• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie

Arnold Szymczewski
5 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Na razie do Trójmiasta przyjedzie tylko 200 z planowanych 2856 nowych rowerów. Na razie do Trójmiasta przyjedzie tylko 200 z planowanych 2856 nowych rowerów.

Nextbike Polska miał dostarczyć do połowy sierpnia 2856 rowerów Mevo - wszystko w ramach drugiego etapu rozwoju inwestycji. Rowery - ze względu na opóźnienia po stronie producenta - nie pojawią się w na ulicach w terminie. Za to 14 sierpnia na nowych zasadach, testowo, powróci możliwość dokonywania rezerwacji.



Czy korzystasz z roweru Mevo?

Nie mamy dobrych informacji dla osób, które czekały na dostarczenie większej liczby rowerów Mevo w ramach drugiego etapu rozbudowy systemu. W czerwcu operator informował, że w połowie sierpnia dostępna będzie pełna flota tj. 4080 sztuk jednośladów. Niestety nie trafiły one jeszcze na drogi i w najbliższych dniach nie trafią.

Nextbike twierdzi, że opóźnienie wynika z dłuższego niż zakładano procesu produkcji rowerów. Jego przedstawiciele nie wskazują też nowego terminu, w którym wszystkie jednoślady mogłyby się pojawić na Pomorzu.

- W połowie sierpnia nie uda się nam dostarczyć wszystkich rowerów. W przyszłym tygodniu planujemy dostarczyć OMGGS kolejnych 200 rowerów, które testowo będą wyjeżdżać na drogi. Plan produkcyjny fabryki w Niemczech zakłada dostawy w najbliższych tygodniach. Dostawy uzależnione są od wyników przeprowadzanych testów i kontroli - bardzo dokładnie sprawdzana jest przez nas jakość - mówi Aleksandra Myczkowska-Utrata, dyrektor ds. komunikacji w Nextbike Polska.
Obecnie w 14 gminach uczestniczących w projekcie dostępne są 1702 rowery, co stanowi 41 proc. całej floty. Jeśli dojedzie kolejnych 200 sztuk rowerów, procent floty zwiększy się do 46. Formalnie odebranych rowerów przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot jest 1224. Dlaczego? Projekt podzielony jest na dwa etapy - pierwszy zakładał dostarczenie 1224 rowerów, a drugi - 2856. Zamawiający zatem nie odbierze drugiego etapu, jeśli nie zostaną dostarczone wszystkie rowery.

Warto przy tym pamiętać, że OMGGS za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (ale maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Podpisaliśmy umowę na 6 lat, dlatego bardzo zależy nam na dostarczeniu produktu najwyższej jakości. Wszystkie rowery testowane są w fabryce w Lipsku, po czym trafiają do naszych magazynów w Warszawie, gdzie dokonywana jest kolejna kontrola i dopiero wtedy przekazujemy je do odbioru OMGGS. Z naszej strony robimy wszystko, aby wyprodukowane rowery jak najszybciej znalazły się w Polsce i zostały przekazane zamawiającemu - dodaje Aleksandra Myczkowska-Utrata.

14 sierpnia powróci możliwość dokonywania rezerwacji



Nextbike informuje także o tym, że 14 sierpnia powróci możliwość dokonywania rezerwacji, jednak na nowych zasadach i jedynie testowo. Rowery będzie można zarezerwować maksymalnie trzy razy dziennie, a pojazdy będą czekać na użytkowników 5 minut.

Dlaczego rowery widoczne są na mapie w Warszawie i w Niemczech?



To pytanie zadaje nam wielu użytkowników rowerów Mevo. Zadaliśmy je więc przedstawicielom Nextbike Polska.

- Taka sytuacja wynika z faktu, że rowery są kilkukrotnie testowane: pierwszy raz w fabryce w Niemczech, gdzie odbywa się także ładowanie baterii i instalowane jest oprogramowanie, drugi raz na warszawskim Żeraniu i potem w Gdańsku przed przekazaniem zamawiającemu. Za każdym razem rowery mogą pojawiać się na mapie - kończy Aleksandra Myczkowska-Utrata.

Opinie (350) ponad 20 zablokowanych

  • Kup sobie rower biedaku na raty i bądź wolny od Mevo (1)

    • 8 3

    • prywatny to kula u nogi. miejskie zdecydowanie lepiej sie sprawdzają

      • 2 0

  • Problem z napędem elektrycznym

    Korzystam regularnie z mevo i zauważyłam że jest bardzo duży problem z napędem elektrycznym. Nie ma dnia żebym nie jechała rowerem w którym nie działa lub po chwili przestaje działać napęd elektryczny. Zastanawiam się czy to wada tych rowerów? Regularnie zgłaszam te awarie ale wydaje mi się dziwne że jest ich aż tyle. Słabej jakości rower? Może trzeba zgłosić to do producenta? Rower jest bardzo ciężki i jazda nim bez napędu elektrycznego to bardzo mało komfortowe. I druga sprawa. Ciągły problem z blokadą. Zacina się. Czy naprawdę nie można usunąć tych usterek?

    • 11 0

  • Dajcie spokój z tymi rowerami. Zlikwidować i pociągnąć do odpowiedzialności tych którzy na tym zarobili

    • 17 1

  • Kolejna dostawa powinna mieć (1)

    Opony zimowe

    • 5 0

    • Albo zaprząg reniferów

      Mikołaj

      • 0 0

  • To dlaczego tak kłamią, korespondencja z przed 2 tygodni

    Szanowny Panie,

    dziękuję za przesłaną wiadomość.

    Odpowiadając na zgłoszenie, uprzejmie wyjaśniam, że stopniowo zwiększana jest ilość dostępnych rowerów w systemie Mevo, aby w sierpniu 2019 roku była docelowa ich ilość.

    W razie pytań pozostaję do dyspozycji.

    W dniu 2019-07-15 16:28:03 użytkownik < > napisał:
    Witam

    Mam pytanie, od którego lipca będzie zwiększenie ilości rowerów, tak aby komplet rowerów był w sierpniu?

    "Najwięcej przybędzie ich w lipcu, tak aby do połowy sierpnia dostępna była pełna flota 4080 sztuk."

    Pozdrawiam

    • 7 0

  • Dajcie zwyczajne rowery

    Bez elektrycznego wspomagania...
    Rozumiem takie ze wspomaganiem, ale jedynie jako dodatek do tych zwyczajnych napędzanych siłą mięśni :)

    • 1 2

  • Co raz częściej widzę nastolatków jadących na Mevo z nogami na ramie i bez pedałowania.

    Jak to możliwe, że pozwala im na to bateria, a inni użytkownicy narzekają na to że wspomaganie jest za słabe ?

    • 1 6

  • Biznes pełną parą

    Po co wszystko mieć dopięte, zacznijmy, zaróbmy swoje, sprzedajmy. Przy karze powyżej 200 tysięcy powinna być paka dla właścicieli i tyle. Skończyłyby się kombinacje. A tak... się kręci. Mają milionowe kary, a dalej zadzierają nos i mówią o stawianiu na jakość :) W Korei już by zamilkli, a u nas tak jak napisałem na początku - niedługo będzie sprzedaż i "wymyślą" nowy intratny biznes.

    • 4 0

  • Już nie korzystam z tego szajsu.

    Przecież to się wiecznie psuje, nie wspomaga albo wspomaga czasami jak mu się chce.
    A teren mamy w Gdańsku często górzysty.

    • 6 0

  • od poczatku pisałem, że 100% elektryków to glupota

    W innych miastach są zwykłe rowery i ludzie korzystają. Jak tak bardzo chcieli to wspomaganie, to mogli zrobić mieszaną flotę, nie każdy tego wspomagania potrzebuje.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum