• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu

Maciej Korolczuk
24 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (494)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.

- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy start Mevo w sierpniu jest możliwy?

Zapowiedź uruchomienia systemu Mevo jeszcze w sierpniu to duże zaskoczenie. Jeszcze dwa tygodnie temu, gdy z dziennikarzami spotkał się Michał Glaser, prezes Obszaru i Jordi Cabanas, szef City Bike Global, padły deklaracje, że "wszyscy ciężko pracują, by system mógł ruszyć jeszcze w tym roku".

Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.


W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.

Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.

Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście



- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.

Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.

- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.


Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?



Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.

To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.

  • Nowe rowery Mevo dostarczy firma Segway.
  • Nowe rowery Mevo dostarczy firma Segway.

Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).

Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.

Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).

Miejsca

Opinie (494) ponad 10 zablokowanych

  • Czemu nie wybrano tych rowerów pierwotnie? (2)

    "Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw." - czemu od razu nie zdecydowano się na rowery tego typu? Czyżby zwyciężyła cena, a dalsze problemy serwisu zostały by zrzucone na użytkowników?

    • 11 1

    • zapytaj się firmy, która będzie obsługiwać Mevo

      • 1 0

    • No tak, cena początkowa, a też może gotowość do dostarczenia szybko dużej ilości.

      • 0 0

  • Ja (3)

    Nie można dać po prostu zwykłych rowerów napędzanych siłą mięśni? W czym jest problem ze tak uparcie chcą tala liczbę tyłu elektrycznych

    • 24 1

    • (2)

      Do pracy mam solidnie pod górkę, a w pracy brak możliwości skorzystania z prysznica. Taki to oto powód, na przykład.

      • 4 9

      • tylko że rower miejski nie powinien być dla takich co jeżdżą do pracy

        możesz sobie kupić elektryka a nawet turbosmigłowiec

        albo niech ci firma dotuje twoje dojazdy

        • 2 0

      • A ty myślisz że na 40 kg rowerze gdziekolwiek podjedziesz? Dlaczego rowery szosowe ważą 8-9 kg? Bo czym lżejszy rower tym łatwiej się wjeżdza pod górę,a tu napęd elektryczny nie zrównoważy tej monstrualnej wagi,więc życzę ci powodzenia w podjeżdzaniu

        • 5 1

  • Heh,Kabaret Mevo 2.0 przedstawia...

    ... tragifarsę w dwóch smutnych aktach i jeśli ktoś jeszcze myśli, że sztuka skończy się dobrze, jest w błędzie. Najciekawsze i tak pewnie dzieje się "za kotarą". No, ale cóż, show must go on!

    • 4 1

  • W sierpniu? (1)

    Ale którego roku??

    • 5 0

    • Roku 2137

      • 0 0

  • Brawo

    Wygląda na to, ze wyszliśmy lepiej niż szwedzi na tym, będą lepsze rowery.

    Choć nie popieram opcji politycznej rządzącej metropolią to brawo brawo za działania!

    • 0 8

  • Oby nie

    • 0 0

  • Za cienkie koła i opony jak na ten cieżar i warunki terenowe w Trójmieście. Nie 1,7 cala ale z przodu 2,1 a z tyłu 2,35 cala , (3)

    • 24 4

    • na 1.5 jeżdzę w terenie, po co 2,35, żeby tylko skrócic dystans na jednym ładowaniu? opory graja sporą rolę (1)

      • 2 1

      • Szersza opona lepiej amortyzuje. Opory są praktycznie takie same, kilka watów, bez znaczenia

        • 0 0

    • Opony 2.00 mają być. To taki kompromis do miasta, ale może być mało

      • 2 0

  • Mevo, srevo!

    Chodni są do chodzenia, a nie jeżdżenia po nich rowerami.

    • 5 0

  • Jak rowerem

    to tylko po chodnikach, mając w duoie przepisy i pieszych!

    • 3 0

  • (11)

    To się nie uda.Kogo będzie stać pożyczyć rower za 30zł/h?Ja kupiłem w ratach 0% rower za 1800zł,dużo jeżdżę ale ten miejski mnie nie przekonuje. Kiepski deal.

    • 69 24

    • jprl, 30 zl jest za miesiąc

      • 1 0

    • Ten rower musi być dla operatora opłacalny (3)

      Jak będzie za tani to zbankrutuje !!!! Hulajnogi nie bankrutują bo przynoszą zysk, podobnie jak auta na wynajem. Takie są prawa ekonomii

      • 6 2

      • (1)

        I jakoś tajemniczo prywatne hulajnogi działają, a miejski rower nie. Albo fizyka czarnej dziury - albo czary.

        • 6 2

        • Hulajnogi nie działają. Przynoszą potężne straty.

          Tak właśnie działają startupy - wydoić ile się da od inwestorów, sprzedać na "nadmuchanej" górce i w długą.

          • 3 0

      • Meduza chce innych uczyc ekonomii a tylko w jedym zdaniu sobie sam zaprzecza !!

        Za 160 mln to te rowery powinny byc przez 2 lata za darmo dla mieszkanców by juz za nie zaplacilismy dzbanku.
        Hulajnogi doskonale zastapiły rowery id latego rower miejski jest juz nie potrzeby hulajnogami jezdza nawet niby najbiedniejsi Ukraińcy.

        • 2 4

    • (1)

      za 1800 to kupiłeś produkt roweropodobny

      • 6 16

      • taaa jasne on coś kupił xD nawet przy tak aktywnym trollingu wciąż zarabia na tym grosze

        • 1 1

    • Te 30zł/h to od Danki Koreanki z TVP dezInfo wziąłeś? (3)

      30zł to abonament ma kosztować trollu.

      • 24 16

      • trol wyzywa innych od troli bo niezadowolony ze ludzie prawde pisza To jak Marcin M co prowadził program w TVN24

        gdy zrezygnował i krytyczna prawdę o PO napisze to jest atakowany przez takich ruskich troli i wyznawcy Donalda mu wręcz groza

        • 6 3

      • spadaj na drzewo z tą polityką

        • 8 5

      • I znowu Svencjusz kręcisz - jakbyś dużo jeździł na rowerze to by cię nie było non stop na tym portalu :)))))))))))))))))))))

        • 17 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum