• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Spacerowej, ale tylko w jednym kierunku

Maciej Naskręt
17 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Według kierowców rowerzyści na ul. Spacerowej w Gdańsku to poważny problem. Często trudno ich wyprzedzić. Według kierowców rowerzyści na ul. Spacerowej w Gdańsku to poważny problem. Często trudno ich wyprzedzić.

Na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku powstanie droga dla rowerów. Z braku miejsca prawdopodobnie jednokierunkowa, z Osowy do Oliwy. Czy w przeciwną stronę - pod górę - rowery zabierze autobus miejski?



Jeszcze w tym roku powinien ruszyć przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy ścieżki rowerowej, która połączy Osowę z Oliwą w Gdańsku. Trwają uzgodnienia, jak ma wyglądać nowa ścieżka.

Jeśli gdańscy urzędnicy nie porozumieją się z władzami Lasów Państwowych odnośnie wydzielenia działki, po której będzie mogła pobiec nowa pełnowymiarowa ścieżka przy ul. Spacerowej, rowerzyści zajmą część istniejącego pasa drogowego.

- Będziemy musieli wydzielić część ul. Spacerowej i wykonać na niej ścieżkę tylko w relacji do Oliwy - mówi Remigiusz Kitliński, oficer rowerowy z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Dlatego rozważamy, by droga powrotna, czyli pod górę, mogłaby odbywać się autobusami miejskim- dodaje.

Jeśli okazałoby się, że faktycznie należy wybrać projekt wąskiej ścieżki wspartej linią autobusową, wymagałoby to nawet zakupu nowego, albo modernizację dotychczasowego taboru autobusowego. Nie ma bowiem możliwości, by na tyle obecnie kursujących autobusach zamontować bagażniki dla rowerów. Pojazdy stałyby się zbyt długie. Stąd w rachubę wchodzi zmiana wnętrza pojazdu, by pomieścił rowery.

Czy budowa drogi dla rowerów wdłuż ul. Spacerowej to dobry pomysł?

Wiele osób z Osowej do Oliwy podróżuje rowerem też przez las, ale ul. Kościerską zobacz na mapie Gdańska. Jest to krótsza trasa względem równoległej ul. Spacerowej i w dodatku jest nieuczęszczana przez samochody. Dlaczego nie zdecydowaliście się na budowę ścieżki w zacisznym miejscu?

- Badania liczby rowerzystów pokazują, że na ul. Spacerowej i ul. Kościerskiej jest identyczne natężenie ruchu. Zaletą ul. Spacerowej jest możliwość wykorzystania istniejącej już infrastruktury, m.in. oświetlenia - mówi Kitliński.

Przypomnijmy, że aktualnie dwukierunkowa droga dla rowerów przy ul. Spacerowej wiedzie od leśniczówki Renuszewo do ul. Stary Rynek w Oliwie.

Inwestycja na ul. Spacerowej będzie realizowana i finansowana w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej na lata 2007-2013. Koszt całego projektu oszacowano na kwotę ok. 87 mln zł. Nieco ponad połowę tej sumy sfinansuje Unia Europejska. Do tej pory z projektu powstały drogi rowerowe m.in. w ciągu ul. Wyzwolenia, ul. Rybińskiego czy w kierunku Stogów.

Opinie (235) 2 zablokowane

  • wypadało by napisać (19)

    że LP robią szutrówkę z Renuszewa do Owczarni

    • 23 0

    • a dlaczego nikt o tym nie pomyslal kiedy modernizowali spacerowa?????? (10)

      A teraz wymyslaja cuda na kiju z autobusami.... ech, Polska...

      • 16 1

      • (9)

        Od początku remontu było wiadomo, że konieczne będą przeróbki.
        Jak zwykle Polak mądry po szkodzie.
        Jak by nie można było od razu wybudować tej drogi.
        Oczywiście teraz głupie gadanie, że mało miejsca.
        Ręce opadają na nasze władze..

        • 10 1

        • Od początku było wiadomo (8)

          że obojętnie co się nie zrobi, to korków się nie zlikwiduje, bo ludzi i samochodów przybywa. To się nazywa rozwój. Aby do kryzysu i do wojny

          • 2 5

          • idiotów nie sieją, sami się rodzą (7)

            nawet jak się mianują matematykami. W USA liczba przejazdów samochodami maleje już od 8 lat. Wielu młodych ludzi rezygnuje z posiadania prawa jazdy, ponieważ samochód tam już nie kojarzy się z wolnością ale uzależnieniem mentalnym i finansowym.

            • 4 0

            • Brzmi mądrze, ale jakoś nie wierzę, żeby (6)

              w jakimś kraju ludzie rezygnowali z samochodów bardziej niż je kupowali. Co prawda 30% mieszkańców NYC ma samochód, a w Sopocie jest więcej samochodów niż mieszkańców, ale jakoś nie zauważyłem zmiany, choćby w mediach.

              • 2 0

              • (5)

                Spójrz, jak wyglądają duże miasta np. w Holandii czy Danii - transport zbiorowy i rowery. Nie chodzi o to, że ci wszyscy ludzie w ogóle nie mają samochodów, tylko nie jeżdżą nimi do pracy.

                • 6 0

              • Tak (4)

                W Kopenhadze w ogóle nie ma korków, a w Berlinie są mniejsze niż w Warszawie czy Moskwie. Świadczy to oczywiście o poziomie rozwoju społecznego i mentalnego. Niemniej jednak nie wierzę, w to aby w USA liczba przejazdów od 8 lat samochodami malała. A przykłady podane przez ciebie i mnie to są tylko kropki na mapie świata

                • 3 0

              • (1)

                A jednak to prawda - ilość mil przejeżdżanych w USA od paru lat stale maleje:
                www.advisorperspectives.com /dshort/updates/DOT-Miles-Driven.php

                niewielka zmiana ale trend jest wyraźny i należy się z niego cieszyć :)

                • 2 0

              • A to ciekawe

                Rzeczywiście, ale Chiny, Rosja i Polska to wyrównają

                • 3 0

              • co do Berlina i Kopenhagi.... (1)

                .... wjazd do centrum jest płatny (winiety / pozwolenia itp) to i korki mniejsze

                • 0 0

              • Wyobrażasz sobie to w Polsce?

                Chociaż, kto wie. Parę lat temu opisywano pierwszy buspas w Trójmieście, a jad wylewał się z ekranu hektolitrami. Pełen przekrój wyzwisk od gejostwa, oszołomstwa, lewaków, moherów i wielu innych egzotycznych formacji. A dziś? Jakoś cicho.

                • 0 0

    • (7)

      To jest nie normalne.
      Teraz wystarczy, że Nadleśnictwo się nie zgodzi i d*pa blada.
      Powinno być prawo, które oddaje w takich przypadkach prawo do przejmowania działek tudzież wykupu na poczet nowych dróg.

      By żyło się lepiej !

      • 3 4

      • I w pierwszej kolejności

        przejęli by twoją działkę i z niej by ciebie wywalili i postawili tam hipermarket, albo yuppiegetto. Jestem za.

        • 3 0

      • Powinni auta wykupywać (5)

        i na złom oddawać by zmniejszyć korki a ludzi siłą do komunikacji miejskiej upychać. Same plusy zmniejszenie korków, mniej kasy na remonty dróg (skoro mniej aut by jeździło), kasa w budżecie ze złomu aut, no i zyski ZTM, zdrowsze i czystsze powietrze, jedyny minus to mniejsze wpływy z podatków od paliwa.

        By żyło się lepiej

        • 2 1

        • Marzenie (3)

          Nie ma na to szans. Ludzie kochają samochody orgiastycznie

          • 0 1

          • nie wszyscy (1)

            znam wielu rozsądnych kierowców

            • 1 1

            • Zgoda

              Ale to jest tak jak niby z ekspansją cyklizmu. Nawet chyba na tym portalu parę dobrych lat podano informację, że w Trójmieście liczba rowerzystów wzrosła o 50% w przeciągu dwóch lat. Zapomniano tylko dodać, że liczba samochodów wzrosła o 200%

              • 4 0

          • tak, kochaja

            No i co ?

            • 0 0

        • Ludzi sila

          upychac do komunikacji miejskiej? co jest

          • 0 0

  • No Panie Oficerze Rowerowy (4)

    jak zwykle Oficer Rowerowy w akcji. Dziwie się że Włodarze Gdańska zezwalają na te jego fanaberie. Może ktoś upomniał tego Pana że tu nie Holandia, a na rowerze jeżdzą ludzie w okresie wiosenno jesiennym. Pomysły Gdańskiego Oficera rowerowego są niebezpieczne i nie zgodne z obowiązującymi normatywami. Tylko czekać jak będzie ofiara śmiertelna a wtedy to Pan Prokurator wyjaśni temu panu gdzie popełnił błąd ale na sali sądowej

    • 22 136

    • głupi czy tylko udajesz i to niejest ani pomysł ani inicjatywa oficera rowerowego

      w Gdańsku on występuje tylko jako rzecznik budynia w sprawach rowerowych.I jeszcze jedno trolu z jakimi normami jest niezgodne ?Konkrety podaj.Ty nietylko szaraczek jestes ale i prowincjusz.Takie rdogi to norma araczej podstawowy standart naw całej UE i nie tylko !! a ta droga miała byc wybudowana od samego poczatku

      • 22 5

    • :)

      troll

      ...czy na prawdę totalny głupek?

      • 8 0

    • wiosna-lato-jesien to 3/4 roku. czyli wiekszosc:) nie warto zorganizowac bezpiecznej trasy tak zeby nie bylo ofiar nie tylko smiertelnych; moim zdaniem warto.
      pozdrawiam serdecznie,
      rowerzystka

      • 8 0

    • Co znaczy nie Holandia ? Oprócz tego że jestem Polakiem, jestem też człowiekiem

      i nie odcinaj mnie w takim razie od dorobku Zachodu w dziedzinie jeżdżenia na rowerach.
      Przypomnę ci także, iż zwycięstwo Powstania Warszawskiego (bo o to walczyli, nie o klęskę) oznaczałoby przynależność do niego (4.06.1989 wróciliśmy de facto do ustroju o jaki walczyli - demokracji i rynku). Gdyby wtedy wygrali nie byłoby 45 lat komunistycznego spustoszenia i wynikłego z niego obecnego stanu gospodarczego i marnych zarobków większości - słowem gdyby wygrali zarabiałbyś 4 a nawet i więcej razy więcej niż obecnie (i Kulczyk i jemu podobni mieli by dochody też dużo większe - nie przypadkiem najwyższa liczba bogatych jest tam gdzie przeciętni pracobiorcy biorą wysokie pensje, czyli w USA i w ogóle na Zachodzie).
      Więc nie gadaj że tu nie Holandia.

      • 1 0

  • (29)

    Kolejny raz urzędnicy nie widzą powstającego problemu. Pojawia się coraz więcej rowerzystów więc pojawiają się rowerowe korki. Elementarz polityki komunikacyjnej mówi, że budowanie nowych dróg rowerowych nie likwiduje korków tylko przesuwa je gdzieś indziej. Jeżeli zbudowana zostanie droga rowerowa wzdłuż ul. Spacerowej to rowerzyści staną w korku w innym miejscu. To jest proste jak cep. Dlatego też powinna w tej sprawie odbyć się debata na temat sensownego wykorzystanie przestrzeni miejskiej tak aby powstające drogi rowerowe nie przecinały okrutnym sznytem zdrowej tkanki miejskiej. Inaczej powtórzy się sytuacja z Detroit.
    PS. Przestań pedałować - włącz myślenie. To jest proste jak cep.

    • 28 73

    • tylko widzę cep, cep, cep... kolejny taki komentarz... czas abyś poczytał więcej książek niż li oglądanie map.

      • 12 3

    • rowerowe korki? (3)

      sam to wymyśliłeś czy gdzies przeczytałeś?
      A może widziałeś na filmie z Vietnamu?
      Bo u nas nic takiego się nie pojawia...

      • 28 3

      • w Kopenhadze (2)

        sa rowerowe korki, a jakze. I buduja tam rowerowe autostrady :)

        • 4 0

        • (1)

          Rowerowe autostrady przecież to nielogiczne. Drogi szybkiego ruchu już prędzej

          • 1 0

          • rowerostrady ? :)

            • 1 0

    • (7)

      możesz się nabijać, ale ja już w Gdańsku stałem parę razy w rowerowym korku.
      Natężenie ruchu na drodze rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej już dawno przekroczyło wartości dla których była projektowana.

      • 17 7

      • (3)

        tylko się cieszyć, że więcej ludzi jeździ rowerami, jest zdrowiej i więcej znajomych można spotkać. Jeśli TOBIE brakuje przestrzeni, polecam jazdę po Trójmiejskim Parku Krajobrazowym, jest tam mniej rowerzystów. Jedynie co Ciebie tam spotka, to dziki lub kolka :)

        • 17 4

        • (2)

          ależ oczywiście, że się z tego bardzo cieszę :)
          Widać, że jak się buduje infrastrukturę to i użytkownicy się pojawiają.
          Natężenie ruchu rowerowego na Grunwaldzkiej jest jednym z argumentów za budową pasów rowerowych na Wita Stwosza

          ps. po TPK jeździ się bardzo przyjemnie, ale jakoś średnio mi rano po drodze do pracy, a jeżdżę rowerem stolcu po to ,żeby gdzieś dojechać, a nie sobie pojeździć.

          • 15 2

          • (1)

            "jeżdżę rowerem stolcu po to ,żeby gdzieś dojechać, a nie sobie pojeździć."

            cholerna autokorekta w telefonie... mam nadzieję, że nikt się poczuł urażony :P

            • 11 1

            • wyszło szczególnie przekonywająco ;-)

              • 2 0

      • (2)

        Dopóki nie musisz odstać kolejnej zmiany świateł to to nie jest korek :) Chociaż natężenie faktycznie duże. Ale to dobrze, niech się rowerzyści uczą że nie są sami na ścieżce. Czekamy na Wita Stwosza, tam pojadą ci którzy chcą do Oliwy i ruch na Grunwaldzkiej spadnie.

        • 4 0

        • (1)

          a ci co jadą tą ulicą do Gdyni,
          natrafią nie tyko na zmienność jej nazw,
          ale też na gliniarzy w Sopocie,
          którzy urządzają na nich polowania koło QNIA LGBT

          uprzedzam!

          • 2 0

          • polityka / statystyka

            zgadnijmy którą drogą jedzie i będzie jechać więcej rowerzystów:
            czy między Osową a Oliwą?
            czy raczej między Sopotem i Oliwą?

            zgaduję że tej drugiej opcji potrzebuje 10x więcej rowerzystów
            a przejazdu też nie ma (DDR Rzemieślnicza to jakieś kpiny)
            jazda po chodniku koło Kunia-Pedała to ryzyko wypadku i mandatu:
            policja tam poluje na jeleni

            • 1 0

    • autor powyższej wypowiedzi wygląda na urzędnika magistratu, który wykorzystał wnioski dotyczace ruchu samochodowego (kopiuj-wklej) podmieniając słowo "samochód" słowem "rower"

      • 7 1

    • (13)

      Ależ - wyjąłeś mi to z ust! Budowa nowych dróg rowerowych, to droga donikąd. Detroit to przykład modelowy, ale i tu u nas mamy przecież doskonały przykład w miejscowości na północ od Sopotu: buduje się drogi rowerowe tylko tam, gdzie są one niepotrzebne i tym samym unika się powstawania na nich korków. Buduje się je na obszarach industrialnych w centrum miasta, aby nie psuć zrównoważonego rozwoju osiedli, aby nie tworzyć gett, aby nie spychać mieszkańców zza drogi rowerowej na przedmieścia.

      • 7 2

      • LPK (12)

        Stany Zjednoczone nie są dobrym przykładem polityki rowerowej, tak jak Holandia nie jest dobrym przykładem turystyki wspinaczkowej. Przypuszczam, że Amerykanie mają podejście do rowerów podobne jako mają gdyńscy urzędnicy. Uważam, że czerpać powinniśmy wzorce z krajów najlepszych w swojej dziedzinie, a więc, w przypadku infrastruktury rowerowej z Danii, Niemiec i Holandii, a nie z USA. Z USA czerpmy wzorce jak być przedsiębiorczym.

        • 9 3

        • Co za wybiórczość. Przecież USA są jeszcze dalej na Zachód. (11)

          Zachód jest nieomylny.

          • 2 3

          • Zachód jest omylny (8)

            USA też są omylne. Biorąc pod uwagę fakt kompleksów panujących w polskim społeczeństwie oraz lizusostwa polskich urzędników, podaje się często za przykład Zachód. Ale USA nie są dobrym przykładem polityki rowerowej nie dlatego, że są rozwinięte, ale dlatego, że w USA mało kto jeździ na rowerze.

            • 5 1

            • (1)

              Dlatego umarło Detroit.

              • 1 2

              • Detrit umarło, bo miasto zdechło

                a nie że ścieżki porobili.

                • 7 0

            • Czyli fakt, że kraje z silnnym lobby rowerowym są blisko południka zerowego nie jest żadnym argumentem. (5)

              A tylko ciekawostką. Skrótem myślowym. Wreszcie to wydusiłem. Ha.

              • 2 5

              • Matematyku czerwieniący się na widok piersu żony Hugh Hefnera (4)

                Ty lepiej zajmuj się w swoim lobby wycinaniem lasów trójmiejskich pod drogi i osiedla, walką z bezpłodnością oraz propagowaniem kredytów z banku Lucas jako sposób na rozwój gospodarczy. Agresja jest przyznaniem się do błędu, Antysocjopato

                • 5 1

              • Żona Hugh Hefnera ma fajne PIERSU.

                • 1 0

              • Atak osobisty to przyznanie racji. (2)

                tyle.

                • 0 6

              • Matematyku czerwieniący się na widok piersi żony Hugh Hefnera (1)

                Właśnie o tym napisałem.
                tyle

                • 3 0

              • To chyba miało być do mnie

                • 3 0

          • Nieprawda (1)

            Najdalej na zachód jest Rosja, Ukraina i Białoruś. Bo jak pójdziesz na zachód, to w końcu tam dojdziesz. I oczywiście, że zachód JEST omylny, bo idąc ciągle na zachód dojdziesz m. in. di Japonii, która nie dość, że upada przez ciągłe budowanie nowych dróg i skrzyżowań wielopoziomowych, to jeszcze się pomylili i jeżdżą po lewej stronie. Przecież, jak by u nas ktoś jechał po lewej stronie, to byłaby tragedia!

            • 4 1

            • LPK

              Dla porucznika Columba najbardziej na zachód były Indie, a konkretnie ich wschodnie wybrzeże

              • 0 0

    • Elementarz polityki komunikacyjnej mówi, że budowanie nowych dróg i autostrad nie likwiduje korków tylko przesuwa je gdzieś indziej. Dokładnie. Tak jest na całym świecie

      • 5 1

  • za darmo? (19)

    te autobusy będą woziły rowery za darmo? bo jeśli nie to dla mnie poroniony pomysł i wróżę mu porażkę

    • 69 5

    • jedyne oczywiste rozwiązanie (6)

      rowerem w górę ścieżką, w dół ulicą

      • 65 3

      • Dokładnie! (1)

        Nie wiem skąd wziął się pomysł jazdą w kierunku Oliwy drogą rowerową. W tym miejscu ze względu na ukształtowanie terenu jedzie się w wiekszości w dół, a więc znacznie większą prędkością - w godzinach szczytu nawet porównywalną z samochodami. Jazda pod górkę z kolei jest utrudniona, gdyż trzeba przedostawać się drogą przez las. Jak nie stać Was na zrobienie drogi w obydwu kierunkach to pomyślcie chociaż logicznie i zróbcie trasę w górę.

        • 16 1

        • w godzinach szczytu to akurat rowerem jest dużo szybciej niż samochodem :)
          A skąd się wziął pomysł to akurat się domyślam - droga rowerowa jest po tej stronie drogi po której jest.. to jakby narzuca domyślny kierunek... cóż, znów wychodzi, że jak budować drogi rowerowe w mieście to po obu stronach jezdni...

          • 8 0

      • logiczne dla rowerzysty - nie urzędnika (1)

        • 9 1

        • podpowiem - rowerzysta

          to ktos kto widzi troche dalej niz 5 minut do przodu

          • 1 0

      • poza tym - kto będzie pilnował "jednokierunkowości" ? (1)

        jeżeli powstanie porządna ścieżka "w dół" to ludzie będą nią jeździć także "pod górę"

        • 12 0

        • Widać nie powstanie skoro od razu są pomysły gdzie co wozić

          Poza tym w zimie nikt ścieżek rowerowych nie odśnieża
          więc 1/3 roku i tak d..a... Zrobić szerszą ulicę z wydzielonym pasem
          to i samochodów więcej wlezie w razie potrzeby i rowery pojadą
          i z odśnieżaniem nie będzie problemu

          ale to za proste jak na BUDYNIA

          • 1 5

    • (5)

      wszystkie autobusy w Gdańsku wożą rowery za darmo.
      często zjeżdżam do pracy w dół przez las z Osowy rowerem i czasem wracam z nim autobusem - trzeba być idiotą, żeby pchać się samochodem w ten poranny korek.
      Osowa- Oliwa - 22minuty, za każdym razem.

      • 11 3

      • system działa bo takich jak ty jest 3--4. A jak myślisz co będzie jak takich (1)

        jak ty będzie 40. Że BUDYŃ podstawi extra autobusy? Naiwny....

        • 7 4

        • masz rację, to rozwiązanie nie będzie się skalować i autobus nie może być jedynym sposobem dostania się "na górę"
          Ale ja nie o tym piszę - ja się odniosłem tylko do ceny przewozu roweru w komunikacji publicznej,

          • 5 0

      • (2)

        wożą najwięcej 1 rower (słownie: jeden)

        • 5 2

        • Wystarczy żeby w papierach wpisano: BudyńLand rowerową stolica polski

          w autobusach można przewieźć rower za darmo...

          • 4 3

        • skladaki!

          • 0 0

    • (5)

      Najpierw dostań się do autobusu.
      Jeśli nie masz długich nóg i miniówki i wywalonych cycków,
      to marne szanse, że taki zgred kierowca Cię wpuści.

      Poza tym akurat na tej trasie 99% autobusów jest przepełniona bydłem.
      Więc zapomnij ..

      • 5 3

      • (3)

        Co do kierowców, to racja. Raz chciałem przewieźć rower w autobusie, ale kierowca stwierdził, że jeśli go nie przypnę to stwarzam zagrożenie i mam wyjść.

        • 5 0

        • art 23 PP (2)

          i dobrze Ci powiedział , poczekajcie aż któryś z kierowców dostanie mandat za zdarzenie spowodowane przewozem roweru i skończą się marzenia o wożeniu rowerów autobusem

          • 2 4

          • to po kiego trabia ze w autobusach mozna wozic rower (1)

            jak nie mozna :D Bareja... mozna, ale autobus jest niedstosowany wiec nie mozna

            • 3 0

            • prawo powinno mówić, że właściciel odpowiada za swój kram

              jak mój pies kogoś ugryzie
              jak mój rower kogoś pobrudzi
              jak moje dziecko komuś rozbije szybę
              odpowiada ja a nie kierowca, strażnik miejski, cieć

              kierowca powinien +poradzić+ przypięcie, albo porządne trzymanie, ale za szkody jak NIE przypniesz powinieneś odpowiadać ty.

              było by normalniej

              • 1 0

      • to ker ma prawo nie wpuscic, nawet jak innym pasazerom nie przeszkadzasz??

        nie powinien miec prawa...

        • 1 0

  • Zamiast drogi rowerowej to... (35)

    powinni zrobić Spacerową dwupasmową to by korki się zmniejszyły. Rowery tamtędy tak często nie jeżdżą by robić ścieżkę a duże kroki zawsze się tam tworzą. Spacerowa to jedyny zjazd do Sopotu od strony południowej. Inny zjazd od północy jest w Gdyni z dużym objazdem dookoła Sopotu. Do tego teraz TIRy mają zakaz jeżdżenia przez Sopot przez co wjechały na Spacerową by pomóc samochodom osobowym w korkowaniu jej, dzięki temu jeszcze bardziej się blokuje cały przejazd.

    • 34 61

    • (13)

      W ogóle to rowery powinny jeździć po chodnikach nie po ulicach, Są wolne i blokują ruch. Przeciętny dziadek na rowerze nie przekracza prędkości lekkiego biegu. Denerwują kierowców nie stosując się do kodeksu ruchu drogowego. Rowerzysta w zderzeniu z samochodem ma takie same szanse na przeżycie jak pieszy. Poza tym nie słyszałem o zderzeniu pieszego z rowerzystą ze skutkiem śmiertelnym.

      • 20 71

      • hmm

        a gdzie widziałeś chodnik na Spacerowej???

        • 17 1

      • Ile masz dziadków na rowerze? Stań przy ścieżce na Grunwaldzkiej i zobacz kto jeździ i jak szybko.

        • 17 0

      • (9)

        dla mnie osobiście nie jest problemem jazda ze stałą prędkością oscylującą między 35 a 40 km/h i uważasz pajacu że to jest wolno?Nie chciałbym przy takiej prędkości potrącić kogoś na chodniku który jest zgodnie z prawem miejscem poruszania się pieszych a nie pojazdów

        • 12 7

        • Z pewnością, problemem są dla Ciebie dobre maniery. (8)

          Rowerom bliżej do pieszych czy do aut? To zależy jak Kalemu wygodnie: Na jezdniach, życzycie se być traktowani jak kierowcy. Na deptakach życzycie sobie być traktowani jak piesi. Twoje prywatne zdanie, mogę zapytać?

          • 11 11

          • Matematyku czerwieniący się na widok gołej baby (6)

            Rowerem nie wolno jeździć po chodnikach poza niektórymi wyjątkami. Rowerem wolno jeździć po jezdni, chyba, że zakazują tego znaki albo wzdłuż jezdni poprowadzona jest ścieżka rowerowa. I tak też czynię. I choćbyś się skichał, to nic na to nie poradzisz.

            • 10 3

            • Nie pytałem o chodniki. Pytałem o deptaki jak np. ulica Piwna. (5)

              Jeśli pieszemu tam nie podoba się rower, operator tej zabawki upiera się że bliżej mu do pieszego. Więc nie ma co zakazywać jak aut.

              Jeśli kierowcy nie podoba się rower, operator tej zabawki upiera się, że bliżej mu do auta. Więc, ktoś tu wyznaje prawo Kalego.

              Nie pytałem jak jeździsz. Pytałem, do czego rower jest najbardziej porównywalny.

              • 1 10

              • (4)

                rower jest najbardziej porównywalny do roweru.
                Uczestnicy ruchu nie dzielą się tylko na pieszych i pojazdy mechaniczne, zaakceptuj, że rower jest osobna kategorią i nie próbuj go na siłę wtłaczać w swoje ramki, bo ci to nie wychodzi.

                • 10 1

              • Lubię se spacerować po deptakach Głównego Miasta. I stwierdzam, że zakazywać tam aut, a dopuszczać rowery jest dwulicowe. (3)

                Parkowanie, oczywiście nie ma różnicy. Ale w przejeżdżaniu już tak. Rower jest taki nieprzewidywalny. Auto w miejscu się nie obróci. Energię kinetyczną też ma. Mniejszą? Wystarczajacą, by pieszy wylądował na pogotowiu.

                • 3 10

              • Matematyku, do tego kierowco, M. i Antysocjopaty w trójcy jedyny (2)

                Mam gdzieś twoje zdanie nt. rowerzystów. Mnie obowiązują przepisy, a te głoszą, że rowerem można jeździć po Piwnej w sezonie, a samochodem nie. Dla ciebie rower zawsze będzie zły, a samochód super. I tego nie zmieni nikt, nawet goła baba. I niech tak zostanie. Lepiej zacznij przyznawać, że agresja jest formą przyznania się do błędu. Wzmocni to twoje ego.

                • 8 2

              • Przepisy są po to, aby je ulepszać. Dwulicowe przepisy potępiać. (1)

                Jest jeszcze uniwersalny przepis, o nazwie przyzwoitość. To znaczy, że każdy paragraf jest niższej kategorii względem niego. Ten powinien ukarać cię wyrzutami sumienia za utrudnianie funkcjonowania deptaku.

                • 1 10

              • Matematyku czerwieniący się na widok piersi żony Hugh Hefnera

                Uniwersalny przepis o nazwie przyzwoitość mówi, że lasy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego należy zostawić takie jakie są. Więc proszę, nie chrzań, tu o przyzwoitości, odkrywco teorii, że 5-3=5. Swoją przyzwoitość realizuj w swoim lobby zwolenników rabunkowej formy rozwoju gospodarczego. Dzięki Bogu nikt na ul. Piwnej nie przejmuje się twoimi samochodowymi wywodami. Pamiętaj: Agresja oznacza przyznanie się do błedu.

                • 6 0

          • moje prywatne zdanie palancie jest takie że odkąd jakiś idiota wyjeżdżający z bramy wjechał we mnie bo mnie nie widział nie korzystam co do zasady z żadnych chodników deptaków dróg rowerowych itp g.. wien bo w tym kraju nie umieją ich budować proste

            • 1 1

      • Średnia prędkość samochodu w mieście to 30km/h czyli niewiele większa niż rowerzysty.

        • 9 0

    • (18)

      no i co by ci to dało? przepustowość samej spacerowej nie jest problemem. Problemem jest oliwa i osowa. Co Ci da w dwupasmowa spacerowa skoro tego ruchu nie rozprowadzisz a korek bedzie sie robil bo auta nie dadzą rady zjechać ze spacerowej?
      Tak właśnie jest teraz.

      • 23 3

      • Każdy wypadek to problem. Każdy remont to problem... (9)

        ale w BudyńLandzie myślenie zabronione

        nawet 3 pasy by coś dały

        • 4 11

        • coś to znaczy co? (8)

          przez oliwe nie przejedziesz szybciej choć by nie wiem ile pasów tam biegło.
          Jesłi by zrobili tunel pod pachołkiem może mieć to sens.
          Ale czy zrobią?

          • 10 1

          • czytaj ze zrozumieniem. drogę trzeba remontować (naprawdę!) (7)

            a wtedy zamiast 2 pasów masz 1

            • 0 5

            • (6)

              to oczywiste ale nie buduje sie dróg wielopasmowych tylko dlatego ze kiedyś bedzie remont i będą jakieś utrudnienia w zwiazku z tym.

              • 7 1

              • Nie buduje się w BudyŃLandzie dodaj (5)

                tutaj 30 tys dzielnica jest skomunikowana jedną dróżką
                i wystarczy. Reszta poszła na muzea

                • 3 9

              • (3)

                Osowa ma 13245 mieszkańców...

                A1 polecam Srebrzysko ;)

                • 7 0

              • (2)

                13245? Podaj jeszcze źródło, bo Wikipedia wyraźnie mówi, że to dane sprzed 2 lat.

                • 1 2

              • A będzie jeszcze więcej

                Więc korki nie znikną. Nawet jak się zrobi ośmiopasmową Spacerową. Znikną wtedy gdy ropa się skończy

                • 3 0

              • dokładnie ta sama

                liczba widnieje na stronie gdańska:) poza tym: 'dane sprzed 2 lat'? lol, jaka dzielnica podwoi ilość mieszkańców w 2 lata? bo na pewno nie osowa...jesteście malutkim osiedlem, które wszystko oprotestowuje( vide: trasa kaszubska w pierwotnej wersji, która miała zawierać dwupasmową spacerową i wtedy miało to choć częściowy sens) i pogódź się z tym:)

                • 2 0

              • nie zapominaj o PKM

                • 1 0

      • (5)

        No to wyburzyć te stare kamienice w oliwie i walnąć tam dwa pasy w każdą stronę. Zapewne teraz odezwą się konserwatorzy..

        Chcecie iść do przodu czy cofać się razem z murzynami ??

        • 1 13

        • Rabunkowy rozwój w twoim wydaniu do niczego nie prowadzi

          tylko do kryzysu i wojny. Ale jeśli myśli się krótkowzrocznie?

          BTW: Murzyni się cofają?

          • 9 0

        • po co wyburzać? (1)

          Nie lepiej zaorać park oliwski?

          • 6 0

          • a następnie oddać deweloperom celem zabudowy pustą kubaturą służącą jako lokata kapitału dla bogacących się ludzi.

            • 3 1

        • Po pierwsze jestem za tym (1)

          aby zamknac Opata Rybinskiego dla ruchu kolowego. Nie chce aby po mojej oliwie jezdzilo cale bydlo z osowy... zrobicie se tunel pod pacholkiem to bedziecie jezdzic....

          • 3 1

          • oooooo' bydło' z Oliwy zaryczało

            heh
            człowiek człowiekowi wilkiem

            • 1 1

      • (1)

        Po przedłużeniu Drogi Zielonej do Spacerowej co jest w planach to zniweluje problem z Oliwą.

        • 1 0

        • Za to korki powstaną gdzie indziej

          Tak jest na całym świecie. Infrastruktury przybywa, a korki jeszcze bardziej.

          • 0 1

    • (1)

      Oczywista oczywistość, że powinny być dwa pasy w każdą stronę..
      Wytłumacz to naszym super władzom ..

      Walka z wiatrakami.

      Przecież nie mają pieniędzy na takie bzdury.
      Ważniejsze są pomniki i inne pierdoły w stylu ECS.

      • 2 9

      • Może od razu 3, albo 4?? Z obu końców i tak zwęża się do jednego pasa: w Oliwie uliczka z kilkusetletnimi zabytkowymi kamienicami po bokach - zero szans na poszerzenie, na drugim końcu - jednopasmowy wiadukt nad obwodnicą. Czyli: olbrzymie koszta (to nie to samo co budowa "na płaskim" - w wielu miejscach tuż przy obecnej jezdni są strome wysokie wzgórza porośnięte gęstym lasem) a jedyny rezultat - burdel bez porównania większy niż obecnie - zażarta walka kto ma kogo przepuścić w miejscach gdzie 2 pasy zbiegają się z powrotem do jednego.

        • 1 1

  • A co z przejazdem przez Obwodnicę? (9)

    Na razie przejazd przez węzeł Wysoka rowerem to jak przejście prze linię frontu... tam musi powstać wydzielona kładka pieszo-rowerowa, inaczej komunikacyjny sens tej drogi rowerowej jest niestety wątpliwy.

    • 63 3

    • (6)

      po pierwsze nie "wszyscy".
      po drugie niektórzy jeżdżą Kościerska, bo czasem mimo tego, że mają dalej wolą nadłożyć kilka km niż dzielić wąską drogę z tirami i śpieszącymi się do pracy przedstawicielami handlowymi.
      Tam się jedzie bezpiecznie tylko gdy samochody stoją rano w korku.
      Jak pojawi się infrastruktura na Spacerowej to i więcej użytkowników się pojawi.

      • 30 4

      • (1)

        kościerską jest szybciej, bo jest niemalże po prostej wytyczona, nie wiem gdzie to nadkładanie drogi, chyba że jedziesz do reala lub ramacasto :)

        • 1 2

        • nadkładanie drogi - zależy, skąd startujesz.
          jak z okolic Kielnieńskiej, to to przez Owczarnię jednak średnio po drodze :)

          • 6 0

      • helol (3)

        na koscierskiej jest x do potegi ntej czystsze powietrze - poczatkujacy rowerzysci racza o tym drobnym fakcie zapominac

        • 2 0

        • (2)

          oho niektórzy wolą zapach odchodów ludzkich i końskich
          od spalin

          zapaszek koło studzienek kanalizy z Owczarni urywa na Kościerskiej nos.

          • 0 0

          • Fakt, Ta dolinka powinna się nazywać (1)

            Doliną Śmierdzącej Kanalizacji a nie Czystej Wody, w dodatku kiedyś po ciemku mało co nie wpadłem do studzienki bo menele żeliwna dekle za... do złomowca odwieźli

            • 0 0

            • w zimie kiedyś wrąbałem się na biegówkach do studzienki. pięć szwów na lewej łydce... aua...

              • 0 0

    • No co ty? Budyń na 100 baniek do wydania... (1)

      a że system ścieżek jest niezborny i nieużyteczny. Kogo to obchodzi?

      • 1 3

      • a może wystarczył by mały tunel,
        przy okazji nocami dziki i sarny by łaziły tamtędy
        i nie wpadały by śmierdzielom pod koła?

        • 0 0

  • (9)

    Nie bardzo rozumiem po co ścieżka po ul Spacerowej, jak wszyscy jeżdżą ul Kościerską przez las, wystarczyłoby tylko tam trochę wyrównać drogę, bez żadnej ścieżki, wystarczy dróżka szutrowa i byłoby ok.

    • 52 16

    • Poszerzyć Kościerską dla tirów a rowery puścić po Spacerowej (3)

      dróżka szutrowa będzie OK

      • 9 4

      • !!! (2)

        Nie wszyscy mają rowery górskie przepraszam bardzo.
        Ja chcę jeździć spacerową moją wyczynową kolarzówką.
        Na pewno nie jakąś drogą szutrową.

        • 7 2

        • a ja chcę iść pieszo z wózkiem dziecięcym! (1)

          w końcu MAM PRAWO!

          • 1 2

          • polacy-jesteśmy-straszni

            I zgodnie z prawem możesz iść Spacerową z wózkiem dziecięcym, tyle że lewym poboczem jako pieszy. Masz pełne prawo. Jako pieszy jesteś pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego.

            • 5 0

    • No to pomyśl i zrozum, że nie każdy ma odpowiedni rower żeby jechać przez las.

      Problem jest zwłaszcza zimą a tego żadne utwardzenie nawierzchni, do końca nie rozwiąże. Żeby taka droga przez las mogła pełnić funkcje komunikacyjne to ktoś musiałby cały rok o nią dbać, czyścic, odśnieżać itp. a to (niestety) w praktyce nie realne, przynajmniej obecnie.

      Z tego powodu potrzebne jest jakieś rozwiązanie wzdłuż ul. Spacerowej. Teoretycznie wystarczyłoby wyasfaltowane pobocze jednak w takim wypadku pewnie znów problem będzie zimą ponieważ będzie tam zalegać górka zgarnięta z jezdni...

      • 3 1

    • SZUTER (2)

      nie każdy rower pojedzie po drodze szutrowej....

      • 2 1

      • (1)

        Jak komuś nie odpowiada szuter w lesie, to niech sobie jedzie po asfalcie na przedłużeniu ul. Reja w Sopocie.

        • 1 1

        • i ma nakładać drogę ?

          • 0 0

    • wszyscy jeżdżą? chyba za karę

      • 0 0

  • Połączyć Gdańsk południowy

    Kiedy wreszcie bedziem

    • 5 0

  • Inwestycje w stylu BUDYNIA. Czy Spacerowa nie była aby remontowana (1)

    całkiem niedawno za ciężkie pieniądze?

    • 24 3

    • Skoro w jedną stronę autobusami mają wozić to wygląda na atrapę ścieżki

      szeroką na 60cm. Taki typowy
      model BudyńLandzki obliczony na ruch 1 rower/dzień...

      Wzw z tym wygląda że większość z 87mln na 4km ścieżki pójdzie na zegarki

      • 10 1

  • Jaki debilizm (9)

    Jak ma być jednokierunkowa (co też jest dość chore) to tylko pod górę!!! Bo pod górę rowerzysta jedzie powoli i blokuje jezdnię bardziej. W dół jedzie znacznie szybciej i wtedy po ulicy.
    Czy tam w ogóle ktoś myśli?

    • 38 0

    • jest dokładnie odwrotnie... (7)

      wbrew temu co się nieustannie powtarza na trujmiasto.pl. Pas jezdni
      na spacerowej jest tak szeroki że bez problemu nawet samochód ciężarowy
      i autobus wyprzedzi rower (jadący jak na zdjęciu czyli po prawej krawędzi pasa).
      W dół natomiast jest gorzej: rower zwykle jedzie bliżej środka, większą prędkością i część kierowców boi się go wyprzedzać

      • 4 3

      • (6)

        takie rozważania nie mają sensu - jazda rowerów razem z samochodami po drodze o natężeniu takim jak na Spacerowej stwarza niebezpieczeństwo dla jednych i drugich. Poza tym weźmy pod uwagę rowerzystów, którzy wsiadają na ten pojazd od święta, jeżdżą słabo, nie znają przepisów ruchu drogowego (bo karta rowerowa nie jest wymagana) - to główny argument za rozdzieleniem ruchu samochodowego i rowerowego. Tylko ścieżka dwukierunkowa - miejsce się znajdzie - patrz górny odcinek Słowackiego.

        • 7 0

        • (5)

          Na górnym odcinku słowackiego nie ma ścieżki.

          • 1 0

          • (4)

            pewnie dawno nie byłeś w okolicach lotniska...

            • 3 1

            • Typowe dla Budynia budowanie to-tu-to-tam. Tu się kończy, c..j wi gdzie zaczyna (1)

              Jest ścieżka koło lotniska ale od ronda Kaczmarskiego
              w dół trza grzać chodnikiem co najmniej 1 km (dalej nie jechałem,
              z tego co widziałem jadąc samochodem jest to chodnik szeroki w porywach
              na 1m...)

              • 2 1

              • Nie chodnikiem. Chodnika tam nie ma w ogóle. Rowerem trzeba przez las i przez Matemblewo. Analogicznie jak Spacerowa i Kościerska.

                • 1 0

            • (1)

              Mówię o odcinku między Niedźwiednikiem a obwodnicą, analogicznym jak nas interesuje na Spacerowej.

              • 1 0

              • jest chodnik - wąski, krzywy i niebezpieczny i po jednej stronie (północnej). Sporo rowerzystów z niego i tak korzysta, bo nie bardzo jest wybór.

                • 0 0

    • Co to za różnica

      Czy w górę czy w dół jak i tak wymalują kreskę na jezdni, która będzie udawała ścieżkę rowerową, samochody i tak będą musiały wyprzedzać rowery, a barany z UM będą się cieszyć, że miasto się cudownie rozwija bo ma kolejne km ścieżek rowerowych

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum