Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu
- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.
Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.
W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.
Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.
Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.
Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.
- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.
Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?
Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.
To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.
Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).
Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.
Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).
Miejsca
Opinie (494) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-24 11:38
Mój chłopak mieszka w Sztokholmie. (7)
Tam ciągłe problemy z tymi rowerami. A to ramy pękają, a to samozapłon. Strach na to wsiadać. Oby w Gdańsku tego nie było.
Zosia- 59 15
-
2023-05-25 06:44
W Sztokholmie mieszka dużo dzikusów.
Dlatego robią różne rzeczy z tymi rowerami. Stąd problemy.
- 0 1
-
2023-05-24 11:54
trust me bro (1)
U nas będzie inaczej, na pewno
- 7 1
-
2023-05-25 06:26
Bro...
- 0 0
-
2023-05-24 19:03
Dlatego właśnie to nie będą te rowery. Gratulacje...
...komentujesz artykuł nie tylko bez jego przeczytania ale nawet nagłówka Ci się czytać nie chciało
- 3 0
-
2023-05-24 12:44
Artykuł jest właśnie o tym, że tych rowerów nie będzie.
- 8 0
-
2023-05-24 11:51
Znafca tyłów
Zosia, czy regularnie przycinasz rogi?
- 10 2
-
2023-05-24 11:51
Czytałaś w ogóle to co komentujesz?
- 24 3
-
2023-05-24 11:47
Tymczasem bilet miesięczny w Pradze wciaz kosztuje 60 zł (przy kupnie z góry na rok). (8)
- 52 2
-
2023-05-24 12:42
Norwedzy płacą z 5 razy więcej i co ? Uciekają (3)
ma masowo do Czech ?
Powiedz, czemu problemy mają jednak kraje o niskich cenach towarów i usług, a nie takie jak Norwegia ?
Niskie płace to panaceum na dobrobyt ?- 1 11
-
2023-05-25 06:16
Norwegia to przykład państwa socjalistycznego
z ogromnymi podatkami i wieloma nakazami i zakazami. Nie wzorowałbym się na nich.
- 1 0
-
2023-05-24 20:55
Niskie ceny to nie są niskie płace
W USA mają relatywnie wysokie płace a bardzo często kupują w sklepach towary, które po przeliczeniu sa dużo tańsze niż analogiczne w Polsce
- 1 1
-
2023-05-24 13:58
Czy w Norwegii zarabiają tyle co w Czechach?
- 6 0
-
2023-05-24 12:08
(1)
Czesi mają złotówki? Ciekawe
- 2 19
-
2023-05-24 13:57
Nie. Ale można przeliczyć korony na złotówki. Wiem ze nie wiedziałes o tym, ale na szczęście teraz już wiesz.
- 10 0
-
2023-05-24 12:19
To roczny miesięczny ile kosztuje koron? (1)
- 1 2
-
2023-05-24 13:56
Wiem ze bardzo ciężko to pojąć więc tłumacze. Kupujesz bilet wazny rok za 3650 CZK, per miesiąc to jest 305 CZK
czyli mniej więcej 60 zł.
- 8 0
-
2023-05-25 06:15
Mega wał finansowy
- 2 1
-
2023-05-25 01:36
a gdyby tak po prostu zamiast Mevo i Fala była tańsza komunikacja miejska
to takie proste jest, może za proste?
- 4 1
-
2023-05-25 01:27
Teraz to już chyba Mevo 2.1
40kg ło panie ciężki kloc
- 4 1
-
2023-05-24 11:45
(3)
40 kilo to dużo jak na rower elektryczny, ale coś za coś. Zasięg, bardziej ,,pancerna" budowa która wydłuży żywotność roweru.
...może tym razem się uda. :))- 25 12
-
2023-05-24 22:40
waga (1)
I pomyśleć, że takim klocem mogłaby rozpędzić się jakaś drobna kobieta i nie wyrobić/opanować roweru przy max prędkości. Elektrycznie wspomoże wjazd np. Na Morenę, czy Osowę, ale zjazd takim klocem to dla mniej doświadczonych rowerzystów będzie problemem...
- 1 1
-
2023-05-25 01:25
Racja, od teraz zabrońmy drobnym kobietom jeździć SUVami, bo nie wyhamują :D
- 0 0
-
2023-05-24 23:39
Optymizm godny podziwu !!!!
- 0 0
-
2023-05-25 00:41
I cóż, że ze Szwecji ...
- 0 1
-
2023-05-24 11:37
Te Mevo przypomina kampanię wyborczą (6)
Obiecujemy! Obiecujemy! Damy! Damy!
Taaaaaaaaa....- 88 10
-
2023-05-24 12:13
Strasznie dziwne masz skojarzenia xD (3)
mi to przypomina rower, nic więcej :)
- 6 13
-
2023-05-24 23:07
a mi to przypomina motocykl, lub raczej motorower, lub moped (1)
miałem bardzo podobny moped, czeską Babettę, też miała 40 kg, raz mi się paliwo skończyło przy
obwodnicy, w czasie powrotu z Osowej i dojechałem do domu do Oliwy kręcąć pedałami. to było
traumatyczne, mimo że to w dół.
lżejsze skutery elektryczne ważą dychę mniej (Gigi), a jeżdżąc nimi trzeba mieć
tablice rejestracyjne, ubezpieczenie oc, kask i wypad z dróg rowerowych
ok, motoryzacja postępuje i tylko eurofalandyzacja prawa robi z tych motorów - rowery.- 2 0
-
2023-05-24 23:44
Ostatnio rowerzysta spowodował wypadek z dużymi stratami poszkodowanych i nie miał OC -długo roweru nie kupi !!!!!
- 2 0
-
2023-05-24 13:17
Serio? Rower, o którym każdy słyszał, a którego nikt nie widział?
- 9 3
-
2023-05-24 23:41
Ta kampanię Sasina
- 1 3
-
2023-05-24 14:19
To jest Powska kampania wyborcza bo chca za wszelka cene by otwarcie mevo było przed samymi wyborami
W stylu udało sie sa a teraz po wyborach mozna nawet klape kolejny raz ogłosic ale to juz wtedy bez znaczenia
- 8 1
-
2023-05-24 22:54
po co ten pośpiech (1)
jak się zacznie we wrześniu to już w akurat w grudniu można ogłosić bankructwo
- 4 1
-
2023-05-24 23:36
No bo kasa potrzebna na święta !!!!!!!!!
- 1 1
-
2023-05-24 23:27
Kolejne wyciadanie kasy z ksasy miasta na kolejna porażkę !!!!!!!
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.