• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści nie pojadą Trasą Kwiatkowskiego. Nowa droga w kolizji z infrastrukturą rowerową

Krzysztof Koprowski
31 sierpnia 2023, godz. 14:00 
Opinie (72)
  • Drogę rowerową planowano poprowadzić po tzw. chodniku technicznym Trasy Kwiatkowskiego.
  • Drogę rowerową planowano poprowadzić po tzw. chodniku technicznym Trasy Kwiatkowskiego.
  • W rejonie ul. Janka Wiśniewskiego przewidziano budowę rampy zjazdowej z estakady na poziom gruntu.

Utworzenie drogi dla rowerów na tzw. chodniku technicznym Trasy KwiatkowskiegoMapka nie dojdzie do skutku. Miasto po trzech przetargach na dokumentację projektową zrezygnowało z tego przedsięwzięcia. Urzędnicy tłumaczą, że inwestycja będzie kolidować z realizacją Drogi Czerwonej do gdyńskiego portu.



Czy należy wstrzymać realizację trasy rowerowej na Trasie Kwiatkowskiego?

Przekształcenie tzw. chodnika technicznego na potrzeby ruchu rowerowego pomiędzy ul. Janka WiśniewskiegoMapkaMorskąMapka wraz z budową rampy zjazdowej do ul. Janka Wiśniewskiego ogłoszono już w 2020 r.

Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla dzielnic północnych Gdyni, które są odcięte pod względem rowerowym (i pieszym) od ul. Morskiej - obecnie nie ma możliwości pokonania Trasy Kwiatkowskiego na odcinku Janka Wiśniewskiego - Hutnicza inaczej niż samochodem lub autobusem.



Planowany przebieg drogi rowerowej na chodniku technicznym Trasy Kwiatkowskiego. Planowany przebieg drogi rowerowej na chodniku technicznym Trasy Kwiatkowskiego.

Trzy postępowania przetargowe zakończone fiaskiem



Od 2020 r. aż trzykrotnie próbowano znaleźć projektanta nowej infrastruktury rowerowej.

W pierwszym przetargu, ogłoszonym w lipcu 2020 r., wpłynęła tylko jedna oferta - konsorcjum firm: Biuro Inżynieryjne Damart ze Szczecina (lider), Pont-Projekt z Gdańska (partner) oraz Optem z Gdańska (partner) na kwotę ok. 789 tys. zł.

Urzędnicy na ten cel planowali wówczas przeznaczyć nie więcej niż ok. 398 tys. zł. Całe postępowanie zostało zatem unieważnione.

W drugim postępowaniu (z września 2021 r.) oraz trzecim (ogłoszonym w październiku 2021 r.) nie wpłynęła żadna oferta. Postępowania zostały unieważnione.

Warto przy tym odnotować, że w postępowaniach z 2021 r. urzędnicy zwiększyli budżet do poziomu ok. 426 tys. zł (jest ujawniany w momencie upływu terminu składania ofert).


Droga Czerwona w kolizji z infrastrukturą rowerową



- Chciałbym się dowiedzieć, jaki jest dalszy ciąg sprawy z połączeniem rowerowym między ul. Janka Wiśniewskiego a Morską w Gdyni. Może warto wrócić do tego tematu? - napisał do nas niedawno pan Maciej, czytelnik Trojmiasto.pl
Postanowiliśmy o tę inwestycję zapytać urzędników - zwłaszcza że minęły już trzy lata od pierwszego postępowania na dokumentację projektową.

- Przez ten czas mocno skonkretyzowały się plany budowy Drogi Czerwonej - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu. - Planowana przez nas droga rowerowa, a dokładniej wjazd z ul. Janka Wiśniewskiego, koliduje z projektem wielkiej inwestycji drogowej. Z tego powodu, póki co, wstrzymujemy się z realizacją infrastruktury rowerowej [na Trasie Kwiatowskiego].
Planowany przebieg Drogi Czerwonej między obwodnicą a portem. Planowany przebieg Drogi Czerwonej między obwodnicą a portem.

Rowerzyści muszą się uzbroić w cierpliwość na wiele lat



Przywołana Droga Czerwona to planowana nowa trasa dojazdowa do portu, która w obrębie tzw. odcinka I będzie stanowiła połączenie istniejącego zakończenia Obwodnicy Trójmiasta na ul. MorskiejMapka z ul. Janka Wiśniewskiego, która obecnie kończy się na Trasie Kwiatkowskiego.

Obecnie planuje się, że oddanie do użytku Drogi Czerwonej nastąpi w 2029 r.

Droga Czerwona: wniosek o rozszerzenie prac projektowych Droga Czerwona: wniosek o rozszerzenie prac projektowych

Opinie (72) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Przechodzi moje pojecie dlaczego nie zrobi sie chociazby tunelu pieszego pod wejsciem do portu. Ewentualnie promu (8)

    Przeciez to kilkukilometrowy skrot dla calej wielkiej dzielnicy.

    • 28 1

    • Tunel (4)

      Tunel pod magistralą kolejową, pomiędzy Janka Wiśniewskiego i Hutniczą byłby super rozwiązaniem z punktu widzenia komunikacji rowerowej.
      Niestety, sądzę że koszt takiej inwestycji byłby astronomiczny ze względu na wysoki poziom wód podziemnych w tym rejonie oraz bardzo dużą Ilość instalacji i sieci biegnacych wzdłuż torów. Budowa tunelu nie mogłoby zakłócać komunikacji kolejowej, co w zasadzie oznacza, że tunel musiałby być wykonany metodą wiercenia - chyba całe trójmiasto musiałoby się złożyć na taki wydatek.
      Ponadto, z powodu swojej długości taki tunel nie byłby zbyt bezpiecznym miejscem dla pieszych i rowerzystów. Sądzę, że dochodziłoby tam do licznych napaści o charakterze rabunkowym, a także pewnie koczowaliby tam bezdomni.

      • 3 0

      • Nie da sie. A tunel pieszo rowerowy w Hamburgu? (3)

        • 4 0

        • 2-3mld PLN potrzeba, to drobne dla Gdyni

          • 1 0

        • No ale to wybudowano w 1911 roku (1)

          Wtedy byly nowoczesne technologie, nie to co teraz

          • 3 1

          • A widzisz jacy Niemcy postępowi

            A my z takim podejściem juz ich nie nadgonimy

            • 0 0

    • (2)

      moim zdaniem te parę miliardów które pochłonie budowa tunelu, to nic w porównaniu z olbrzymimi zyskami polegającymi na tym że paru ludzi z Oksywia będzie sobie mogło do centrum dojechać rowerem ;)

      • 1 4

      • Masz racje, w Hamburgu tez to sie nie sprawdza (1)

        • 0 1

        • jak znajda rope naftowa w Zatoce Gdanskiej...

          To beda srodki na taki tunel...
          W czasach gdy budowano tunel w Hamburgu i rowniez w Londynie, mozna bylo znalezc ludzi sklonnych do postawienia sobie takiego pomnika. Obecnie budzet przedsiewziecia przekracza majatki najbogatszych. Wiec jeszcze musza nakrasc i nacieszyc kompleksami dziecinstwa...
          Bo smoking dobrze lezy na... trzecim pokoleniu.
          Wiec nie predko takie fanaberie...

          • 0 0

  • mentalnosc w Gdansku dalej ze wschodu (2)

    • 4 16

    • A co ma do tego Gdańsk, trollu?

      • 13 0

    • Mentalność w gdyni dalej jak w wiosce rybackiej

      • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    Czyli dalej jazda na partyzanta przez tory kolejowe (2)

    I przemykanie za filarami estakady żeby nie nadziać się na sokistów, ot taka gdyńska promocja - droga rowerowa z dreszczykiem.

    • 110 3

    • jak dreszczyk, to lepiej estakada...

      Wlasnie tym chodnikiem a potem przestawienie na jezdnie, bo barierka zaspawana.
      Teraz akumulatorowe flexy sa mocne...

      • 3 1

    • To jest gdyński standard. Trzeba wyrzucić Wojciecha Szczurka z pracy, żeby to zmienić.

      Innej możliwości nie ma!

      • 1 0

  • Gdynia miasto z morza i marzeń. żenada

    • 17 0

  • Lepiej stać w korku, albo przepłynąć przez basen

    Co to znaczy, że koliduje z Drogą Czerwoną? A tam są w ogóle zaplanowane jakieś scieżki? Pewnie na odcinku Janka WIśniewskiego zlikwidują całkowicie chodnik i wybieraj, albo auto / bus lub w ogóle się nie przedostań na drugą strone.
    A znając życie, to ta droga czerwona zostanie tak szybko wybudowana jak pomysły kolejki na północ gdyni.

    No masakra

    • 45 6

  • Urzędnik szkodnik jak zawsze nieda sie

    • 24 1

  • Opinia wyróżniona

    Wielka szkoda (5)

    może chociaż można dopuścić ruch rowerowy po estakadzie do Janka Wiśniewskiego? To tylko kilkaset metrów.

    • 52 41

    • jest tam wystarczająco dużo miejsca na kontrapasy rowerowe (3)

      a ruch rowerowy i tak jest tam dopuszczony

      • 3 17

      • (1)

        Niestety nie można, jest zakaz

        • 15 0

        • zakazy gdy nie ma możliwości alternatywnej jazdy mogą sobie w de wsadzić

          • 3 6

      • Powinien byc chodnik albo kladka dla pieszych

        Jak chcesz się dostać z Hutniczej na Wiśniewskiego a nie masz na bilet, to po torach, gdzie nie wolno...

        • 11 0

    • Betonowe płyty

      Powinny odgrodzić jeden pas, przeznaczony tylko dla rowerzystów.
      Szwedzi jak jechali z promu to kierowali się na estakadę

      • 0 3

  • To nie jest żaden problem i utrudnienie, bo każdy rowerzysta ma pełne prawo jechać estakadą po jezdni. (9)

    Ponieważ nie ma innej drogi, którą może się poruszać, więc ten znak zakaz wjazdu rowerów jest umieszczony tam bezprawnie i można go śmiało zignorować.

    • 15 14

    • (2)

      Nie ma innej drogi? Jest Pucka.

      • 3 6

      • tak pucka id..to rozgrzebana i rozkopana?

        • 2 1

      • 6km wiecej

        Z Grabowka.

        • 0 0

    • (1)

      Tak to nie działa. Znak to znak.

      • 8 0

      • nie znak to znak a właśnie tak to działa jak ci postawią znak zakaz ruchu pieszych na dojściu do domu to co zmienisz mieszkanie?

        • 2 5

    • A jak jest zakaz ruchu pieszych (1)

      A nie ma chodnika, to czy pieszy może złamać zakaz? Chyba nie.

      • 4 1

      • oczywiście że może zwłaszcza jeśli zj//b zarządca drogi nie zrobił alternatywy

        • 0 3

    • Nie może, niestety. (1)

      Nie pozwala na to prawo o ruchu drogowym. Na estakadzie jest ograniczenie do 70 km/h, z mojej wiedzy, rowerzyści mogą poruszać się po jezdni drogi, gdzie występuje ograniczenie do 50 km/h.
      oczywiście, jechać można, ale to potencjalne somobójstwo, dla zdrowia i portfela. Wszyscy gdyńscy policjanci z drogówki, mieli by używanie.

      • 5 2

      • nie...

        Jesli na drodze jest powyzej 50, rowerzysta moze jechac chodnikiem. O ile on jest. Na estakadzie jest, problem jest ze zjazdami na Wisniewskiego

        W przeciwnym wypadku zostalyby dla rowerow wylaczone z uzytku wszystkie drogi poza terenem zabudowanym.

        • 0 0

  • Warto sobie uświadomić , źe rowerki to dodatek do środkow transportu w naszym mieście (3)

    Podstawą jest samochŏd , tramwaj , skm.

    • 10 20

    • Dlatego właśnie to biedne miasto wygląda jak trzeci świat.

      Wszystko swoimi złomami zakorkujecie a wszystkie inwestycje idą na drogi i parkingi. Jak w Gdyni ma się cokolwiek dobrego dziać jeśli wszystkie duże inwestycje jakie umiem wymienić to drogi i lotnisko? Dlaczego w ogóle miałbym w Gdyni się pojawiać? Gdynia to jeden wielki parking, nie ma żadnych atrakcji. Na wielkie mosty w lesie kasa była a na małą kładkę dla rowerów zabrakło. Ot i kwintesencja Gdyni. Stójcie sobie tam w korkach do śmierci.

      • 10 3

    • Zależy dla kogo. Dla mnie to jest główny środek transportu, bo nie lubię się gnieść w komunikacji, ani stać w korkach.

      • 3 0

    • wczoraj deklu fajnie wyglądała jazda komunikacją i samochodzikami po Gdyni pieszo byłem szybciej od meksyku do makro wzdłuż hutniczej niż czekając na twój autobusik tłumy czekały autobusika nie było dobre pół godziny z Rumi do Gdyni szkoda że tak lało bo z rowerem byłbym 3X szybciej jeszcze

      • 1 1

  • Gdynia

    Zawsze problem, nie da się, a po co to mieszkańcom, wolimy turytstów i nagrody kupić

    • 17 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum