• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści nie pojadą Trasą Kwiatkowskiego. Nowa droga w kolizji z infrastrukturą rowerową

Krzysztof Koprowski
31 sierpnia 2023, godz. 14:00 
Opinie (72)
  • Drogę rowerową planowano poprowadzić po tzw. chodniku technicznym Trasy Kwiatkowskiego.
  • Drogę rowerową planowano poprowadzić po tzw. chodniku technicznym Trasy Kwiatkowskiego.
  • W rejonie ul. Janka Wiśniewskiego przewidziano budowę rampy zjazdowej z estakady na poziom gruntu.

Utworzenie drogi dla rowerów na tzw. chodniku technicznym Trasy KwiatkowskiegoMapka nie dojdzie do skutku. Miasto po trzech przetargach na dokumentację projektową zrezygnowało z tego przedsięwzięcia. Urzędnicy tłumaczą, że inwestycja będzie kolidować z realizacją Drogi Czerwonej do gdyńskiego portu.



Czy należy wstrzymać realizację trasy rowerowej na Trasie Kwiatkowskiego?

Przekształcenie tzw. chodnika technicznego na potrzeby ruchu rowerowego pomiędzy ul. Janka WiśniewskiegoMapkaMorskąMapka wraz z budową rampy zjazdowej do ul. Janka Wiśniewskiego ogłoszono już w 2020 r.

Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla dzielnic północnych Gdyni, które są odcięte pod względem rowerowym (i pieszym) od ul. Morskiej - obecnie nie ma możliwości pokonania Trasy Kwiatkowskiego na odcinku Janka Wiśniewskiego - Hutnicza inaczej niż samochodem lub autobusem.



Planowany przebieg drogi rowerowej na chodniku technicznym Trasy Kwiatkowskiego. Planowany przebieg drogi rowerowej na chodniku technicznym Trasy Kwiatkowskiego.

Trzy postępowania przetargowe zakończone fiaskiem



Od 2020 r. aż trzykrotnie próbowano znaleźć projektanta nowej infrastruktury rowerowej.

W pierwszym przetargu, ogłoszonym w lipcu 2020 r., wpłynęła tylko jedna oferta - konsorcjum firm: Biuro Inżynieryjne Damart ze Szczecina (lider), Pont-Projekt z Gdańska (partner) oraz Optem z Gdańska (partner) na kwotę ok. 789 tys. zł.

Urzędnicy na ten cel planowali wówczas przeznaczyć nie więcej niż ok. 398 tys. zł. Całe postępowanie zostało zatem unieważnione.

W drugim postępowaniu (z września 2021 r.) oraz trzecim (ogłoszonym w październiku 2021 r.) nie wpłynęła żadna oferta. Postępowania zostały unieważnione.

Warto przy tym odnotować, że w postępowaniach z 2021 r. urzędnicy zwiększyli budżet do poziomu ok. 426 tys. zł (jest ujawniany w momencie upływu terminu składania ofert).


Droga Czerwona w kolizji z infrastrukturą rowerową



- Chciałbym się dowiedzieć, jaki jest dalszy ciąg sprawy z połączeniem rowerowym między ul. Janka Wiśniewskiego a Morską w Gdyni. Może warto wrócić do tego tematu? - napisał do nas niedawno pan Maciej, czytelnik Trojmiasto.pl
Postanowiliśmy o tę inwestycję zapytać urzędników - zwłaszcza że minęły już trzy lata od pierwszego postępowania na dokumentację projektową.

- Przez ten czas mocno skonkretyzowały się plany budowy Drogi Czerwonej - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu. - Planowana przez nas droga rowerowa, a dokładniej wjazd z ul. Janka Wiśniewskiego, koliduje z projektem wielkiej inwestycji drogowej. Z tego powodu, póki co, wstrzymujemy się z realizacją infrastruktury rowerowej [na Trasie Kwiatowskiego].
Planowany przebieg Drogi Czerwonej między obwodnicą a portem. Planowany przebieg Drogi Czerwonej między obwodnicą a portem.

Rowerzyści muszą się uzbroić w cierpliwość na wiele lat



Przywołana Droga Czerwona to planowana nowa trasa dojazdowa do portu, która w obrębie tzw. odcinka I będzie stanowiła połączenie istniejącego zakończenia Obwodnicy Trójmiasta na ul. MorskiejMapka z ul. Janka Wiśniewskiego, która obecnie kończy się na Trasie Kwiatkowskiego.

Obecnie planuje się, że oddanie do użytku Drogi Czerwonej nastąpi w 2029 r.

Droga Czerwona: wniosek o rozszerzenie prac projektowych Droga Czerwona: wniosek o rozszerzenie prac projektowych

Opinie (72) 5 zablokowanych

  • Terror rowerowy w natarciu

    • 3 10

  • projekt??!

    Ile trzeba projektowac odciecie barierki fleksem i namalowanie sciezki na jezdni??!

    Tak jak sie to robi w calym miescie...
    Jaka kolizja z droga, ktorej nie ma?
    Jakos buduje sie wiadukt w jedynym dogadnym dla "czerwonej" miejscu.
    Ona wrecz nie powinna byc laczona z estakada, ktora powinna byc droga miejska. Duzo wazniejsze jest polaczenie z Hutnicza.

    • 2 2

  • To co mają zrobić rowerzyści? Przelecieć nad ulicami? Może Szczurek ich przeniesie albo przewiezie w przyczepce? (2)

    Co za wiocha. Żukowo do kwadratu.
    Jak za komuny, liczy się lobby samochodowe i asfalt dla kierowców "za darmo" od państwa. Komuna, dosłownie.

    • 6 4

    • kupic samochód, stać dzielnie z resztą w korku

      przeciez samochó to dobrobyt i cywilizacja

      • 3 0

    • ze komuna, to sie zgodze...

      Ale co ma do tego samochod?

      • 0 0

  • Ja jeździłem rowerem trasą Kwiatkowskiego. (1)

    Gdy jeszcze nie była czynna -- gdzieś tak w latach 90-tych :)

    • 1 0

    • przez nieuwage i nieswiadomie...

      Przejechalem ja w pelnym ruchu.
      Nic przyjemnego...

      • 0 0

  • Czyli, jak zwykle, gdyńska niemoc.

    To zaczyna być nudne, dlaczego większość gdynian nie zdążyła się do tego przyzwyczaić? Inwestycje są zawsze połowiczne i spóźnione, przynajmniej 10 lat. W tym mieście, najpierw wydaje się pozwolenia na budowę, a potem 10 lat, czeka na osobny pas do lewo czy też prawo skrętu, więc tworzą się korki na Śląskiej, czy gdzie tylko chcecie, bo nikt nie przewidział że jak deweloper wybuduje parę budynków na działkach leśnych, to ich mieszkańcy, będą chcieli wrócić do domu z pracy około 16-17-tej. Tu trzeba zatrudnić proroka na etat w UM, a nie planistę. Ten jest za słaby. Ale najbardziej podobają mi się inwestycje typu ul. Kwiatkowskiego-Płk. Dąbka. Dobrze że za "komuny" zrobili ten wiadukt w kierunku Pogórza, pamiętam że otwierali go przez kilka kolejnych lat, zawsze na 22-Lipca (takie święto kiedyś było). Tak byłoby śmiesznie, jeździć przez tory przy byłej strzelnicy. Takie wąskie gardła, to specjalność naszego magistratu. nie dociera bowiem do mnie, dla czego nie można był wykonać drugiego wiaduktu, obok. tak , wiem, zylion problemów, a głównym wytłumaczeniem jest pewno że to PKP, musi się zgodzić i najlepiej wykonać. Przez to mamy syf w innym miejscu, niż na estakadzie wcześniej. bo korek jest, tylko na dwóch pasach pod górę, zamiast na jednym przedtem. No ta cudowna walka, i wciśkanie się z prawoskrętu na wprost, wyścigi, trąbienia i takie inne. Taki spektakl, widzę codziennie.
    Przyzwyczajcie się ludziska, jeszcze długo lepiej nie będzie.

    • 4 1

  • Czerwona gwiazdka w urzędniczym mózgu.

    • 2 0

  • Rowerowego terroryzmu ciąg dalszy

    Ej, a może na obwodnicy zrobimy jeden pas dla rowerzystów, no bo jak to możliwe żeby nie można było szybciej dojechać z Gdyni do Gdańska.....

    • 2 4

  • W Gdańsku wymyślili przyczepę do podwózki rowerów

    gdyż w tunelu nie można jechać rowerami. Cud że w Gdyni czegoś takiego nie wprowadzili

    • 0 0

  • Super wiadomość. Drogi rowerowe powinny być budowane z dala od arterii komunikacyjnych tak by nie przeszkadzały ruchowi samochodowemu. T gęstej tkance miejskiej owszem, rowerek jest ok ale nie na przelotówkach.

    • 1 2

  • Pogonić te władze!!

    Samorządność w Gdyni to taki gdynski PiS. Pierw daje marzenia a potem je wygasza. W tym mieście nic się nie buduje publicznego.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum