10%
zakończona Łącznie głosów: 212
Droga rowerowa wzdłuż ul. Armii Krajowej to obok trasy nadmorskiej główny ciąg transportowy dla jednośladów łączący Gdańsk z Gdynią.

Istniejąca droga wykonana jest z betonowej kostki bauma, która swoje lata świetności ma już dawno za sobą oraz funkcjonuje częściowo jako przestrzeń wydzielona bezpośrednio w jezdni.

Dwa etapy prac budowlanych



Ogłoszony przetarg na przebudowę infrastruktury rowerowej wraz z przyległym chodnikiem (będzie wykonany z betonowej kostki) obejmuje odcinek od al. Niepodległości do ul. Reja, przy czym prace będą podzielone na dwa etapy:

  1. etap I - od ul. 23 Marca do ul. Wybickiego wraz z budową wyniesionego skrzyżowania z ul. Andersa (termin zakończenia 30 czerwca 2020 r.)
  2. etap II - pozostały odcinek objętymi robotami budowlanymi (termin realizacji od 2 stycznia 2021 do 30 czerwca 2021 r.).

graf. Trojmiasto.pl

Nawierzchnia asfaltowa, wyniesione skrzyżowania



Nowa droga rowerowa będzie wykonana z nawierzchni bitumicznej (asfaltowej) koloru czerwonego. Będzie to zatem standard identyczny, jak w rejonie ronda u zbiegu z ul. 23 marca (ten odcinek nie będzie ponownie przebudowywany). Przewiduje się jej ciągłość na całej długości, w tym także na wyjazdach z posesji.

Zgodnie z dokumentacją przetargową nie zaplanowano większych zmian w przebiegu drogi rowerowej z wyjątkiem wyniesienia skrzyżowań z ulicami Reja, Kochanowskiego, Wybickiego, Krasickiego oraz Andersa.

W przypadku skrzyżowania z ul. Andersa oraz Wybickiego droga rowerowa będzie prowadzona jezdnią i połączy się z chodnikiem dopiero za skrzyżowaniem, przez co zwiększy się wzajemna widoczność dla wszystkich uczestników ruchu.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście


Na skrzyżowaniu z ul. Kochanowskiego przewidziano odsunięcie drogi rowerowej od ul. Armii Krajowej, tworząc tym samym tzw. strefę akumulacji dla kierowców, którzy chcą się włączyć w ul. Armii Krajowej.

W parku Inki droga rowerowa zostanie nieco wyprostowana, ale nadal bez zmian pozostanie przejazd przez skrzyżowanie z ul. 1 Maja (koło straży pożarnej), wymagający aż trzykrotnego przekraczania jezdni i dwukrotnego skrętu pod kątem 90 stopni.

Czytaj też: Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy

Nadal niebezpiecznie przy rondzie i Uniwersytecie Gdańskim



Pracami budowlanymi nie będzie objęty wąski ciąg pieszo-rowerowy przy rondzie z ul. 23 Marca. Będzie trzeba zatem nadal zachować tutaj wyjątkową ostrożność, podobnie jak wzdłuż terenu Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie przebudowana droga rowerowa pozostanie w dotychczasowym miejscu - wzdłuż ogrodzenia.

Przypomnijmy, że dalsza część drogi rowerowej od skrzyżowania z al. Niepodległości i wzdłuż alei do wiaduktu kolejowego będzie remontowana w bieżącym roku wraz z przebudową układu drogowego (nowa nawierzchnia dla rowerzystów będzie asfaltowa).

O wyborze wykonawcy przebudowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej zdecydują: w 60 proc. najniższa cena oraz 40 proc. termin udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).

Inwestycja jest realizowana w ramach wsparcia unijnego na budowę węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi.

Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (46) 1 zablokowana

  • Bardzo ważny odcinek Trójmiasta, trzymam kciuki! (3)

    Ogólnie Sopot brawo za modernizację już istniejących ścieżek.

    • 18 17

    • (1)

      Sopot przede wszystkim powinien zacząć od postawienia znaków, bo na Armii Krajowej ich nie ma, więc nie ma tam wyznaczonej DDR. A to cudactwo w postaci "dwukierunkowego pasa ruchu dla rowerów" w ogóle nie istnieje ani w ustawie, ani w rozporządzeniu o znakach i sygnałach drogowych.

      • 3 3

      • darku,szanuję cię,wierzę,że na prawdę jesteś Jeźdźcem,
        zazwyczaj piszesz co ja bym napisał,
        ale tą razą piszesz jak jakaś kierowca

        znaki to zuo, ale nadmiar znaków to zzuuoo,
        a tam już jest nadmiar
        źle postawionych
        w chorych miejscach
        ze złych powodów

        AK powinno by z a o r a n e
        naprawianie jej to pudrowanie syfilisa

        • 2 0

    • No, za ponowne ułożenie kostki na trasie w Pasie Nadmorskim

      to już "nie brawo".

      • 3 2

  • Czyli dalej zostanie fuszerka? (3)

    zlikwidować to szkardztwo. zaoszczedzone miejsce przeznaczyc na normalny chodnik i pasy ruchu dla rowerów w jezdni z obu stron. Ludzie tam jest ograniczenie do 30.

    • 44 9

    • 40

      • 1 0

    • jo 40 (1)

      i nikt tam 40 nie jeździ lol

      • 6 1

      • To zaczną

        • 2 1

  • fajnie że tyle chodników anty pieszo-rowerowych powstaje w 3miescie z myślą wyłącznie o kierowcach (1)

    Kiedy coś dla rowerzystów powstanie?
    Ja czekam na pierwszą w Sopocie prawdziwą drogę dla rowerów. może się doczekam

    • 25 5

    • wątpię, żebyśmy doczekali

      prędzej ten obszar zaleje woda z podnoszącego się poziomu Bałtyku, niż jutrzenka rozsądku pojawi się we łbach niektórych tam u władzy

      • 3 2

  • (3)

    Dalej esy floresy w stylu sopockim. Dla kierowców prosta droga, dla pieszych i rowerzystów przeplatanki.

    • 50 2

    • (1)

      no własnie. istny tor przeszkód. To jakiś slalom czy co? Niby jedzie się prosto, a co 10 metrów ostry zakręt czy jakaś inna przeszkoda. Masakra. Szkoda na to nawet złotówki wydawać.

      • 15 0

      • Ważne że kierowcy mają autostradę przez zabytkowe centrum Sopotu

        A rowerzyści? Niech się wspinają pod górę i z góry, niech jeżdżą slalomami. Takie są priorytety miasta.

        • 20 1

    • Ciężko ruszyć zady projektującym ?

      • 1 2

  • Tam dalej jest tempo30. Po co sciezka rowerowa?

    Wydzielić pas na jezdni i tyle. W końcu będzie wygodnie i bez pieszych. I te zmiany stron...

    • 35 4

  • I oczywiscie przeganianie rpwerzystow z jednej strony ulicy na druga. To juz lepiej niech wcale nie zaczynaja

    • 32 2

  • Dramat goni dramat... (2)

    Nikt nie wziął na poważnie wskazówek mieszkańców/rowerzystów.
    Leśne dziadki z ZDiZ wiedzą lepiej...

    • 40 1

    • (1)

      Ograniczenie do 40, ale nie, walnijmy "ścieżkę rowerową" z potencjalnymi punktami kolizyjnymi, poprowadźmy ją przy samym wyjściu i wyjeździe z terenu Uniwersytetu i nazwijmy to dbaniem o bezpieczeństwo.

      • 5 0

      • bo wiedzą, że byli, są i będą bezkarni

        bo nikt tych bandytów nie pozwie do sądu,
        bo nikt nie wyjdzie nawet z demonstracją i transparentami
        nic

        organizacje rowerowe są zatomizowane
        (tylko gdyńskie, tylko gdańskie, a sopocka non-existant)
        bezzębne i bez jaj

        Szczurek skorumpował ze szczętem SRG, ludzie poszli na etaty
        Adamowicz zaczął, a Dulkiewicz dokupiła do reszty Rogerzystów

        • 4 1

  • esy floresy, szlaczki zygzaczki na wąskim chodniku to nie żadna droga dla rowerów

    nie wprowadzajcie ludzi w błąd. To zwykły chodnik z nakazem jazdy po nim.
    Niebezpieczna prowizorka.

    • 42 1

  • Gorny sopot (2)

    Chyba nie ma bardziej zje*anej sciezki w trojmiescie od tej na gornym sopocie. Pelno wyjazdow, przejsc przez pasy, dziur, punktow z mala widocznoscia i slepych staruszkow w swoich rzechach z gsp. O wypadek nie trudno I nie powinno nikogo zdziwic to ze rowerzysta jedzie ulica a nie po sciezce, wlasne bezpieczenstwo ponad przepisy

    • 29 4

    • (1)

      Ostatni raz jak tamtędy jechałem to nawet nie było znaków, więc formalnie żadnej DDR czy DDRiP tam nie ma. Jedyną legalną możliwością poruszania się w tym miejscu przez rowerzystę jest jazda jezdnią.

      • 4 0

      • może wystarczy podnieść głowę do góry ? Ja tam jeżdżę od 8 lat prawie dzień w dzień i wszystko widzę.

        • 0 0

  • Idealny przykład jak NIE projektuje sie infrastruktury rowerowej (2)

    Szkoda. kupe milionów w błoto. No ale kierowcy zyskają. Pewnie o to tylko chodzi.

    • 33 2

    • jak przyjeżdzają koledzy z za granicy,
      ilekroć usiłują chwalić naszą infrę rowerową -
      pokazuję im sopocką Armii Krajowej

      swoją drogą, jakieś stowarzyszenie Byłych Żołnierzy AK
      powinno pozwać Sopot do sądu, najlepiej amerykańskiego,
      (konkretne odszkodowanie)
      za to że dali taką nazwę - burdelowi

      • 2 0

    • co kierowcy zyskają?

      Kolejne kretyńskie wyniesienia skrzyżowań? Szkoda zawieszenia na te wszędobylskie progi zwalniające.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ dodaj

Porady rowerowe

zobacz więcej »

Szlaki rowerowe

Znajdź trasę rowerową

Turystyka rowerowa

zobacz więcej »