Ręczne sterowanie ruchem przy biurowcach w Oliwie. Czy to dobry pomysł?
Od pewnego czasu przy wjeździe na teren Olivia Business Centre stoi mężczyzna w kamizelce z napisem "kierowanie ruchem". Wstrzymuje naprzemiennie ruch rowerowy i samochodów wjeżdżających przed biurowce. Sprawdzamy, czy rozwiązanie sprawdza się, a także czy zachowanie mężczyzny jest zgodne z prawem.
Kierowcom - pracownikom Olivia Business Centre - rozwiązanie się spodobało. Przyznają, że jest bezpieczniej.
- Łatwiej opuścić teraz teren biurowców, szczególnie w godzinach szczytu, kiedy to wszyscy usiłują wyjechać sprzed biurowców na al. Grunwaldzką - mówi pani Joanna, pracownica jednej z firm rezydujących w kompleksie.
Ostrożnie wypowiadają się w kwestii ręcznego kierowania ruchem rowerzyści.
- Zastanawiający jest fakt, czy odbywa się to zgodnie z prawem, bo jeśli mężczyzna kierujący ruchem, pomyli się i jadąc rowerem uderzę w auto, to kto poniesie za to odpowiedzialność? - zastanawia się nasz czytelnik, pan Patryk.
Kierowanie ruchem odbywa się w godzinach szczególnego natężenia ruchu - np. w godz. 15-16.
- Na drodze wewnętrznej Olivia Business Centre pojawili się specjalnie przeszkoleni pracownicy ubrani w kamizelki odblaskowe. Mają zapewnić płynność ruchu pieszego, rowerowego i samochodowego na terenie kompleksu biurowego Olivia oraz przy wjazdach na parkingi wewnętrzne centrum, zwiększając przy tym bezpieczeństwo - mówi Katarzyna Halicka, rzecznik prasowy Olivia Business Centre.
Policja: nie każdy może kierować ruchem
Ustawa prawo o ruchu drogowym mówi o tym, kto może dawać polecenia lub sygnały uczestnikowi ruchu lub innej osobie znajdującej się na drodze. Wśród przedstawicieli wielu służb i instytucji, jest też wymieniona osoba działająca w imieniu zarządcy drogi lub osoba wykonująca roboty na drodze na zlecenie lub za zgodą zarządcy drogi.
W sytuacji przedstawionej na zdjęciu, mężczyzna stoi na drodze publicznej, która należy do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni i żeby kierować ruchem w tym miejscu, poza szkoleniem w zakresie kierowania ruchem drogowym, osoba taka musi posiadać upoważnienie od zarządcy drogi, w tym przypadku - od Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- W związku z wczorajszym zgłoszeniem o fakcie kierowania ruchem przez osobę bez uprawnień przy budynku Olivia Business Centre, została podjęta interwencja przez policjanta ruchu drogowego. Mężczyzna, który był ubrany w pomarańczową kamizelkę z napisem "kierowanie ruchem" i stał na drodze wewnętrznej biurowca, został wylegitymowany - mówi nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Mężczyzna twierdził, że dba o prawidłowe parkowanie pojazdów przy budynku biurowca.
- Policjant ustalił, że mężczyzna posiada przeszkolenie w zakresie kierowania ruchem, ale nie posiada upoważnienia od GZDiZ do kierowania ruchem drogowym na drodze publicznej. Interwencja zakończyła się pouczeniem tego mężczyzny i poinformowaniem o obowiązujących przepisach w zakresie kierowania ruchem - dodaje Ciska.
Opinie (262) 4 zablokowane
-
2018-05-24 09:23
Postawić sygnalizację świetlną (4)
Po pierwsze postawić sygnalizację świetlną po 2 próg zwalniający dla rowerzystów, bo zapierdzielają tam tak że nie da się ich czasami zauważyć.
- 4 6
-
2018-05-24 10:59
a dlaczego rowerzysta ma podskakiwać na jakimś progu a dureń samochodowy nie umie się włączać do ruchu by nikogo nie rozjechać proponujesz facet typowo polskie załatwienie sprawy od d... strony
- 5 0
-
2018-05-24 11:11
przecież jest jedne sygnalizacja cepie?Jak p..dusie w swoich korpo autkach nie umieją wyjechać niech jadą na wyjazd z sygnalizacją
- 2 0
-
2018-05-24 12:46
rowerzysta jedzie z predkością max 35km/h a samochód z min prędkością 50km/h
jak nie jesteś w stanie zobaczyć rowerzysty to powinni odebrać ci prawko bo samochodu tym bardziej nie zauważysz!!!
- 2 1
-
2018-05-24 17:46
500zł za jade po miescie trzeba wprowadzic dla samochodów to przestana korki tworzyc
- 0 1
-
2018-05-24 12:43
korki w mieście (1)
kiedy dotrze do większości że główny problem miast to narastająca ilość samochodów a nie pieszy czy rowerzysta. Jeżeli wszystkie nasze ruchy będą sprzyjały kierowcom samochodów to proces przybywania samochodów będzie szybciej narastał i niedługo wszyscy będziemy stali w jednym wielkim korku. Uprzywilejujmy dwie grupy osób czyli osoby poruszające się komunikacją miejską oraz rowerzystów. To dla nich twórzmy sprzyjającą infrastrukturę a nie utrudniajmy im poruszanie się. Każdy rowerzysta to jeden samochód mniej, czy nie lepiej uszanować jego pierwszeństwo i poświęcić na to pół minuty aniżeli stać pół godziny w korku, jak ten rowerzysta czy pieszy stwierdzą że mają to gdzieś i też jadą do pracy samochodem.
- 5 1
-
2018-05-25 08:21
Kiedy dotrze do ciebie, że nie masz prawa decydować o innych?
- 0 1
-
2018-05-24 17:49
trzeba jak najszybciej wprowadzic ograniczenia dla blachosmrodów tworzących korki wmiescie tak z500zł miesiecznie dla nich (1)
Jak taki słoik i korposzczurek w swoim 20 letnim złomie bedzie musiał placic za zatruwanie ludzi spalinami to sam zezłomuje tenszrot co ma i bedzie komunikacja miejską jechac
- 0 2
-
2018-05-25 08:19
Podejdź bliżej to gazem dostaniesz po oczach.
Nie tchórz tylko stań ze mną twarzą w twarz cieniasie.
- 0 0
-
2018-05-24 18:10
Biała Księga Prześladowań Trójmiejskich Rowerzystów
Odcinek 7250
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.