• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza rekordowy Rowerowy Maj

neo
3 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (61)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowerowy maj będzie rekordowy
Maj bywa chłodny, ale i tak można jechać rowerem do szkoły. Maj bywa chłodny, ale i tak można jechać rowerem do szkoły.

W Gdańsku ponad 48 tys. dzieci, a w Sopocie niemal 3 tys. uczniów weźmie udział w Rowerowym Maju, który startuje 4 maja i potrwa do końca miesiąca. Nagrody będą dla wszystkich aktywnych, a najbardziej zaangażowane klasy mogą liczyć na grupowe wyjścia na imprezy sportowe czy kulturalne.





Jeździsz rowerem do szkoły lub pracy?

W Rowerowym Maju uczestniczą uczniowie i przedszkolaki, którzy za każdy aktywny dojazd do szkoły lub przedszkola na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce zdobywają punkty. W Gdańsku w kampanii bierze udział 116 przedszkoli i 90 szkół podstawowych, czyli aż o 16 więcej niż w zeszłym roku. W sumie to 48 tys. 707 dzieci.

- Ten pomysł narodził się w 2014 roku w Gdańsku i przez pierwsze dwa lata w zabawie brały udział tylko gdańskie jednostki oświatowe - mówi Piotr Kryszewski, zastępca prezydenta Gdańska. - Teraz jest to akcja ogólnopolska. Ekologiczna kampania została skierowana głównie do najmłodszych dzieci z przedszkoli i szkół podstawowych. Liczymy, że rekordy z poprzedniego sezonu zostaną pobite. Mam nadzieje, że przekroczymy magiczną barierę 1 mln przejechanych kilometrów - podkreśla Piotr Kryszewski.
Rowerowy Maj także w Gdyni Rowerowy Maj także w Gdyni

Jak zdobywać punkty w Rowerowym Maju



Za każdy przejazd dzieci dostawać będą naklejki, które na koniec wymieniane są na nagrody indywidualne i zbiorowe. Najbardziej aktywne klasy skorzystają z ciekawych wyjść sportowych i kulturalnych. Jak co roku przewidziane są też nagrody indywidualne, np.: zestaw oświetlenia rowerowego wysokiej klasy, sakwy czy skarpety z motywem rowerowym i nazwą kampanii.

- Szkoły tradycyjnie otrzymają nagrody finansowe ufundowane przez miasto Gdańsk i GIWK, w trzech kategoriach: szkoły małe, średnie i duże. W każdej kategorii nagrodzone zostaną trzy najlepsze placówki, dla przedszkoli przewidziano jedną kategorię - mówi Anna Klinkosz, koordynatorka akcji z Referatu Aktywności Mobilnej gdańskiego magistratu.


Rekordowy Rowerowy Maj w Sopocie



Także w Sopocie do akcji zgłosiła się rekordowa liczba dzieci. To prawie 3 tys. uczniów i przedszkolaków z 7 szkół podstawowych i 9 przedszkoli. W zeszłym roku było ich 2,1 tys.

- Rowerowy Maj to świetna akcja, która promuje zdrowy tryb życia i uczy, że z roweru czy hulajnogi można korzystać codziennie, a nie tylko okazjonalnie - mówi wiceprezydent Sopotu Marcin Skwierawski. - Sopot idealnie nadaje się do tego typu aktywności. Prawie całe miasto objęte jest strefą tempo 30. Mamy dobrze rozbudowaną sieć tras rowerowych. Na 65 kilometrów dróg przypadają ponad 23 kilometry tras rowerowych. To jeden z najwyższych wskaźników w Polsce. Projektując inwestycje drogowe, bierzemy pod uwagę przede wszystkim bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów - podkreśla Marcin Skwierawski.
Rowerowy Maj, wymyślony w Gdańsku, przyjął się w całej Polsce i od 2016 roku kampanię realizuje coraz więcej gmin - od małych ośrodków wiejskich do dużych miast. Tegoroczna edycja akcji odbędzie się w 41 gminach. Lista sopockich placówek biorących udział w projekcie dostępna jest na stronie internetowej Rowerowy Maj.

Akcja rowerowy maj (13 opinii)

Akcja ma zachęcić dzieci do dojazdu do szkoly na rowerze czy hulajnodze. A w rzeczywistości? dzieciaki pakuja sie do autobusow i tramwajów z rowerami na jeden przystanek.
Akcja ma zachęcić dzieci do dojazdu do szkoly na rowerze czy hulajnodze. A w rzeczywistości? dzieciaki pakuja sie do autobusow i tramwajów z rowerami na jeden przystanek.
neo

Opinie (61) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Rowery i rowery.

    Rowery i rowery. I rowery. A może by ktoś tak pomyślał o pieszych?

    • 0 0

  • Największa

    głupota XXI wieku? Jeżdżenie rowerami po chodnikach dla pieszych. Pytam się - którędy mają chodzić piesi, jeśli na chodnikach pełno pędzących rowerów?!

    • 0 0

  • "Ufundowane przez miasto Gdańsk i GIWK" czyli przez podatników (10)

    Jako podatnik nie chcę żeby moje pieniądze szły na jakieś nagrody za to, że ktoś dojeżdża rowerem do szkoły. Zamiast tego te pieniądze powinny pójść na komunikację miejską (obniżając ceny biletów) albo obniżyć opłaty za wodę.

    • 39 36

    • A ja chciałbym

      żebyś przestał patrzeć tylko na swój czubek nosa i spojrzał przyszłościowo. Dzieci które zaznają ruchu teraz będą zdrowsze, co będzie prowadziło do mniejszych nakładów na służbę zdrowia itd. itp

      • 0 1

    • spuść powietrze sobie (2)

      do dróg samochodowych dołożyliśmy już tyle że nawet jak przez 1000 lat byśmy finansowali te nagrody to nawet promila tych inwestycji by nie wyniosło. Samochodziarze do 3,5T nie płacą podatku drogowego . to zwykła socjalna patologia!

      • 7 16

      • (1)

        Podatek jest w paliwie ale fajnie jest nakłamać że samochodziarze nie płacą.

        • 0 5

        • na drogi krajowe nie miejskie

          • 2 0

    • (3)

      Jako podatnik nie życzę sobie żadnych dopłat do komunikacji miejskiej, której nie używam. Utrzymuje samochód za swoje a nie cudze ! Woda natomiast powinna być droższa, bo jest jej coraz mniej. Żadnych dopłat do rzeczy, na które można zarobić ciężką, uczciwą pracą.

      • 6 4

      • to, że nie używasz z komunikacji miejskiej nie oznacza, że z jej funkcjonowania nie odnosisz korzyści

        Gdyby obecni pasażerowie komunikacji miejskiej przesiedli się do samochodów, uciążliwość poruszania się samochodem po mieście i trudność znalezienia wolnego miejsca do parkowania byłaby dużo większa. Przypuszczalnie warto, byś poznał pojęcie "korzyści zewnętrznych" - o tym uczą na podstawowych kursach normalnej ekonomii (niemarksistowskiej).

        • 3 0

      • ale prawo do darmowego parkowania samochodu na chodniku lub na innym fragmencie przestrzeni miejskiej (1)

        uważasz za zgodne z zasadami sprawiedliwości i zdrowego rozsądku? Przypuszczalnie nie zdajesz sobie sprawy, jakie koszty twoje zachowanie komunikacyjne generuje dla całego otoczenia społecznego? Opłaty za parkowanie pokrywają tylko ułamek kosztów budowy i utrzymania miejsc do parkowania samochodów w mieście.

        • 3 0

        • parkuję w strefach płatnych bo wiem, że taki janusz jak ty nigdy tam nie zaparkuje, bo ledwo co na paliwo ma

          dzięki tym marnym groszom zawsze mam pewne miejsce. właściwie to mogą podwyższyć opłaty za parkowanie i o 1000%. dzięki temu odsiew biedaków samochodziarzy będzie jeszcze większy

          • 1 2

    • a ja nie korzystam z komunikacji miejskiej więc nie chcę zeby moje pieniadze szły na jakieś autobusy i tramwaje.

      wolę żeby je wydawać na muzea i teatry

      • 0 1

    • A jak dla mnie to dobra akcja, dzieci nie musza czekać do końca wakacji żeby tatuś rower napompował. Dzięki tej akcji sezon dla dzieciaków się zaczyna, a każda akcja odklejające tyłki od krzeseł jest dobra

      • 14 3

  • Chodniki (3)

    jak sama nazwa wskazuje są do chodzenia, a nie do jeżdżenia po nich rowerami .

    • 1 2

    • Brawo (1)

      Cóż, nie można odmówić Ci logiki.
      To może wytłumacz mi do czego jest patelnia.

      • 2 0

      • a w ogóle parasol jest uźywany niezgodnie z sugerowanym przeznaczeniem :-)

        księża na księżyc

        • 0 0

    • rozumiem, że przyłączysz się do działań na rzecz likwidacji prawa do parkowania samochodów na chodnikach w naszym mieście?

      szosy są nie tylko dla szosowców, a ziemia jest nie tylko dla ziemniaków. Jezdnie ulic są nie tylko dla samochodów. Chodniki są nie tylko do chodzenia: można na nich stać lub towarzyszyć dziecku jadącemu rowerem. Weź udział w promocji odpowiedzialnych zachowań kierowców: to ich lekceważenie limitów prędkości skłania niektóre mieszkanki i niektórych mieszkańców do jazdy rowerem po chodniku.

      • 2 0

  • i**otyczna inicjatywa (3)

    przedszkole
    Dzieci w przedszkolu mają brać udział w rywalizacji ? Po co ? To powinien być czas zabawy i beztroski a nie pierwszych rywalizacji. Do tego ta akcja tak naprawdę nie dotyczy przedszkolaków tylko opiekunów, którzy te maluchy do przedszkoli prowadzą więc czemu to ma służyć ? A co z rowerkiem zostaje w przedszkolu czy trzeba targać go do domu i potem kolejny raz po odbiór malucha. To chore.
    szkoła
    Dzieci z klas 1-4 mogą według prawa jeździć po chodnikach pozostałe po ddr lub ulicy. Czy ktoś zadbał żeby większość dzieci z wyższych klas miały karty rowerowe ? Ile rocznie w Gdańsku powstaje ddr żeby dzieci mogły bezpiecznie nimi jeździć ? Czy przy szkołach jest dostateczna ilość stojaków do przypięcia rowerów ? Tych rzeczy nie ma ale na siłę pcha się dzieciaki na rowery.
    podsumowanie
    Jeśli coś poważnego stanie się dziecku biorącemu udział w tej akcji to kto będzie winien ? Czy warto narażać dzieci ?
    Dzieci powinny być zachęcane do jazdy rowerami ale nie w tak prymitywny sposób.
    W ramach lekcji powinny być czasem organizowane krótkie i dłuższe wycieczki rowerowe na własnych lub szkolnych rowerach serwisowanych również w szkole przez uczniów w ramach zajęć praktycznych. Można by robić zajęcia w miasteczkach rowerowych tylko miasto musiałby jest stworzyć. Koszty byłby większe ale efekty również.

    • 2 1

    • to nie jest prymitywny sposób (1)

      stosowanie tego sposobu angażuje wiele osób, które mogą przy okazji dowiedzieć się, jakie są (ujemne) skutki dowożenia dzieci do szkół samochodami rodziców, co niekiedy otwiera wyobraźnię i skłania do przekształcania okolic szkół i przedszkoli w przestrzeń bardziej przyjazną dla pieszych i rowerzystów oraz hulajnogowców. Często skłania także dyrekcje szkół do tworzenia udogodnień do parkowania rowerów przy szkołach. Do reszty argumentów pozwolę się nie odnosić, ponieważ nie wydają mi się wystarczająco przemyślane.

      • 0 0

      • Człowieku

        Nie wiem jak Ty ale ja od wielu lat codziennie dojeżdżam do pracy i nie tylko rowerem. Mam doświadczenie i wiedzę.

        Osoby mogą się dowiedzieć jakie są ujemne skutki dowożenia dzieci samochodem do szkół ?
        Zdajesz sobie sprawę że na nowych osiedlach zasadniczo nie ma szkół.
        Dziecko musi do szkoły dojechać i to z 2 powodów raczej nie będzie rower.
        Brak jest bezpiecznych tras i jest 6 miesięcy nie sprzyjającej pogody.
        Jeśli wybierze się komunikację miejską to jest w niej tłok co może budzić obawy rodziców. Co może dziwić tłok jest także poza godzinami uznawanymi za godziny szczytu ale niestety tak jest.
        Dojazd do szkoły średniej, na studia czy do pracy na rowerze jest OK bo człowiek ma już "coś" w mózgu ale do przedszkola i podstawówki jest daleki od OK.

        • 0 1

    • Zgadzam się w 100%

      Potrzeba działań systemowych, a nie nakręcania jednomiesięcznej histerii.
      Niech lepiej miasto stworzy strefy bez aut przed szkolą albo chociaż zadba niezastawione autami chodniki a dzieciaki same będą chętnie jeździć cały rok.
      Druga sprawa to niedostosowane do realiów przepisy (jak to że 11 latek musi jechać drogą a 9 latek tylko chodnikiem) i smutne społeczeństwo które nie poświęci ani krzty wygodnictwa jeżdżenia wszędzie autem.

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Bez uprawnień, na byle czym, bez kasków, po chodnikach, bo szkoła musi nagrodę zgarnąć. (6)

    Tu nie powinno chodzić o bicie rekordu w jednym miesiącu, tylko o utrwalanie takich nawyków przez cały rok. Nagrody powinny być indywidualne dla dzieci, które jak najdłużej dają radę tak dojeżdżać. A tu w skrajnych przypadkach rodzic podjeżdża pod szkołę, otwiera bagażnik i wyciąga hulajnogę na 10 metrowy finisz.

    • 36 19

    • no właściwie to myślę, że moje dziecko może śmiało śmigać Armii Krajowej, na pohybel kierowczykom (1)

      • 3 2

      • może jechać ścieżkami rowerowymi wzdłuż Armi Krajowej

        twoje dziecko jako rowerzysta nie może jechać Armi krajowej ,ale jadąc z Kokoszek do centrum warto użyć ścieżki która zaczyna się na KArczemkach za ekranami , prowadzi przez kładkę nad obwodnicą, wzdłuz Auchan i obok Decathlona a następnie koło ogródków działkowych na Jasieniu ( tych po lewej stronie, więc nie trzeba przejeżdząc pod Armi Krajowej) , przez rondo koło poczty i Kartuską do centrum

        • 1 0

    • Ile km ścieżek rowerowych wybudowano do szkól w Gd w 2022? 0km? (1)

      • 4 2

      • osoby korzystające z rowerów nie jeżdżą wyłącznie po "ścieżkach" rowerowych

        tak jak kierowcy nie jeżdżą wyłącznie po autostradach lub drogach szybkiego ruchu. 47% przejazdów rowerem w Holandii odbywa się na jezdniach zwykłych ulic miejskich, w tzw, ruchu mieszanym. Dlatego to pytanie można traktować wyłącznie jako przejaw dążenia do ograniczenia skali ruchu rowerowego lub wyznawania fałszywej filozofii, że rower na ulicy "tamuje ruch" a na chodniku "stwarza istotne zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszych". W okolicach szkół warto tworzyć strefy wolne od jeżdżących i parkujących samochodów; budowa specjalnych "ścieżek rowerowych" nie będzie w ich bezpośredniej bliskości wpływać na warunki korzystania z rowerów przez młodzież szkolną.

        • 7 0

    • Może nie wymagajmy żeby dzieci jeździły przez cały rok. Jazda jak najdłużej też jest szkodliwa bo prowadzi właśnie do jazdy przez cały rok. Jeśli dorosły chce jeździć w zimie to jego sprawa ale dzieci tego robić nie powinny.

      • 1 15

    • Ale jak dziecko mieszka przysłowiowe 10m od szkoły to już jest ok...

      • 3 3

  • W mieście powinien być zakaz poruszania się prywatnym autem (3)

    Albo rower albo komunikacja. Ja jeżdżę rowerem cały rok. Rowerki to nasza przyszłość!

    • 13 18

    • ironia szyta zbyt grubymi nićmi by dać lajka

      być może jednak da do myślenia niektórym przeciwnikom "ekologizmu", który jest tworem ich wyobraźni niż elementem opisu rzeczywistości.

      • 0 0

    • Idz do diabla!

      • 2 4

    • Robisz jak uważasz.

      Nie narzucaj komuś swoich pomysłów. Daj innym mozliwość podejmowania decyzji.

      • 4 3

  • Może wpierw wybudujcie bezpieczne ścieżki roweroee (1)

    • 0 1

    • drogi dla rowerów są bezpieczne między skrzyżowaniami

      jeśli biegną wzdłuż ulicy z pierwszeństwem przejazdu ryzyko pojawia się na przecięciu dróg dla rowerów z jezdniami ulic podporządkowanych. Dlatego w Gdańsku stworzono wiele skrzyżowań dróg dla rowerów i chodników z wylotami ulic podporządkowanych z zachowaniem niwelety chodnika i drogi dla rowerów. W tych miejscach ruch rowerów i samochodów odbywa się bezpiecznie.

      • 0 0

  • Prawda jest taka ze ta akcja uczy dzieci co najwyzej (2)

    oszukiwania.... kto w temacie ten wie

    • 7 2

    • w tym kraju to jedna z cenniejszych nauk, które wyniosą ze szkoły (1)

      • 1 1

      • te nauki wynoszą raczej obserwując naszych prominentów sprawujących rządowe funkcje

        ta kampania ma na to niewielki jeśli jakikolwiek wpływ

        • 0 0

  • To jak zawsze działania pozorne urzędników szkodników nie trzeba zadnych parodi jak ta organizowac wystarczy budowac drogi (1)

    i stawiac stojaki rowerowe ale to bedzie kosztowac 10000 razy wiecej wiec według nich lepiej wydac garstke kasy ze niby cos robia i sa usprawiedliwieni.

    • 0 2

    • i co, poprawiłeś sobie nastrój?

      nie musisz smucić, warto byś o tym wiedział

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum