Baterie i silniki z Mevo na sprzedaż
15 czerwca 2022
(220 opinii)
Operatorem rowerów miejskich w stolicy Szwecji jest firma City Bike Global - ta sama, która uruchamia system rowerów Mevo w Trójmieście i na Pomorzu.
Mevo 2.0 ma pojawić się w Trójmieście wiosną 2023 r. Organizacją roweru metropolitalnego zajmie się firma City Bike Global, która w zeszłym miesiącu uruchomiła również system roweru miejskiego w Sztokholmie. Przetestowaliśmy dla was szwedzkie "Mevo".
2022-06-14 07:10
1-popyt ostro wzrośnie bo UE ma zabronić produkcji aut spalinowych do 2035r. Ponadto weszla ustawa o elektromobilnosci co przyczyni sie do zwiekszenia zapotrzebowania na prąd przez pojazdy. 2-UE zabroni ogrzewania gazem i węglem do 2030r., wiec wiele domow bedzie grzanych prądem. 3-nie mamy wystarczajacej produkcji prądu, atomowka powstanie
1-popyt ostro wzrośnie bo UE ma zabronić produkcji aut spalinowych do 2035r. Ponadto weszla ustawa o elektromobilnosci co przyczyni sie do zwiekszenia zapotrzebowania na prąd przez pojazdy. 2-UE zabroni ogrzewania gazem i węglem do 2030r., wiec wiele domow bedzie grzanych prądem. 3-nie mamy wystarczajacej produkcji prądu, atomowka powstanie najwczesniej w 2037, mamy też ograniczone srodki przesyłu więc szykuje sie gigantyczna podwyżka za prąd i przerwy w dostawach - zrodlo Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 listopada 2021 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu wprowadzania ograniczeń w sprzedaży paliw stałych oraz w dostarczaniu i poborze energii elektrycznej lub ciepła
2022-06-14 07:22
do 2035 to jeszcze z pięćdziesiąt razy zmienić zdanie mogą. To nie jest już całkowicie przegłosowane i nie wiadomo, czy bliżej tego roku nie przesuną o np. 5 lat. Dziwne, że producenci samochodów się nie zbuntowali, by dano im więcej czasu na zbudowanie technologii.
2022-06-14 07:24
I na jeden potrzeba 8000 litrow ropy. Na sama produkcje
2022-06-14 09:22
Gdyby to działało to dalej by funkcjonowały a nie stały w szopie. To przykład jak UM nie działa. Bo to jest coś bardziej skomplikowanego niż wydanie pozwolenia. Tak samo jest z komunikacją czy też z Kunsztem wodnym. To po prostu zwykła nieudolność.
2022-06-14 09:59
nie mamy komunikacji w mieście?
2022-06-14 11:10
2022-06-14 11:11
2022-06-14 11:37
2022-06-14 12:27
Nic.
2022-06-14 13:18
2022-06-14 14:22
to ruski propaliwowy troll, płacą mu za pisanie bzdur uzależniających ludzi od ropy wadomo czyjej
2022-06-14 13:12
Wyłącz emocje, włącz myślenie
2022-06-14 13:19
2022-06-14 13:32
2022-06-14 14:22
w ruskich podręcznikach dla propaliwowych trolli
2022-06-14 14:21
ruskie propaliwowe trole dalej w natarciu ze swoimi bzdurami
2022-06-14 17:30
2022-06-14 11:14
Producenci nie będą się buntowali. W normalnych warunkach musieliby zainwestować duże pieniądze w dopracowanie technologii elektryków. W ewrokowchozie urzędnicy zabronią produkcji spalinowych i niema sensu inwestować w rozwój samochodów elektrycznych bo jakie by one nie były (nawet najgorszy złom) i tak się sprzedadzą - po prostu nie będzie konkurencji.
2022-06-14 13:33
2022-06-14 13:41
Takie są plany że rządzący sami się zapętlili - nie wsiądą do samochodów - przesiądą się na rowery elektryczne made in China. Zobaczymy tylko czy potrafią pedałować.
2022-06-14 09:00
kilkadziesiąt milionów w plecy i cisza
2022-06-14 09:25
Operator szantażem, bezczelnie próbował wymusić jeszcze większe dopłaty+
- urzędy miast miały się ugiąć?
2022-06-14 10:12
2022-06-14 11:57
Przecież pierwotnie OMGGS nie dopuściło Nextbike do startu w ogóle, ale nie mieli wyjścia.
2022-06-14 09:12
Nie dla rowerów elektrycznych aby prądu starczyło dla aut elektrycznych.
2022-06-14 10:05
Wiec lepiej kupic zwykle
2022-06-14 11:46
Nie wiem jak jest dokładnie ale patrząc na całość kosztów tego systemu to prąd stanowi jakieś pojedyncze procenty i wtedy nawet podwyżka o 300% nie zrobi istotnej różnicy.
Rowery elektryczne są nadal bardzo efektywnym środkiem transportu i podwyżki cen energii (i jednocześnie wszelkich alternatyw) tylko zwiekszą opłacalność ich użytkowania.
2022-06-14 13:20
Bo urzednicy zgodzili sie na taki 1diotyczny system
2022-06-14 09:23
najbliższe czynne MEVO w Sztokholmie
2022-06-14 09:34
do rowerów zwykłych dla mieszkanców !!Ale szkodniki promują elektryki bo kolesie zarobią zwykły rower dobry mozna kupic za 1000zł elektryk 10razy drozej!
I zapytajcie sie dlaczego gdynia daje dofinansowanie na elektryki skoro w Gdyni bedzie dla wszystkich elektryczne mevo!!To kolejny przykład szkodliwosci urzedników marnujacych nasze pieniadze!
2022-06-14 11:13
Zarób i kup se sam lewaku
2022-06-14 11:58
Zarób i kup se sam lewaku.
2022-06-14 13:09
a i innym szkodzi spalinami
2022-06-14 09:54
2022-06-14 10:29
przecież miasto robi sobie samo konkurencję dla komunikacji miejskiej. Przecież ona i tak bedzie działać a generuje dużo kosztów stałych. Natomiast klientela mevo to przecież w większości potencjalni pasażerowie komunikacji miejskiej. Ludzie poruszajacy sie samochodami i tak mają w większości gdzieś to całe mevo.
2022-06-14 14:24
uzupełnienie nie konkurencja.
Miasto nie zarabia na komunikacji więc też cięzko mówić o konkurencji
2022-06-14 10:35
2022-06-14 13:10
2022-06-14 14:25
W rowerze się część energii samemu wytwarza i mają większse wygodniejsze koła.
Ale równie dobrze mógłby być jeden socjalny system hulajnów znacznie tańszy - miejski.
2022-06-14 10:45
"Ekologiczne bzdury" z tym prądem. Rower miejski powinien być klasyczny ( tańszy, zdrowszy, bezawaryjny, bezpieczniejszy). "Parcie na elektryki" daje możliwość "zarobienia" tym co trzeba.
2022-06-14 13:10
2022-06-14 11:09
2022-06-14 11:11
2022-06-14 12:55
2022-06-14 16:15
2022-06-14 11:35
Można było kupić za to ponad 20000 klasycznych rowerów po 2000zł - chociaż pewnie jakiś zawodowiec powie, że rower to się zaczyna od 10k ;)
2022-06-14 11:57
I system jak najprostszy, bez infolinii, aplikacji - utrzymanie infolinii (ponad 100 osób) kosztuje krocie, podobnie jak utrzymanie aplikacji na wszystkie urządzenia (nawet mały zespół IT to ponad 100k miesiąc) - ja rozumiem, że wandale, ale roweru z GPSem nie da się ukraść, uszkodzić, zdemolować czy jak? Przecież droższy rower to większa pokusa by
I system jak najprostszy, bez infolinii, aplikacji - utrzymanie infolinii (ponad 100 osób) kosztuje krocie, podobnie jak utrzymanie aplikacji na wszystkie urządzenia (nawet mały zespół IT to ponad 100k miesiąc) - ja rozumiem, że wandale, ale roweru z GPSem nie da się ukraść, uszkodzić, zdemolować czy jak? Przecież droższy rower to większa pokusa by go ukraść, rowerów siermiężnych/miejskich nikt nie będzie kradł by nimi jeździć, bo obciach i się rzuca w oczy.
To jest klasyczny przerost formy, robimy te rowery jakby miały lecieć w kosmos a to ma być tylko narzędzie poprawiające mobilność mieszkańców. Potem wyjdzie 10-20 PLN za jeden kilometr i wniosek będzie taki, że taniej dla podatników byłoby zamówić wszystkim ubera/bolta.
2022-06-14 14:21
Zapewnic 80 544 tylu osobom pomoc 500+ !
Ale to miasto małej sycylii
2022-06-14 15:54
2022-06-15 10:17
500+ jest nic nie warte obecnie.
2022-06-15 11:33
jak nic nie warte, to czemu pobierasz
2022-06-15 09:24
Szwecja: "Abonament miesięczny kosztuje 35 koron (15,4 zł), a roczny 157 koron (69 zł)"
Trójmiasto: "Abonament Mevo 2.0 ma kosztować 29,99 zł za miesiąc i 259 zł za rok"
"Ciekawym odniesieniem w tym kontekście może być porównanie cen komunikacji miejskiej w Sztokholmie i w Trójmieście."
"Bilet jednorazowy na 75 minut
Szwecja: "Abonament miesięczny kosztuje 35 koron (15,4 zł), a roczny 157 koron (69 zł)"
Trójmiasto: "Abonament Mevo 2.0 ma kosztować 29,99 zł za miesiąc i 259 zł za rok"
"Ciekawym odniesieniem w tym kontekście może być porównanie cen komunikacji miejskiej w Sztokholmie i w Trójmieście."
"Bilet jednorazowy na 75 minut kosztuje w Sztokholmie 39 koron (17,15 zł), a miesięczny 970 koron (426,43 zł)."
Wszystko git, tyle że:
Osoby zajmujące się sprzątaniem w Szwecji zarabiają średnio 10867,93 zł. msc. , a programista zaczyna od 18000.
2022-06-14 10:30
Wybudujcie ściezki rowerowe w Gdynia, w niektórych dzielnicach w ogóle nie ma np na Witominie a wy jeszcze chcecie wpuscić rowery elektryczne na ullice gdzie w godzine szczytu trudno jest przejechać.
2022-06-14 12:16
Tym problemem zwróć się do swojego szczura
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.