Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu
- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.
Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.
W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.
Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.
Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.
Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.
- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.
Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?
Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.
To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.
Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).
Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.
Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).
Miejsca
Opinie (494) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-24 11:58
uwierzę jak zobaczę. tomasz
- 4 1
-
2023-05-24 11:54
40 kg rower
Kogoś zdrowo porąbało, rozgonić to dziadostwo i zakończyć czym prędzej tą farsę
- 31 2
-
2023-05-24 11:54
Czekam na mevo 50
Mam nadzieję, że w ofercie będą mieli już wtedy wózki elektryczne, bo na rower będę już zbyt stary.
Mevo to parodia, jak wszystko w tym mieście.- 19 3
-
2023-05-24 11:39
(1)
"Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne."
Rozumiem, że ekspertyzy dotyczące tych czerwonych rowerów mówiły że są niebezpieczne, a i tak zdecydowano się je wdrażać?
Czy może mówiły, że są bezpieczne i najlepsze ich (ekspertyz) zastosowanie jest w toalecie?- 103 9
-
2023-05-24 11:52
Kolor ramy to akurat drugorzędna sprawa. Tu zaprezentowany rower jest inny niż w Sztokholmie, i wcześniej opisywany w testach.
- 4 4
-
2023-05-24 11:51
Skąd taki wybór?
Kiedy oni zdążyli zrobić przetarg? Skąd taki wybór?
- 16 4
-
2023-05-24 11:51
Kolejna firma słup do wyprania pieniędzy.
Lecą już na całego bo pali się pod tyłkiem po tych wszystkich wpadkach...mogą stracić władze po 25 latach.
- 26 5
-
2023-05-24 11:50
Płacę 6zł żeby stać(nie siedzieć) w korku
A mi rower nie potrzebny przecież mamy fantastyczny, skoordynowany, przyjemny, pojemny i nieskomplikowany i niedrogi system transportu miejskiego.... a nie czekaj...
- 23 2
-
2023-05-24 11:50
Przekręt i wstyd!
Kto za to odpowie? #Mała Sycylia
- 16 1
-
2023-05-24 11:50
Lepiej oddajcie moje dwie dychy za poprzednie
- 27 2
-
2023-05-24 11:49
omg
co to za wałek to mevo. tamci poprzedni oddali kase już?
- 20 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.