• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot szuka wykonawcy przebudowy drogi rowerowej wzdłuż Armii Krajowej

Krzysztof Koprowski
7 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Wizualizacja skrzyżowania z ul. 1 Maja (przy straży pożarnej).
  • Wizualizacja skrzyżowania z ul. Andersa.
  • Wizualizacja skrzyżowania z ul. Wybickiego.
  • Wizualizacja skrzyżowania z ul. Kochanowskiego.
  • Wizualizacja skrzyżowania z ul. Reja.

Sopot poszukuje wykonawcy na przebudowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej. Istniejąca kostka betonowa zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną (asfaltową). Przewiduje się także drobne korekty przebiegu i wyniesienie skrzyżowań. Prace będą realizowane w dwóch etapach do końca czerwca 2021 r.



Którą trasą rowerową pokonujesz Sopot, poruszając się między Gdańskiem a Gdynią?

Droga rowerowa wzdłuż ul. Armii Krajowej to obok trasy nadmorskiej główny ciąg transportowy dla jednośladów łączący Gdańsk z Gdynią.

Istniejąca droga wykonana jest z betonowej kostki bauma, która swoje lata świetności ma już dawno za sobą oraz funkcjonuje częściowo jako przestrzeń wydzielona bezpośrednio w jezdni.

Dwa etapy prac budowlanych



Ogłoszony przetarg na przebudowę infrastruktury rowerowej wraz z przyległym chodnikiem (będzie wykonany z betonowej kostki) obejmuje odcinek od al. Niepodległości do ul. Reja, przy czym prace będą podzielone na dwa etapy:

  1. etap I - od ul. 23 Marca do ul. Wybickiego wraz z budową wyniesionego skrzyżowania z ul. Andersa (termin zakończenia 30 czerwca 2020 r.)
  2. etap II - pozostały odcinek objętymi robotami budowlanymi (termin realizacji od 2 stycznia 2021 do 30 czerwca 2021 r.).

Nawierzchnia asfaltowa, wyniesione skrzyżowania



Nowa droga rowerowa będzie wykonana z nawierzchni bitumicznej (asfaltowej) koloru czerwonego. Będzie to zatem standard identyczny, jak w rejonie ronda u zbiegu z ul. 23 marca (ten odcinek nie będzie ponownie przebudowywany). Przewiduje się jej ciągłość na całej długości, w tym także na wyjazdach z posesji.

Zgodnie z dokumentacją przetargową nie zaplanowano większych zmian w przebiegu drogi rowerowej z wyjątkiem wyniesienia skrzyżowań z ulicami Reja, Kochanowskiego, Wybickiego, Krasickiego oraz Andersa.

W przypadku skrzyżowania z ul. Andersa oraz Wybickiego droga rowerowa będzie prowadzona jezdnią i połączy się z chodnikiem dopiero za skrzyżowaniem, przez co zwiększy się wzajemna widoczność dla wszystkich uczestników ruchu.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście


Na skrzyżowaniu z ul. Kochanowskiego przewidziano odsunięcie drogi rowerowej od ul. Armii Krajowej, tworząc tym samym tzw. strefę akumulacji dla kierowców, którzy chcą się włączyć w ul. Armii Krajowej.

W parku Inki droga rowerowa zostanie nieco wyprostowana, ale nadal bez zmian pozostanie przejazd przez skrzyżowanie z ul. 1 Maja (koło straży pożarnej), wymagający aż trzykrotnego przekraczania jezdni i dwukrotnego skrętu pod kątem 90 stopni.

Czytaj też: Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy

  • Na odcinku najbliżej al. Niepodległości prace będą polegały na zmianie nawierzchni. Nie przewiduje się innych korekt przebiegu.
  • Połączenie wykonanej już wcześniej drogi rowerowej z odcinkiem przewidzianym do przebudowy do al. Niepodległości.
  • Przebudowany już odcinek w pobliżu skrzyżowania z ul. 23 Marca.
  • Ciąg pieszo-rowerowy przy rondzie z ul. 23 Marca pozostanie nieprzebudowany.
  • Droga rowerowa wzdłuż terenów Uniwersytetu Gdańskiego nadal będzie poprowadzona wzdłuż ogrodzenia.
  • Droga rowerowa w pobliżu budynków Uniwersytetu Gdańskiego.
  • Skrzyżowanie z ul. 3 Maja. Tutaj drobnej korekcie zostaną poddane łuki.
  • Skrzyżowanie z ul. Wybickiego. Droga rowerowa przez to skrzyżowanie zostanie poprowadzona jezdnią.

Nadal niebezpiecznie przy rondzie i Uniwersytecie Gdańskim



Pracami budowlanymi nie będzie objęty wąski ciąg pieszo-rowerowy przy rondzie z ul. 23 Marca. Będzie trzeba zatem nadal zachować tutaj wyjątkową ostrożność, podobnie jak wzdłuż terenu Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie przebudowana droga rowerowa pozostanie w dotychczasowym miejscu - wzdłuż ogrodzenia.

Przypomnijmy, że dalsza część drogi rowerowej od skrzyżowania z al. Niepodległości i wzdłuż alei do wiaduktu kolejowego będzie remontowana w bieżącym roku wraz z przebudową układu drogowego (nowa nawierzchnia dla rowerzystów będzie asfaltowa).

O wyborze wykonawcy przebudowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej zdecydują: w 60 proc. najniższa cena oraz 40 proc. termin udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).

Inwestycja jest realizowana w ramach wsparcia unijnego na budowę węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi.

Opinie (46) 1 zablokowana

  • 1 maja

    Przy Straży zrobić drogę---- jadąc od 23 Marca w PRAWO i poprowadzić w kierunku Reja górą --wszystkie esy floresy zlikwidować - to jakaś kpina dla wszystkich użytkowników , rowerzystów , pieszych i samochodziarzy -- wypadek na tych floresach to tylko kwestia czasu,

    • 0 0

  • Idealny przykład jak NIE projektuje sie infrastruktury rowerowej (2)

    Szkoda. kupe milionów w błoto. No ale kierowcy zyskają. Pewnie o to tylko chodzi.

    • 33 2

    • co kierowcy zyskają?

      Kolejne kretyńskie wyniesienia skrzyżowań? Szkoda zawieszenia na te wszędobylskie progi zwalniające.

      • 0 0

    • jak przyjeżdzają koledzy z za granicy,
      ilekroć usiłują chwalić naszą infrę rowerową -
      pokazuję im sopocką Armii Krajowej

      swoją drogą, jakieś stowarzyszenie Byłych Żołnierzy AK
      powinno pozwać Sopot do sądu, najlepiej amerykańskiego,
      (konkretne odszkodowanie)
      za to że dali taką nazwę - burdelowi

      • 2 0

  • Gorny sopot (2)

    Chyba nie ma bardziej zje*anej sciezki w trojmiescie od tej na gornym sopocie. Pelno wyjazdow, przejsc przez pasy, dziur, punktow z mala widocznoscia i slepych staruszkow w swoich rzechach z gsp. O wypadek nie trudno I nie powinno nikogo zdziwic to ze rowerzysta jedzie ulica a nie po sciezce, wlasne bezpieczenstwo ponad przepisy

    • 29 4

    • (1)

      Ostatni raz jak tamtędy jechałem to nawet nie było znaków, więc formalnie żadnej DDR czy DDRiP tam nie ma. Jedyną legalną możliwością poruszania się w tym miejscu przez rowerzystę jest jazda jezdnią.

      • 4 0

      • może wystarczy podnieść głowę do góry ? Ja tam jeżdżę od 8 lat prawie dzień w dzień i wszystko widzę.

        • 0 0

  • Tam od 5 lat jest dziura w ścieżce - może i na nią przetarg?

    Dziura jest słabowidoczna i głęboka. Mijam ją od 5 lat. O drogę trzeba dbać na bieżąco a nie od wielkiego dzwonu przebudowa a potem nikt nie dogląda. Ta ścieżka jest mocno niebezpieczna - przewyższenia, a nawierzchnia śliska od słabej czerwonej farby, prowadzi chodnikiem przy samych zaparkowanych samochodach, co chwila wzdłużny krawężnik.

    • 1 0

  • Niekompetencja aż razi po oczach. Szajs nad szajsami

    "ścieżki" nie powinny być obowiązkowe. Tu jest przykład dlaczego

    • 3 0

  • Trójmiasto nie istnieje!

    To od dawna jest albo Dwumiasto,
    albo Siedmiomiasto,
    albo Aglomeracja pomorska/gdańska

    "sopot" im szybciej zniknie z mapy,
    nie tylko przez sprawy drogowe i policyjno-mafijne,
    tym lepiej

    • 1 1

  • Niech miasto lepiej zamkntuje bariery ochronne na niepodlegosci , na odcinku od tuneli do biedronki ! Niech ktos spruboje przejsc tamtedy jak pada deszcz :) metriwy chodnik niema szans nawet zeby uciec przed autami chlustajacymi na ludzi !

    • 2 0

  • fajnie że tyle chodników anty pieszo-rowerowych powstaje w 3miescie z myślą wyłącznie o kierowcach (1)

    Kiedy coś dla rowerzystów powstanie?
    Ja czekam na pierwszą w Sopocie prawdziwą drogę dla rowerów. może się doczekam

    • 25 5

    • wątpię, żebyśmy doczekali

      prędzej ten obszar zaleje woda z podnoszącego się poziomu Bałtyku, niż jutrzenka rozsądku pojawi się we łbach niektórych tam u władzy

      • 3 2

  • tragedia

    sopot to tragedia tam traci sie najwiecej czasu

    • 6 1

  • (3)

    Dalej esy floresy w stylu sopockim. Dla kierowców prosta droga, dla pieszych i rowerzystów przeplatanki.

    • 50 2

    • Ciężko ruszyć zady projektującym ?

      • 1 2

    • (1)

      no własnie. istny tor przeszkód. To jakiś slalom czy co? Niby jedzie się prosto, a co 10 metrów ostry zakręt czy jakaś inna przeszkoda. Masakra. Szkoda na to nawet złotówki wydawać.

      • 15 0

      • Ważne że kierowcy mają autostradę przez zabytkowe centrum Sopotu

        A rowerzyści? Niech się wspinają pod górę i z góry, niech jeżdżą slalomami. Takie są priorytety miasta.

        • 20 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum