• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści nie pojadą Trasą Kwiatkowskiego. Nowa droga w kolizji z infrastrukturą rowerową

Krzysztof Koprowski
31 sierpnia 2023, godz. 14:00 
Opinie (72)
  • Drogę rowerową planowano poprowadzić po tzw. chodniku technicznym Trasy Kwiatkowskiego.
  • Drogę rowerową planowano poprowadzić po tzw. chodniku technicznym Trasy Kwiatkowskiego.
  • W rejonie ul. Janka Wiśniewskiego przewidziano budowę rampy zjazdowej z estakady na poziom gruntu.

Utworzenie drogi dla rowerów na tzw. chodniku technicznym Trasy KwiatkowskiegoMapka nie dojdzie do skutku. Miasto po trzech przetargach na dokumentację projektową zrezygnowało z tego przedsięwzięcia. Urzędnicy tłumaczą, że inwestycja będzie kolidować z realizacją Drogi Czerwonej do gdyńskiego portu.



Czy należy wstrzymać realizację trasy rowerowej na Trasie Kwiatkowskiego?

Przekształcenie tzw. chodnika technicznego na potrzeby ruchu rowerowego pomiędzy ul. Janka WiśniewskiegoMapkaMorskąMapka wraz z budową rampy zjazdowej do ul. Janka Wiśniewskiego ogłoszono już w 2020 r.

Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla dzielnic północnych Gdyni, które są odcięte pod względem rowerowym (i pieszym) od ul. Morskiej - obecnie nie ma możliwości pokonania Trasy Kwiatkowskiego na odcinku Janka Wiśniewskiego - Hutnicza inaczej niż samochodem lub autobusem.



Planowany przebieg drogi rowerowej na chodniku technicznym Trasy Kwiatkowskiego. Planowany przebieg drogi rowerowej na chodniku technicznym Trasy Kwiatkowskiego.

Trzy postępowania przetargowe zakończone fiaskiem



Od 2020 r. aż trzykrotnie próbowano znaleźć projektanta nowej infrastruktury rowerowej.

W pierwszym przetargu, ogłoszonym w lipcu 2020 r., wpłynęła tylko jedna oferta - konsorcjum firm: Biuro Inżynieryjne Damart ze Szczecina (lider), Pont-Projekt z Gdańska (partner) oraz Optem z Gdańska (partner) na kwotę ok. 789 tys. zł.

Urzędnicy na ten cel planowali wówczas przeznaczyć nie więcej niż ok. 398 tys. zł. Całe postępowanie zostało zatem unieważnione.

W drugim postępowaniu (z września 2021 r.) oraz trzecim (ogłoszonym w październiku 2021 r.) nie wpłynęła żadna oferta. Postępowania zostały unieważnione.

Warto przy tym odnotować, że w postępowaniach z 2021 r. urzędnicy zwiększyli budżet do poziomu ok. 426 tys. zł (jest ujawniany w momencie upływu terminu składania ofert).


Droga Czerwona w kolizji z infrastrukturą rowerową



- Chciałbym się dowiedzieć, jaki jest dalszy ciąg sprawy z połączeniem rowerowym między ul. Janka Wiśniewskiego a Morską w Gdyni. Może warto wrócić do tego tematu? - napisał do nas niedawno pan Maciej, czytelnik Trojmiasto.pl
Postanowiliśmy o tę inwestycję zapytać urzędników - zwłaszcza że minęły już trzy lata od pierwszego postępowania na dokumentację projektową.

- Przez ten czas mocno skonkretyzowały się plany budowy Drogi Czerwonej - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu. - Planowana przez nas droga rowerowa, a dokładniej wjazd z ul. Janka Wiśniewskiego, koliduje z projektem wielkiej inwestycji drogowej. Z tego powodu, póki co, wstrzymujemy się z realizacją infrastruktury rowerowej [na Trasie Kwiatowskiego].
Planowany przebieg Drogi Czerwonej między obwodnicą a portem. Planowany przebieg Drogi Czerwonej między obwodnicą a portem.

Rowerzyści muszą się uzbroić w cierpliwość na wiele lat



Przywołana Droga Czerwona to planowana nowa trasa dojazdowa do portu, która w obrębie tzw. odcinka I będzie stanowiła połączenie istniejącego zakończenia Obwodnicy Trójmiasta na ul. MorskiejMapka z ul. Janka Wiśniewskiego, która obecnie kończy się na Trasie Kwiatkowskiego.

Obecnie planuje się, że oddanie do użytku Drogi Czerwonej nastąpi w 2029 r.

Droga Czerwona: wniosek o rozszerzenie prac projektowych Droga Czerwona: wniosek o rozszerzenie prac projektowych

Opinie (72) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Pogonić te władze!!

    Samorządność w Gdyni to taki gdynski PiS. Pierw daje marzenia a potem je wygasza. W tym mieście nic się nie buduje publicznego.

    • 0 0

  • Super wiadomość. Drogi rowerowe powinny być budowane z dala od arterii komunikacyjnych tak by nie przeszkadzały ruchowi samochodowemu. T gęstej tkance miejskiej owszem, rowerek jest ok ale nie na przelotówkach.

    • 1 2

  • Ja (7)

    To jest port z tego żyje miasto, tam jest ruch tirów. Czego nie rozumieją rowerzyści? Nie wszędzie muszą być drogi rowerowe.

    • 30 55

    • co ma port do tego??!

      Nie mozna wymyslic rozwiazania, ktore ulatwi zycie wielu ludziom?

      Tym bardziej, ze oprocz udostepniemia slimakow, nic nie trzeba robic.

      • 0 0

    • Czego nie rozumieją kuweciarze w ograniczeniu prędkości w mieście? (2)

      • 16 8

      • Ja nie rozumiem dlaczego takie kretyńskie ograniczebie jest

        może ty mi to wytłumaczysz?

        • 0 0

      • Szczegolnie rowerzysci na chodnikach to tumany

        • 10 4

    • Rowerzyści to najgłupsza część społeczeństwa, oni nie rozumieją dosłownie niczego

      poza rowerem...

      • 3 4

    • Ja, ja, nawet ich w trabanty wsadzić, na głowę nie będzie im padało. Już jakieś władze wprowadzały zakaz pedałowania, czyż nie?

      • 2 0

    • oczywiście bar..nku tylko że przez głupotę id..tów z urzędu w ogóle nie ma możliwości normalnej jazdy na rowerze, ulicę Hutniczą od Wiśniewskiego dzieli może 400-500 m i to jest wielki problem żeby przejazd jakiś zrobić?Każda wymówka jest dobra a już pierd..lenie że można sobie przez stocznię objechać jest zabawne

      • 11 1

  • To nie jest żaden problem i utrudnienie, bo każdy rowerzysta ma pełne prawo jechać estakadą po jezdni. (9)

    Ponieważ nie ma innej drogi, którą może się poruszać, więc ten znak zakaz wjazdu rowerów jest umieszczony tam bezprawnie i można go śmiało zignorować.

    • 15 14

    • (2)

      Nie ma innej drogi? Jest Pucka.

      • 3 6

      • 6km wiecej

        Z Grabowka.

        • 0 0

      • tak pucka id..to rozgrzebana i rozkopana?

        • 2 1

    • Nie może, niestety. (1)

      Nie pozwala na to prawo o ruchu drogowym. Na estakadzie jest ograniczenie do 70 km/h, z mojej wiedzy, rowerzyści mogą poruszać się po jezdni drogi, gdzie występuje ograniczenie do 50 km/h.
      oczywiście, jechać można, ale to potencjalne somobójstwo, dla zdrowia i portfela. Wszyscy gdyńscy policjanci z drogówki, mieli by używanie.

      • 5 2

      • nie...

        Jesli na drodze jest powyzej 50, rowerzysta moze jechac chodnikiem. O ile on jest. Na estakadzie jest, problem jest ze zjazdami na Wisniewskiego

        W przeciwnym wypadku zostalyby dla rowerow wylaczone z uzytku wszystkie drogi poza terenem zabudowanym.

        • 0 0

    • A jak jest zakaz ruchu pieszych (1)

      A nie ma chodnika, to czy pieszy może złamać zakaz? Chyba nie.

      • 4 1

      • oczywiście że może zwłaszcza jeśli zj//b zarządca drogi nie zrobił alternatywy

        • 0 3

    • (1)

      Tak to nie działa. Znak to znak.

      • 8 0

      • nie znak to znak a właśnie tak to działa jak ci postawią znak zakaz ruchu pieszych na dojściu do domu to co zmienisz mieszkanie?

        • 2 5

  • Ja jeździłem rowerem trasą Kwiatkowskiego. (1)

    Gdy jeszcze nie była czynna -- gdzieś tak w latach 90-tych :)

    • 1 0

    • przez nieuwage i nieswiadomie...

      Przejechalem ja w pelnym ruchu.
      Nic przyjemnego...

      • 0 0

  • Przechodzi moje pojecie dlaczego nie zrobi sie chociazby tunelu pieszego pod wejsciem do portu. Ewentualnie promu (8)

    Przeciez to kilkukilometrowy skrot dla calej wielkiej dzielnicy.

    • 28 1

    • (2)

      moim zdaniem te parę miliardów które pochłonie budowa tunelu, to nic w porównaniu z olbrzymimi zyskami polegającymi na tym że paru ludzi z Oksywia będzie sobie mogło do centrum dojechać rowerem ;)

      • 1 4

      • Masz racje, w Hamburgu tez to sie nie sprawdza (1)

        • 0 1

        • jak znajda rope naftowa w Zatoce Gdanskiej...

          To beda srodki na taki tunel...
          W czasach gdy budowano tunel w Hamburgu i rowniez w Londynie, mozna bylo znalezc ludzi sklonnych do postawienia sobie takiego pomnika. Obecnie budzet przedsiewziecia przekracza majatki najbogatszych. Wiec jeszcze musza nakrasc i nacieszyc kompleksami dziecinstwa...
          Bo smoking dobrze lezy na... trzecim pokoleniu.
          Wiec nie predko takie fanaberie...

          • 0 0

    • Tunel (4)

      Tunel pod magistralą kolejową, pomiędzy Janka Wiśniewskiego i Hutniczą byłby super rozwiązaniem z punktu widzenia komunikacji rowerowej.
      Niestety, sądzę że koszt takiej inwestycji byłby astronomiczny ze względu na wysoki poziom wód podziemnych w tym rejonie oraz bardzo dużą Ilość instalacji i sieci biegnacych wzdłuż torów. Budowa tunelu nie mogłoby zakłócać komunikacji kolejowej, co w zasadzie oznacza, że tunel musiałby być wykonany metodą wiercenia - chyba całe trójmiasto musiałoby się złożyć na taki wydatek.
      Ponadto, z powodu swojej długości taki tunel nie byłby zbyt bezpiecznym miejscem dla pieszych i rowerzystów. Sądzę, że dochodziłoby tam do licznych napaści o charakterze rabunkowym, a także pewnie koczowaliby tam bezdomni.

      • 3 0

      • Nie da sie. A tunel pieszo rowerowy w Hamburgu? (3)

        • 4 0

        • No ale to wybudowano w 1911 roku (1)

          Wtedy byly nowoczesne technologie, nie to co teraz

          • 3 1

          • A widzisz jacy Niemcy postępowi

            A my z takim podejściem juz ich nie nadgonimy

            • 0 0

        • 2-3mld PLN potrzeba, to drobne dla Gdyni

          • 1 0

  • To co mają zrobić rowerzyści? Przelecieć nad ulicami? Może Szczurek ich przeniesie albo przewiezie w przyczepce? (2)

    Co za wiocha. Żukowo do kwadratu.
    Jak za komuny, liczy się lobby samochodowe i asfalt dla kierowców "za darmo" od państwa. Komuna, dosłownie.

    • 6 4

    • ze komuna, to sie zgodze...

      Ale co ma do tego samochod?

      • 0 0

    • kupic samochód, stać dzielnie z resztą w korku

      przeciez samochó to dobrobyt i cywilizacja

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Czyli dalej jazda na partyzanta przez tory kolejowe (2)

    I przemykanie za filarami estakady żeby nie nadziać się na sokistów, ot taka gdyńska promocja - droga rowerowa z dreszczykiem.

    • 110 3

    • To jest gdyński standard. Trzeba wyrzucić Wojciecha Szczurka z pracy, żeby to zmienić.

      Innej możliwości nie ma!

      • 1 0

    • jak dreszczyk, to lepiej estakada...

      Wlasnie tym chodnikiem a potem przestawienie na jezdnie, bo barierka zaspawana.
      Teraz akumulatorowe flexy sa mocne...

      • 3 1

  • W Gdańsku wymyślili przyczepę do podwózki rowerów

    gdyż w tunelu nie można jechać rowerami. Cud że w Gdyni czegoś takiego nie wprowadzili

    • 0 0

  • Rowerowego terroryzmu ciąg dalszy

    Ej, a może na obwodnicy zrobimy jeden pas dla rowerzystów, no bo jak to możliwe żeby nie można było szybciej dojechać z Gdyni do Gdańska.....

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum