• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza demontaż stacji Mevo. Nie parkuj tam roweru

Joanna Karjalainen
20 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Demontaż stacji Mevo rozpoczął się 19 października. Demontaż stacji Mevo rozpoczął się 19 października.

Wczoraj, 19 października, rozpoczął się demontaż części stacji postojowych Mevo. Przez najbliższe miesiące lepiej nie parkować przy nich rowerów, a te, które są tam obecnie zaparkowane, jak najszybciej stamtąd zabrać.



Czy czekasz na nowe Mevo?

Demontaż stacji Mevo przewidziany jest jako częściowy. W najbliższym czasie zdemontowanych i dostarczonych do serwisu zostanie 40 proc. stacji w 16 gminach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot (OMGGS) biorących udział w projekcie Mevo 2.0. 35 proc. stacji będzie naprawionych na miejscu. Co czwarta stacja jest w dobrym stanie i nie wymaga renowacji.

Jeśli stacja zostanie zakwalifikowana do wymiany, stojący przy niej rower opatrzony zostanie wiadomością z prośbą o jego usunięcie. Jeśli właściciel o to nie zadba - sprawa trafi do Straży Miejskiej. Apel skierowany jest również do operatorów hulajnóg, którzy dotychczas korzystali ze stacji.

- Pracownicy zatrudnieni przez City Bike Global zostali podzieleni na pięć zespołów - informuje Jarosław MaciejewskiUrzędu Miejskiego w Gdańsku. - Pierwszym etapem będzie zostawienie komunikatów na stacjach oraz na przypiętych do nich rowerach i rozpoczęcie prac remontowych na miejscu. W przypadku stacji o największym stopniu uszkodzenia stojaki trafią serwisu, gdzie przejdą renowację.

Prace aż do marca 2023



Całość prac ma zakończyć się do marca przyszłego roku. Wtedy stacje będą gotowe na przyjęcie rowerów miejskich.

- Poza samymi parkingami odświeżone zostaną totemy (małe i duże) przy wszystkich 660 stacjach funkcjonujących dotychczas w 14 gminach OMGGS, a do tego prawie 60 nowych stacji w przystępujących do systemu Kolbudach i Kosakowie - mówi Jordi Cabañas, dyrektor zarządzający City Bike Global. Całość prac związanych z renowacją stacji ma zakończyć się do marca przyszłego roku. Stacje te będą nam służyły przez kolejne sześć lat, dlatego zależy nam, aby od samego początku były w jak najlepszym stanie. Część z nich została zniszczona przez wandali i szpeciła otoczenie przez wiele miesięcy, cieszę się, że będziemy mogli to teraz naprawić.

Apel do operatorów hulajnóg



Apel o nieparkowanie pojazdów przy stacjach Mevo skierowany jest nie tylko do mieszkańców, lecz także do firm zarabiających na wynajmie hulajnóg.

- Jeśli pojazdy przypięte do stacji nie zostaną usunięte w ciągu tygodnia, ekipy remontowe nie będą miały innego wyjścia, jak usunąć blokadę - mówi Jarosław Maciejewski. - O sytuacjach takich, jeśli będą miały miejsce, informowana będzie Straż Miejska, a rower zostanie odholowany na koszt właściciela.

Mevo 2.0. Rowerami pojedziemy wiosną 2023 roku



Czekając na Mevo 2.0



W nowym systemie przewidziano w sumie 716 stacji parkowania rowerów. Umowa na funkcjonowanie Mevo została podpisana między Obszarem Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot a City Bike Global w lutym tego roku. Na jej podstawie firma z Barcelony powinna uruchomić Mevo latem 2023 roku.

Ponad 75 proc. z 4099 rowerów będzie dysponować wspomaganiem elektrycznym opartym na bateriach wymienianych po przejechaniu 100 kilometrów. Na terenie 16 gmin znajdować się będzie ponad 50 punktów ładowania baterii. Rowery zamówione przez firmę z Barcelony to unowocześniony model roweru miejskiego używanego w Kopenhadze. Większość rowerów dostarczonych zostanie przez włoską firmę Vaimoo, której rowery jeżdżą również po Berlinie, Cambridge, Rotterdamie, a z polskich miast - w Rzeszowie (dla prywatnej firmy Blinkee).

- Najbardziej porównywalnym do Mevo systemem jest jednak wdrażany od roku system roweru publicznego w Sztokholmie, w którym te same co na Pomorzu firmy (CBG/Inurba i Vaimoo) dostarczyć mają ponad pięć tysięcy rowerów ze wspomaganiem elektrycznym - informuje Jarosław Maciejewski. - Realizacja umowy nie idzie bez problemów: obecnie po ulicach Sztokholmu jeździ tylko ponad 1200 rowerów. Projekt realizowany w stolicy Szwecji to w dużym stopniu próba generalna dla nowego Mevo.
O tym, jak system rowerów miejskich funkcjonuje w Sztokholmie, pisaliśmy w osobnym artykule.

Miejsca

Opinie (106) 8 zablokowanych

  • Pseudo stacje rowerowe

    Te pseudo stacje to jakaś paranoja. W żadnym mieście nie widziałem takiego syfu, walających się rowerów. Dopóki użytkownik nie będzie musiał wpiąć rower do automatycznego zwalniaka przy stacji to dalej będzie ten sam bałagan. Nie rozumiem jak firma która jest operatorem tego typu przybytku w innych miastach potrafi wszystko zorganizować/ wybudować stacje z prawdziwego zdarzenia ( przykład Warszawa ). W Gdańsku za przyzwoleniem władz wbija się metalowy i słup z szumną nazwą MEVO plus dziwne kozły , i to coś nazywa się stacją rowerową. Jak zawsze nie chodzi o to żeby zrobić tylko żeby wydać kasę i co jakiś czas remontować.

    • 15 2

  • Dulczaśnie (2)

    Po prostu Dulczaśnie. Ciekawe ile siana ktoś za to przytuli. Mała Sycylia ciąg dalszy.

    • 21 6

    • W sedno

      • 3 3

    • Boli, że nie ty?

      • 0 1

  • Rowery, (12)

    tylko rowery. Mam prawie 80 lat i nie można iść spokojnie chodnikiem, bo ciągle ktoś się giba na rowerze i wymusza aby ustąpić mu przejazd. No, zgroza!!!

    • 64 44

    • yhy (1)

      równie dobrze możesz powiedzieć, że nie możesz przejść przez ulicę spokojnie, bo samochody, autobusy tramwaje.

      • 13 20

      • Zdolności logicznego myślenia nie dostałeś w genach.

        • 2 1

    • w wieku 80 lat, jednym z głównych twoich problemów życiowych (2)

      to rowery?

      świat faktycznie upadł na głowę

      • 15 25

      • (1)

        Wystarczy postaać 5 min na przystanku autobusowym Galeria Bałtycka w kierunku lotniska, żeby stracić cierpliwość do rowerzystów.

        • 12 3

        • no co, blokują przejazd autobusów i te się przez nie spóźniają?

          • 2 3

    • Zgłoś do partii, to Jarek zabroni

      Rowerów

      • 5 5

    • Prowokacja (2)

      Osoby w tym wieku z rzadka udzielają się na forach. Prędzej 80-latkowie drepczą po ścieżkach rowerowych albo po pasach mimo czerwonego światła. Jeżdżę rowerem, mam 60+.

      • 9 8

      • Prowokacja (1)

        Osoby w tym wieku z rzadka udzielają się na forach.

        • 1 4

        • Tak było ze 30 lat temu, jak w Polsce Internet raczkował i był głównie domeną młodych

          a ci, co mieli po 50 lat byli aktywni zawodowo i się do niego zmuszali bo nadchodziła cyfryzacja wszystkiego, co się dało. Teraz ci, co wtedy mieli 50 lat mają po 80. Jeśli nie zdziadzieli tak, że nie pamiętają, którędy do kibelka to używają Internetu, który często bywa jedyną furtką na świat oprócz telewizora.

          • 0 0

    • Przestań już wypisywać te bajki

      pod każdym artykułem dotyczącym rowerów.

      • 2 2

    • a oni nie mogą spokojnie jechać, bo ty tam łazisz

      • 1 2

    • Już ci pisałem, że nieładnie tak kłamać.

      • 1 0

  • A jeszcze

    gorsi, są ci na na hulajnogach. Kto dopuścił do jazdy chodnikami dla pieszych to badziewie?

    • 12 0

  • Przecież to jest żałosne, dopiero co je montowali. Kto za to zapłaci?

    • 9 3

  • To mevo to studnia bez dna...

    • 14 1

  • a te stojaki na zlom? czy po zglosi to do brukseli o niegospodarnosc?

    • 10 3

  • Dobrze wydana kasa!

    • 2 3

  • niegospodarnosc!

    i marnotrawstwo

    • 9 2

  • fajna zabawa za publiczny kesz :)

    gdzie można skladać cv na zostanie urzędniczą jemiołą? mam puszke swojej farby i umiem napisac buspas

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum