Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu
- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.
Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.
W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.
Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.
Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.
Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.
- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.
Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?
Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.
To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.
Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).
Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.
Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).
Miejsca
Opinie (494) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-24 13:12
Czemu nie wybrano tych rowerów pierwotnie? (2)
"Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw." - czemu od razu nie zdecydowano się na rowery tego typu? Czyżby zwyciężyła cena, a dalsze problemy serwisu zostały by zrzucone na użytkowników?
- 11 1
-
2023-05-24 20:57
zapytaj się firmy, która będzie obsługiwać Mevo
- 1 0
-
2023-05-24 13:28
No tak, cena początkowa, a też może gotowość do dostarczenia szybko dużej ilości.
- 0 0
-
2023-05-24 12:06
Ja (3)
Nie można dać po prostu zwykłych rowerów napędzanych siłą mięśni? W czym jest problem ze tak uparcie chcą tala liczbę tyłu elektrycznych
- 24 1
-
2023-05-24 12:14
(2)
Do pracy mam solidnie pod górkę, a w pracy brak możliwości skorzystania z prysznica. Taki to oto powód, na przykład.
- 4 9
-
2023-05-24 20:49
tylko że rower miejski nie powinien być dla takich co jeżdżą do pracy
możesz sobie kupić elektryka a nawet turbosmigłowiec
albo niech ci firma dotuje twoje dojazdy- 2 0
-
2023-05-24 17:29
A ty myślisz że na 40 kg rowerze gdziekolwiek podjedziesz? Dlaczego rowery szosowe ważą 8-9 kg? Bo czym lżejszy rower tym łatwiej się wjeżdza pod górę,a tu napęd elektryczny nie zrównoważy tej monstrualnej wagi,więc życzę ci powodzenia w podjeżdzaniu
- 5 1
-
2023-05-24 20:29
Heh,Kabaret Mevo 2.0 przedstawia...
... tragifarsę w dwóch smutnych aktach i jeśli ktoś jeszcze myśli, że sztuka skończy się dobrze, jest w błędzie. Najciekawsze i tak pewnie dzieje się "za kotarą". No, ale cóż, show must go on!
- 4 1
-
2023-05-24 20:08
W sierpniu? (1)
Ale którego roku??
- 5 0
-
2023-05-24 20:26
Roku 2137
- 0 0
-
2023-05-24 19:40
Brawo
Wygląda na to, ze wyszliśmy lepiej niż szwedzi na tym, będą lepsze rowery.
Choć nie popieram opcji politycznej rządzącej metropolią to brawo brawo za działania!- 0 8
-
2023-05-24 19:31
Oby nie
- 0 0
-
2023-05-24 11:47
Za cienkie koła i opony jak na ten cieżar i warunki terenowe w Trójmieście. Nie 1,7 cala ale z przodu 2,1 a z tyłu 2,35 cala , (3)
- 24 4
-
2023-05-24 13:15
na 1.5 jeżdzę w terenie, po co 2,35, żeby tylko skrócic dystans na jednym ładowaniu? opory graja sporą rolę (1)
- 2 1
-
2023-05-24 19:22
Szersza opona lepiej amortyzuje. Opory są praktycznie takie same, kilka watów, bez znaczenia
- 0 0
-
2023-05-24 12:20
Opony 2.00 mają być. To taki kompromis do miasta, ale może być mało
- 2 0
-
2023-05-24 19:18
Mevo, srevo!
Chodni są do chodzenia, a nie jeżdżenia po nich rowerami.
- 5 0
-
2023-05-24 19:17
Jak rowerem
to tylko po chodnikach, mając w duoie przepisy i pieszych!
- 3 0
-
2023-05-24 11:37
(11)
To się nie uda.Kogo będzie stać pożyczyć rower za 30zł/h?Ja kupiłem w ratach 0% rower za 1800zł,dużo jeżdżę ale ten miejski mnie nie przekonuje. Kiepski deal.
- 69 24
-
2023-05-24 18:59
jprl, 30 zl jest za miesiąc
- 1 0
-
2023-05-24 12:54
Ten rower musi być dla operatora opłacalny (3)
Jak będzie za tani to zbankrutuje !!!! Hulajnogi nie bankrutują bo przynoszą zysk, podobnie jak auta na wynajem. Takie są prawa ekonomii
- 6 2
-
2023-05-24 13:29
(1)
I jakoś tajemniczo prywatne hulajnogi działają, a miejski rower nie. Albo fizyka czarnej dziury - albo czary.
- 6 2
-
2023-05-24 17:07
Hulajnogi nie działają. Przynoszą potężne straty.
Tak właśnie działają startupy - wydoić ile się da od inwestorów, sprzedać na "nadmuchanej" górce i w długą.
- 3 0
-
2023-05-24 14:28
Meduza chce innych uczyc ekonomii a tylko w jedym zdaniu sobie sam zaprzecza !!
Za 160 mln to te rowery powinny byc przez 2 lata za darmo dla mieszkanców by juz za nie zaplacilismy dzbanku.
Hulajnogi doskonale zastapiły rowery id latego rower miejski jest juz nie potrzeby hulajnogami jezdza nawet niby najbiedniejsi Ukraińcy.- 2 4
-
2023-05-24 12:07
(1)
za 1800 to kupiłeś produkt roweropodobny
- 6 16
-
2023-05-24 17:05
taaa jasne on coś kupił xD nawet przy tak aktywnym trollingu wciąż zarabia na tym grosze
- 1 1
-
2023-05-24 11:43
Te 30zł/h to od Danki Koreanki z TVP dezInfo wziąłeś? (3)
30zł to abonament ma kosztować trollu.
- 24 16
-
2023-05-24 14:24
trol wyzywa innych od troli bo niezadowolony ze ludzie prawde pisza To jak Marcin M co prowadził program w TVN24
gdy zrezygnował i krytyczna prawdę o PO napisze to jest atakowany przez takich ruskich troli i wyznawcy Donalda mu wręcz groza
- 6 3
-
2023-05-24 12:19
spadaj na drzewo z tą polityką
- 8 5
-
2023-05-24 11:50
I znowu Svencjusz kręcisz - jakbyś dużo jeździł na rowerze to by cię nie było non stop na tym portalu :)))))))))))))))))))))
- 17 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.